ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مسدود شدن تمامی حساب‌های بانکی ایرانی‌ها در گرجستان + پیگیری ماجرا

مسدود شدن تمامی حساب‌های بانکی ایرانی‌ها در گرجستان + پیگیری ماجرادر پی ابهام درباره دلیل مسدود شدن حساب بعضی از شهروندان ایرانی در گرجستان در روزهای اخیر، سفارت ایران در این کشور این اقدام را به "رعایت نکردن" قوانین مبارزه با پولشویی نسبت داده است.

به گزارش روزنامه شرق، فاطمه مقیمی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و گرجستان، گفته است: "بعد از پیگیری‌های سفارت ایران در گرجستان متوجه شدیم حساب ایرانیان در گرجستان به‌دلیل رعایت‌نکردن ضوابط FATF بوده و نه تحریم‌های اقتصادی مربوط به برجام."
بنابر اعلام اتاق بازرگانی ایران و گرجستان حساب‌های بانکی بعضی از تجار ایرانی در گرجستان مسدود شده است و اجازه افتتاح حساب جدیدی به آنها داده نمی‌شود؛ که به نگرانی‌هایی در میان شهروندان ایرانی مقیم گرجستان دامن زده است.

خانم مقیمی همچنین گفته است: "ابتدا حدس ما این بود که گرجستان تحریم هسته‌ای علیه ایران را آغاز کرده؛ اما بعد مطلع شدیم بلوکه‌شدن حساب ایرانیان در این کشور به‌دلیل رعایت‌نکردن ضوابط FATF بوده است."

این در حالی است بعضی از بانک‌های گرجستان اخیرا انجام هرگونه معاملات بانکی برای شهروندان ایرانی بدون کارت اقامت را ممنوع کرده‌اند و حساب بعضی از آنها هم مسدود شده‌ است.

علی، یکی از شهروندان ایرانی که حدود ۵ سال است با اقامت قانونی ساکن تفلیس است دلیل دیگری هم برای مسدود شدن حساب ایرانی‌ها در گرجستان برشمرده است.

او گفته براساس بخشنامه‌ای که به موسسات مالی این کشور ابلاغ شده، بانک‌های گرجستان از ارائه خدمات به کسانی که دارای کارت اقامتی معتبر نباشند، خودداری می‌کنند یا حساب آنها را می‌بندند.

همسر او از جمله کسانی بوده که حساب بانکی‌اش بسته شده بود.

علی گفته است: "دیروز برای برداشتن ۸۰۰۰ دلار به بانک (در تفلیس) مراجعه کردم که البته موفق به دریافت شدم؛ ولی امروز بانک با من تماس گرفت تا درباره دلیل برداشت و منشا پول از من بپرسد."

او همچنین گفته برای مبالغ بالا یا "مشکوک" متقاضیان دریافت پول باید اظهارنامه بانک را پر کنند.

سال پیش (۱۳۹۶) بعد از مذاکرات ایران با گروه ویژه اقدام مالی، ایران به‌مدت یک سال از فهرست سیاه پول‌شویی خارج شد اما این تعلیق دائمی نشد.

یک ماه پیش هم جواد قوام شهیدی، سفیر ایران درگرجستان، به متقاضیان اخذ اقامت دائم در گرجستان از طریق خرید ملک در این کشور هشدار داده بود.

به گفته آقای قوام شهیدی بسیاری از شهروندان ایرانی که در گرجستان اقامت یک ساله گرفته‌اند "موفق به تمدید آن نشده‌اند.

در سال‌های اخیر تعداد شهروندان ایرانی که با هدف رسیدن به اقامت دائم این کشور به گرجستان سفر کرده‌اند افزایش یافته است.

براساس قوانین گرجستان، اتباع خارجی می‌توانند با حداقل ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا اقامت کوتاه مدت (یک ساله) این کشور را دریافت کنند که این اقامت در پایان دوره قابل تمدید است.

برهمین اساس، شش بار تمدید متوالی اقامت یک ساله گرجستان می‌تواند به اقامت دائم در این کشور منتهی شود.

متقاضیان البته می‌توانند با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار لاری، واحد پول گرجستان (معادل ۱۲۲ هزار دلار آمریکا) اقامت دائم گرجستان را در بدو ورود به این کشور دریافت کنند.

البته دولت این کشور در حال تهیه قانون جدیدی است که در صورت نهایی شدن ممکن است مجوز اقامت دائم به آن عده از اتباع خارجی داده ‌شود که به جای شش سال در ۱۰ سال اخیر در گرجستان اقامت داشته باشند.

گرجستان در اتحادیه اروپا عضویت ندارد؛ ولی شهروندان آن بدون نیاز به ویزا می‌توانند به کشورهای حوزه شینگن (برای اقامت تا سقف سه ماه) سفر کنند.

بعضی از شهروندان ایرانی بر این باورند که با سرمایه‌گذاری در گرجستان بخصوص از طریق خرید ملک اولا نگرانی آنها از کاهش ارزش ریال از بین خواهد رفت و همچنین با گذشت زمان، سرمایه آنها افزایش خواهد یافت.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.