ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

با سیستم کاپوت فعال خودروهای جنرال موتورز آشنا شوید

با سیستم کاپوت فعال خودروهای جنرال موتورز آشنا شویدشرکت جنرال موتورز با بهره گیری از تکنولوژی سیستم کاپوت فعال موفق شده از سال 2007 تاکنون، جان بسیاری از سرنشینان اروپایی را در تصادفات نجات دهد.

حال، 10 سال از زمان به کارگیری این سیستم در برخی مدل ها می گذرد و این تکنولوژی در آمریکا، کره جنوبی، و از امروز، در چین نیز موجود خواهد بود، جایی که قرار است این سیستم به صورت استاندارد روی نسل جدید رگال، که در برخی بازارهای دیگر با نام های اوپل/واکسهال اینسیگنیا و هولدن کومودور شناخته می شود ارائه گردد.

ایده این سیستم خیلی ساده است: هنگام وقوع تصادف، یک فعال کننده قسمت عقب کاپوت را فقط در عرض چند میلی ثانیه به اندازه 10 سانتی متر بالا می برد، موضوعی که شدت برخورد و در نتیجه آسیب به عابر پیاده را کاهش می دهد. سیستم کاپوت فعال توسط جنرال موتورز و با همکاری شش خودروساز دیگر طراحی شده است و در سرعت های بین 25 تا 48 کیلومتر بر ساعت عمل می کند.

واهاج حسین، مهندس ارشد پروژه کاپوت فعال جنرال موتورز در مورد این سیستم می گوید: "اگر شما فقط بازار اروپا را به تنهایی در نظر بگیرید که جنرال موتورز در سال 2007 این سیستم را آن جا معرفی کرد، میزان تلفات در تصادفات رانندگی طی 10 سال اخیر 50 درصد کاهش پیدا کرده است. با معرفی این سیستم در بازار چین، امیدواریم شاهد نتایج مشابهی در این کشور باشیم."

علاوه بر سیستم کاپوت فعال، نسل جدید بیوک رگال در چین همراه با مجموعه ای از سیستم های کمکی رانندگی و تجهیزات ایمنی قرار است وارد بازار شود، از مهم ترین آن ها می توان به سیستم تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری پیش از تصادف، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل ترمز در پیچ ها، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم نظارت بر باد تایرها، سیستم ترمز EEPO و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.