ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

تاکسی‌های جدید لندن با طعم لوکس‌ترین مدل جیلی-ولوو!

تاکسی‌های جدید لندن با طعم لوکس‌ترین مدل جیلی-ولوو!تاکسی لندن، بعد از نیویورک، مشهورترین تاکسی دنیا است و حالا نسل تازه‌ای از این ماشین به خیابان‌های پایتخت آمده است. اگرچه مدل جدید در نگاه اول بسیار به تاکسی‌های پیشین شبیه است، اما این خودرو کاملا جدید است و به جای موتور دیزل از یک موتور الکتریکی نیرو میگیرد.

قوای محرکه ماشین ترکیبی از یک موتور ۱۵۰ اسب بخاری الکتریکی و یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی است که باتری‌ را شارژ می‌کند. تاکسی با موتور الکتریکی تا ۱۳۰ کیلومتر حرکت می‌کند و ترکیب دو موتور این مسافت را تا حدود ۶۴۰ کیلومتر افزایش می‌دهد. این مقدار دو برابر میانگین مسافتی است که یک تاکسی هر روز در لندن حرکت می‌کند.

تاکسی‌ها توسط کارخانه‌ای به نام «کمپانی خودروهای الکتریکی لندن» ساخته می‌شود که مالک آن خودروساز چینی «جیلی» است. جیلی مالک ولوو هم است و همین باعث شده بخش‌های زیادی از تاکسی لندن از جمله صندلی‌ها، فرمان و کنسول وسط و نمایشگر روی داشبورد از مدل S90، لوکس‌ترین مدل ولوو گرفته شود.

تاکسی برای شش مسافر در عقب جا دارد. صندلی مسافران نسبت به قبل راحت‌تر شده و هوای کابین با فیلتر‌هایی تصفیه می‌شود. امکانات رفاهی تازه‌ای از جمله شارژر تلفن، امکان اتصال به اینترنت و دستگاه کارت‌خوان هم برای مسافران فراهم است. سقف ماشین شیشه‌ای است تا مسافران فضای پرنورتری داشته باشند و توریست‌ها بتوانند دیدنی‌های لندن را بهتر تماشا کنند.

قیمت هر تاکسی معادل ۷۴ هزار و ۵۰۰ دلار /4,572,437,500 تومان (قیمت تبدیل شده) است که حدود چهارده هزار دلار /859,250,000 تومان (قیمت تبدیل شده) از تاکسی‌های قبلی گران‌تر است. قیمت بیشتر و کم بودن تعداد ایستگاه‌های شارژ سریع در شهر باعث تردید برخی از رانندگان شده است. اما آنها چاره دیگری ندارند. تا چند هفته دیگر اجرای قانون تازه‌ای در شهر آغاز می‌شود که براساس آن تاکسی‌های جدیدی که به ناوگان پایتخت اضافه می‌شود باید موتور الکتریکی داشته باشد.

تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۹ هزار دستگاه یا تقریبا نیمی از کل تاکسی‌های لندن الکتریکی باشد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.