ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

افزایش امید به زندگی در آلمان / چرا آلمانی ها زیاد عمر می کنند؟

افزایش امید به زندگی در آلمان / چرا آلمانی ها زیاد عمر می کنند؟​​​​​​​نوزادانی که امروزه در آلمان به دنیا می‌آیند می‌توانند امیدوار باشند که زندگی طولانی‌تری نسبت به نسل‌های گذشته خواهند داشت. بنا به آخرین گزارش اداره آمار فدرال، امید به زندگی آلمانی‌ها دو ماه افزایش یافته است.

بر مبنای گزارش اداره آمار فدرال نوزادان دختری که امروز در آلمان به دنیا می‌آیند می‌توانند امیدوار باشند که ۸۳ سال و دو ماه عمر کنند. میانگین طول عمر نوزادان پسر در این گزارش ۷۸ سال و چهار ماه تخمین زده شده است. در نتیجه متوسط طول عمر هر دو جنسیت در آلمان دو ماه افزایش یافته است.

مردی که در آلمان به سن ۶۵ سالگی برسد مطابق آمار می‌تواند امیدوار باشد که ۱۷ سال و ده ماه دیگر عمر کند. زنانی که به ۶۵ سالگی برسند، بر مبنای گزارش اداره آمار آلمان حدود ۲۱ سال دیگر را پیش رو خواهند داشت.

بیشترین طول عمر در آلمان را مانند سالیان پیش ساکنان ایالت بادن‌وورتمبرگ دارند. امید به زندگی زنان در این ایالت ۸۴ سال و مردان ۷۹ سال و ۶ ماه تخمین زده می‌شود. کمترین میانگین طول عمر در آلمان متعلق به ساکنان ایالت شرقی زاکسن‌آنهالت است. طبق آمار نوزادان پسر در این ایالت تا ۷۶ سال و ۴ ماه عمر می‌کنند. متوسط سن نوزادان دختر این ایالت مانند ایالت زارلند به ۸۳ سال و سه ماه می‌رسد.

متوسط طول عمر در ایالت‌های شرقی و غربی آلمان

امید به زندگی در ایالت‌های شرقی و غربی آلمان به وضوح به هم نزدیک‌تر می‌شود. در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ میانگین طول عمر ساکنان ایالات غربی آلمان در مورد مردان ۳ و دو دهم درصد و در مورد زنان یک و سه دهم درصد کم‌تر از ساکنان ایالات غربی آلمان بود. امروزه این تفاوت در باره میانگین طول عمر مردان به یک و سه دهم درصد کاهش یافته است. بنا به گزارش اداره آمار فدرال متوسط طول عمر زنان در ایالات شرقی و غربی آلمان دیگر تفاوتی را نشان نمی‌دهد.

دلیل این امر به گفته کارشناسان ارائه خدمات بیشتر و بهتر پزشکی و شرایط عمومی زندگی در ایالات شرقی آلمان است.
منبع : dw.de
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.