ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهیپمایی در پاریس برای بر هم زدن نمازخواندن مسلمانان

راهیپمایی در پاریس برای بر هم زدن نمازخواندن مسلمانانحدود یک‌صد فعال سیاسی راست‌گرا در شهری در حومه پاریس راه‌پیمایی کردند تا نمازجمعه گروهی از شهروندان مسلمان را به هم بزنند.

این فعالان سیاسی که شهردار کلیشی در صف اولشان بود، با شال سه‌رنگ پرچم فرانسه و خواندن سرود ملی، نماز حدودا ۲۰۰ مسلمان را که در خیابان جمع شده بودند، به هم زدند. پلیس بین این دو گروه ایستاد ولی بعضی درگیری‌هایی هم رخ داد.

منتقدان نمازخواندن شهروندان مسلمان در خیابان می‌گویند این استفاده غیرقابل‌قبول از فضای عمومی در فرانسه است که نظام سکولار سخت‌گیری دارد. اما از آن طرف هم نمازگزاران مسلمان می‌گویند جای دیگری برای این مراسم ندارند چون در مارس گذشته مقام‌های شهری اتاقی در تالار شهر که در آن نماز می‌خواندند، از آنها گرفتند.

فرانسه حدود ۵ میلیون شهروند مسلمان دارد که بزرگ‌ترین اقلیت مسلمان در اروپا است.راهیپمایی در پاریس برای به هم زدن نمازخواندن مسلمانان
والری پسریسی، رئیس شورای محلی پاریس، در این تجمع معترضان که عمدتا از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس از جمهوری‌خواهان دست‌راستی فرانسه بودند، گفت: "فضای عمومی را نمی‌توان این‌طور تسخیر کرد."

رمی میوزو، شهردار دست‌راستی کلیشی، از وزارت کشور خواست که رسما نمازخواندن در خیابان‌ها را ممنوع کند. او گفت: "من مسئول تضمین آرامش و آزادی همه در شهرم هستم."

یکی از نمازگزاران که خبرگزاری فرانسه از او فقط با نام عبدالقادر نام برده، گفته است که آنها هم جای "موقر"ی برای عبادت می‌خواهند و از این‌که هر جمعه در خیابان نماز بخوانند خوش‌حال نیستند.

او هم‌چنین گفت که چه‌قدر از این‌که معترضان سرود ملی فرانسه را می‌خواندند آزرده شده است: "آنها داشتند توی صورت ما سرود مارسییز را می‌خواندند. ولی ما هم که مردم فرانسه ایم. زنده باد فرانسه!"
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.