ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

همه چیز درباره فورد جی تی (Ford GT)، ابر خودروی گران قیمت آمریکایی

همه چیز درباره فورد جی تی (Ford GT)، ابر خودروی گران قیمت آمریکایینسل جدید سوپراسپرت فورد GT سالها قبل و در نمایشگاه دیترویت 2015 رونمایی شد، همچنین این خودرو در برنامه گرند تور توسط جِرِمی کلارکسون نیز طی یک مسابقه تلویزیونی در نیویورک تست شد.

این خودروی بسیار گران قیمت و منحصربفرد، اولین بار در سال ۱۹۶۴ میلادی به نمایش عمومی درآمد. پیشرانه موجود برای این خودرو شامل ۴ موتور مختلف بود که مشخصات آن به شرح زیر است:

موتور هشت سیلندر خورجینی ۴.۲ لیتری ۲۵۵ به حجم دقیق ۴.۱۸۱ سی سی
موتور هشت سیلندر خورجینی ۴.۷ لیتری ۲۸۹ به حجم دقیق ۴.۷۳۷ سی سی
موتور هشت سیلندر خورجینی ۴.۹ لیتری ۳۰۲ به حجم دقیق ۴.۹۴۲ سی سی
موتور هشت سیلندر خورجینی ۷.۰ لیتری ۴۲۷ به حجم دقیق ۶.۹۹۷ سی سی
فورد GT40 توانست در مسابقات ۲۴ ساعته لمان (Le Mans 24 Hours) به موفقیت‌های چشمگیری رسیده و چهار بار پیاپی بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۹ میلادی به مقام اول این مسابقات برسد.

این خودرو که تنها ۱۰۵ دستگاه از آن تولید شد، در حال حاضر با قیمتی بیش از ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون دلار /670,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) در حراجی‌ها به فروش می‌رسد.

فورد GT نسل اول مدل سال ۲۰۰۴ میلادی
>فورد GT نسل اول مدل سال ۲۰۰۴ میلادی
بعد از نزدیک به چهل سال از حضور موفقیت آمیز و چشمگیر فورد GT40 ، شرکت فورد تصمیم به بازسازی و طراحی یک مدل جدید بر اساس آن زد. نسل اول این خودروی جدید در سال ۲۰۰۴ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. این ابر خودروی شرکت فورد تا سال ۲۰۰۶ میلادی در خط تولید قرار داشت و بیش از ۴.۰۰۰ دستگاه از آن تولید و به فروش رسید.

موتور و پیشرانه

موتور استفاده شده در نسل اول سری جدید فورد GT یک نمونه هشت سیلندر خورجینی به حجم ۵.۴ لیتر بود که توانایی تولید نیرویی معادل ۵۵۰ اسب بخار در دور موتور ۶.۰۰۰ RPM را داشته و گشتاور تولیدی آن نیز رقمی برابر با ۵۰۰ پاوند بر فوت (معادل ۶۷۸ نیوتون متر) بود که در دور موتور ۳.۷۵۰ RPM در اختیار راننده قرار می‌گرفت.

فورد GT نسل اول برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به زمانی معادل ۳.۹ ثانیه، برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به زمانی برابر با ۱۲.۳ ثانیه و برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به زمانی معادل ۴۴.۳ ثانیه نیاز داشت.

حداکثر سرعت فورد GT نسل اول نیز ۲۰۵ مایل در ساعت (معادل ۳۳۰ کیلومتر در ساعت) بود. این خودرو توانایی طی کردن مسافت ۱/۴ مایل (۴۰۰ متر) را در زمانی معادل ۱۱.۸ ثانیه داشت.

هرچند برای این نوع از خودروها مصرف سوخت عامل مهم و تعیین کننده‌ای نیست اما بر اساس اعلام EPA (سازمان محافظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا) این خودرو مصرفی معادل ۱۴ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۲۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسافت شهری، ۲۳ مایل (۱۲ لیتر) در مسیرهای بزرگراهی و ۱۷ مایل (۱۷ لیتر) در سیکل ترکیبی داشت. فورد GT نسل اول در زمان ارائه با قیمتی معادل ۱۴۰.۰۰۰ دلار /9,380,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) به مشتریان عرضه شد.

فورد GT نسل دوم مدل سال ۲۰۱۷ میلادی

پس از دوازده سال سال از معرفی دوباره فورد GT در سال ۲۰۰۴ میلادی، شرکت خودرو سازی فورد نمونه جدیدی را از این خودرو در سال ۲۰۱۶ میلادی به معرض نمایش عمومی گذاشت. این خودرو با انگیزه پیروزی در هر مسابقه مهندسی و طراحی شده و هدف آن تکرار موفقیت فورد GT40 افسانه‌ای در مسابقات لمان است.
آلبوم عکس
FORD GT 2017 :
تصاویر فورد جی تی مدل 2017 #8
<br />
Pre-Race Anticipation<br />
A half century after Ford’s historic win at the 24 Hours of Le Mans, four new Ford GTs took to the track piloted by some of the best endurance racers in the world.
تصاویر فورد جی تی مدل 2017 #7
تصاویر فورد جی تی مدل 2017 #7
In addition to being another iconic design element, the exhaust is incorporated into the midsection of the bodywork to maximize diffuser performance at the bottom and to maintain airflow over the top of the body.
ادامه
فورد GT مدل ۲۰۱۷ توانایی‌های خود را در پیست‌ها مسابقه ثابت نموده بود اما عملکرد خیره کننده در این مسیرها تضمین کننده فروش این خودرو در بازار نبوده و این شرکت تنها قادر به تولید چند نمونه محدود برای مسابقات می‌شد. اما فورد GT برای فروش در بازارهای جهانی نیز طراحی شده و قرار است تعداد ۱.۰۰۰ دستگاه از آن به قیمت بسیار بالای ۴۵۰.۰۰۰ دلار /30,150,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) به فروش برسد.

این ابر خودروی نیم میلیون دلار /33,500,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) رقبایی مانند بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) و لامبورگینی آونتادور (Lamborghini Aventador) را پیش رو داشته و با استفاده از طراحی جداب و خیره کننده و عملکرد فوق العاده رقیبی بسیار سخت برای این دو ابر خودرو به شمار می‌آید.

از ویژگی‌های ظاهری فورد GT مدل ۲۰۱۷ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که نمای آن را بسیار خاص و جذاب نموده است:

خط سقف بسیار پایین و ارتفاع کم
بدنه پوشیده شده با الیاف فیبر کربن
چراغ‌ها زیبای جلویی و عقبی مجهز به لامپ‌ها LED
دیسک‌ها ترمز ساخته شده از سرامیک کربن
رینگ‌ها ۲۰ اینچی سفارشی ساخته شده از فیبر کربن
تایرهای با کیفیت بالای ساخت شرکت تایر سازی میشلن (Michelin)
موتور و پیشرانه
موتور در نظر گرفته شده برای فورد GT مدل ۲۰۱۷ یک نمونه ۳.۵ لیتری شش سیلندر خورجینی V6 به حجم دقیق ۳.۴۹۷ سی سی مجهز به سیستم توربوشارژر دوگانه (Twin Turbocharger) بوده که توانایی تولید نیرویی معادل ۶۴۷ اسب بخار در دور موتور ۶.۲۵۰ RPM را دارد.

حداکثر گشتاور تولیدی این موتور شش سیلندر نیز ۵۵۰ پاوند بر فوت (معادل ۷۴۵ نیوتون متر) بوده که در دور موتور ۵.۹۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این قدرت توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی به چرخ‌های خودرو منتقل می‌گردد.

اگرچه نبود موتور هشت سیلندر خورجینی برای فورد GT مدل ۲۰۱۷ در ابتدا ممکن است به عنوان یک نقطه ضعف برای این خودرو به حساب آید اما عملکرد این موتور شش سیلندر به قدری خوب بوده که به سرعت این نکته را از اذهان پاک می‌کند.

این موتور قابلیت رانندگی در سه مدل Sport ، Track و V-Max را داشته که توانایی‌های فورد GT را بسته به نیاز راننده تنظیم می‌نماید. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی معادل ۲.۹ ثانیه و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به زمانی معادل ۵.۷ ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت فورد GT مدل ۲۰۱۷ نیز ۲۱۶ مایل در ساعت (معادل ۳۴۸ کیلومتر در ساعت) اعلام شده است. این خودرو مسافت ۱/۴ مایل را در زمان قابل توجه ۱۰.۵ ثانیه طی می‌نماید.

مصرف سوخت فورد GT مدل ۲۰۱۷ بر اساس اعلام EPA برابر با ۱۱ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۲۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسافت شهری، ۱۸ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۱۴ لیتر با هر گالن سوخت (معادل ۱۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) سیکل ترکیبی اعلام شده است.

سیستم تعلیق تطبیقی جدید

یکی دیگر از نقاط قوت فورد GT مدل ۲۰۱۷ سیستم تعلیق و فنربندی جدید و تطبیقی آن است. این سیستم فنربندی قابلیت کاهش فاصله خودرو از زمین را مابین دو عدد ۴.۷ تا ۲.۵ اینچ (معادل ۱۱.۷۵ تا ۶.۳۵ سانتی‌متر) را بسته به مدل انتخابی رانندگی داشته و در مدهای V-Max و Track موجب کاهش ارتفاع خودرو و افزایش هندلینگ می‌گردد.

فورد GT مدل 2017

علاوه بر این مدل‌های رانندگی، سیستم تعلیق فورد GT مدل ۲۰۱۷ قابلیت تنظیم در سه کیفیت رانندگی Wet برای جاده‌ها خیس و بارانی، Normal و اسپرت را داشته که بالاترین سطح کنترل را به راننده ارائه نموده و این خودرو را به نمونه‌ای راحت برای طی مسافت‌ها طولانی جاده‌ای تبدیل می‌نماید.

طراحی بدنه

فورد GT مدل ۲۰۱۷ طولی برابر با ۴.۷۶۲ میلیمتر، پهنایی برابر با ۲.۰۰۴ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱.۱۱۰ میلیمتر داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز برابر با ۲.۷۱۰ میلیمتر است. برای تجسم بهتر می‌توان اشاره کرد که هیوندای جنسیس کوپه (Hyundai Genesis Coupe) یکی از معدود خودروهای اسپرت قابل خرید در بازار ایران طولی برابر با ۴.۶۳۰ میلیمتر، عرضی برابر با ۱.۸۶۵ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱.۳۸۰ میلیمتر دارد.

وزن خالص فورد GT مدل ۲۰۱۷ نیز رقمی در حدود ۱.۴۷۴ کیلوگرم بوده و فضایی معادل ۱.۲۱۷ لیتر را برای دو سرنشین داخل کابین در نظر گرفته است. فضای موجود برای محفظه بار این ابر خودرو نیز در حدود ۱۱.۵ لیتر بوده که در بخش عقبی موتور تعبیه شده است.

کابین و طراحی داخلی

از امکانات رفاهی و سرگرمی موجود در این خودرو می‌توان به یک سیستم صوتی حرفه‌ای اشاره کرد که به آخرین نسخه از سیستم Sync (نرم افزار چند رسانه‌ای شرکت فورد) مجهز شده و از تمامی امکانات ارتباطی موجود در بازار مانند Android Auto و Apple CarPlay پشتیانی می‌کند.

کابین این خودرو نیز قابلیت روکش شدن با چرم کیفیت بالا و یا الیاف فیبر کربن را بر اساس سفارش مشتری داشته و در کنار طراحی داخلی هیجان انگیز داشبورد و همچنین گرافیک بالای عقربه‌‌های پشت آمپر، فضایی لوکس، اسپرت و فراموش نشدنی را برای سرنشینان فورد GT مدل ۲۰۱۷ به ارمغان می‌آورد.
معرفی کامل شرکت خودروسازی فورد (FORD)
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.