ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی بهترین خوراکی های نشاط آور / از فلفل قرمز تا انگور سیاه و عسل

معرفی بهترین خوراکی های نشاط آور / از فلفل قرمز تا انگور سیاه و عسلیکی از بدترین حالت هایی که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد این است که دچار کمبود انرژی شود. در این صورت شما رمق اجام دادن هیچ کاری را نداشته و انگیزه خود برای رسیدن به هدف ها را از دست می دهید. متاسفانه خیلی ها تصور می کنند به افسردگی دچار شده اند و به همین دلیل سریعا به داروخانه ها رفته و دارو تهیه می کنند. اما لازم نیست برای اینکه دوباره سرزندگی را در خود بدمید، دست به دامان دارو ها و روانشناس شوید. در بسیاری مواقع شما می توانید با تغییر تغذیه، به همان آدم سابق تبدیل شوید. در این مقاله شما را با بهترین خوراکی های نشاط آور آشنا می کنیم.

مصرف فلفل قرمز
یکی از بهترین خوراکی های نشاط آور فلفل قرمز است. فلفل قرمز سرشار از ویتامین های گوناگون است و می تواند تا مدت ها شما را اکتیو نگه دارد. هر 100 گرم فلفل دلمه ای حدود 162 میلی گرم ویتامین C به بدن می رساند. این سبزی پر خاصیت انرژی زا است و باعث می شود در طول روز با نشاط باشید. بیشتر کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند که شما باید فلفل قرمز را به صورت خام استفاده کنید. شما می توانید از این خوراکی خوشمزه در سالاد ها و پاستا ها به کار ببرید و از خواص بی نظیرش بهره ببرید.

مصرف انگور سیاه
متاسفانه در ایران بیشتر مردم به انگور سفید دسترسی دارند و به همین دلیل است که آنچنان که باید به انگور سیاه توجه نمی شود. اگر شما از جمله کسانی هستید که نمی توانید فلفل قرمز بخورید، انگور سیاه یک آلترناتیو خوشمزه و مناسب است. بیشترین دانشمندان این انگور را در لیست خوراکی های نشاط آور قرار داده اند. هر 100 گرم از این حبه های سیاه رنگ و آبدار حاوی حدود 200 میلی گرم ویتامین C هستند. علاوه بر این، انگور سیاه یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها از پیری زودرس سلول های بدن جلوگیری می کنند.

مصرف عسل
عسل هم گل سر سبد این لیست محسوب می شود. این خوردنی خوشمزه نه تنها یکی از خوشمزه ترین خوردنی های دنیا است، بلکه یکی از بهترین مواد تقویتی برای بدن نیز محسوب می شود. عسل حاوی آنزیم هایی است که از غدد بزاق زنبورها حاصل می شود. این ماده غذایی خاصیت آنتی باکتریال بالایی دارد و شما را از شر خستگی ناشی از ناخوشی های روزمره خلاص می کند. از مهم ترین ویتامین هایی که در عسل وجود دارد، می توان به B6،B3 و B9 اشاره کرد. این ویتامین ها باعث ترشح هورمون سروتونین می شوند.

مصرف کیوی
با اینکه اکثر خانواده مرکبات نقش بسزایی در بر طرف کردن خستگی دارند، اما کیوی چیز دیگری است. جالب است بدانید که عمر این میوه در ایران بسیار کوتاه است. حدودا 90 سال پیش بود که برای اولین بار کیوی وارد ایران شد. این میوه خوشمزه، جزو منابع خوب ویتامین C است. هر 100 گرم از این میوه 93 میلی گرم ویتامین C دارد. اگر در طول روز به یکباره انرژی کم می آورید و احساس خستگی می کنید به سراغ کیوی بروید. نوشیدن اسموتی کیوی نیز یکی دیگر از راه های توصیه شده برای خلاص شدن از دست خستگی می باشد.

مصرف شکلات سیاه
از مهم ترین موادی که در کاکائو وجود دارد، می توان به منیزیم اشاره کرد. این عنصر نقش حیاتی در بدن دارد، چرا که بیشتر هورمون هایی که بر روی احساسات ما تاثیر دارند، به دلیل حضور منیزیم، ترشح می شوند. تحقیقات دانشگاه تغذیه برزیل نشان داده است که این خوراکی خوشمزه، دارای ماده ای به اسم پولیفنول است. این آنتی اکسیدان نقشی بسیار مهمی در برطرف کردن خستگی ایفا می کند. توصیه می کنیم که روزانه 10 گرم شکلات سیاه میل کنید تا حالتان خوب شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.