ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

خوردن آجیل، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می دهد

خوردن آجیل، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می دهدبنابر یک تحقیق در آمریکا افرادی که بطور مرتب آجیل شامل گردو، بادام زمینی و دیگر دانه‌های خشک را مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که آجیل نمی‌خورند کمتر مبتلا به بیماری‌های قلبی می‌شوند.

پژوهشگران داده‌های پزشکی در باره تاریخچه پزشکی، سبک زندگی و عادت‌های غذایی ۲۱۰ هزار کارکنان خدمات بهداشتی را مورد بررسی قرار دادند. در طول ۲ دهه پیگیری‌ این داده‌ها ۱۴۱۳۶ نفر از این کارکنان مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی شدند که شامل ۸۳۹۰ مورد بیماری قلبی و ۵۹۱۰ مورد سکته قلبی بود.

در مقام مقایسه با افرادی که اصلا آجیل نمی‌خوردند، افرادی که ۲۸ گرم آجیل را دستکم ۵ بار در هفته می‌خوردند ۱۴ درصد کمتر مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی شدند و ۲۰ درصد کمتر بیماری قلبی را تجربه کردند.

شیلپا بوپاتیراجو، کارشناس امور تغذیه در دانشگاه هاروارد آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت: «خوردن چند وعده آجیل در هفته برای پایین آوردن خطر بیماری‌های قلبی-عروقی بسیار مفید است. اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد و نباید آجیل شور خورد. کالری آجیل بالاست و باید آن را در مقدار کم مصرف کرد».

تحقیقات زیادی خوردن آجیل برای کاهش خطر بیماری قلبی، فشار خون و دیابت را توصیه می‌کنند، اما این تحقیق تمرکز را بر روی آجیل بطور کلی قرار داده است.

در این تحقیق ضمن بررسی هریک از دانه‌ها مشخص شده که مصرف گردو دستکم یکبار در هفته خطر بیماری قلبی-عروقی را ۱۹ درصد و بیماری قلبی را ۲۱ درصد کاهش می‌دهد.

خوردن ۲ بار در هفته بادام زمینی این خطر را به ترتیب ۱۳ درصد و ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

خوردن دیگر دانه‌های درختی مانند بادام، بادام هندی و پسته به ترتیب ۱۵ درصد و ۲۳ درصد کاهش می‌دهد.

پژوهشگران هیچ نشانه‌ای مبنی بر ارتباط مصرف آجیل و خطر سکته قلبی مشاهده نکردند، اما خطر حمله قلبی در افرادی که بادام زمینی و گردو بیشتر مصرف می‌کنند به مراتب کمتر است.

این گزارش روز ۱۳ نوامبر در مجله «دانشکده آمریکایی کاردیولوژی» منتشر شده است.
منبع : straitstimes.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.