ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آگهی وانت رَم (RAM) جنجال به پا کرد!

آگهی وانت رَم (RAM) جنجال به پا کرد!استفاده از سخنان مارتین لوتر کینگ،‌ رهبر جنبش مدنی سیاهان آمریکا، در آگهی وانت رَم (RAM) با واکنش منفی مخاطبان روبرو شد. فیات-کرایسلر به مناسبت پنجاهمین سالگرد یکی از سخنرانی‌های مشهور مارتین لوتر کینگ، بخش‌هایی از این سخنرانی که درباره خدمت کردن به مردم است را در آگهی خود استفاده کرد.

این آگهی در حین مسابقه فینال لیگ فوتبال آمریکایی پخش شد که از گران‌ترین و پرمخاطب‌ترین تبلیغات تلویزیونی در آمریکا است و تخمین زده می‌شود بیش از صد میلیون بیننده دارد.آگهی وانت رَم (RAM) جنجال به پا کرد!
به سرعت پس از پخش آگهی، واکنش‌های منفی آغاز شد. معترضان بیشتر از همه به استفاده ابزاری از صدای کسی اعتراض داشتند که از مخالفان سرمایه‌داری و مصرف‌گرایی بود. برخی به شرایط حال حاضر سیاهپوستان در جامعه آمریکا اشاره کردند و نوشتند در زمانی که بازیکنان سیاهپوست فوتبال آمریکایی به خاطر اعتراض به نابرابری تحت فشارند نباید از صدای یکی از رهبرای بزرگ جنبش برابری خواهی آمریکا برای فروش وانت استفاده شود. برخی به بخش‌ دیگری از همان سخنرانی اشاره کردند که مارتین لوتر کینگ در آن از مردم می‌خواست برای خرید ماشین زیاد هزینه نکنند و گول شرکت‌های تبلغیاتی را نخورند.

فیات-کرایسلر در واکنش به اعتراض‌ها گفت این آگهی با همکاری نزدیک و تایید نمایندگانی از خانواده مارتین لوتر کینگ تهیه شده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.