ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

فِراری لقب، بهترین تولید کننده موتور خودرو در جهان را از آن خود کرد

فِراری لقب، بهترین تولید کننده موتور خودرو در جهان را از آن خود کردبار دیگر یک موتور از شرکت فراری توانست عنوان موتور سال جهان را کسب کند. چند سالی است که این عنوان در اختیار شرکت فراری است.

هر سال در شهر اشتوتگارت که مرکز خودروسازی آلمان محسوب می‌شود، بهترین موتورها توسط مشهورترین خبرنگاران و کارشناسان صنعت خودروی دنیا انتخاب می‌شود. برای سال ۲۰۱۸ هم موتور ۳۹۰۰ سی سی هشت سیلندر فراری با قدرت ۷۱۱ اسب بخار، عنوان بهترین موتور سال ۲۰۱۸ را به‌دست آورد. شرکت فراری برای سومین سال پیاپی به این مقام دست پیدا می‌کند.
در رده‌بندی بهترین موتور سال ۲۰۱۸ جهان، موتور فراری از ۶۸ داور امتیاز بالای ۴۸۶ را به‌دست آورد. این موتور در مدل معروف ۴۸۸ پیستا مورد استفاده قرار گرفته است .
معرفی کامل و تاریخچه شرکت خودروسازی فِراری
انتخاب بهترین موتور سال در بخش‌های مختلفی انجام می‌شود تا مشتریان شناخت بهتری نسبت به بهترین موتورهای جهان در کلاس‌های مختلف داشته باشند.
در بخش موتورهایی با حجم کمتر از یک لیتر این فولکس‌واگن بود که توانست بهترین امتیاز را به‌دست آورد. دراین بخش موتور سه سیلندر ۹۹۹ سی‌سی توربوشارژ فولکس‌واگن با ۲۸۳ امتیاز، موتور سه سیلندر ۹۹۹ سی‌سی توربوشارژ فورد با ۲۶۷ امتیاز و موتور دو سیلندر ۶۴۷ سی‌سی ب‌ام‌و با امتیاز ۱۲۷ به عنوان موتورهای برتر انتخاب شدند.

این موتور فولکس‌واگن درمحصولات بسیاری از خانواده این شرکت از جمله فولکس گلف، آپ، پولو، آئودی ای۱ و اشکودا فابیا استفاده می‌شود. این موتور با وجود آنکه حجم کمی دارد اما ۱۱۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند مصرف سوخت این موتور بنزینی در ۱۰۰ کیلومتر تنها چهار لیتر است؛ برای نمونه خودرویی مانند پراید در ایران با حجم موتور ۱۳۰۰ سی سی تنها حدود ۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

چند سالی است که خودروسازان جهان با کوچک کردن اندازه موتورها و استفاده ازتوربوشارژ و پاشش مستقیم سوخت به‌دنبال مصرف کمتر در کنار قدرت بیشتر در خودروها هستند.

در بخش موتورهای هزار تا ۱۴۰۰ سی سی پژو سیتروئن بهترین مقام را به‌دست آورد در این بخش بترتیب موتور سه سیلندر ۱۲۰۰ سی سی توربوشارژ پژو سیتروئن با ۲۹۵امتیاز ،موتور چهار سیلندر۱۴۰۰سی سی فولکس واگن با ۱۸۵ امتیاز و موتور چهار سیلندر۱۴۰۰سی سی TFSI برقی-بنزینی هیبرید فولکس واگن با ۱۶۹ امتیازدر مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند .

موتور سه سیلندر ۱۲۰۰ سی سی توربوشارژ پژو سیتروئن روی خودروهای پژو ۲۰۸ ،۳۰۸ ،۲۰۰۸ ،۳۰۰۸ ،۵۰۰۸ و سیتروئن سی سه و چهار استفاده می‌شود .این پیشرانه با وجود حجم کم تا ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

در بخش پیشرانه‌هایی با حجم ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ سی سی شرکت آلمانی ب‌ام‌و بهترین محصول را دارد.

در این بخش به‌ترتیب موتور سه سیلندر ۱۵۰۰ سی سی برقی-بنزینی هیبرید ب‌ام‌و با ۲۲۳ امتیاز، موتور سه سیلندر ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ ب‌ام‌و با ۱۵۰ امتیاز و موتور چهار سیلندر ۱۵۰۰ سی سی TFSI Evo فولکس واگن با ۱۴۸ امتیاز در مکان اول تا سوم قرار گرفتند.

برای موتورهایی با حجم۱۸۰۰ تا دو هزار سی سی این پورشه بود که توانست بهترین مکان را کسب کند.

در این بخش موتور چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژ پورشه با ۲۶۴ امتیاز، موتور چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژ AMG مرسدس‌بنز با ۲۲۰ امتیاز و موتور چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژ هوندا با۱۸۰ امتیاز انتخاب شدند.

در بخش بهترین پیشرانه‌های ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی هم موتور پنج سیلندر ۲۵۰۰ سی سی توربوشارژ آئودی با ۴۷۰ امتیاز انتخاب شد.

در بخش بهترین قوای محرکه پاک، شرکت تسلا بالاترین امتیاز را به‌دست آورد. دراین بخش بترتیب قوای محرکه تمام برقی تسلا با ۲۴۱ امتیاز، موتور سه سیلندر ۱۵۰۰ سی سی برقی-بنزینی هیبرید ب‌ام‌و با ۱۰۳ امتیاز و قوای محرکه تمام برقی ب‌ام‌و با ۹۷ امتیاز رتبه اول تا سوم را به‌دست آوردند.

پیشرانه تمام‌برقی تسلا در مدل تسلا سه استفاده می‌شود. تسلا سه با موتور ۲۵۰ اسب بخاری الکتریکی خود می‌تواند طی مدت شش ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

هم اکنون برخی خودروسازان با تبلیغات فراوان می‌گویند قصد دارند خودرو‌های بنزینی یا دیزلی را کنار بگذارند و برخی بازه زمانی برای این کار را هم مشخص کرده‌اند. اما در میان این تبلیغات نکته ظریفی پنهان شده است؛ بیشتر خودروسازانی که چنین تبلیغاتی می‌کنند نمی گویند روش شرکت تسلا را که استفاده از موتور الکتریکی است استفاده خواهند کرد، بلکه منظور بیشتر این شرکت‌ها استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی ترکیبی است. البته انتظار می‌رود عمر پیشرانه‌های احتراق داخلی حتی با وجود استفاده در پیشرانه‌های هیبریدی در نهایت تا سال ۲۰۵۰ به پایان برسد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.