ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشخصات فنی فاو Oley + قیمت احتمالی در بازار ایران

مشخصات فنی فاو Oley + قیمت احتمالی در بازار ایراناسمش «اُلِی یا اوولی» است. به لاتین Oley نوشته می‌شود و محصول شرکت خودروسازی «فرست اتو ورکز» چین است. برندی که به اختصار با نام و نشان FAW شناخته می شود. نخستین بار نسخه سدان آن در نمایشگاه خودروی «گوانگ ژو» چین در سال 2011 رونمایی شد. دو سال بعد نسخه هاچ بک این خودرو نیز معرفی شد. اُلِی در زبان اسپانیایی، واژه ای برای ابراز هیجان تلقی می شود. واژه‌ای که البته با زبان فارسی نیز چندان بیگانه نیست و احتمالا بسیاری از ما بعد از شنیدن یا تماشای یک اتفاق هیجان‌انگیز، با صدای بلند فریاد زدیم «اووولِی!».

به گفته سازنده دلیل انتخاب این اسم برای این محصول، شکل و شمایل هیجان انگیز اُلِی است اما راستش را بخواهید ما هرچه در تصاویر این خودروی چینی دقت کردیم تنها چیزی که نیافتیم هیجان و جذابیت بود! طراحی اُلِی را باید یک طراحی کاملا ابتدایی و اقتصادی دانست که همان سال 2011 نیز هیچ جذابیتی به همراه نداشت. حالا که حدود 6 سال از زمان معرفی این خودرو می گذرد تکلیف مشخص هست!

البته طراحی نسخه هاچ‌بک دستکم برای بازارهای نوظهوری همچون بازار چین یا ایران می‌تواند جذابیت‌های حداقلی را به همراه داشته باشد. طراحی داخلی این خودرو نیز چندان چنگی به دل نمی‌زند. در فضای داخل کابین همه چیز به اقتصادی‌ترین شکل ممکن طراحی شده؛ از غربیلک فرمان ساده و قدیمی تا کنسول میانی کسل کننده. شاید بتوان نمایشگر رنگی 7 اینچی این خودرو را تنها نقطه قوت این قسمت دانست.مشخصات فنی فاو Oley + قیمت احتمالی در بازار ایران
اُلِی بر روی پلتفرم «فولکس واگن جتا» ساخته شده که از این حیث می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد. طول، عرض و ارتفاع این محصول چینی (برای نسخه سدان) به ترتیب 4485، 1700، 1465میلی متر بوده که برای خودرویی در این کلاس ابعاد قابل قبولی به شمار می آید.

قوای محرکه

از طراحی اُلِی که بگذریم به توانایی های دینامیکی این خودرو می رسیم. جایی که بازهم هیجان زده نمی شویم! یک پیشرانه 5/1 لیتری 4 سیلندر که توسط مهندسان FAW ساخته و پرداخته شده برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این پیشرانه توانایی تولید تنها 98 اسب بخار قدرت و 135 نیوتون متر گشتاور را دارد که این ارقام برای سال 2017 چیزی شبیه شوخی به نظر می رسند! این خودرو با دو جعبه دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک عرضه می شود که احتمالا مدل عرضه شده در ایران مجهز به جعبه دنده اتوماتیک خواهد بود.

با آنکه هنوز قیمت نهایی این خودرو در ایران مشخص نشده اما پیش بینی می‌شود که اُلِی با قیمت حدود 45 الی 50 میلیون تومان به فروش برسد. از مهمترین رقبای اُلِی در بازار داخلی می‌توان به MVM315 صندوق دار و برلیانس H230 اشاره کرد که هر دو از محصولات چینی بازار به شمار می آیند.

هرچند که به لحاظ قیمتی محصولی چون رنو ساندرو نیز روبروی اُلِی قرار می گیرد، اما این خودروی چینی در اندازه‌ای نیست که بتواند برای ساندرو مزاحمتی ایجاد کند. بخصوص آنکه ساندرو با برند معتبر و توانایی های دینامیکی مطلوب‌تر، این روزها سوگلی بازار شده و مشتریان پروپاقرصی برای خود دست و پا کرده است. حال باید منتظر ماند دید که بازار خودروی ایران برای اُلِی، فریاد «اووولِی» سر می‌دهد یا نه! اتفاقی که ما چندان به آن خوشبین نیستیم.
منبع : / نویسنده : ارسلان سلیمانیان، فرادید - تصاویر drive.ru
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.