ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راهنمای سفر به روسیه / بهترین زمان سفر به روسیه

راهنمای سفر به روسیه / بهترین زمان سفر به روسیهروسیه با نام رسمی فدراسیون روسیه (Российская Федерация، واج‌نویسی: راسیسکایا فدراتسیا) پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

راهنمای سفر به روسیه / بهترین زمان سفر به روسیه
روسیه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین کشور جهان است. پهناوری روسیه کمتر از دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا و بیشتر از یک دوم مساحت قاره آفریقا است. این کشور در عرضهای بالای جغرافیایی واقع شده‌است و بیشتر مناطق کشور سردسیر و کم بارش است. به همین دلیل بیشتر مناطق این کشور (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) خالی از سکنه هستند و کشاورزی در این مناطق میسر نیست. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگترین شهر اروپا است.
راهنمای سفر به روسیه / بهترین زمان سفر به روسیه
روسیه با 144,463,451 میلیون نفر (در سال ۲۰۱۷) جمعیت نهمین کشور پرجمعیت دنیاست. تراکم جمعیت روسیه ۸٫۴ نفر در هر کیلومتر مربع است که از پایینترین نرخهای تراکم جمعیت در جهان است. همچنین نرخ رشد جمعیت در این کشور منفی است. بیشتر جمعیت روسیه در غرب این کشور (بخش اروپایی) زندگی می‌کنند. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰ حدود ۸۱ درصد از مردم این کشور از قومیت روس هستند. در مجموع ۱۶۰ گروه قومی در این کشور زندگی می‌کنند. تاتارها ۳٫۹ درصد جمعیت روسیه را تشکیل می‌دهند و بزرگترین اقلیت قومی این کشور محسوب می‌شوند. اقوام اوکراینی، چوواش، باشقیر، چچنی، و ارمنی نیز هر یک بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند و آوارهای قفقازی، بلاروسی‌ها، آسی‌ها، آذربایجانی‌ها و قزاق‌ها از دیگر اقوام پرجمعیت روسیه هستند.

زبان رسمی روسیه، زبان روسی است؛ ولی ۲۷ زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری‌ها و مناطق خودگردان این کشور وجود دارد. روسیه کشوری فدرال با تقسیمات کشوری پیچیده‌ایست و شامل ۸۳ واحد فدرال از جمله ۲۱ جمهوری خودگردان می‌شود. روسیه فرهنگ پرباری دارد و نویسندگان معروفی مانند تولستوی و داستایوفسکی روسی بوده‌اند.

روسیه تا پیش از قرن هجدهم یک حکومت نه چندان نیرومند در خاور اروپا بود و وسعت آن چندان زیاد نبود. تا اینکه در آغاز قرن ۱۸ میلادی و با اصلاحاتی که تزار پتر بزرگ انجام داد، این کشور به یک امپراتوری پهناور و نیرومند تبدیل شد. در سال ۱۹۱۷ انقلاب کمونیستی در این کشور به وقوع پیوست و نام کشور به «اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی» تغییر یافت. روسیه، با عنوان جمهوری فدراتیو روسیه شوروی، مهمترین و بزرگ‌ترین جمهوری در اتحاد جماهیر شوروی بود. در سال ۱۳۷۰ (۱۹۹۱) شوروی پس از جنگ سرد طولانی با غرب فروپاشید و فدراسیون روسیه به جای آن نشست.

واحد پول روسیه روبل است. روسیه با تولید ناخالص داخلی ۲۱۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ هشتمین اقتصاد بزرگ جهان (ششمین بر مبنای قدرت برابری خرید) بوده‌است. روسیه پس از فروپاشی شوروی به اقتصاد بازار روی آورده‌است و به منابع طبیعی عظیم خود متکی است. درآمد سرانهٔ این کشور در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۸ هزار دلار (بر مبنای قدرت برابری خرید) که این کشور را در رتبه پنجاه‌وهفتم دنیا قرار می‌دهد. این کشور یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، عضو گروه هشت، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری شانگهای و کشورهای مستقل همسود است.

اکنون ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه‌است. سیاست کنونی روسیه، همکاری و عدم تنش با غرب و تلاش برای اتحاد کشور است؛ ولی به خاطر گسترش ناتو به شرق و پس از درگیری با گرجستان بر سر اوستیای جنوبی و الحاق کریمه به خاک خود، روابط روسیه و غرب به تیرگی گراییده‌است.
راهنمای سفر به روسیه / بهترین زمان سفر به روسیه
بهترین زمان سفر به روسیه
جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های سال هستند، و به همین علت مهم‌ترین فصل تعطیلات برای مسافرین به شمار می‌روند. البته اگر به برف و یخ نیز علاقه‌مند باشید و مشکلی با هوای سرد نداشته‌ باشید، زمستان‌های روسیه فوق‌العاده است، روزهایی که برف جلوه‌ای فوق‌العاده به همه‌چیز می‌بخشد. روزهای پایانی اکتبر (بارشهای اولیه برف)، و ماه‌های مارس و آوریل (آب شدن برف‌های زمستانی) برای سفر مناسب نیستند. در این روزها پیاده‌روی در خیابان ها تقریباً غیرممکن است و برف‌های آب شده به همه جا نفوذ می‌کنند.

آب‌ و هوای روسیه
آب‌ و هوا فقط در بخش شمالی روسیه بسیار سرد است ولی در ناحیه جنوب غربی معتدل و نیمه مرطوب، و نواحی جنوب شرقی معتدل و خشک است. میانگین دمای مسکو و سنت‌پترزبورگ در تابستان 32 درجه سانتی گراد، و در زمستان 25- درجه است.مرداد ماه و اوایل شهریور ماه گرم‌ترین فصل های روسیه هستند و اغلب افراد تور روسیه تابستان 95 را برای سپری کردن اوقات فراغتشون انتخاب میکنند. زمستون در روسیه طاقت فرسا و به شدت سرده به طوری که توی مسکو هوا به 50- یا 60- درجه سانتی‌گراد می‌رسد ولی باز هم در این فصل علاقه‌مندان به گردشگری برای لذت از برف و سرما دل رو به دریا میزنند.

راهنمای سفر به روسیه / بهترین زمان سفر به روسیه
آب و هوای مسکو
متوسط دما در مسکو به طور قابل توجهی نوسان دارد.. جولای و آگوست گرم ترین ماه ها در پایتخت روسیه می باشند.. میانگین دما 19 درجه سانتیگراد می باشد و گاهی تا 30 درجه تجاوز می کند.. به دلیل آب و هوای قاره ای، افزایش دما در این شهر بسیار محسوس می باشد.. ژآنویه در مسکو سردترین ماه سال است که دما تا -8 درجه می رسد..

بهترین زمان سفر به مسکو با توجه به آب و هوا، اواخر بهار می باشد.. در این فصل میتوانید برای ساعات طوالانی به گشت و گذار در مناظر دیدنی و جاذبه های گردشگری مسکو بپردازید..

آب و هوای سنت پترزبورگ
متوسط دما در سنت پترزبورگ از پایتخت روسیه، یعنی مسکو پایین تر است.. جولای و آگوست گرم ترین ماه های سال در سن پترزبورگ می باشد و روزهای آفتابی طولانی انتظار شما را می کشد.. میانگین دما در تابستان به 18 درجه می رسد، گاهی خیلی گرم می شود و دما به 30 درجه می رسد.. سردترین ماه ژانویه با متوسط دمای -6 درجه می باشد..اکتبر و نوامبر هم معتدل ترین و بارانی ترین ماه ها هستند..
بهترین زمان سفر به سن پتربورگ با توجه به آب و هوا اواخر بهار (اوایل ژوئن) می باشد و میتوانید زمان زیادی را در فضای آزاد خوش بگذرانید و از جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ دیدن کنید..
راهنمای سفر به روسیه / بهترین زمان سفر به روسیه
اطلاعاتی در خصوص سفر به روسیه که باید از آنها باخبر بشید.

ساعت اداری : بانک‌ها و ادارات دولتی معمولاً از دوشنبه تا جمعه و از ساعت 8 صبح تا 5 عصر مشغول به کارند. رستوران‌ها نیز از ساعت 11:00 صبح به بعد مشغول به کارند.

خدمات پزشکی : خدمات پزشکی معمولی، به‌ویژه خدمات اورژانس بصورت رایگان ارائه می‌شود. کیفیت مراکز درمانی عمومی قدری پایین‌تر از مراکز درمانی کشورهای پیشرفته اروپایی است، و پیدا کردن پزشکی که به زبان انگلیسی مسلط باشد معمولاً قدری سخت است. البته در شهرهای بزرگتری مانند مسکو و سنت پترزبورگ، مراکز درمانی خصوصی باکیفیت مناسب بصورت شبانه‌روزی مشغول به کارند.
برق : جریان برق اکثر اماکن، ادارات، و ساختمان‌ها 220 ولت است و از پریزهای استاندارد دایره‌ای استفاده می‌شود.

مالیات : مالیات بر ارزش‌افزودهٔ بیشتر خدمات پزشکی، محصولات غذایی، و کالاهای مختلف 10% است.

انعام :اگر در رستوران‌ها، بخشی از مبلغ فاکتورتان به‌عنوان حق سرویس لحاظ نشده بود، می‌توانید 10% انعام در نظر بگیرید. به راننده تاکسی که در اختیارتان قرار می‌گیرد به ازای هر 8 ساعت کار 5 تا 8 دلار انعام داده می‌شود و طبق گزارشات بدست آمده گردشگران تور روسیه می توانند در هتل ها، بانک ها و یا برخی از کیوسک ها پول خود را تبدیل کنند. با توجه به پیشرفت های اخیر در زیر ساخت های مخابراتی، استفاده از تلفن در روسیه هزینه بالایی دارد و می تواند با مشکلاتی مواجه باشد. بهترین کار این است که از تلفن درهتل استفاده کنید. بهتر است داروی مورد استفاده خود را به همراه داشته باشید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.