ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

میلیاردر مشهور جهان عرب برای اولین بار از سیاست‌های پادشاهی سعودی انتقاد کرد

میلیاردر مشهور جهان عرب برای اولین بار از سیاست‌های پادشاهی سعودی انتقاد کردتاجر میلیاردر مصری سیاست ولیعهد عربستان سعودی برای مبارزه با فساد در این کشور را محکوم کرد و خواستار مخالفت «وجدانی» در برابر آن شد.

نجیب ساویریس (Naguib Sawiris) خودش سرمایه‌گذاری خاصی در عربستان ندارد، او می‌گوید سیاست تصفیه‌ای که محمد بن سلمان در پیش گرفته در نهایت به فرار سرمایه‌ها از این کشور خواهد انجامید و افزود که در حال حاضر از میان کشورهای عربی تنها چند کشور مانند مصر، مراکش، تونس، اردن و سودان بهترین شرایط را برای سرمایه‌گذاری مطمئن دارند.
زندگینامه (بیوگرافی) نجیب انسی ساویرس (Naguib Sawiris) میلیاردر مصری
نیروهای امنیتی سعودی در ماه گذشته ده‌ها تن از مقام‌های سیاسی و تاجران بزرگ این کشور را در چهارچوب کارزار علیه «فساد خزنده» دستگیر کردند. این کارزار بخش مهمی از اقدامات ولیعهد عربستان برای حذف منتقدان را نیز تشکیل می‌دهد.

نجیب ساویریس که در یک نشست مطبوعاتی در رم، پایتخت ایتالیا سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی در مورد انگیزه ولیعهد عربستان تأکید کرد: «در هر حال ما باید به او "نه" بگوئیم. آخر قانونی هست، نظامی هست. همه چیز باید بر پایه شفافیت باشد. دادگاه کجاست؟ دلایل اتهام‌ها چیست؟ قاضی کیست؟»

این تاجر مسیحی مصری همچنین با اظهار این که اعتراض او از سر «وجدان» است، گفت: «همه از این گونه انتقاد کردن در این مورد می‌ترسند چون مصلحتی فکر می‌کنند. نفت و پول دارند، اما باید وجدان هم داشته باشند. من این را می‌گویم و می‌دانم که دیگر مرا به عربستان راه نمی‌دهند، من نمی‌خواهم با عربستان کار کنم، پس برایم مهم هم نیست.»
زندگینامه (بیوگرافی) محمد بن سلمان بن عبد العزیز آل سعود
محمد بن سلمان پیش از این گفته بود که عربستان نیاز به نوسازی دارد و اقتصاد بدون اصلاحات به مرز بحران و هرج و مرج می‌رسد. اما منتقدان می‌گویند این سیاست تصفیه باعث تثبیت قدرت شخص ولیعهد خواهد شد.

پژوهش ماهانه خبرگزاری رویترز که روز پنج‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که طراز اقتصاد عربستان بعد از آغاز طرح مبارزه با فساد در این کشور مثبت بوده است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.