ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

عجیب‌ترین چیزهایی که مردم در چمدانشان می‌گذارند

عجیب‌ترین چیزهایی که مردم در چمدانشان می‌گذارنددر حالی که افراد بسیاری بارشان را می‌بندند و آماده سفرهای تابستانی می‌شوند، یکی از مهم‌ترین سئوال‌ها این است که چه چیزهایی می‌توانید با خودتان داخل هواپیما ببرید؛ به خصوص افرادی که قصد دارند موجودات زنده یا چیزهایی شبیه سلاح‌های جنگی را داخل هواپیما ببرند.

این مشکلی قدیمی است. مثلا فرض کنید که شما از مدت‌ها پیش به خودتان وعده خوردن یک خرچنگ بزرگ را داده‌اید و حالا می‌خواهید در بازگشت از سفر خرچنگ را به خانه بیاورید؛ راه چاره چیست؟

برای یکی از مسافران حاضر در فرودگاه بین‌المللی لوگان بوستون، جواب این سئوال خیلی ساده بود: خرچنگ را داخل چمدانش گذاشت. ماموران امنیتی فردوگاه از دیدن خرچنگ غول‌پیکر آن قدر متعجب شدند که تصویر آن را در توییتر گذاشتند. هرچند پس از این که اندازه خرچنگ مجاز تشخیص داده شد، این جانور اجازه پرواز پیدا کرد.

البته همیشه هم بخت تا این اندازه با صاحبان خرچنگ‌ها یار نیست. مارس سال گذشته بود که در چمدان مسافری که به خانه‌اش در چین بازمی‌گشت یک خرچنگ پیدا شد.

او در راه برگشت از استرالیا به هنگ کنگ رفته بود و راه درازی تا خانه‌‌اش در نینگبو در شرق چین در پیش داشت که با ممانعت مسئولان فرودگاه روبرو شد. یک ماه پیش از آن هم دو زن که خرچنگ زنده به همراه داشتند با مشکل مشابه روبرو شدند.

البته فقط به همراه داشتن موجودات زنده نیست که ماموران امنیتی فرودگاه‌ها را حیران زده می‌کند. ماموران امنیتی "یورو استار" (خطوط قطار بین بریتانیا و فرانسه) گاه و بیگاه با مسافرانی روبرو می‌شوند که قصد دارند وسایل منفجره و عمل نکرده جنگ‌ جهانی را داخل قطار ببرند.

این‌ها معمولا در فرانسه پیدا می‌شوند و مسافران می‌خواهند با خودشان به بریتانیا ببرند. پیش از این به مسافران اخطار داده شده که آوردن چنین چیزهایی به داخل قطار ممنوع است، اما بازهم افرادی دیده می‌شوند که با مواد منفجره عمل نکرده می‌خواهند سوار قطار شوند.عجیب‌ترین چیزهایی که مردم در چمدانشان می‌گذارند
فرودگاه "لاندن سیتی" پارسال گزارشی را منتشر کرد که طبق آن ۱۳ درصد مسافران وسایل غیرقانونی در ساک دستی‌هایشان داشتند و مجبور شدند آن‌ها را به ماموران تحویل دهند.

در صدر وسایل غیر مجاز این گزارش، گوی‌های شیشه‌ای با نمادهای شهر لندن قرار داشت، وسایلی که چون شامل بیش از ۱۰۰ میلی‌لیتر مایع هستند، بردن آن‌ها با ساک دستی به داخل هواپیما ممنوع است.

در فهرست ممنوعه فردوگاه‌ها همچنین چنگال مخصوص خوردن سیب‌زمینی در مجموعه وسایل فوندو نیز به چشم می‌خورد، برای این که ممکن است از آن به عنوان سلاح استفاده شود.
عجیب‌ترین چیزهایی که مردم در چمدانشان می‌گذارند
پارسال همچنین پلیس تصویری از یک جلد آیفون که به شکل هفت‌تیر بود منتشر کرد، که ماموران امنیتی فرودگاه استنستد لندن را به وحشت انداخته بود.

سال ۲۰۱۰ فرودگاه کاردیف در ولز فهرستی از وسایلی که به مسافران به خاطر حمل آن ها اجازه پرواز داده نشده بود را منتشر کرد.

در این فهرست چیزهای عجیب و غریبی مانند درخت نخل داخل کیسه شن، چمدان پر از آجر، دو صندلی دسته‌دار و یک بوقلمون یخ‌زده چهار و نیم کیلوگرمی به چشم می‌خورد.

وقتی ماموران فرودگاه از مسافر در مورد بوقلمون توضیح خواسته بودند، او گفته بود: "چرا سر و صدا می‌کنید، می‌ترسید یخ آن در ارتفاع ۱۰ هزار متری آب شود؟"

ماموران به این مسافر پاسخ دادند که بردن مواد غذایی فاسد شدنی به خارج از کشور بدون اجازه مخصوص، غیرقانونی است.
عجیب‌ترین چیزهایی که مردم در چمدانشان می‌گذارند
فرودگاه کاردیف اخیرا موارد "بیش از حد غیرطبیعی" گزارش نداده و بیشتر اوقات با مسافرانی روبه رو بوده که "مواد غذایی خاطره انگیز" - مثل کره که در دسته مایعات طبقه بندی می شود- همراه خود داشته‌اند.

به غیر از مواد غذایی،‌ موارد دیگری هم هست که مسافران در بریتانیا اجازه ندارند در چمدانشان بگذارند. این موارد عبارتند از:

- فندک ( البته مسافران اجازه دارند در هواپیما یک فندک با خود به همراه داشته باشند.)

- لوازم آتش بازی

- کبریت

- سیگار الکترونیکی (مسافران می توانند در باری که به داخل هواپیما می برند سیگار الکترونیکی داشته باشند.)

- باطری ماشین

- اسپری‌های دفاع شخصی از جمله اسپری فلفل

- وسایلی که در نگاه اول به شکل سلاح های جنگی به نظر می رسند ( مثل تفنگ‌های اسباب بازی)
عجیب‌ترین چیزهایی که مردم در چمدانشان می‌گذارند
فرودگاه "لاندن سیتی" پارسال گزارشی را منتشر کرد که طبق آن ۱۳ درصد مسافران وسایل غیرقانونی در ساک دستی‌هایشان داشتند و مجبور شدند آن‌ها را به ماموران تحویل دهند، از جمله مواد منفجره عمل نکرده
عجیب‌ترین چیزهایی که مردم در چمدانشان می‌گذارند
مامور امنیتی فرودگاه به همراه خرچنگ
منبع : نویسنده : ماریو کاچوتولو بی‌بی‌سی
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.