ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

کاهش شدید سفر توریست های خارجی به ترکیه

کاهش شدید سفر توریست های خارجی به ترکیهرئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه می‌گوید که ورود گردشگران خارجی به ترکیه در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۵ درصد کاهش داشته است.

جلال ابراهیمی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است در سال گذشته میلادی ترکیه انتظار ورود ۶ میلیون نفر گردشگر خارجی را داشت که این اتفاق نیفتاد.
مهمترین و معروفترین مراکز خرید ارزان در ترکیه
بهترین و لوکس ترین هتل های شهر استانبول ترکیه
صندوق بین‌المللی پول هم اخیرا در گزارشی گفته که کاهش ورود گردشگران خارجی به ترکیه، تولید ناخالص ملی این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی را یک درصد کاهش داد.

رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در تهران چهار ماه پیش گفته بود که سفر ایرانی‌ها به ترکیه در مقایسه با سال گذشته (۲۰۱۵) سی درصد کاهش داشته است.

او به خبرگزاری ایسنا گفته بود: "ما آمار قطعی نداریم، ولی تا همین مدت (اکتبر ۲۰۱۶) شاهد کاهش ۳۰ درصدی گردشگران ایرانی هستیم و این برای ما نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند".

در پی کودتای نافرجام ترکیه در تیرماه ممنوعیت یک ماهه‌ای برای سفر تورهای ایرانی به ترکیه اعمال شد. پس از کودتا، خطوط هوایی ایران با انجام پرواز های خالی، مسافران ایرانی را که در شرایط بحرانی در ترکیه گرفتار شده بودند به کشورشان باز می گرداندند.

این ممنوعیت در مرداد ماه و پس از سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به ترکیه، از سوی سازمان میراث فرهنگی ایران لغو شد.کاهش شدید سفر توریست های خارجی به ترکیه
ترکیه برای سال‌ها از مهمترین مقاصد گردشگری ایرانی‌ها بوده است و مسافران ایرانی سهم بالایی در صنعت توریسم ترکیه داشته‌اند.

نزدیکی به ایران و نبود محدودیت ویزا از ویژگی‌های عمده گرایش ایرانیان برای سفر به این کشور است.

بر اساس آمارهای رسمی در ترکیه، در سال ( ۲۰۱۵) حدود یک میلیون و هفتصد هزار ایرانی به ترکیه رفتند که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۴ حدود صد هزار نفر افزایش داشت.

ناامنی‌های پس از کودتای نافرجام ماه ژوئیه در ترکیه باعث شد که علاقه گردشگران به سپری کردن تعطیلات خود در این کشور کم شود، اما آژانس های مسافرتی در ایران همزمان با عرضه تورهای ارزان تر، تلاش به حفظ مشتری داشتند.

روزنامه حریت ترکیه با استناد به داده‌های مرکز آمار این کشور گفته است که در سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل کاهش ورود گردشگران، تعداد افراد شاغل در بخش هتلداری ترکیه ۱۴ درصد کاهش داشته است.

استانبول و آنتالیا مقصد بیشترین مسافران ایرانی است که به ترکیه می‌روند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.