ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شوید

با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شویدکرُواسی (به کروات: Hrvatska) با نام رسمی جمهوری کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگووین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. جمعیت کرواسی ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر است. که اغلب آن‌ها کروات هستند. مذهب رایج این کشور مسیحیت کاتولیک است و زبان رسمی آن زبان کرواتی نام دارد. واحد پول این کشور کونا نام دارد.
معرفی کامل کشور کرواسی (Croatia) / از تاریخچه تا اقتصاد و فرهنگ
این کشور یکی از اصلی ترین مقاصد تفریحی اروپایی هاست و از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار می باشد. در ادامه به معرفی دیدنی‌ترین نقاط کرواسی می پردازیم، لطفاً با فایندز همراه باشید :

با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شوید
دیوارهای شهر قدیمی دابرونیک (Old walls, Dubrovnik)

مسحور کننده ترین جاذبه ی کرواسی که در مرکز شهر قدیمی قرار دارد، دیوارهای قرون وسطیایی هستند که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده اند. تور شهری از کنار برج و باروها شروع می شود و در میان قلعه ها و برج ها ادامه می‌یابد. از بالای دیوارهای می‌توانید منظره‌ی بی نظیری از سقف خانه های قدیمی و دریای درخشان آدریاتیک مشاهده کنید. کفش‌های راحتی بپوشید، بطری آب و دوربینتان را با خود همراه کنید و از این جاذبه تاریخی لذت ببرید.
با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شوید
قصر دیوکلسیان، اسپلیت Diocletian Palace, Split, Croatia

اسپلیت، که بعد از زاگرب بزرگترین شهر کرواسی است، در میان دیوارهای رومی کاخ دیوکلسیان شکل گرفته است. این کاخ با چشم انداز دریای آدریاتیک، توسط امپراتور رومی دیوکلسیان ساخته شده است که در سال ۳۰۵ میلادی بازنشسته شده بود. با طرح مربعی، کاخ دارای چهار دروازه، که سه‌تای آن به خشکی و یکی به طور مستقیم به آب وارد می شد، تشکیل شده است. در داخل کاخ، پریستایل با شکوه (حیاط فرعی طاقدار)، که کلیسای سنت دومنیوس در آن قرار دارد را مشاهده خواهید کرد. از شهر قدیم تنها به صورت پیاده می توانید دیدن کنید و بهتر است بدانید که این شهر در میان جاذبه های کرواسی که ثبت یونسکو شده اند، قرار دارد.
با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شوید
شهر هوار
بسیاری از گردشگران برای دیدن جزایر دالماسی به کرواسی می آیند که یکی از بهترینشان، هوار است. شما در این جا مجموعه ای از بهترین هتل ها و رستوران های کشور را خواهید یافت. در این شهر یک میدان عظیمی وجود دارد که کلیسای جامعی از قرن ۱۶، یک بندر ماهیگیری و قلعه‌ی بزرگی را در خود جای داده است. قایق‌های بادبانی این شهر بسیار معروف می باشند و در سفر به اینجا می توانید از سواحل و تفریحات آبی نیز استفاده کنید.
با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شوید
پارک ملی پلیتویچ
پرطرفدارترین جاذبه داخلی کرواسی، پارک ملی پلیتویچ شامل تپه های بزرگ است که در اطراف ۱۶ دریاچه ای است که به آبشارهای متفاوتی متصل می‌شوند. یک شبکه از مسیرهای پیاده رو و پل های چوبی از میان پارک عبور می کند، و بلیط ورودی شامل قایق سواری در دریاچه ها است. با تشکر از طبیعت سرسبز بی نظیرش، این پارک یک پناهگاه برای حیوانات وحشی، از جمله گرگ و خرس است (هرچند آنها ترسو هستند و بنابراین بعید به نظر می‌رسد که آن ها را ببینید) و همچنین جغد، عقاب و قورباغه نیز در این پارک ملی وجود دارند. اگر بخواهید شب را بمانید، چندین هتل نیز در پلیتویچ برای اقامت شما آماده شده اند. شما می توانید توسط یک تور اختصاص داده شده در زاگرب، از این پارک دیدن کنید.
با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شوید
گورنجی گرد، زاگرب
گورنجی گرد، یکی از ناحیه های خوب برای بازدید در زاگرب می باشد. جاذبه های این ناحیه شامل کلیسای جامع، ساختمان مجلس، کلیسای سنت مارک با دیوارهای رنگی‌اش و برج لوتراسک از قرن ۱۳ می باشد. همچنین مطمئن شوید که از محبوب ترین موزه به نام موزه قلب‌های شکسته دیدن کنید.
با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شوید
گشت و گذار در پارک ملی کورناتی kornati national park croatia

این منطقه که ۳۵ در ۱۳ کیلومتر از دریا را احاطه کرده، شامل بیش از ۸۰ جزیره بزرگ و کوچک است. بیشتر این جزیره ها سنگی و خشک هستند و خاک حاصل خیزی ندارند، به همین دلیل خالی از سکنه می باشند. با این حال کلبه های سنگی بسیار ساده‌ای که بیشتر برای ماهیگیران و چوپانان بوده و اکنون به عنوان رستوران هایی با غذای دریایی استفاده می شوند، به چشم می خورد. بهترین راه برای دیدن جزیره ها اجاره یک قایق شخصی (نزدیک ترین بند در بیوگرادنامورو وجود دارد) می باشد. همچنین شما امکان بازدید از کورناتی به عنوان یک تور یک روزه از مبدا زادار یا سیبنیک را دارید.
با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شوید
کلیساهای رومی زادار St Servolo parish church

شهر قدیمی زادار در یک شبه جزیره واقع شده است. بهترین جاذبه های این شهر، کلیساهای آن است که بین قرن های و ۱۳ ساخته شده اند و پر از نقاشی های قدیمی و آثار باستانی هستند. از جمله آن ها می توان کلیسای سنت دوناتوس، کلیسای سنت مری و کلیسای جامع آناستازیا را نام برد. دیدنی های دیگر، موزه شیشه های باستانی و دو بنای مدرن به نام های سی اورگان و گریتینگ تو دِ سان می باشند.
با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شوید
ساحل زلاتنی رت Croatia, Dalmatia, Brac Island, Zlatni rat beach

در بیشتر عکس‌هایی که جاذبه های کرواسی دیده می شوند، ساحل زلاتنی رت (به معنی شاخ طلایی) به چشم می خورد که این جاذبه در بول، ساحل جنوبی براک واقع شده است. در ساحل زلاتنی رت، یک تشکل عجیب که به عنوان “اسپیت” شناخته می شود، از سنگریزه های زیبا تشکیل شده و ۵۰۰ متر در ساحل پیش می رود. اسپیت در طول سال، با توجه به آب و هوای فصل ها تغییر شکل می دهد. در پشت اسپیت مجموعه ای درختان کاجی وجود دارند که پس زمینه آن ها ارتفاعات سنگی کوه های ویدورا گورا ست که در طول تابستان پر از تخت و چترهای آفتابی می باشد. در تابستان دمای آب دریا بسیار برای شنا مناسب است و حتی بعضی از مردم در ماه های خرداد و مهر نیز در دریا شنا می کنند. جاذبه های ساحلی دیگر شامل قایق بادبانی، قایق‌های تفریحی دریایی، و سواری قایقهای موز شکل است.
با دیدنی‌ترین نقاط کشور کرواسی آشنا شوید
رُوینج rovinj

در شمال غربی کرواسی، در شبه جزیره ایستری، شهر ساحلی رویج قرار دارد که از خانه های رنگارنگ پوشیده شده است. یک بندر ماهیگیری زیبا را و کلیسای تپه ای با برج زیبایی نیز در این شهر به چشم می خورد. شهر روینج که جزو جاذبه های کرواسی به حساب می آید علاوه بر سواحلش، جایگاه موزه طبیعی باتانا است که داستان بتنا، نوعی قایق چوبی که توسط ماهیگیران محلی استفاده می شود، را بازگو می کند. همچنین تعداد زیادی هتل های مدرن، رستوران و فروشگاه های محلی و گالری هنری در این شهر دیده می شوند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.