امروز : سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
ویدیو
تصاویر و امکانات مختلف شاسی بلند بایک هوانسو S3L مدل 2017
شاسی بلند بایک هوانسو S3L محصولی جدید از کمپانی پکن اتو (Beijing Auto) ..
مجله ماشین
مهمترین نکات قبل از خرید خودرو صفر
هر کسی که قصد خرید خودرو دارد باید قبل از اقدام به این کار اطلا ..
قیمت های روز بازار bazaar
سرخط خبرها
تبلیغات
تولید، فروش ، نصب ساندویچ پانل سقفی و دیواری و قیمت ساندویچ پانل شرکت ماموت - تبلیغات متنی
news
بهترین خودروهای چینی تا 30 میلیون تومان
لیست قیمت بهترین خودروهای چینی تا 30 میلیون تومان در باز ...

بزرگترین محصولات شکسته خورده جهان از ادکلن هارلی دیویدسون تا کوکاکولای جدید

بزرگترین محصولات شکسته خورده جهان از ادکلن هارلی دیویدسون تا کوکاکولای جدید

تبلیغات
استخدام بازاریاب ‍پوشاک پورسانتی

finds.ir وب سایت فایندز - با‌ تکرار قضیه داغ شدن باتری و آتش گرفتن تلفن‌های هوشمند گالکسی در نت ۷، سامسونگ قرار شده تولید این محصول مهم را متوقف کند.
اما این شرکت لازم نیست خودش را ببازد، شرکت‌های چندملیتی دیگری هم بوده‌اند که محصولاتشان به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورده. در اینجا نگاهی‌ می‌‌اندازیم به نه شرکت بزرگ دیگری که محصولاتشان در بدو ورود به بازار با ناکامی فاجعه‌بار روبه‌رو شدند.

بزرگترین محصولات شکسته خورده جهان از ادکلن هارلی دیویدسون تا کوکاکولای جدید
فیسبوک هُم

تلاشی جسورانه برای قبضه کردن نقطه تعامل تلفن‌های هوشمند با کاربران.

کافی بود گوشی خود را روشن کنید تا خوراک فیسبوکتان در صفحه اصلی تلفن باز شود و در برابر چشمانتان قرار بگیرد. ورود این محصول به بازار در آوریل ۲۰۱۳ با موفقیت اولیه همراه شد و حدود ۵۰۰ هزار بار در دو هفته اول دانلود شد.

اما نگرانی از نقض حریم خصوصی، و مصرف بالای باتری و اینترنت با واکنش منفی‌ مشتریان روبه‌رو شد و باعث شد فیسبوک سرمایه‌گذاری برای توسعه این محصول را متوقف کند.
بزرگترین محصولات شکسته خورده جهان از ادکلن هارلی دیویدسون تا کوکاکولای جدید
گوگل لایولی google lively

در ژوییه ۲۰۰۸ گوگل اپلیکیشن سه‌بعدی‌ جدیدی را وارد بازار کرد که به کاربران اجازه می‌‌داد در فضای مجازی دنیا فانتزی خودشان را بسازند و با دوستانشان روابط متقابل اینترنتی برقرار کنند.

نام این نرم‌افزار رایگان لایولی بود و در ظاهر شبیه فضای اجتماعی سه‌بعدی اینترنتی ‌"سکند لایف" بود.

ولی‌ دنیای آن به مراتب کوچکتر بود و کاربر نمی‌‌توانست محتوای مطلوب خود را در آن تولید کند. مقبولیت این اپلیکیشن چنان پایین بود که گوگل تنها چند ماه بعد در دسامبر ۲۰۰۸ فروش آن را متوقف کرد.
بزرگترین محصولات شکسته خورده جهان از ادکلن هارلی دیویدسون تا کوکاکولای جدید
کوکاکولای جدید New Coke

وقتی‌ پای یک محصول مطمئن و امتحان پس داده در میا‌‌ن باشد - آن هم تولید یکی از غول‌های بازار - دیگر دستور طبخ آن را خیلی دستکاری نمی‌کنید، نه؟

در سال ۱۹۸۵ کوکاکولا در یک رقابت جدی با شرکت پپسی قرار گرفت و بر آن شد که تغییری اساسی در ترکیبات محصولش بدهد. اما نتیجه این کار فاجعه‌بار بود.

مشتریان به کوکاکولای جدید دست رد زدند، و سازندگان آن فورا مجبور شدند همان ترکیب اصلی را با نام "کوکاکولای کلاسیک" دوباره روانه بازار کنند.
بزرگترین محصولات شکسته خورده جهان از ادکلن هارلی دیویدسون تا کوکاکولای جدید
ادکلن هارلی دیویدسون Harley-Davidson perfume

هارلی دیویدسون: یادآور جاده‌های باز، عصیان و آزادی. اما ادکلن این وسط چه می‌‌گوید؟

این شرکت معروف موتورسیکلت در سال ۲۰۰۰ نه یک نوع، بلکه چند نوع مختلف ادکلن روانه بازار کرد.

نتیجه بوی ناخوشایندی بود که بی‌تردید از این ایده‌ مزخرف بلند می‌شد.
بزرگترین محصولات شکسته خورده جهان از ادکلن هارلی دیویدسون تا کوکاکولای جدید
مایکروسافت زون Microsoft Zune

پیش از این‌که تلفن‌هایمان به ابزاری برای پخش موسیقی تبدیل بشوند، شرکت اپل با آیپاد بازار را تصرف کرده بود.

مایکروسافت برای رقابت با آیپاد محصول خودش را با نام "زون" در اواخر ۲۰۰۶ به بازار فرستاد. با این که این ابزارک مزایای زیادی داشت، اما طراحی زمختش چنگی به دل نمی‌زد و حس باحالی ایجاد نمی‌کرد.

زون نتوانست در بازار اپل نفوذ کند و برای همین در سال ۲۰۱۱ از گردش خارج شد.
بزرگترین محصولات شکسته خورده جهان از ادکلن هارلی دیویدسون تا کوکاکولای جدید
فورد ادسل Ford Edsel car

واژه "فورد ادسل" در فرهنگ بازار به کنایه‌ای برای "شکست مصیبت‌بار یک محصول" تبدیل شده.

ورود این اتومبیل نسبتا گران به بازار در سال ۱۹۵۷ مصادف شد با یک دوره کوتاه بحران اقتصادی و در نتیجه فقط حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از این ماشین به فروش رفت و به "تایتانیک اتومبیل‌ها" معروف شد.
بزرگترین محصولات شکسته خورده جهان از ادکلن هارلی دیویدسون تا کوکاکولای جدید
زیرپوش بیک

شرکت بیک با خودکارها، تیغ‌های اصلاح و فندک‌های یک‌بارمصرفش شناخته می‌شود.

اما یکی از مدیران باهوش این شرکت تصمیم گرفت که ایده یک‌بارمصرفی را می‌توان به زیرپوش هم بسط داد.

ولی این ایده هیچ وقت پرطرفدار نشد.
منبع : The British Broadcasting Corporation - buzzfeed.com

share finds.ir انتشار این صفحه در شبکه های اجتماعی :

twitter google plus pinterest facebook linkedin telegram

امتیاز شما به این خبر؟
فایندز 1    فایندز 0

نام :

پست الکترونیک :

نظر شما :

لطفا گزینه تایید را کلیک نمایید :

news
کارگروه تنظیم بازار قیمت کالاهای اساسی شب عید را اعلام کرد
کارگروه تنظیم بازار قیمت های مصرف کننده کالاهای اساسی ...
news
ویدیوتست رانندگی با شاسی بلند کیا اسپورتیج مدل 2017
نسل چهارم اسپورتیج در نیمه اول سال 2016 به‌عنوان مدل 2017 ب ...
قیمت های امروز بازار

خرید خودرو

خرید گوشی تا 500 هزار تومان

خرید خودرو تا 30 میلیون

آگهی فروش رنو رنو ساندرو استپ وی قیمت : 62,000,000
آگهی فروش بی وای دی S6 قیمت : تماس بگیرید

تهدید ترامپ ارزش سهام مرسدس بنز و بی ام و را کاهش داد
تهدید ترامپ ارزش سهام مرسدس بنز و بی ام و را کاهش داد ادامه

ادغام دو شرکت بزرگ عینک سازی و لنز سازی جهان
ادغام دو شرکت بزرگ عینک سازی و لنز سازی جهان ادامه

سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری تویوتا و هوندا در آمریکا + دیدار جک ما با ترامپ
سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری تویوتا و هوندا در آمریکا + دیدار جک ما با ترامپ ادامه

توزیع شیر پاستوریزه کاله با تاریخ تولید غیرواقعی
توزیع شیر پاستوریزه کاله با تاریخ تولید غیرواقعی ادامه

سودهی شرکت سامسونگ در سال 2016 علیرغم فاجعه گالاکسی نوت 7
سودهی شرکت سامسونگ در سال 2016 علیرغم فاجعه گالاکسی نوت 7 ادامه

همکاری بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان با کمپانی علی بابا
همکاری بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی جهان با کمپانی علی بابا ادامه

سود خالص چاینا موبایل در 9 ماه به 12 میلیارد دلار رسید + تاریخچه شرکت
سود خالص چاینا موبایل در 9 ماه به 12 میلیارد دلار رسید + تاریخچه شرکت ادامه

شرکت اوبر UBER دو سال است که ضرر می دهد
شرکت اوبر UBER دو سال است که ضرر می دهد ادامه

سوپرمارکت کاملا اتوماتیک شرکت آمازون رونمایی شد
سوپرمارکت کاملا اتوماتیک شرکت آمازون رونمایی شد ادامه

گزارش تصویری از سیلیکون ولی ایران
گزارش تصویری از سیلیکون ولی ایران ادامه