ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

غول بزرگ اسباب‌بازی فروشی آمریکا ورشکسته شد!

غول بزرگ اسباب‌بازی فروشی آمریکا ورشکسته شد!اساب‌بازی فروشی زنجیره‌ای "تویزر آس" (Toys R Us) که بیش از ۱۶۰۰ شعبه در آمریکا و کانادا و حدود ۶۴ هزار کارمند دارد اعلام ورشکستگی کرده است.

به این ترتیب آینده شعبات فراوان و هزاران کارمند تویزر آس که زمانی غول بزرگ اسباب‌بازی فروشی در آمریکا محسوب می‌شد در پرده‌ای از ابهام و بی‌ثباتی فرو می‌رود.

با این حال، تویزر آس تاکید کرده این اقدام تنها شامل شعبات او در آمریکا و کانادا می‌شود و صدها فروشگاه آن در اروپا و آسیا همچنان با سوددهی مناسب مشغول به کارند.

این شرکت تنها در استرالیا حدود ۲۵۰ شعبه دارد و در آسیا هم تحت شراکت با گروه‌های اقتصادی محلی فعالیت می‌کند. شعبه ژاپن تویزر آس در سال ۱۹۹۲ و در اوج برنامه‌های گسترشی آن به دست جورج بوش، رئیس جمهوری‌وقت آمریکا افتتاح شد.

تویزر آس همچنین گفته بنا دارد با اصلاح ساختار خود بر فروش اینترنتی و گسترش فروشگاه‌های مجازی خود تمرکز کند.

اگر چه درخواست تحت پوشش قرار گرفتن در برابر ورشکستگی به معنای توقف فوری فعالیت‌های این شرکت آمریکایی نیست اما از نگران‌کننده شدن میزان بدهی‌های آن حکایت دارد.

"زیان‌دهی" تویزر آس به عنوان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ جهان، می‌تواند شاهدی دیگر بر شکست بازار حقیقی در برابر بازار مجازی و اینترنتی تلقی شود چرا که آمارها از افزایش دو برابری فروش اینترنتی اسباب‌بازی‌ها طی ۵ سال گذشته خبر می‌دهند.

موسسه گلوبال دیتا ریتیل که بر تحقیقات بازار متمرکز است می‌گوید هم اکنون مشتریان حدود ۱۳.۷ درصد از اسباب‌بازی‌ها را به صورت آنلاین و از فروشگاه های اینترنتی بزرگی چون آمازون خریداری می‌کنند؛ آماری که تا پنج سال پیش ۶.۵ درصد بود. غول بزرگ اسباب‌بازی فروشی آمریکا ورشکسته شد!

۱۹۴۸: چارلز لازاروس یک فروشگاه اثاثیه کودک در واشنگتن افتتاح کرد اما خیلی زود آن را به اسباب بازی فروشی تغییر کاربری داد
۱۹۵۷: آقای لازاروس با الهام‌گیری از ایده سوپرمارکت‌های بزرگ، نخستین تویزر آس را افتتاح کرد
۱۹۶۶: تویزر آس توسط گروه اقتصادی اینتر اِستیت خریداری شد
۱۹۷۴: گروه اقتصادی اینتر استیت ورشکسته شد و آقای لازاروس دوباره برای نجات تویزر آس به این شرکت بازگشت
۱۹۷۸: سهام تویزر آس وارد بازارهای بورس آمریکا و جهان شد
۱۹۸۰: تویزر آس به اوج شکوفایی خود رسید و شعبات آن به سرعت در نقاط مختلف افتتاح شدند
۱۹۹۲: جرج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا، نخستین شعبه تویزر آس را در ژاپن افتتاح کرد
۱۹۹۴: چارلز لازاروس از مدیر عاملی و ریاست تویزر آس استعفا داد
۲۰۰۱: شعبه فاخر و لوکس تویزر آس در نیویورک افتتاح شد
۲۰۰۵: یک سرمایه‌گذار خصوصی تویزر آس را به مبلغ ۶.۶ میلیارد دلار خرید
۲۰۱۲: سود تویزر آس از مرز ۱۳.۹ میلیارد دلار گذشت

اگر چه تویزر آس می‌گوید بنا دارد با استفاده از پوشش ورشکستگی، از حمایت بیمه برای صورت دادن به یک انقلاب ساختاری در داخل این شرکت استفاده کند، اما دست و پنجه نرم کردن با افزایش سقف بدهی‌های این گروه اقتصادی می‌تواند اصلی‌ترین بحران پیش رو مدیران آن تلقی شود.

تویزر آس اکنون به جمع دیگر ابرفروشگاه‌های آمریکایی می‌پیوندد که در چند سال اخیر با بحران فروش و واگذاری بازار به رقبای اینترنتی روبرو بوده‌اند.

مجموعه فروشگاه‌های سی‌یرز که از البسه و لوازم خانگی تا تعمیرگاه خودرو دارد هم ژانویه امسال اعلام کرد بنا دارد بیش از ۱۰۰ فروشگاه خود را ببندد.

ابرفروشگاه‌های دیگری چون بلومینگزدلز و می‌سیس هم که از غول‌های فروش البسه و مبلمان و لوازم خانگی در آمریکا محسوب می‌شوند با رکود در فروش دست و پنجه نرم می‌کنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.