ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

افتتاح اولین شعبه استارباکس در ایتالیا

افتتاح اولین شعبه استارباکس در ایتالیااستارباکس تقریبا همه جای جهان شعبه دارد؛ به‌جز ایتالیا، زادگاه اسپرسو و کاپوچینو. این کمپانی حالا قصد دارد در سال 2018 میلادی "با فروتنی" بازار ایتالیا را هم فتح کند و البته به خوبی می‌داند که ایتالیایی‌های متعصب با قهوه شوخی ندارند. افتتاح اولین شعبه استارباکس در ایتالیا
استارباکس، (Starbucks) شرکت قهوه‌خانه‌های زنجیره‌ای آمریکایی با 238,000 کارمند است. استارباکس در سال ۱۹۷۱ در شهر سیاتل در ایالت واشینگتن تاسیس شد. امروز با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از ۲۴٫۴۶۴ (تا ۲۰۱۶) شعبه در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین قهوه‌خانه زنجیره‌ای در جهان محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در استارباکس سنتر، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن قرار دارد.

درآمد این غول آمریکایی در سال 2015 میلادی، 19.16 میلیارد و با سود عملیاتی 3.6 میلیارد دلار اعلام شده است.

استارباکس نوشیدنی گرم و سرد مانند قهوه، اسپرسو، کافه لاته، چای، آب‌میوه تازه، شیرینی و اسنک سرو می کند.

تاریخچه

اولین کافی‌شاپ با نام استارباکس در ۳۱ مارس ۱۹۷۱ در شهر سیاتل با همکاری سه دوست، یک معلم زبان انگلیسی به نام جری بالدوین، یک معلم تاریخ به نام زو سیگل و نویسنده‌ای به نام گوردون بوکر) که در دانشگاه سان فرانسیسکو با هم آشنا شده بودند، کار خود را آغاز نمود. مشوق این سه نفر در راه‌اندازی مکان فوق که در آن دانه قهوه و تجهیزات مختلف مرتبط با آن به فروش می‌رسید، شخصی به نام آلفرد پیت بود که چگونگی بودادن قهوه را به آنها آموزش داد. این فروشگاه واقع در محله پایک پلیس کماکان به فعالیت مشغول است.

در سال ۱۹۸۲ مؤسس اصلی این شرکت، هاوارد شولتز با پیشنهاد فروش اسپرسو و قهوه، به جمع شرکا پیوست. در آن زمان اکثر مردم معتقد بودند که قهوه باید تنها در منازل افراد تهیه شود. لذا پیشنهاد شولتز از جانب سه شریک دیگر پذیرفته نشد. از نظر آنها ورود به عرصه فروش نوشیدنی، باعث انحراف مسیر و مانع از رسیدن به هدف مورد نظرشان می‌شد.

پس از آن در سال ۱۹۸۵، شوالتز به تنهایی یک سری کافی شاپ زنجیره‌ای را تحت نام «ایل جورناله» تأسیس نمود.

در سال ۱۹۸۷ مالکان استارباکس حق امتیاز فروشگاه‌های خود را به شولتز واگذار نمودند. شولتز به سرعت این دو مجموعه را با هم ادغام نمود و به گسترش کافی‌شاپ استارباکس در کشورهای مختلف مشغول شد. نخستین کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس در همان سال، در شهرهای شیکاگو در آمریکا و ونکوور در کانادا تأسیس شدند.

در سال ۱۹۹۶ اولین کافی‌شاپ استارباکس در خارج از آمریکای شمالی در شهر توکیو در ژاپن راه اندازی شد.

در سال ۱۹۹۸ فروشگاه‌های این شرکت در کشور بریتانیا نیز با استقبال فراوان روبرو شد.

در ماه آوریل سال ۲۰۰۳، قهوه‌های استارباکس به عنوان بهترین عرضه کننده قهوه در سیاتل انتخاب شد و تعداد شعبه‌های آن در سراسر جهان به ۶۴۰۰ عدد رسید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.