ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رشوه 40 میلیون دلاری رئیس سامسونگ به اطرافیان رئیس جمهور کره

رشوه 40 میلیون دلاری رئیس سامسونگ به اطرافیان رئیس جمهور کرهلی جائه یونگ، فرزند ارشد رئیس شرکت سامسونگ که از او به عنوان وارث این شرکت یاد می‌شود، رسما به پرداخت رشوه به اطرافیان رئیس جمهور کره جنوبی متهم شده است.

حدود ده روز پیش او در رابطه با تحقیقات مربوط به فساد مالی در کره جنوبی که به استیضاح پارک گوئن- های رییس جمهور این کشور انجامید، دستگیر شد.

دفتر دادستان ویژه کره جنوبی اعلام کرده است که بجز آقای لی چهار مدیر ارشد دیگر سامسونگ نیز متهم شده‌اند.

آقای لی که به "ولیعهد سامسونگ" مشهور است، به پرداخت حدود ۴۰ میلیون دلار /2,720,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) رشوه به یکی از دوستان رئیس جمهور کره جنوبی متهم است. هم آقای لی و هم شرکت سامسونگ می‌گویند هیچ عملکرد نادرستی نداشته‌اند.

ادعا شده که این شرکت به سازمان‌های غیرانتفاعی تحت مدیریت چوی سون-سیل، یکی از معتمدان رئیس‌جمهور پول اهدا کرده‌ که هدف آن حمایت سیاسی دولت از یک اقدام تجاری مناقشه برانگیز این شرکت بوده است.

سامسونگ پرداخت هر گونه رشوه یا طرح تقاضاهای نامشروع از خانم پارک در ازای منافع سیاسی و امتیازات دولتی را رد کرده است.

وارث سامسونگ یک ماه پیش هم تحت بازجویی قرار گرفته بود اما دستگیر نشده بود. رشوه 40 میلیون دلاری رئیس سامسونگ به اطرافیان رئیس جمهور کره
لی جائه یونگ، ۴۸ ساله اکنون معاون اول "سامسونگ الکترونیکس" است. اما از سال ۲۰۱۴ که پدرش دچار حمله قلبی شد، وی عملا به عنوان رئیس کل سامسونگ شناخته می‌شود. سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت های کره جنوبی است که تولید آن معادل ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشور است.

نمایندگان پارلمان کره جنوبی بیش از دو ماه پیش با اکثریت آرا به طرح عدم کفایت رییس جمهور رای دادند. دادگاه قانون اساسی این کشور از زمان رای پارلمان، ۶ ماه فرصت دارد این رای را تایید یا لغو کند. پارک گون-هه تا آن زمان، رسماً رئیس‌جمهور خواهد بود، اما اختیاراتش سلب و به نخست‌وزیر، منتقل شده است.

در حال حاضر، نخست وزیر کره جنوبی وظایف رییس جمهوری را برعهده دارد و در صورت برکناری قطعی رئیس جمهور، انتخابات جدید باید ظرف بیست روز برگزار شود.

طرح استیضاح خانم پارک در پی آغاز پیگرد یکی از دوستان نزدیک او به اتهام سوء استفاده از موقعیت و امکانات دولتی، فساد مالی و احتمال ارتباط رییس جمهور با این پرونده به جریان افتاد.

پدر خانم پارک نیز پیشتر رئیس جمهور این کشور بود. پارک چون-هی تا زمان ترورش در سال ۱۹۷۹ به مدت ١٨ سال بر این کشور حکومت کرد. وی در سال ١٩٦١ با کودتای نظامی قدرت را در دست گرفت و دو سال بعد به ریاست جمهوری انتخاب شد.
منبع : BBC
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.