ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

موج استعفای مدیران ارشد آمریکایی از شورای تولید ترامپ

موج استعفای مدیران ارشد آمریکایی از شورای تولید ترامپدر پی درگیری‌های خشونت‌بار در شهر شارلوتزویل در ایالت ویریجینیای آمریکا مدیران دو شرکت بزرگ دیگر از شورای تولید آمریکا استعفا کردند.

برایان کرانیچ، مدیر شرکت اینتل و کوین پلانک، مدیر اجرایی شرکت Under Armour تولید کننده لوازم ورزشی هم پس از کن فریزر، مدیر شرکت بزرگ دارویی مرک این شورا را ترک کرده‌اند.

پس از فشار فراوان، دیروز دوشنبه ۲۳ مرداد ( ۱۴ اوت) دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از گذشت حدود دو روز از خشونت‌های شارلوتزویل، نژادپرستی را "شیطانی" خواند.

دو روز پیش در شارلوتزویل یک خودرو به سرعت به میان مخالفان راست‌گرایان افراطی راند و یک زن ۳۲ ساله را کشت و ۱۹ نفر را زخمی کرد.

رییس جمهور آمریکا در واکنش‌ به خشونت‌های این شهر "همه طرف‌های" درگیر را محکوم کرد اما هدف انتقاد هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات قرار گرفت که چرا به طور مشخص به تندروهای سفیدپوست اشاره نکرده است.

کوین پلانک، مدیر آندر آرمور دیروز دوشنبه ۱۴ اوت در پیامی که در توئیتر منتشر کرد "نژادپرستی" را محکوم کرد.

او نوشت: "ما از حوادث شارلوتزویل متاثر شده‌ایم. در این دنیا جایی برای نژادپرستی یا تبعیض وجود ندارد. ما عشق و اتحاد را انتخاب می‌کنیم."

ساعاتی بعد او خبر استعفایش را از این شورای مشاورتی اعلام کرد.

مدتی نگذشت که آقای کرانیچ، مدیر شرکت اینتل در وبلاگ خود اعلام کرد که او هم از این شورا استعفا می‌کند.

او در پیام خود گفته است: "سیاست و دستور کارهای سیاسی هدف مهم نوسازی تولید را به حاشیه برده است."

او پیشتر در توئیتر گفته بود در محکومیت صحبت‌های نفرت پراکنانه و اشاره به نام تندروهای سفید پوست نباید هیچ درنگی صورت پذیرد.

هر دوی این افراد قبلا دونالد ترامپ را تحسین کرده بودند.موج استعفای مدیران ارشد آمریکایی از شورای تولید ترامپ
استعفای این دو پس از اقدام مشابه کن فریزر، مدیر عامل شرکت دارویی مرک که یکی از مدیران سیاهپوست ۵۰۰ شرکت برتر آمریکاست، صورت گرفت.

آقای فریزر گفته است: "من برای موضع‌گیری درباره افراطی‌گری و نابردباری احساس مسئولیت می‌کنم."

او همچنین گفت: "رهبران آمریکا باید با رد نفرت‌پراکنی، تعصب و برتری‌خواهی گروهی، که در تضاد با ایده‌آل در آمریکاست، به نظرات اساسی در این کشور احترام بگذارند."

آقای ترامپ در پاسخ به او گفته است: "آقای فریزر حالا وقت بیشتری خواهد داشت که قیمت گزاف دارو را ارزان کند."

ناآرامی‌های شارلوتزویل زمانی به اوج رسید، که صدها سفیدپوست ملی‌گرا که از نقاط مختلف به این شهر آمدند در راهپیمایی "اتحاد راست" شرکت و به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت لی اعتراض کردند.

ژنرال لی در زمان جنگ‌های داخلی آمریکا فرمانده ارتش کنفدراسیون ویرجنیای شمالی بود که طرفدار ابقای برده‌داری بودند.

شب پیش از تظاهرات اصلی این افراد مشعل‌ به دست و با شعارهای برتری نژاد سفید راهپیمایی کرده و حتی برخی "سلام نازی" داده بودند.

اما مخالفان سفیدپوستان افراطی هم در همین شهر حضور پیدا کرده بودند؛ دو گروه با یکدیگر وارد زد و خورد شدند و به روی هم اسپری فلفل پاشیدند؛ پلیس ضد شورش هم با هر دو گروه درگیر شد.

مردم در حال متفرق شدن بودند که خودرویی به میان مخالفان سفیدپوستان افراطی راند و یک زن را کشت و ۱۹ نفر را زخمی کرد. راننده بیست دو ساله خودرو دستگیر شده است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.