ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

گوگل در پی اعتراض شدید کارمندانش، همکاری‌اش را با پنتاگون متوقف کرد

گوگل در پی اعتراض شدید کارمندانش، همکاری‌اش را با پنتاگون متوقف کرددر پاسخ به اعتراض جمع بزرگی از کارکنان گوگل، این کمپانی آمریکایی روز جمعه ۱۱ خردادماه، رسماً اعلام کرد که قرارداد فعلی خود با وزارت دفاع آمریکا در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در پهپادها را تمدید نخواهد کرد.

به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، کمپانی گوگل روز جمعه اعلام کرد که قرارداد خود با وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، برای کار در زمینه هوش مصنوعی را تمدید نخواهد کرد.

به این ترتیب با پایان این قرارداد که مهلت آن سال آینده است، همکاری گوگل با پنتاگون در این زمینه نیز پایان می‌یابد.

نیویورک تایمز این خبر را به نقل از «فردی آشنا با موضوع» نوشته، اما به نام او اشاره نکرده است.

به گفته این منبع، دایان گرین، مدیر بخش گوگل کلاد، روز جمعه در جلسه هفتگی گوگلی‌ها این خبر ر ا اعلام کرده است.

همکاری گوگل با وزارت دفاع در پروژه موسوم به «مِی‌وِن» خشم بخش بزرگی از کارکنان این کمپانی را به دنبال داشت و، به گزارش نیویورک تایمز، کناره‌گیری کمپانی از این پروژه تلاشی است برای «خواباندن شورش آنها».

در پروژه می‌ون، از هوش مصنوعی برای تفسیر تصاویر ویدئویی که پهپادها می‌گیرند استفاده می‌شود و کل پروژه می‌تواند برای بهبود هدف‌گیری در حملات پهپادی مورد استفاده قرار گیرد.

بخشی از کار هوش مصنوعی در پهپادهای موسوم به قاتل تجزیه و تحلیل تصاویر ضبط‌شده و شناسایی اهداف انسانی در این تصاویر است که در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

نیویورک تایمز می‌نویسد: «نگرانی مخصوصاً بیشتر پژوهشگران هوش مصنوعی در گوگل این بود که این قرارداد اولین گام باشد در راه استفاده از این تکنولوژی در تسلیحات پیشرفته.»

همین شراکت در حملات پهپادی احتمالی در میدان جنگ خشم کارکنان گوگل را در پی داشت که در ماه آوریل گذشته نامه‌ای سرگشاده به مدیران گوگل نوشته و آن را این طور آغاز کردند: «ما معتقدیم که گوگل نباید به کسب و کار جنگ بپردازد.»

هزاران امضاکننده این تومار خواستار «خط‌مشی‌ای روشن بودند حاکی از این که نه گوگل و نه پیمانکاران گوگل هرگز به کار تولید تکنولوژی تسلیحاتی نخواهند پرداخت».

در گزارش‌ها، قرارداد فعلی گوگل که سال آینده به پایان می‌رسد بخشی از تلاش جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، توصیف شده که از کمپانی‌های بزرگی چون گوگل کمک خواسته بود تا به پنتاگون در استفاده از هوش مصنوعی کمک کنند.

آن طور که در گزارش نیویورک تایمز آمده است، وزارت دفاع آمریکا در پی آن است که هوش مصنوعی را به کانون استراتژی دفاعی و تسلیحاتی خود بدل کند.

اعلام کناره‌گیری گوگل از این قرارداد در حالی است که برای کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی اطلاعات در آمریکا رابطه با وزارت دفاع غیرمعمول نیست و رقبای بزرگ گوگل یعنی مایکروسافت و آمازون بی‌شک تلاش خواهند کرد جای آن را بگیرند.

همزمان با گسترش تحقیقات و آزمایش‌ها در زمینه هوش مصنوعی و موفقیت‌های روزافزون در این زمینه، عده زیادی نیز که در میان‌شان دانشمندان و کارآفرینان بزرگی هستند از افزایش وابستگی انسان به این تکنولوژی ابراز نگرانی می‌کنند.

در میان این منتقدان هوش مصنوعی حتی عده‌ای هستند که معتقدند وابستگی روزافزون به هوش مصنوعی در آینده‌ای نه چندان دور به انقراض نسل بشر خواهد انجامید.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.