ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

محدودیت های جدید آدیداس در همکاری با ایران، در آستانه اجرای تحریم های آمریکا

محدودیت های جدید آدیداس در همکاری با ایران، در آستانه اجرای تحریم های آمریکایک روز پس از آن‌که مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران، از ارسال نامه‌ای ازسوی شرکت آدیداس به آن فدراسیون برای انجام مذاکرات جدید خبر داد، وب‌سایت این شرکت، امکان استفاده از نام «ایران» را مسدود کرده است. مسأله‌ای که با واکنش رییس فدراسیون فوتبال و برخی مقام‌های مسؤول مواجه شده است.

در وب‌سایت رسمی آدیداس، بخشی وجود دارد با عنوان PERSONALISE که علاقه‌مندان و مشتریان این شرکت، می‌توانند با مراجعه به آن، لباس دلخواه یا کفش مورد نظر خود را انتخاب و بعد از شخصی‌سازی، خریداری کنند. رسانه‌های ورزشی ایران خبر داده‌اند که وب‌سایت شرکت آدیداس، در این بخش،امکان استفاده از نام «ایران» برای شخصی‌سازی پیراهن یا کفش‌های ورزشی را نمی‌دهد.

در واکنش به این اتفاق، سایت فدراسیون فوتبال ایران، روز دوشنبه اول مردادماه، نامه‌ مهدی تاج، رییس این فدراسیون به هدایت‌الله ممبینی، رییس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال را منتشر کرده که در آن تاج درخواست کرده است «هرچه سریع‌تر مراتب را با هماهنگی دبیرکل محترم و پی‌گیری ارکان حقوقی فدراسیون در جهت تعقیب این اقدام خلاف آداب حقوق بشر دوستانه و همچنین عقد قرارداد با شرکت جایگزین برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به انجام برسانید». رییس فدراسیون فوتبال ایران در این نامه همچنین خواستار عذرخواهی شرکت آدیداس از مردم ایران شده است.

شرکت آدیداس، تأمین‌کننده لباس‌های تیم‌ملی فوتبال ایران در جریان جام‌‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. موضوعی که البته با حواشی فراوانی روبه‌رو شد.

هم‌زمان غلام‌علی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مجلس، روز دوشنبه با انتقاد از اقدام شرکت آدیداس، خواستار واکنش به این مسأله شد و گفت: «در این رابطه می‌توان به نشانه اعتراض، انباری از آدیداس را به آتش کشید.»

این نماینده مجلس خواستار اتحاد ایرانیان برای «دعوت به چالش نخریدن و به آتش کشیدن آدیداس» شد و گفت که در این صورت، این شرکت «برای تأمین منافع اقتصادی خود، تغییر موضع می‌دهد».

رییس فدراسیون فوتبال ایران، خبر از ارسال نامه‌ای ازسوی شرکت آدیداس به آن فدراسیون داده و گفته بود این شرکت «محدودیت‌های جدیدی» برای ایران قائل شده و «خواهان مذاکره با فدراسیون فوتبال شده است، نه قطع همکاری». تاج گفته بود: «فقط آدیداس گفته است که باید مذاکرات جدید انجام شود. همان‌طور که قبلاً قرارداد ما با آدیداس اسپانسری بود،‌ اما بعد از مدتی، تبدیل به قرارداد تجاری شد.»

گمان می‌رود این اقدام آدیداس برای در امان ماندن از تحریم‌های آمریکا باشد. دولت ترامپ، شرکت‌ها و کشورهایی که با ایران روابط تجاری و اقتصادی دارند را تهدید کرده است که درصورت ادامه این رابطه، مشمول تحریم‌ها و جریمه‌های آمریکا خواهند شد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.