ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شرکت ZTE بدلیل فروش تجهیزات اینترنت ملی به ایران جریمه شد

شرکت ZTE بدلیل فروش تجهیزات اینترنت ملی به ایران جریمه شدشرکت زد تی ایی، تولیدکننده تجهیزات مخابراتی با مقامات قضایی ایالات متحده آمریکا در پرونده فروش تجهیزات آمریکایی و معامله با ایران در زمان تحریم ها به توافق رسیده است. براین اساس این کمپانی چینی جهت بسته شدن این پرونده مبلغی بیش از ۸۹۲ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که شرکت زدتی‌ایی، از شرکت‌های مخابراتی بزرگ چین، پذیرفته است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را زیر پا گذاشته و به همین دلیل به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار جریمه محکوم شده است.

مسئولان این شرکت چینی متهم شده‌اند که به گونه‌ای غیرقانونی، تجهیزات مخابراتی حساسی را که در آمریکا ساخته شده بود، به ایران منتقل کرده‌اند و در این روند، "نه تنها قوانین صادراتی آمریکا" را زیر پا گذاشته‌اند، بلکه در روند تحقیقات به مقامات آمریکایی "دروغ گفته‌اند و حتی تحقیقاتی را که در داخل شرکت درباره اقدامات غیرقانونی آنها در جریان بود، منحرف کرده‌اند."

تحقیقات مربوط به تخلف شرکت چینی زدتی‌ایی برای پنج سال در جریان بوده است. براساس آنچه از این پرونده قضایی منتشر شده، این شرکت تجهیزاتی را که فروش و انتقال آنها به ایران ممنوع بود، طی دوره‌ای شش ساله تهیه و به دست مشتری‌های خود در ایران رسانده است، در حالی که مسئولان شرکت می‌دانستند که این کار ناقض تحریم‌های ایران است.

شرکت چینی در دادگاه گفت که خود را گناهکار می‌داند.

این شرکت به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران به پرداخت ۸۹۲ میلیون دلار جریمه شده و پذیرفته است که در صورت رعایت نکردن شرایطی که بر سر آنها با مقامات قضایی آمریکا توافق کرده است ۳۰۰ میلیون دلار دیگر هم بپردازد. بخش دوم جریمه (۳۰۰ میلیون دلار) برای یک دوره هفت ساله معلق خواهد بود.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، هشدار داده است که شرکت‌هایی که تحریم‌های اقتصادی آمریکا را زیرپا می‌گذارند، بدون مجازات نخواهند ماند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.