ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

شرکت سیتروئن فرانسه قصد خروج از بازار ایران را ندارد

شرکت سیتروئن فرانسه قصد خروج از بازار ایران را نداردیک هفته پس از خروج آمریکا از برجام، شرکت سیتروئن با دعوت خبرنگاران برای بازدید از کارخانه خود در ایران، اعلام کرده است که قصد دارد همچنان به تولید و عرضه محصولات خود در ایران ادامه دهد و پیش فروش این خودروها اواخر اردیبهشت ماه در ایران آغاز خواهد شد.

هم اکنون تولید محصول سیتروئن سی سه در ایران آغاز شده است و این شرکت با خرید ۵۰ درصد از سهام شرکت سایپا کاشان اولین شرکت خارجی است که توانسته ۵۰ درصد سهام یک کارخانه تولید خودرو در ایران را بخرد.
معرفی کامل شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه (CITROEN)
سیتروئن قصد دارد پس از مدل سی سه، چندین محصول دیگر خود را هم در ایران تولید کند.

پس از خروج آمریکا از برجام برخی از احتمال خروج گروه پژو-سیتروئن از ایران خبر می‌دادند، اما این گروه اعلام کرده است که فعلا قصد ندارد از ایران خارج شود.

گروه خودروسازی پژو سیتروئن در یک بیانیه خبری پس از خروج آمریکا از برجام، ابراز امیدواری کرده است که اتحادیه اروپا موضع مستقلانه و متکی به خود را درباره پایبندی به برجام اتخاذ کند.

یک هفته پس از خروج آمریکا از برجام، این شرکت از خبرنگاران برای تست محصول سیتروئن سی سه تولیدی در ایران و بازدید از خطوط تولید این شرکت در ایران دعوت کرده است.

آنگونه که رسانه های خودرویی ایران از این مراسم گزارش داده اند هم اکنون سیتروئن سی‌سه با ظرفیت تولید روزانه ده دستگاه در شرکت سایپا کاشان در حال تولید است.

شرکت سایپا سیتروئن به خبرنگاران گفته است پیش فروش محصولاتش را از ۲۶ اردیبهشت ماه در ایران آغاز خواهد کرد.

خودرو سیتروئن تولیدی در شرکت سایپا پلت فرم مشترکی با پژو ۲۰۰۸ تولیدی در ایران خودرو دارد. این خودرو همچنین از موتور مشابهی با پژو ۲۰۰۸ بهره می برد که بطور مشترک توسط پژو سیتروئن با گروه خودروسازی بی ام و آلمان طراحی شده و ۱۶۰۰ سی سی حجم و ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارد.

قیمت سیتروئن سی‌سه هنوز اعلام نشده است اما برای پیش خرید این خودرو مشتریان باید مبلغ اولیه ۶۰ میلیون تومان را بپردازند. سیتروئن سی سه ابتدا قرار بود حدود ۸۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. در روزهای ابتدایی افزایش نرخ ارز در ایران، قیمت این خودرو زیر ۱۰۰ میلیون تومان عنوان شده بود اما با تداوم افزایش قیمت ارز بنظر می رسد این خودرو با قیمتی بیش از ۱۳۰ میلیون تومان عرضه شود.

با وجود اینکه قرار بود تولید این خودرو با حداقل داخلی سازی ۵۰ درصدی آغاز شود اما هم اکنون این خودرو در حدود ۲۰ درصد داخلی سازی شده است.

لیندا جسکون مدیر عامل سیتروٍئن در این باره گفته است: « به دلیل آنکه می‌خواستند این خودرو در سریع ترین زمان تولیدی شود از وزارت صنعت معدن و تجارت ایران اجازه گرفته تا تولید را با ۲۰ درصد داخلی سازی شروع کنند، اما قصد دارند داخلی سازی را تا ۷۰ درصد افزایش دهند و هم اکنون در حال شناسایی قطعه سازان ایران و همکاری برای تولید داخل کردن محصولات سیتروٍن در ایران هستند.»

شرکت سیتروئن پس از برجام اولین شرکتی بود که توانست ۵۰ درصد سهام یک شرکت خوروسازی ایرانی (سایپا کاشان) را بخرد. به این ترتیب با سرمایه گذاری در ایران و با سهم ۵۰ درصدی، سیتروئن شرکت مشترکی با سایپا به نام سایپا سیتروئن را تاسیس کرده است.

هم اکنون گروه پژو سیتروئن بزرگترین سرمایه گذاری مشترک را در صنعت خودرو ایران انجام داده است. در این سرمایه گذاری پژو در ایران خودرو و سیتروئن در سایپا سرمایه گذاری کرده است.

در سال ۱۳۹۰ و با آغاز تحریم های شدید هسته ای، گروه پژو-سیتروئن از ایران خارج شده بود. در آن زمان این شرکت هیچ سرمایه گذاری در ایران انجام نداده بود و با خروج از ایران تنها بازار ایران را از دست می داد. اما هم اکنون این شرکت در ایران سرمایه گذاری کرده است و در صورت خروج از ایران غیر از اینکه بازار گسترده ای را از دست می‌دهد، سرمایه‌گذاری خود در ایران را نیز در خطر می‌بیند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.