ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

همه چیز درباره پکن (Beijing) از چگونه ویزای کار بگیریم تا شرایط کاری این شهر؟

همه چیز درباره پکن (Beijing) از چگونه ویزای کار بگیریم تا شرایط کاری این شهر؟شهر پکن پایتخت چین و مرکز سیاسی و فرهنگی چین است. این شهر واقع در دشت شمال چین واقع بوده و با شهرهای رم ایتالیا و مادرید اسپانیا در یک عرض جغرافیایی قرار دارد و از آب و هوای معتدل موسمی قاره ای برخوردار است. زمستان و تابستان این شهر به نسبت طولانی بوده و بهار و پاییز کوتاه و خشک است. دمای متوسط این شهر در سال 11.8 درجه است.

شهر پکن تاریخ دیرینه دارد و تاریخ آن به بیش از 3000 سال پیش بر می گردد. در دوران های بهار و پاییز و کشورهای جنگنده در تاریخ چین (770 تا 221 سال قبل از میلاد)، منطقه این شهر پایتخت مملکت های باستانی شده و در دوران سلسله امپراطوری چین، هان و سه مملکتی شهر بسیار مهم در شمال چین بود. این شهر پایتخت سلسله های جین، یوان، مینگ و چینگ بوده و 34 پادشاه دودمان های مختلف در این شهر زندگی می کرده اند.

پس از تأسیس جمهوری خلق چین به ویژه پس از اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز در بیش از 30 سال گذشته، این شهر شاهد تغییرات بزرگی شده است. به طوری که ساختمان های مدرن احداث شده و تبادلات داخلی و بین المللی آن روز به روز گسترده تر شده و اکنون این شهر به یکی از شهرهای بزرگ بین المللی تبدیل شده است. در این شهر آثار تاریخی و سیمای مدرن باهم به خوبی تلفیق شده و گردشگران داخلی و خارجی زیادی به خود جلب کرده است. در سال های اخیر، این شهر سالانه چند میلیون جهانگرد خارجی و ده ها میلیون گردشگر داخلی را پذیرفته است.
زندگینامه (بیوگرافی) شی جین پینگ سیاستمدار پر قدرت و رهبر چین
همه چیز درباره پکن (Beijing) از چگونه ویزای کار بگیریم تا شرایط کاری این شهر؟
در شهر پکن جذابیت های گردشگری زیادی از جمله آثار باستانی و تاریخی و مناظر زیبای انسانی و طبیعی وجود دارد. اگر می خواهید از آثار باستانی و تاریخی دیدن کنید، می توانید از دیوار عظیم چین، شهر ممنوعه زیبا، کاخ تابستانی، پارک بی های، کوه شیانگ شان و معبد آسمانی در این شهر بازدید کنید. اگر بخواهید با فرهنگ باستانی و شخصیت های مشهور تاریخی آشنا شوید، می توانید از اقامتگاه های قدیمی شخصیت های مشهور بازدید کرده و اپرای پکن را تماشا کنید. اگر بخواهید با اوضاع توسعه چین در زمینه های سیاسی، اقتصادی، دانش و فناوری و نظامی آشنا شوید، می توانید از بیش از یکصد موزه در شهر پکن بازدید کنید.
همه چیز درباره پکن (Beijing) از چگونه ویزای کار بگیریم تا شرایط کاری این شهر؟
از مناظر و اماکن مشهور گردشگری پکن می تواند پارک یوان مینگ یوان، کوه شیانگ شان، پارک قوم های ملت چین، باغ وحش پکن، باغ گیاهان، موزه ملی، گالری ملی، موزه شوئو دو و همچنین استادیوم اصلی بازی های المپیک پکن موسوم به "آشیانه پرنده" و "مکعب آب" اشاره کرد. همچنین بسیاری گردشگران خارجی نیز به بازدید از پارک هو های، کوچه نان لو گو شیانگ، وو دائو اینگ بسیار علاقه دارند.
همه چیز درباره پکن (Beijing) از چگونه ویزای کار بگیریم تا شرایط کاری این شهر؟
ویزای کار چین (یا ویزای نوع Z) به کسانی داده می شود که دارای مجوز کار در چین هستند و در واقع دولت چین مجوز کار یا مجوز استخدام برای آن‌ها صادر کرده است. ویزای Z معمولا برای یک دوره 000 مدت (یعنی متعاقبا تعیین می‌شود) صادر می‌شود. صاحب ویزای Z باید ظرف ۹۰ روز پس از صدور ویزا وارد چین شود و طی ۳۰ روز از زمان ورود در دفتر امنیت عمومی ثبت نام کند. در این دفتر مجوز اقامت جایگزین ویزای Z می‌شود.

پس اگر قصد مهاجرت کرده‌اید و به فکر درخواست ویزای کار چین هستید، باید درخواست خود را مطابق با شرایط مندرج در زیر آماده کنید.

لطفا مدارک مورد نیاز خود را طبق دستورالعمل زیر تهیه کنید.

اصل گذرنامه، به همراه فتوکپی صفحه اول

لطفا اصل گذرنامه خود را ارسال کنید. ویزا در خود گذرنامه صادر می‌شود.

گذرنامه باید حداقل ۱۲ ماه اعتبار و ۲ صفحه خالی روادید داشته باشد. در غیر این صورت، ابتدا باید گذرنامه خود را تمدید کنید.
اگر یک ویزای معتبر چین در گذرنامه دیگری دارید، باید گذرنامه جدید را همراه با گذرنامه قبلی ارائه دهید.

فرم درخواست ویزا
لطفا فرم درخواست را در رایانه خود پر کنید، یک نسخه کپی تهیه کنید و آن را امضا کنید.

فرم دست نوشته‌ای قابل قبول نیست.
تمام موارد الزامی هستند. اگر یک بخش برای شما صدق نمی کند، لطفا «هیچ» را تایپ کنید. فرم ناقص پر شده رد می‌شود.
قبل از چاپ این فرم، لطفا برای حذف و خطا چک کنید. تغییر یا اصلاح در فرم چاپ شده مجاز نیست.

لطفا نسخه را چاپ کنید و صغحات باید یک رو باشد.

عکس استاندارد گذرنامه اخیر
تمام رخ، زمینه سفید، ۴ × ۳.

عکس با کیفیت پایین قابل قبول نیست.
عکس باید ظرف ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد.

یکی از این اسناد نیز باید تهیه نمایید : اطلاع نامه مجوز کار صادر شده توسط اداره امور خارجه چین یا مجوز استخدامی خارجی صادر شده توسط وزارت کار و امور اجتماعی چین

مراجعه به سفارت چین در تهران

متقاضیان باید شخصا برای دریافت ویزا به سفارت چین در ایران مراجعه کنند.
هزینه صدور ویزا به همان اندازه انواع دیگر ویزاهای چینی است. به طور کلی، سفارت یا کنسولگری چین تنها مجوز ورود نوع Z را برای بیگانگان صادر می‌کند. متقاضیان باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از دریافت ویزای خود، هزینه را پرداخت کنند.

نکات مهم :

فتوکپی دعوت نامه معمولا قابل قبول است. با این وجود، در صورت لزوم، افسر کنسول ممکن است نسخه اصلی دعوتنامه را درخواست کند.

در صورت لزوم، افسر کنسول ممکن است از متقاضی درخواست سایر اسناد حمایتی یا مواد تکمیلی یا مصاحبه با متقاضی داشته باشد.

نتیجه درخواست ویزا به تصمیم افسران ویزا بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق شماره تماس‌های ٢۶۱۳۰۷۹۷-٠٢١ (ساعت اداری ۸:۳۰ تا ۱۲:۱۵ ـ ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ از یکشنبه تا پنجشنبه) با سفارت تماس بگیرید.

برای ورود به وب‌سایت سفارت چین در ایران بر روی این لینک china-embassy کلیک کنید.

آدرس سفارت چین در تهران: خیابان پاسداران، چهارراه فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم، شماره ١۵
همه چیز درباره پکن (Beijing) از چگونه ویزای کار بگیریم تا شرایط کاری این شهر؟
ویزای کار چین

ویزای کار چین با نام (Z Visa ) برای کسانی که مجوز استخدام در چین داشته و قصد دارند در چین کار کنند، صادر می شود. برای دریافت ویزای کار چین، لازم است، شرکت یا سازمانی در چین برای متقاضی مجوز کار در چین را صادر کرده باشد. ویزای کار چین، به طور معمول برای یک نفر صادر می شود. صاحب ویزای کاری Z در چین باید ظرف 90 روز پس از صدور ویزا وارد چین شود و باید ظرف 30 روز از زمان ورود به چین در دفتر اداری امنیت عمومی ثبت نام کند، که در آن مجوز اقامت در چین برای ویزای کار چین، به مدت سه سال مجاز خواهد بود. در صورتی که تمایل به داشتن اطلاعاتی درباره ویزای کار چین، مطالعه این مقاله که توسط وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تهیه و تدوین شده به شما توصیه می شود. با مطالعه نوشته حاضر، اطلاعاتی درباره ویزای کار چین، شرایط ویزای کار چین، زمان مورد نیاز برای صدور ویزای کار چین مطلع خواهید شد.

سوالات متداول درباره ویزای کار چین

شرایط ویزای کار چین چگونه است؟

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار چین چه مواردی هستند؟
زمان مورد نیاز برای صدور ویزای کار چین چقدر است؟
وکیل مهاجرت کیست و چه ویژگی هایی دارد؟
آیا دارنده ویزای کار چین، می تواند همسر و فرزندان را به عنوان همراه به چین ببرد؟


شرایط ویزای کار چین

متقاضی و کارفرما برای ویزای کار چین باید از شرایط خاصی برخوردار باشند. اولا، کارفرما در چین از سازمان باید مجوز بگیرد تا خارجی ها را استخدام کند. متقاضی ویزای کار چین باید الزامات کار را در چین برآورده کند و کارفرما باید گواهینامه ای را تایید کند که با شرایط فرد مطابقت داشته باشد.
شايع ترين اشتغال برای ویزای کار چین، تدريس زبان انگليسی در چین است که شرایط آن داشتن زبان انگليسی به عنوان زبان اول و داشتن حداقل مدرک کارشناسی و تجربه دو سال تدريس است.
حد متوسط سن برای متقاضیان مرد برای ویزای کار چین 18 تا 60 ساله و 18 تا 55 ساله برای متقاضیان زن است. با این وجود، در این الزامات انعطاف پذیری برای صدور ویزای کار چین وجود دارد، بنابراین اگر می تواند یک کارفرمای دلخواه را در چین پیدا کند، آنها هنوز هم شانسی برای دریافت تاییدیه برای متقاضی برای ویزای کار چین دارند.
کارفرما برای متقاضی ویزای کار چین یک مجوز کار در چین صادر شده توسط دولت ارسال می کند که با درخواست متقاضی باید همراه با نسخه های فتوکپی ارسال کند.
اعضای خانواده باید درخواست اخذ ویزای جدید S1 یا S2 را برای ویزای همراه با متقاضی برای ویزای کار چین و «اثبات رابطه» یعنی گواهی ازدواج برای همسر یا گواهی تولد برای یک کودک درخواست کنند.
ویزای کار چین فقط برای 30 روز از تاریخ ورود است که طی آن زمان متقاضی و کارفرمای وی باید برای قرارداد خود حداقل 90 روز مهلت ثبت دارند .
حداکثر 5 سال یک اجازه اقامت موقت برای متقاضی برای ویزای کار چین داده می شود.
متقاضی میتواند به سفارتخانه، کنسولگری یا دیگر ماموریت های دیپلماتیک به طور شخصی برای درخواست ویزای کار چین مراجعه کند.

مدت زمان لازم برای اخذ ویزای کار چین

معمولا برای پردازش اطلاعات متقاضی برای ویزای کار چین 4 روز کاری طول می کشد. علاوه بر این 30 دلار برای یک روز پردازش روزانه و 20 دلار برای پردازش 2-3 روزه هزینه می شود.

هزینه صدور ویزای کار چین

هزینه ی ویزای کار چین همان هزینه پرداخت انواع ویزای چینی است. به طور کلی، سفارت یا کنسولگری چینی تنها مجوز ورود Z به بیگانگان برای کار در چین را صادر می کند. هزینه صدور ویزای کار چین 140 دلار برای شهروندان آمریکایی، 30 دلار برای دیگر شهروندان است.

متقاضی ویزای کار چین، مشاغل آنلاین برای چین را می تواند جستجو کند، فرصت های شغلی در چین را پیدا کند، رزومه خود را ارسال کند، راهنمایی های مصاحبه ای را با سایر شغلی در انجمن مشاغل چین را بگذراند.

آثار حقوقی دریافت ویزای کار چین

مهاجرت کاری به چین و یا هر کشور دیگری، مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی معتبر، از کارفرمایی معتبر در آن کشور است. در صورت داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی در چین، بر اساس شرایط ذکر شده در بالا، ویزای کار چین برای متقاضی صادر می شود. اما در این بین کشورهایی نیز ویزای در جستجوی کار صادر می کنند. ویزای در جستجوی کار اتریش، ویزای در جستجوی کار آلمان و ویزای در جستجوی کار آفریقای جنوبی، از این دسته ویزاها هستند. دارنده ویزای کار چین، پس از اشتغال به کار در کشور چین، می تواند نسبت به همراه بردن همسر و فرزندان، اقدام نماید. اثر حقوقی بعدی اخذ ویزای کاری چین و مهاجرت کاری به چین، امکان اخذ اقامت دایم چین می باشد. جهت اطلاع از قوانین و مقررات شرایط مهاجرت کاری به چین، موسسه حقوقی بین المللی دکتر مهری، با انتخاب مشاورین بین المللی و دارای دفتر وکالت در چین، امکان انجام کلیه امور مهاجرتی به چین را برای هم وطنان فراهم نموده است. جهت اطلاع از مشخصات کاریابی های مجاز بین المللی، می توانید به وب سایت وزارت کار رفاه و تعاون اجتماعی، مراجعه فرمایید.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.