ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

امکانات مختلف چری تیگو 5X مدل 2017 را تماشا کنید + بررسی، مزایا و تجربه رانندگی

امکانات مختلف چری تیگو 5X مدل 2017 را تماشا کنید + بررسی، مزایا و تجربه رانندگی نسل جدید تیگو 5 روی نسخه‌ای مدرن از همان پلت‌فرم نسل قبلی ساخته شده درحالی‌که در طراحی بیرونی به‌طور کامل متحول شده و هیچ شباهتی با نسل قبلی خود ندارد. این کراس‌اوور جدید چینی دارای طراحی شیک، کیفیت بالا و تجهیزات فراوان بوده و تنها با پیشرانه‌های توربوشارژ عرضه می‌گردد.

ویدیویی دیدنی از امکانات مختلف چری تیگو فایو ایکس (5X) مدل 2017 را در فایندز مشاهده نمایید :
طراحی تیگو 5x بر پایه‎ی میراث طراحی خودروی بتا و با به کارگیری مفهوم جدید زندگی در حرکت و الگوی خودروی خانوادگی چری در کنار استفاده از عناصر مد روز صورت گرفته است. استفاده از محدوده وسیعی از صفحات کروم‎اندود و مواد براق باعث شده ظرافت نما و طراحی این خودرو افزایش پیدا کند.
آلبوم عکس
CHERY TIGGO 5X :
تصاویر چری تیگو 5X جدید #15
تصاویر چری تیگو 5X جدید #14
تصاویر چری تیگو 5X جدید #13
تصاویر چری تیگو 5X جدید #12
تصاویر چری تیگو 5X جدید #11
تصاویر چری تیگو 5X جدید #10
ادامه
جلو پنجره مشبک و چند ضلعی خودرو به رنگ سیاه در میان یک قاب کروم اندود دو لایه قرار گرفته و لوگوی تو خالی که در مرکز جلوپنجره قرار دارد به خودرو نوعی حس قدرت و استحکام می‎دهد.

چراغ‎های جلوی ماشین به شکل لوزی و بسیار خاص هستند و قرار گرفتن چراغ‎های نور روز (DLR) به شکل جِی در امتداد خطوط بدنه به خوبی مفهوم "الگوی ساده و دینامیکی" خودرو را به نمایش می‎گذارد.

مشکی بودن قسمت وسط و پایین جلوپنجره ماشین در کنار قابی که به شکل "یشم رو یی" (Ruyi) علاوه بر نشان دادن نقش برجسته عناصر چینی در طراحی این خودرو به خوبی حس زیباشناختی آن را به نمایش می‎گذارد.

طولی بودن محور چرخ‎های تیگو 5x باعث شده است از بیرون کوچک‎تر به نظر برسد.

خطوط مجسمه‎گونه‎ به خوبی شکل سه بعدی الگوی قسمت عقب را نمایان می‎سازد؛ وجود جزئیات فراوان در چراغ‎ها و قطعات بخش عقب ماشین جوانی و استحکام را به تصویر می‎کشد.

چراغ‎های ال ای دی عقب ماشین شکلی منحصر به فرد دارند و فرورفتگی‎ها و برجستگی‎های به کار گرفته شده در طراحی این بخش یک حس سه بعدی قوی را به ببینده منتقل می‎کند. بین چراغ‎های عقب خودرو یک نوار کروم‎اندود ضخیم نیز وجود دارد.

چرخ‎های این خودرو دارای پنج پره پهن هستند و لاستیک‎های آن نیز از نوع ماکسیس بی‎پاوو اچ پی است.

طراحی داخلی منحصر به فرد تیگو 5x شامل استفاده سطحی وسیع از مواد نرم و چرمی با دوخت قرمز به نوعی روح جوانی را به نمایش می‎گذارد. میزان بالای استفاده از صفحات کروم اندود و براق تجربه حسی و بصری مناسبی را برای کاربران رقم می‎زند.

طراحی فرمان خودرو بر اساس جدیدترین الگوهای طراحی و تا حدودی شبیه به تیگو 7 است چندین دکمه مختلف در دو سوی آن قرار دارد.

علائم و نشانگرهای جلوی داشبورد خودرو ترکیبی از علائم مکانیکی و دیجیتال هستند که توسط شرکت بوش ساخته شده؛ علائم مکانیکی هر دو سو بسیار واضح و خوانا هستند و صفحه نمایش ال سی دی وسط نیز اطلاعات مختلفی را درباره خودرو نشان می‎دهد.

تیگو 5x مجهز به سیستم جدید رانندگی ابری 3 (کلود درایو) است که یکی از محصولات مهم چری در زمینه تعاملات هوشمند آینده به شمار می‎رود.

دکمه‎های کاربردی شامل ترمزدستی الکترونیک، پارک کردن خودکار، تغییر وضعیت رانندگی، آینه‎ی ای وی ام یا مخصوص مشاهده اطراف ماشین و اچ دی سی و دکمه خاموش و روشن کردن خودرو همه در اطراف دنده قرار دارند.

تیگو 5x مجهز به یک سقف شیشه‎ای تمام نما است که بزرگ‎تر بودن آن تمام خودروهای مشابه یکی از افتخارات این خودرو به شمار می‎رود اما متأسفانه به طور کامل باز نمی‎شود.

برای آشنایی بیشتر با تجربه رانندگی با این خودرو بهتر است با هم نگاهی بیاندازیم به سیستم رانندگی ابری 3. طراحی ظریف این سیستم شامل چهار رابط کاربری جذاب، تنظیمات رابط کاربری مختصر و بسیار ساده و 21 برنامه پیش فرض در پایانه تعبیه شده روی داشبورد است و استفاده و جست‎وجو در آن برای رانندگان بسیار ساده خواهد بود. این سیستم جدید همچنین از 32 زبان و لهجه مختلف با دقت تشخیص 99 درصد پشتیبانی می‎کند. به این ترتیب حتی اگر صدای راننده واضح نیز نباشد سیستم صدا و لهجه او را تشخیص می‎دهد و تقاضای او را پیش‎بینی می‎کند.

تجربه عملی کار با سیستم رانندگی ابری 3، قابلیت‎ استفاده و کابری آسان آن را به نمایش می‎گذارد. علاوه بر کارکردهای تعاملی مخصوص تلفن همراه شامل کارپلی و کارلایف، این سیستم از برنامه‎های تشخیص هوشمند صدا و نظارت بر عملکرد خودرو نیز پشتیبانی می‎کند و به خوبی مشخص است که برای نسل جوانی طراحی شده که حاضر نیست به هیچ وجه از گوشی تلفن همراه خود جدا شود.

با توجه به مجهز بودن به یک پایانه قوی برای تنظیمات سیستم، رابط کاربری بلوتوث برای گوشی و رابط کاربری چندرسانه‎ای، عملکرد این سیستم بسیار سریع و روان است. وجود شبکه نسل چهارم چاینا یونیکام و امکان بارگذاری با سرعت 20 تا 40 مگابایت در ثانیه باعث شده است که این سیستم بسیار سریع عمل کند و کاربران از تجربه کار با آن لذت ببرند.

در این سیستم برای مسیریابی می‎توان به طور همزمان از اتونِیوی و نقشه بایدو استفاده کرد و در عین حال کاربران می‌توانند به دلخواه خود یکی از این دو مسیریاب را انتخاب کنند. علاوه بر آن، کاربران می‎توانند بدون پرداخت هزینه و به صورت مادام‌العمر مسیریاب‎ خودرو را به روز رسانی کنند.

این سیستم همچنین مجهز به تعداد بیشماری از انواع خدمات چندرسانه‎ای آنلاین نظیر موسیقی، رادیو، اعلام وضع هوا، اخبار، غذا، سفر، قوانین راهنمایی و رانندگی است که توسط 500 منبع اطلاعاتی پشتیبانی می‎شود و به همین دلیل ارائه خدمات و فراوانی آن نسبت به خودروهایی در اندازه مشابه بسیار بهتر است.

با استفاده از سیستم هوشمند قوی ارتباط با تلفن همراه، این خودرو می‎تواند به تمام گوشی‎های روز تلفن همراه متصل شود و پشتیبانی از سیستم رانندگی ابری، ارتباط خودرو با گوشی تلفن همراه و برنامه‎های آن لذت رانندگی با این خودرو را دوچندان می‎کند.

سیستم هوشمند امدادرسانی خودرو به طور شبانه روزی از خدماتی نظیر امداد جاده ای و درخواست تعمیر پشتیبانی می‎کند و علاوه بر آن به خاطر برخورداری از پشتیبانی خدمات سیستم داده‎های بزرگ چری برای عیب‎یابی از راه دور و تطبیق خودکار اطلاعات اتومبیل، هر گونه نگرانی را برای کاربر در طول سفر از بین خواهد برد.

موتور 5/1 تی توربوشارژ تیگو 5x یک موتور جدید چینی با بیشترین میزان کارآیی حرارتی (1/37 درصد) است که بزرگ‎ترین مزیت آن کم مصرف بودن به شمار می‎رود و از این نظر با فاصله زیاد از دیگر برندهای چینی و رقبای هم‎رده خود پیشی می‎گیرد.

سیستم محرکه آن شامل 6 دنده غیر خودکار و دی سی تی (کلاچ دوگانه) است که برای این آزمایش از نوع دی سی تی استفاده شده بود.

ساده بودن نحوه کنترل تیگو 5x باعث می‎شود رانندگی با این خودرو بسیار ساده باشد و مجهز بودن به موتور 5/1 تی + سیستم انتقال قدرت از نوع " کلاچ دو گانه" با 6 دنده دی سی تی طلایی، پیشرفته‎ترین فناوری روشن و خاموش کردن خودرو و جلوپنجره هوشمند ، از آن یک خودروی پرشتاب و با کارآیی بالا می‎سازد.

حساسیت دینامیک تیگو 5x علاوه بر سرعت واکنش به فشار پا بر پدال گاز، به سرعت گرفتن بی نظیر موتور و همین‎طور تعویض هوشمندانه دنده‎های خودرو برمی‎گردد.

تیگو 5X از سیستم تعلیق مک فرسون برای چرخ‎های جلو+ سیستم تعلیق مستقل چنداتصالی در چرخ‎های عقب+ زیر فریمی از نوع فریم دوگانه و شاسی مجهز به کالیبراسیون حرفه‎ای تی وان اکس است که باعث می‎شود به راحتی با هر جاده‎ای انطباق پیدا کند.

محل آزمایشات خودروی کارخانه بوش بسیار بزرگ است و می‎توان سرعت خودرو را به میزان زیادی افزایش داد. در چنین شرایطی ای اس پی (برنامه پایداری الکتریکی) با دخالت نسبتی در کنترل خودرو توسط راننده، امنیت آن را در صورت وجود فشار زیاد روی خودرو تضمین می‎کند. از نظر ما همکاری گسترده چری با بوش در راستای به کارگیری این سیستم پایداری بدنه باعث شده است که تیگو 5x تبدیل به یک خودروی قابل مقایسه با سایر مدل‎های ساخت مشترک باشد.

تیگو 5x به فناوری‎های ایمنی اولیه نیز مجهز است و چندین نمونه جدید شامل برنامه ای اس پی 9 بوش، ال دی دابلیو (هشدار خروج از مسیر، اچ اچ سی (کنترل در سطوح سربالایی)، اچ دی سی (کنترل در سر پایینی) و تی پی ام اس (سیستم پایش باد لاستیک) هستند.
معرفی کامل شرکت خودروسازی چری (Chery Automobile)
منبع : تصاویر : gbtimes.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.