ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

با آداب و رسوم جشن کریسمس در کشورهای مختلف اروپا آشنا شوید

با آداب و رسوم جشن کریسمس در کشورهای مختلف اروپا آشنا شویداین روزها حال و هوای کریسمس در شهرهای اروپا به چه شکل است و اروپایی‌ها آن را چگونه جشن می‌گیرند؟ کریسمس به صورت سنتی در بیشتر نقاط دنیا در روز ۲۵ دسامبر برگزار می‌شود، اما اغلب مسیحیان ارتدکس روز هفت ژانویه را به عنوان کریسمس جشن می‌گیرند.
europeans celebrate christmas

بریتانیا



در بریتانیا «پدر کریسمس» هدیه‌ها را می‌آورد. بوقلمون کبابی برای شام شایع ترین غذا در شب کریسمس است که با سیب زمینی کبابی، سبزیجات از جمله کلم بروکلی، کرنبری، سس نان و سس گریوی و همچنین سوسیس سرخ شده و پیچیده در بیکن سرو می شود.

در صبح روز کریسمس برخی از مردم به کلیسا می روند و بسیاری سخنرانی ملکه را بعد از ظهر از تلویزیون تماشا می کنند. روز بعد از کریسمس «بوکسینگ دی» نام دارد. ریشه این اصطلاح از مراسمی نزد طبقات بالای جامعه می آید که به خدمتکاران خود از یک جعبه هدایای کریسمس هدیه می دانند تا از آنها برای تلاش هایی که در یک سال گذشته کرده اند تشکر کنند. در اسکاتلند شب سال نو بیشتر از شب کریسمس جشن گرفته می شود.

europeans celebrate christmas

فرانسه



در فرانسه بابا نوئل (سنت نیکلا در شمال شرق فرانسه) هدیه‌ها را می آورد. فرانسوی‌ها اغلب جگر چرب، ماهی آزاد دودی، اسکلوپ یا صدف را به‌عنوان پیش غذا در مراسم کریسمس می‌خورند. غذای اصلی تقریبا همیشه گوشت است از جمله بوقلمون کباب شده یا غاز. همیشه در منوی غذایی کریسمس می توان روز بیف، ژامبون و یا گوشت خرگوش را هم دید. دسر معمولا کیک «بوش دو نوئل» مخصوص کریسمس است که با مقدار زیادی شکلات و یا خامه پوشیده شده است.

در فرانسه جشن کریسمس جشنی خانوادگی است. از آنجا که فرانسه کمتر مذهبی است تعداد زیادی از مردم به مراسم کریسمس در کلیساها در ۲۴ دسامبر نمی روند. هدیه ها در آخر شب کریسمس باز می شود.

شهر استراسبورگ فرانسه با بازارچه نوئل خود که یکی از قدیمی ترین و مشهورترین بازارچه‌های نوئل در سراسر اروپاست شناخته می‌شود.

europeans celebrate christmas

آلمان


در آلمان «مسیح نوزاد» هدیه‌ها را می آورد. آلمانی ها یک وعده غذایی بسیار ساده از ماهی یا گوشت آب پز شده با مخلوطی از سبزیجات در شب کریسمس می خورند. در روز کریسمس بیشتر خانواده ها کباب گوشت بز با سیب زمینی صرف می کنند و برخی خانواده ها نیز بوقلمون و یا جوجه کباب می خورند.

در آلمان کریسمس در شب ۲۴ دسامبر جشن گرفته می شود و بر اساس سنت این کشور، تولد مسیح در مقیاس کوچک در خانه‌ها بازسازی می‌شود.

europeans celebrate christmas

ایتالیا


در ایتالیا «بابو ناتاله» در ۲۵ دسامبر و «بفانا» در ششم ژانویه هدیه‌ها را می آورد. سالاد اوختاپوس، رشته فرنگی (نوعی از اسپاگتی)، غذای دریایی اسپیگولا، فیله ماهی سرخ شده، مارماهی بزرگ سرخ شده و سلاد گل کلم و زیتون و ترشی از جمله غذاهایی است که شب کریسمس سرو می‌شود. در ایتالیا نیمه شب، مراسم مذهبی در برخی روستاها برگزار می شود.

europeans celebrate christmas

روسیه


در روسیه «دد موروز» یا پدر بزرگ فراست هدیه‌ها را می‌آورد. برای شب سال نو سالاد، شامپاین و خاویار صرف می شود. همچنین سالادی با نام سیلیودکا که سالادی لایه لایه است شامل شاه ماهی، سیب زمین، هویج، چغندر، پیاز و سس مایونز هم در منوی غذاهای این شب جا دارد. چغندر بکار رفته در این سالاد رنگ آنرا ارغوانی می کند. سالاد اولویه نیز در برخی مناطق صرف می شود.

مراسم کریسمس در روسیه بر اساس تقویم ارتدوکس در هفتم ژانویه جشن گرفته می شود. تعطیلات در روسیه از ۳۱ دسامبر شروع می شود.

europeans celebrate christmas

اسپانیا


در اسپانیا سه پادشاه شامل ملچیور، کاسپار و بالتازار ششم ژانویه هدیه می آورند. در شب سال نو وقتی ساعت نیمه شب را نشان می دهد، اسپانیایی ها ۱۲ دانه انگور می خورند و معتقدند که این کار شانس و ثروت برای سال آینده به همراه می آورد. در روز شش ژانویه که هدیه می دهند یک کیک سنتی با نام کیک پادشاه و نوعی آب نبات بادامی می خورند.

europeans celebrate christmas

اوکراین


در اوکراین سنت نیکلا یا بابا بزرگ فروست هدیه‌ها را می آورد. در ششم ژانویه، اوکراینی ها غذای مخصوصی را که در ۱۲ ظرف سرو می شود می خورند که نماد حواریون مسیح (۱۲ نفر) است. یکی از غذاهای اصلی این شب، کوتیا نام دارد که از گندم یا برنج، با خشبکارهایی چون کشمش و گردو درست شده است.

در اوکراین نیز مسیحیان ارتدوکس جشن کریسمس را از هفتم ژانویه و به‌مدت سه روز جشن می گیرند. در برخی مناطق مردم بر سر مزار بستگان خود می روند و شمع روشن می کنند.

europeans celebrate christmas

ترکیه


غذای اصلی شب سال نو در ترکیه بوقلمون است. مسیحیان در ترکیه به طور عمده ارتدوکس هستند و کریسمس را ۶ ژانویه برگزار می کنند.

europeans celebrate christmas

یونان


در یونان «آگیوس واسیلیس» در روز نخست ژانویه هدیه‌ها را می آورد. به‌طور سنتی غذای شام کریسمس در یونان گوشت خوک کباب شده با انواع خوراکی های دیگر است. بوقلمون کریسمس در سالهای اخیر در یونان پر طرفدار شده است. ملوماکارونو و کورابیدس دو غذایی است که در کریسمس و شب سال نو در یونان پخته می شود.

مراسمی با نام کالاندا در ۲۴ و ۳۱ دسامبر و همچنین ۵ ژانویه برگزای می شود که طی آن کودکان به خیابان ها می آیند و به در خانه ها می روند و «کالاندا» می خوانند.

europeans celebrate christmas

پرتغال


به طور سنتی در پرتغال به کسی که هدیه‌ها را می آورد مسیح نوزاد می‌گویند اما در سال‌های اخیر این نام به «پایی ناتال» یا «سانتا کلوز» تغییر یافته است. یک غذای ساده شامل فیله ماهی آب پز و مخلوطی از سبزیجات در شب کریسمس صرف می شود. در روز کریسمس اغلب خانواده ها کباب بز با سیب زمینی و برخی نیز بوقلمون و یا مرغ می خورند.
منبع : euronews.com - Travel + Leisure - new--year.info - groupon.ie - you-hotels.com - TripSavvy
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.