ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

گیربکس های متوالی چیست و چگونه کار می کند

گیربکس های متوالی چیست و چگونه کار می کندگیربکس های متوالی یا سیکوئنشال (sequential gearboxe) نمونه ای از گیربکس های رایج در صنعت خودرو است که در موتورسیکلت ها و خودرو های مسابقه ای استفاده بیشتری دارد. در این نوع گیربکس ها، انتخاب مستقیم یک دنده مشخص ممکن نیست و برای دستیابی به هر دنده، باید ابتدا از دنده های پیش از آن عبور کرد به این معنا که برای ورود به دنده ۳، ابتدا باید به دنده ۱ و سپس ۲ وارد شد تا بتوان دنده ۳ را انتخاب کرد.

برای خلاص کردن نیز باید عکس آن را انجام داد. مزیت و معایب این گیربکس ها موجب می شود کاربرد آنها به برخی کاربری ها محدود شود.گیربکس های متوالی چیست و چگونه کار می کند
از مزایای این گیربکس می توان به تعویض بسیار سریع دنده ها اشاره کرد که از طراحی ماهک ها و اهرم های تعویض دنده داخل گیربکس نشات می گیرد.

به این منظور که وقتی گیربکس از دنده ۱ می خواهد به دنده ۲ وارد شود، طراحی ماهک ها موجب می شود بصورت کاملا هم‌زمان دنده ۱ از جای خود خارج شده و دنده ۲ درگیر شود.

همزمانی دقیق زمان خلاصی و درگیری دنده ها نه تنها موجب سرعت گرفتن تعویض دنده می شود بلکه با طراحی خاص برخی از اجزا، نیاز استفاده از کلاچ (جز به هنگام نیم کلاچ کردن در دنده ۱) را از میان می برد.

از این رو، این نوع گیربکس بهترین گزینه برای خودرو های سرعتی مسابقاتی چون رالی و فرمول است.
گیربکس های متوالی چیست و چگونه کار می کند
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.