مشخصات فنی و عکس های سایپا ساینا saina + قیمت و نظرات خریداران و مردم
ساینا در واقع مدل فیس لیفت شده و ارتقاء یافته تیبا به شمار می آید و اگر قرار بر حفظ رویه مرسوم در صنعت خودروسازی جهانی بود، قاعدتا نمی بایست که با نام متفاوتی نسبت به تیبا عرضه می شد،بلکه در واقع پس از گذشت چهار یا پنج سال از تولید و معرفی سری نخست تیبا، ارائه مدل جایگزین یا فیس لیفت مدل اولیه تیبا کاملا منطقی و به جا به نظر می رسد، اما به هر عنوان مسئولین امر تصمیم به ارائه این محصول با نامی متفاوت به بازار گرفته اند.
طراحی بدنه
طراحی ظاهری ساینا را می توان یک گام نه چندان بزرگ به سمت جلو دانست.در حالی که دماغه و خط و خطوط کلی تیبا با شباهت غیر قابل انکار به لانچیا اپسیلون نمی توانست آنچنان که باید و شاید، بیننده را به خود جلب کند.
ساینا با جلو پنجره عریض و چراغ های چند ضلعی با فرم کلی افقی، چهره ای مرسوم و نسبتا اسپرتی را از خود به نمایش می گذارد و اگر خط و خطوط بی دلیل و خام بر روی سپر جلو را نادیده بگیریم، می توان نمره قبولی را با کمی ارفاق به طراحان ساینا اهدا کرد.همانطور که پیشتر در مورد سایر خودروهای
فیس لیفت شده در بازار کشورمان مانند پارس یا دنا هم شاهد بودیم، تغییری در خط و خطوط اصلی درب ها در نمای جانبی روی نداده است و متاسفانه تغییرات طراحی خودرو به تعویض و تغییر فرم چراغ ها و سپر ها در جلو و عقب خودرو محدود می شود،البته جالب است که برخی جزییات در نمای جانبی هم دچار تحول شده است، برای مثال زه ضربه گیر روی درب که در نمای جانبی تیبا کاملا جلب توجه می کند در ساینا حذف شده اند و خط کمانی برجسته و قدیمی گلگیر جلو تیبا نیز جای خود را به ماهیچه عضلانی جذب شده در فرم کلی گلگیر داده است.
مشخصات، معایب و مزایای سایپا ساینا صفر فول
مقایسه
سایپا ساینا صفر فول با دیگر محصولات
مشخصات سایپا ساینا صفر فول
سال طراحی خودرو : 1394
کلاس خودرو : سدان جمع و جور شهری ایرانی
حجم موتور : 1503سی سی
موقعیت موتور : جلو
گیربکس : EX : دستي / SE-A : اتوماتيكCVT
سیلندر : 4 سيلندر خطي-M15-دريچه گاز برقي
طول : 4215ميليمتر
عرض : 1663ميليمتر
ارتفاع : 1484ميليمتر
حداکثر قدرت : 87
حداکثر گشتاور : 128
سوپاپ : 8
دیفرانسیل : جلو
شتاب 0 تا 100 : 15
حداکثر سرعت : 155
وزن : EX : 1050 / SE-A : 1085کیلوگرم
فاصله بین دو محور : 2415میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی : 7لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : جلو ديسكي خنك شونده عقب كاسه اي / مجهز به سيستم ترمز ABS و EBD
کیسه هوا : كيسه هواي راننده و سرنشين جلو
سایز تایر (لاستیک ها) : 185/60R 14
استاندارد محیط زیست : يورو 4 - قابل ارتقا به يورو 5
تهویه مطبوع : سيستم تهويه مطبوع نيمه اتوماتيك
شیشه ها و آینه ها : گرمكن شيشه عقب - آينه هاي جانبي با قابليت تنظيم برقي
چراغ : چراغهاي جلو با قابليت تنظيم ارتفاع
ارزش خرید دارد؟
امتیاز نهایی این محصول : 3.0
بررسی نهایی
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
تغییرات در
گلگیر عقب بسیار ناچیز به نظر می رسد و در این بخش تنها می توان به تغییر فرم مربع شکل درب باک تیبا به طرح دایره ای شکل در ساینا اشاره کرد.همچنین انتظار می رود که با توجه به قیمت بیشتر ساینا، در این بخش شاهد دستگیره های و آینه های جانبی همرنگ بدنه باشیم.شکی نیست که نمای عقب تیبا نسبت به نمای جلو هماهنگ تر است و زیبایی و تناسب بیشتری دارد اما در ساینا این بخش هم دچار تغییر و تحول شده و حالا چراغ های عقب با رنگ بندی سفید و قرمز مشابه سمند LX می توانند احساس بهتری را از مواجه با یک سدان اقتصادی و جمع و جور با چاشنی جوان پسند و مدرن به بیننده منتقل کنند.
فضای داخلی
مهمترین تغییر در
نمای داخلی کابین را باید در طراحی مجدد داشبورد جستجو کرد که برخلاف تیبا در بخش مرکزی فضای کمتری را اشغال می کند و این تغییر ساده به معنای افزایش فضای پا و زانو برای سرنشین جلو خواهد بود،البته در زمینه زیبایی فضای کابین و داشبورد با توجه به تعداد اندک عکس های منتشر شده از داشبورد ساینا نمی توان نظر قطعی دارد اما به نظر می رسد که بزرگترین نقطه ضعف در این بخش به طرح عجیب و بسیار بدوی دریچه های خروجی تهویه مطبوع در بخش مرکزی داشبورد مربوط باشد که از یکدیگر چند سانتی متر نیز فاصله دارند.
بر اساس اطلاعات اولیه ظاهرا ساینا در دو تیپ متفاوت از نظر تجهیزات رفاهی تحت عنوان تیپ پایه و لوکس عرضه می شود و امکان سفارش ساینا با سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، شیشه بالابر برقی برای تمامی درب ها و آینه های جانبی برقی برای تیپ لوکس وجود دارد.
مديريت پلتفرم يكي از ويژگي هاي خودروسازان بزرگ دنياست . اين محصول حاصل مديريت پلتفرم گروه خودروسازي سايپا مي باشد. خانواده هاي ايراني مي توانند تمام انتظارات خود را از يك خودروي خانوادگي در اين محصول مجسم نمايند. ويژگي هايي هچون ارگونومي مناسب ، دسترسي آسان به تجهيزات داخلي ، طراحي مطلوب نماي بيروني و همچنين سيستم تعليقي كه از استاندارد هاي روز دنيا پيروي مي نمايد را مي توان در اين خودرو ديد.
اين خودرو داراي موتور 1.5 ليتري منطبق با استاندارد يورو 4 اروپا مي باشد. ترمز ABS مجهز به سيستم EBD از ويژگي هاي ديگر اين محصول مي باشد. تمامي اين ويژگي ها عنوان شده مي تواند لذت صفر تا صد رانندگي را براي سرنشينان اين محصول به ارمغان آورد.
مشخصات كلي
طول(mm) 4215
عرض(بدون در نظر گرفتن آيينه ها)(mm) 1663
ارتفاع(mm) 1484
وزن
وزن خالص 1050
مصرف سوخت(lit)
سيكل تركيبي(lit/100km) 7
ظرفيت باك(lit) 41
رينگ و تاير
رينگ 14اينچي فولادي و آلومينيومي
تاير 185/60R 14
گيربكس
نوع گيربكس دستي-5سرعته
نوع موتور M15
تعداد سيلندر - تعداد سوپاپ 4 سيلندر- SOHC خطي
حجم موتور cc 1503
حداكثر قدرت 87hp@5400rpm
حداکثر گشتاور 128Nm/3600rpm
نوع فرمان هيدروليك
سيستم تعليق جلو مك فرسون
سيستم تعليق عقب Torsion Bar
ترمز جلو : ديسكي خنك شونده + عقب : كاسه اي
ايمني و تجهيزات
تجهيزات ايمني و رفاهي
داراي 2 ايربگ (راننده و سرنشين جلو)
مجهز به سيستم پيشرفته ترمز ABS+ EBD
مجهز به سيستم ضد سرقت (Immobilizer)
شيشه بالابرهاي برقي جلو
آينه جانبي تاشو با قابليت تنظيم از داخل
گرمكن شيشه عقب
صفحه نمايشگر (MFD)
كمربند ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع
چراغهاي جلو با قابليت تنظيم ارتفاع
قفل مركزي
صندلي عقب مجهز به نگهدارنده صندلي كودك ISOFIX
قفل ايمني كودك براي دربها
نمايش دماي محيط بيرون
كليد مجهز به ريموت
تجهيزات سفارشي
سنسور پارك دنده عقب
آينه ها با قابليت تنظيم برقي
شيشه بالابر برقي عقب
سيستم تهويه مطبوع ديجيتال
نظرات خریداران و مردم :
#1
بهبودهای ساینا نسبت به تیبا : 1. ظاهری زیباتر و با شخصیت تر ازتیبا ( بهبود) 2. رفع مشکل اکسل عقب آن که به صورت کلی برطرف شده است. ( بهبود) 3. تایرهای تیبا 175.70.13 اما تایرهای ساینا 185.60.14 . ( بهبود) 4. مجهز به سیستم EBD و گذراندن تست عابر پیاده . ( بهبود) 5. کلید مجهز به ریموت . ( بهبود) 6. صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک ISOFIX . ( بهبود) 7. سنسور پارک دنده عقب ، شیشه بالابر برقی عقب و سیستم تهویه مطبوع دیجیتال و … ( در مدلهای لوکس )
#2
خیلی از تیبا بهتر شده اما اگه تو مدل ex بیان تمام آپشنای مدل لوکس رو که قولشو داده بودن بذارن میشه گفت که ماشینه خوبیه
#3
جلوش مرگ نداره. پشتش ممولیه. پهلوشم ک خود تیبا هست بدون ضربه گیر. اگه هم قیمت تیبا بشه خوبه
#4
من احساس میکنم کلاً خودروسازیها ملت رو گذاشتن سر کار ! داد میزنه که زبالهای بیش نیست !
#5
مشکل خودرو سازی ما نداشتن پلت فرمه...وگرنه طراحی اتاق و فیس لیفت که کاری نداره ما پلت فرم نداریم!
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت