ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

مشخصات فنی و معایب و مزایا زوتی یا آریو S300 + تصاویر و قیمت

مشخصات فنی و معایب و مزایا زوتی یا آریو S300 + تصاویر و قیمتچند وقتی است که مدلی از این برند روانه بازار خودروی ایران شده است، نام اصلی‌اش Z300 می‌باشد، ولی بعدا، روزی S300 و چندی بعدتر آریو نامگذاری شد.

مشخصات، معایب و مزایای سایپا آریو 1600 صفر اتوماتیک

saipa ario S300 #1
compare مقایسه سایپا آریو 1600 صفر اتوماتیک با دیگر محصولات

مشخصات سایپا آریو 1600 صفر اتوماتیک

سال طراحی خودرو : 2012
کلاس خودرو : سدان چینی
حجم موتور : 1600سی سی
موقعیت موتور : جلو
گیربکس : 5 سرعته اتوماتیک
سیلندر : 4 خطی
طول : 4565ميلي‌متر
عرض : 1766ميلي‌متر
ارتفاع : 1486ميلي‌متر
حداکثر قدرت : 103/6000
حداکثر گشتاور : 141/4000
سوپاپ : 16
دیفرانسیل : دیفرانسیل جلو
شتاب 0 تا 100 : 14.3
حداکثر سرعت : 175
وزن : 1275کیلوگرم
فاصله بین دو محور : -میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر : -لیتر
مصرف سوخت خارج از شهر : -لیتر
مصرف سوخت ترکیبی : 7لیتر
حجم باک : 50لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو و عقب ديسكی
کیسه هوا : 2 عدد راننده و سرنشین جلو
مالتی مدیا : سيستم صوتي مجهز به رايو + CD Player با قابليت پخش MP۳ و پورتUSB
سایز تایر (لاستیک ها) : 195/65R15
استاندارد محیط زیست : یورو 4
صندلی : صندلي راننده قابل تنظيم در ۴جهت/ صندلي عقب تاشونده مجهز به نگهدارنده صندلي كودك ISOFIX
تهویه مطبوع : کنترل دستی و اتوماتیک
شیشه ها و آینه ها : آینه‌های جانبی مجهز به راهنمادار/ شیشه بالابر جلو و عقب برقی
چراغ : مه شکن جلو
نسبت تراكم : -
تجهیزات ایمنی : سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - قفل مركزی - كمربندهای ايمنی
سیستم فرمان : فرمان هیدرولیک/دکمه کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
کمپانی خودروسازی زوتی (ZOTYE) در حدود 10 سال پیش و به تاریخ 14 ژانویه سال 2005 میلادی، توسط هولدینگ زوتی بنیان‌گذاری شد. پیش از این، شرکت مذکور به ساخت و صدور قطعات یدکی انواع خودرو می‌پرداخت.

گرچه این شرکت از همان آغاز فعالیتش اقدام به توسعه خطوط تولیدی خود نمود و افزایش تیراژ را وجه همت خویش ساخت، ولی هنوز هم این کمپانی در مقیاس جهانی کوچک محسوب می‌گردد. برای آنکه جایگاه کنونی این شرکت را بهتر دریابیم تنها کافی است که نظری کوتاه به میزان فروش آن در بازار چین بیندازیم؛ طبق آمار، کل فروش این کمپانی در سال 2013 میلادی برابر با 102/920 دستگاه بوده که از این لحاظ رتبه سی و پنجم را در بین برندهای موجود کسب نمود.

به گفته سایپا : طراحي منحصر به فرد اين محصول با الگوبرداري از محصولات موفق روز جهان جلوه ويژه اي را به دنياي بيروني خودرو داده است. تزيينات داخلي و همچنين رعايت استانداردهاي ارگونومي در طراحي صندلي ها حس امنيت و آرامش ويژه اي را به سرنشينان اين خودرو القاء مي نمايد.

ويژگي هاي فوق به همراه بدنه مقاوم ، گيربكس اتوماتيك ، سيستم هوشمند مسيرياب (GPS) ، سنسور دنده عقب و سيستم مولتي مديا از اين محصول يك خودرو ايدآل براي خانواده ها بوجود آورده است. موتور 1.6 ليتري آريو با قدرت 127 اسب بخار استاندارد هاي زيست محيطي و بويژه استاندارد يورو 4 اروپا را دارا مي باشد.
زوتی در چهار تیپ تولید می شود :
Royal1.6 standard1.5 Elegant1.5 Elegant1.6

مشخصات فنی :

ابعاد
طول(mm) 4565
عرض(بدون در نظر گرفتن آيينه ها)(mm) 1766
ارتفاع(mm) 1486

وزن خالص 1275
حداكثر وزن خودرو با بار 1650

مصرف سوخت(lit)
سيكل تركيبي (lit/100km) لیتر در هر صد کیلومتر : 6/7
ظرفيت باك (لیتر) 55

رينگ و تاير
رينگ : فولادي 15 اينچ
تاير : 195/65R15 یا 205/55R16

نوع گيربكس دستي 5 سرعته یا اتوماتیک در تیپ Royal1.6
تعداد سيلندر - تعداد سوپاپ 4DOHC سيلندر خطي 16 سوپاپ
حجم موتور : 1500 سی سی یا 1600 سی سی در تیپ Royal1.6
حداكثر قدرت 103 اسب بخار در @6000 rpm و در تیپ رویال 112 اسب بخار
نوع فرمان هيدروليك

سيستم تعليق جلو مك فرسون
سيستم تعليق عقب Trailing arm
ترمز جلو : ديسكي
ترمز عقب : ديسكي

ايمني و تجهيزات

ايربگ راننده و سرنشين
مجهز به سيستم پيشرفته ترمز ABS+ EBD
سيستم ضد سرقت (Immobilizer)
كامپيوتر اطلاعات سفر
شيشه بالابر برقي جلو و عقب
چراغ مه شكن جلو و عقب
تيغه برف پاك كن منعطف
آينه هاي جانبي مجهز به چراغ راهنما
زير آرنجي وسط جلو
سيستم تهويه مطبوع دستي
مجهز به 5كمربند ايمني (سه نقطه اي)
گرمكن شيشه عقب
چراغهاي جلو با قابليت تنظيم ارتفاع
قفل شدن اتوماتيك دربها در سرعت
سنسور پارك دنده عقب
چراغ عقب LED
ريموت كنترل تاشو
خاموش شدن تاخيري چراغها جهت هدايت در تاريكي

امکانات تیپ رویال 1.6 لیتری زوتی :
مجهز به دوربين عقب
سانروف برقي
GPS
سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك
داراي 4 ايربگ جانبي و پرده اي
آلبوم عکس
ZOTYE Z300 :
آلبوم عکس سایپا آریو (زوتی Z300) مدل 2016 #27
آلبوم عکس سایپا آریو (زوتی Z300) مدل 2016 #26
آلبوم عکس سایپا آریو (زوتی Z300) مدل 2016 #25
آلبوم عکس سایپا آریو (زوتی Z300) مدل 2016 #24
آلبوم عکس سایپا آریو (زوتی Z300) مدل 2016 #23
آلبوم عکس سایپا آریو (زوتی Z300) مدل 2016 #22
ادامه
نقد و بررسی و تجربه رانندگی با آریو s300

طراحی ظاهری

اگر عبارت TOYOTA ALLION 2007 را در گوگل سرچ کنید تصویر بسیار آشنایی به چشمانتان خواهد خورد و حتی ممکن است تصور کنید اشتباهاً عبارت Zotye Z300 را تایپ کرده اید! تشابهات از حالت الهام گرفتن (مثل تشابه برلیانس و ب ام و) فراتر رفته و اگر به لوگوی کمپانی سازنده دقت نکنید، تشخیص اینکه کدامیک تویوتاست و کدامیک زوتای دشوار می باشد.

با یک نگاه کلی محافظه کاری در جای جای بدنه به چشم می آید و طراح زوتای یا بهتر است بگوییم طراح تویوتا آلیون، سعی کرده با کمترین ریسک چهره ای زیبا و هماهنگ خلق کند و تا حدودی هم در این کار موفق بوده است. بخصوص در نمای جلویی که چراغ های کشیده و بزرگ در کنار جلوپنجره ای کوتاه تر از چراغ ها، بالاتر از سپری برآمده قرار گرفته اند و حاصل کار چهره ای نسبتاً شیک و معقول از آب در آمده.

اما در نمای جانبی و عقبی میتوان گفت که در سادگی کمی افراط شده است. در واقع شاید این میزان از سادگی برای سال 2007 آن هم برای برند معتبر تویوتا مشکل چندانی ایجاد نکرده باشد اما برای خودرویی با برند کمتر شناخته شده آن هم در سال 2015 به اندازه ی کافی جلب نظر نمیکند (البته این بدنه چندی پیش فیس لیفت شده اما فعلاً که همان ظاهر قبلی در اختیار ماست). خلاصه باید اعتراف کنیم که طراحی آریو در مجموع قابل قبول است و همچنین با توجه به تعداد کم این محصول در خیابان، کمتر از برخی رقبا تکراری شده اما به قدری هم چشم نواز نیست که بتوان از آن به عنوان یک برگ برنده در فروش استفاده کرد.

ابعاد Z300 نیز در طول 4565، عرض 1766 و ارتفاع 1486 میلیمتر میباشد که اگر بخواهیم با خودروهای روتین بازار که به چشم همه آشناست مقایسه کنیم کمی از پژو پارس با ابعاد 4498 در 1704 در 1410 بزرگتر میباشد و البته باید در ادامه کار ببینیم از این ابعاد به خوبی استفاده شده است یا خیر.

کیفیت و طراحی داخلی

در داخل کابین هم مثل فضای خارجی با همان شکل و شمایل تویوتا آلیون روبرو میشویم که فضایی نه خیلی مدرن و نه خیلی قدیمی را برایمان تداعی میکند، البته شاید هنگام خرید یک خودروی ارزان قیمت زیبایی کابین در درجه بعدی اهمیت قرار داشته باشد و قبل از اینکه توقع یک کابین لوکس را داشته باشیم ترجیح میدهیم قطعات داشبورد خوب سر جایشان چفت شده باشند و حتی الامکان دیر به صدا بیفتند و از نظر مواد استفاده شده هم لااقل در سطحی باشند که وقتی دستی به روی داشبورد میکشیم به یاد صندلی پلاستیکی حمام خانه مان نیفتیم! خوب اگر این توقعات اولیه برآورده شد دیگر هرچه داشبورد زیباتر و در عین حال ارگونومیک تر بود که چه بهتر.

موتور و توانایی های حرکتی

در زیر کاپوت این آسیایی گمنام یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ با استاندارد آلایندگی یورو 4 قرار دارد که بر خلاف برند اتومبیل از یک کمپانی با سابقه و خوشنام یعنی میتسوبیشی به عاریت گرفته شده. جالب است که برای اطلاع از قدرت موتور اعلامی در سایت سایپا با دو عدد 127 و 112 اسب بخار روبرو میشویم (این اعداد جدای از عدد اعلامی برای نمونه 1.5 لیتری دنده ای است و هر دو برای موتور 1.6 بیان شده! یکی در متن معرفی خودرو و دیگری در کاتالوگ مشخصات!) اما برخی منابع خارجی هم به عدد 90 کیلووات یعنی چیزی حدود 120 اسب بخار اشاره کرده اند که شاید بهتر باشد همین عدد که چیزی مابین دو عدد اعلامی در سایت سایپا است را به عنوان قدرت آریو قبول نماییم.

این حداکثر قدرت در دور موتور 6000 در اختیار راننده قرار میگیرد تا در کنار گشتاور 151 نیوتون متر در دور موتور 4000 اعداد و ارقام قابل قبولی برای یک پیشرانه 1.6 لیتری ارائه داده باشند. البته هرچند این اعداد برای یک موتور 1600 مناسب است ولی با توجه به اینکه این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک نه چندان مدرن 4 سرعته منتقل میشود و میبایست 1275 کیلوگرم وزن خودرو را نیز به دوش کشد نمیتوانیم توقع شتاب و سرعت اعجاب انگیزی از این بچه اژدهای کم خطر چینی داشته باشیم.

اما در مورد مصرف سوخت که برای خریداران خودرویی در این رنج قیمت اهمیت زیادی دارد آریو در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر چیزی حدود 7.6 لیتر از باک 55 لیتری اش میبلعد که با توجه به وزن و گیربکس اتوماتیک رضایت بخش است.

تجربه رانندگی

بالاخره پس از چرخ زدن در اطراف اتومبیل و بررسی های ظاهری وقت آن رسیده که پشت فرمان بنشینیم و ببینیم آریو در باطن چه کاره است! پشت فرمان دید اطراف مناسب باعث میشود خیلی زود با ابعاد اتومبیل هماهنگ شوید، صندلی زیاد نرم نیست اما سفتی آزار دهنده ای هم ندارد.

موتور آریو که با آرم میستوبیشی زیر کاورش قوت قلبی به راننده هدیه میدهد را استارت میزنیم و بعد از بستن کمربند های ایمنی و خفه شدن صدای بوق هشدار کمربند (که حسابی روی اعصاب است) به آرامی شروع به حرکت میکنیم، اتومبیل خیلی روان روی آسفالت خشن محل تست قدم میزند و فرمان و سیستم تعلیق نرم آریو رانندگی آرام و مطلوبی برای یک سواری خانوادگی و راحت فراهم کرده اند.

گیربکس هم وظیفه تعویض دنده ها را مقداری کند اما به نرمی انجام میدهد و از تقه های آزار دهنده خبری نیست. فضای پای سرنشینان مناسب است و با وجود تنظیم صندلی برای قد 180 سانتی متری من ، همکارمان با قد بلند تر روی صندلی عقبی مشکل جای پا نداشت.
خوب تا اینجا که آریو کم نقص ظاهر شده ولی این سواری راحت و خانوادگی تا زمانی که به یک سربالایی رسیدیم ادامه داشت و آنجا بود که با رسیدن به شیب زیاد و وجود 4 سرنشین، میتسوبیشی بودن موتور را فراموش کرده و به یاد حجم پایین پیشرانه افتادیم. در واقع اگر با شتابگیری قبلی وارد سربالایی نشوید قطعاً با خودتان خواهید گفت ای کاش حداقل موتور 1.8 یا 2 لیتری در اختیار داشتم. گیربکس نه چندان فرز 4 سرعته مان هم نه تنها کمکی به کمبود اسب بخار نکرد بلکه ضعف موتور را بیشتر هم به رخمان کشید. دوباره به مسیر مسطح برمیگردیم تا یک تست شتابگیری هم داشته باشیم. ابتدا همراهانمان پیاده شدند تا وزن به شرایط استاندارد نزدیک شود و با قرار دادن گیربکس در حالت تیپ ترونیک اقدام به شتابگیری میکنیم. در حالیکه با افزایش دور موتور صدای پیشرانه (مشابه اکثر اتومبیل های این رده) به اتاق نفوذ میکند آریو بعد از حدود 14 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت رسید! البته با توجه به اطلاعاتی که از قبل در مورد وزن و موتور و گیربکس داشتیم، این عملکرد متوسط اصلاً دور از انتظار نبود. در حال حرکت نیز اگر به شتابگیری مجدد و درنتیجه دنده معکوس احتیاج داشته باشید روی حالت D کمی دیر به خواسته تان پاسخ داده میشود و گیربکس با زبان بی زبانی به شما میگوید "هولم نکن تا سر فرصت دنده ی مناسب را پیدا کنم!" اما با انتخاب تعویض دستی میتوان تا حدودی این مشکل را کمرنگ تر کرد. اگر حداقل یکی از دو مجموعه اصلی شتابگیری یعنی موتور و یا گیربکس میتوانستند عملکرد بهتری از خود نشان دهند قطعاً ضعف دیگری مقداری پوشش داده میشد اما تلفیق گیربکس نسبتاً کند 4 سرعته و موتور 1.6 لیتری (البته برای این هیکل!) نتیجه ی چندان فوق العاده ای به همراه نداشته.

البته اگر خیلی اهل شتاب و سرعت و شیطنت های خیابانی نباشید (که احتمالاً هم نبودید که این خودرو خانوادگی و کم قدرت را انتخاب کرده اید) برای استفاده ی روزمره و عادی مشکلی نخواهید داشت و تازه با این حجم موتور و تکنولوژی میتسوبیشی از بابت مصرف سوخت نیز پول بیشتری توی جیبتان میماند.
راستی یکی از نکات مثبت این اتومبیل ترمزهای قابل اعتمادش است که هرچند کمی سفت هستند و کمی هم پایین میگیرند اما وقتی به این دو مورد عادت کنید به خوبی شما را در مهار اتومبیل یاری میکنند و سیستم ضد قفل هم بر خلاف برخی محصولات وطنی که زودتر از موعد وارد مدار میشوند، به موقع و فقط در صورت نیاز دست به کار خواهد شد. با عبور از پیچ ها با سرعت بالاتر و یا حرکات تند فرمان، کمی حالت گهواره ای در اتومبیل احساس شد که البته با توجه به نرمی سیستم تعلیق این مورد (حداقل در این رنج قیمتی) کاملاً طبیعی است. حتی می توانم بگویم سیستم تعلیق آریو که در جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع Trailing arm است در مجموع کمی بهتر از میزان توقع من از اتومبیلی در این سطح نشان داد.

تازه‌ها
پرفروش ترین شلوار جین زنانه (معرفی 20 مدل پرفروش امسال)
معرفی ارزانترین گوشی صفحه بزرگ بازار (لیست سال جدید)
راهنمای خرید ژاکت مردانه (معرفی بهترین برند ژاکت مردانه)
پرفروش ترین شلوار جین مردانه بازار (لیست قیمت سال جدید)
ارزانترین تشک خوشخواب دونفره بازار (معرفی 10 مدل ارزان قیمت)
ارزانترین ساید دوو (معرفی 10 یخچال ساید بای ساید دوو)
راهنمای خرید گهواره نوزاد (معرفی ارزانترین گهواره بچه)
راهنمای خرید گیتار (فهرست ارزانترین گیتار بازار)
پرفروش ترین پخش کننده خانگی ایران (راهنمای خرید اسپیکر خانگی)
قدیمی‌ ترین رژ لب جهان در کرمان کشف شد!
امیدصالحی - یکشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
سلام دوستان من3ساله اریودارم ماشین بی ازاریه وخدایی ازماشینای قدیمی ایران خودرو وسایپا خیلی بهتره کسایی که انتقادمیکنن بایداونو باماشینای هم قیمت خودش مقایسه کنن نه باسراتویاماکسیما
محمدحمیدی - سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من۲ساله اریو دنده دارم خیلی ازش راضیم واقعا عالیه دوستان دسته موتور بالا ک همه مشکل دارن اگه خراب شد دسته موتور ۴۰۵رو بخر۵۰هزار بعد بده جوش کنن رو قسمت اهنی ک همراه دسته موتور قبلی هستش اگه کسی مشکل داشت بزنگه راهنمایش کنم *** برای دسته موتور کسی نره ۱۵۰۰تا۲میلیون بده ۵۰هزار خرج دسته موتور اریو هستش
فاضل - چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸
سلام من خریدم و از خریدم نسبت به قیمتش واقعا راضیم. اگه بخوای این ماشینو با ماشین کره ای و ... که دوبرابر قیمت اینو دارن مقایسه کنی حتما ضعیفتره ولی خداوکیلی توی این رنج قیمت مناسبتر از این پیدا نمیکنی
سعید - چهارشنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۸
سلام من نمیدونم اریو چهجور ماشینی شاید تصمیم بگیرم بخرم ولی هیچ آپشن رفاهی نداره نه مانیتور نه دکمه های روی فرمان نه آینه های تاشونده نه کیسه هوا هیچی
رضا - چهارشنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۸
خدایی ماشین خوبی ه من رفیقم دنا داشت فقط چون سیستم خراب شده بود بنزینو نمیتونست بیاره تو موتور کل سیستمو عوض کرد ۱۲میلیون بعد این بیچاره رو میگن چمیدونم کمکش صدا میده فلان میکنه اونوقت اسم پژو چهل سال پیشو میاری جلوشون بال درمیارن آره از ماشینای کره ای پایینتره ولی ایرانخودرو و سایپا فعلن باید بدون همچین جیزی بسازن
عباس - یکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
باسلام من قبل اینکه آریو بخرم سراتو داشتم فقط اینو بگم یا بالاتر از سراتو هست با هم سطح سراتو، اتاقش تویوتا، موتور میتسوبشی بهترین ماشینه چرا میگین ضعیفه کجاش ضعیفه
senator - سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
دوستان سلام من چند ماهه اریو خریدم... قبلا پرشیا سمند سورن ال نود داشتم یه ۲ سالی هم لیفان ۶۲۰ داشتم... بی غرض میگم ماشین خوبیه و نسبت به آشغالهای ایران خودرو و سایپا فوق العاده است دوستان....ماشین سلیقه ایست برادرم فقط ال نود میپسنده و اون یکی پرشیا و اون برادرم سمند ef7... کسی دوست نداره نخره یا سوار نشه...چه اجباری داره که بخره و نظر الکی بده... ماشین خوبیه ...گیربکس اتومات داره و اتاق جادار و مطمئنی هم داره... تست تصفش رو تو سایت ببینین و باتست تصادف ال ۹۰ و پرشیا مقایسه کنید... مصرف حدود ۶ داره و با گاریهای دهه ۸۰ میلادی فرانسه که ۱۰_۱۴مبسوزونن خیلی تفاوت داره... ۵ ستاره ایمنی داره.. موتور میتسوبیشب لنسر ۲۰۱۴ روش نصبه و گیربکس کیا داره.... پس بی هویت نیست ... اتاقش هم که مال غول خودرو سازی ژاپن یعنی تویوتا هست... لطفا کسانی که تعصب بیجا دارن ...نظر ندن سپاس
محمد - پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
اريو ماشين بسيار نرم جادار كم مصرف هست اونهايي كه ميگن سر بالايى تو دندهاى كه مشكلى نداره اتومات رو هم ببر رو تيپ ترونيك ببين ميره يا نه تو جاده برفى از اپشن برفى استفاده كنى انموقع ميبينى قابل مقايسه با ال ممد وپژوهاى ايرانى نيست .اونهايى كه اريو رو تخريب ميكنن بخاطر اينكه اگه كسى اريو سواربشه عمرا ماشين ايرانى رو بپسنده سازنده ومهندس شركت نميدونه چى ساخته شما نظر ميدين ماشين بدى هست بخدا اريو دست مافى هاى خودرو هست .بنده ساكن چالوس هستم حدودا٢٠ تا اريو تو خط كرج چالوس هست از اونها پرسيدم ميگفتن عالى هست .خودم قبلش ٢٠٦ وى٨ داشتم اونهايى كه ميگن قطعه اريو گرونه مال٢٠٦ أرزوني؟اگر سايپا بعضى از اپشن هاشو نميدزديد از بسترن چى كم داشت موتور اريوصدى ٥/٥هم تو جاده وتوشهرصدى٧/٥ميسوزونه ولى ٢٠٦ بخدا تو شهر بالاى صدى١١باكولر ميسوزونه رو نميشه بگم بإكولر صدى١٥
علی - چهارشنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۸
سلام میخوام اریو بخرم ب نظر شما بخرم یا ن
سعید - یکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
الکی الکی مردم گیج نکنین ماشین از هر لحاظ عالی من شیش ماه اریو دارم فقط باید اولش یه کمک توییتا بندازی روش میشه اسب زین کرده هم کم خرج هم کم مصرف ....
آریو - شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
امین داداش تو اگه 100 تومن داشتی تا الان از خوشحالی مرده بودی چه برسه به نظر دادنت راجع به آریو و فلان ماشین
امین - یکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام دوست عزیز منم اگر صدتومن پول بدم هرجوری باشه از صدتومنم دفاع میکنم‌ ولی اگر تعصب کاذب داشته باشم بعدشم خواهشن با وجدان راهنمای کنید....فقط اینو میدونم اریوفقط از پراید بهتره
تقی - یکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷
من فکر کردم 270000 هزار رفتی شب دراز است
آرمان - جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
قابل توجه اونایی که میگن ماشین به درد نخوریه و تو خرجه و کسی ازتون نمیخره ، یا دسته موتورش ایراد داره و شتاب نداره ... من از آبان 95 اتوماتشو دارم ... 27000 کیلومتر روندم ، فقطم باهاش تو جاده بودم و مسافرت رفتم با خانواده ، از لحاظ کیفیت قطعات داخلی و سر و صدا توی دست اندازا ، صدای موتور ، صدای جلو بندی و زیر بندی واقعا یه سر و گردن از ماشینای هم قیمتش مخصوصا پژو پارس بالاتره ... شتابشم فقط باید با تیپترونیکش دنده عوض کنین ، توی دور موتور بالای سه هزار و سرعت بالای 50 کیلومتر هیچ مشکلی نداره ، از لحاظ قطعات هم تعمیرگاه مرکزی شماره 2 تهران همه چی رو داره ، دسته موتور هم تا حالا خراب نشده و نه باید هم خراب بشه ، مگه آفرود میرید با این ماشین ؟ چرا اونایی که تا حالا ماشینو از نزدیک ندیدن این قدر نظر چرت و پرت میدن ؟ ماشین دنده اتومات با این ابعاد و کیفیت و سه سال خدمات پس از فروش ، موتور میتسوبیشی و گیربکس هیوندای ، بدنه تویوتا فوق العاده محکم ، صندلی و تودوزی عالی و راحت ... شما ببین چقدر پول میدی ، الان از پارس اتومات ارزون تره ...
ولی - یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
تو این بازار دسته موتور فکر کنم نزدیک به ۲۰۰۰۰۰۰ باشه
حمید - یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
منم یک هفته است تحویل گرفتم ماشین خوبی ببخشید سو تفاهم نشه آریو نیست سراتو است
احمد - یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
خیلی خودروی خوبی است روز بروز هم گرانتر میشود دارن جو میدن به مردم که بخر ند ولی اژدها نظر سرعت خدایی آدم بگه از ژیان جلو میزنه اگر تو سبقت دسته موتور نشکونه بعد تو سربالایی هم باید نوحه گوش کنی سینه بزنی بر بالا وگرنه حوصله سر میره
محرم - پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
بخدا بخرید نجف قیمت هم نمیتوان بفروشید
متین - شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
میگن ماشین خوبی به یک شرط خریدی کمکها گیربکس موتور دست موتور را عوض کنید ولی پیشنهاد میکنم به جاش یک کاری گرند دست دوم بخرید محشر
علیاصغر - جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
کیارش عزیز هم وطن عزیزم سلام نخر بر ی شهرستان خراب شه یه جورایی بی چاره میشوی تو تهران قطعات نیست دست موتور زود خراب میشه علاوه بر ایرادات دیگر که هموطنان توضیح دادند ونیاز به تکرار نیست قیمت هم بردن بالا مردم ما را که جو گیر هستند هول کنند از ما گفتن جو گیر نشی موقع فروش ضرر میکنی حسابی
کیارش - پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
من مدتی با قصد خرید درباره این ماشین تحقیق می کنم و با اونهایی که قصد فروش دارن صحبت کردم. اغلب درباره کمبود قطعات و بالا بودن قیمت لوازم صحبت میکنن. مثلا دسته موتور این ماشین که ظاهرا زود خراب میشه حدود یک میلیون تومان هست.
رضا - دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
در یک کلامذخودروی افتضاحی است دیگه بحث هلی فنی که دوستان گفتند لازم به تکرار نیست .راستی اونا که دارند خیلی زود دست موتور میشه بر تهیه کنند می‌فهمد
محسن - جمعه ۰۹ شهریور ۱۳۹۷
توو سایت های کارشناسی ماشین واقعا به آریو کم لطفی شده. شما کافیه در مورد این ماشین از کسانی تحقیق کنین ک این ماشینو دارن جادار،کنترل بالا در هنگام تغییر ناگهانی مسیر و سرپیچ ها، ایمنی بسیار خوب، ظاهر زیبا، صدای پایین داخل کابین، گیربکس اتومات(هیوندای) نرم و هوشمند،موتور میتسوبیشی،بدنه تویوتا و ...
علی - پنجشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۷
من داشتم با زور فروختم از همه خوشحال ترم
رستم - دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
هرکی میگه خوبه بر بخره
امیر - یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام من اتومات دارم واقعا راضیم
غلام حسین - یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
به خدا من 6ماه این ماشین دارم حرف نداره .موتور گیربکس .تیپ .شتاب.نمیدونم چرابعضیا یادگرفتن ندیده نظربدن .
احد - یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
چه ما بخوایم چه نخوایم،، چینی ها 10سال دیگه خودروهای کره ای و ژاپنی رو میگیرن...پس چه بهتر که از همین الان باهاشون شراکت کنیم. شمایی ک میگین چینی بده.! همین گوشی ای که دستته،پشتشو باز کن ببین ساخت چه کشوری؟ یا حق
احد - یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اول سوارشید بعد نظربدین، لطفا پراید سوارا دیگه اصلا نظر ندن.. درحد اندازه ی خودش ماشین فوق العاده خوبیه... شمایی که میگی این ماشین سربالای نداره، پس سمند و پارس tu5هم سربالایی نداره. چون همشون 1600هستن تازه آریو قدرت و گشتاور بیشتری هم تولید میکنه، گیربکس تیپ تورنیک داره برا عشق سرعت ها دنده 2،،،،،110تا پر میکنه. به اندازه قیمتشم خیلی هوشمنده و تا گاز رو تخته میکنی بهت معکوس میده. بخرید لذتشو ببرید،، از شر پژو مژو ،ال ممد راحت شید
محمد رضا - یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خیلی خودرو خوبی هست گران کردند که مردم جو گیر شن بخرند مانند زن آدم هرکی بخر تا آخر مال خوش است
حسابدار - یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
به قول ترکا هیکلی چوختو آما بخارو دوختی معنی این است که در ارتباط با دوست عزیزم که نوشته یک مادون که گول تبلیغات را خورده نوشتم
امحرم - شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
کمک خراب .موتور ضعیف بدرد نمیخوره
برزو - پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
احمدی حتما جای روغن آب انبه می‌ریختند توش که اسب بخارش زیاد شده اینم از اون حرفا است حتما چون موتورش زوتی است ۳۵ سوپاپ است
علی - پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
احمد جان بعد جا گذاشتن تویوتا و سراتو تو سربالایی جاده چالوس از خواب پریدی دیدی خواب بوده
احمد - چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام من زوتی وارداتی فول دارم با آریو سایپا خیلی فرق داره اسب بخارش127 است با پاور توربو -یعنی ماشین من تو جاده چالوس تو سربالایی تویوتا وسراتو را جا گذاشت من ازاین ماشین خیلی خیلی راضی هستم با شش ایربک و سانروف دوربین ومانیتور کولر دیجیتال با صفحه نمایش و اینتر فیس رو فرمان سایپا از ابن ماشین خیلی کم کرده
یک نادون که گول این تبلیغات و... - یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
آقا من تحقیق نکردم خریدم الان دسته موتورش کنده زنگ زدم نمایندگی مشهد اول که به یک خنوکی جوابتو میدن که فک میکنی ناموسشون و برنامه کردی پولشو ندادی!بعدش میگه قطعش و نداریم باید ماشین و بیای بزاری بری پی کارت تا قطعش بیاد از سه روز تا ۱۵روز کاری شاید زمان ببره تا بیاد یعنی شما شاید۱۵روز ماشینت تو نمایندگی خاک‌بخوره!الان زنگ زدم تهران تو پامنار میگه دارم دسته موتورشو قیمتش1/150/000 تومان!وجدانن دسته موتور چیداره که همچین پولی بدی ؟!آقا اینا سیاست کثیف مسعولینه میان این ماشینارو وارد میکنن که مردم نگن ما از ماشینای خارجی مهرومیم!!بعد قطعاتشو اونقدر گمرک میگیرن تا قیمتش بره بالا!تا یکی مثل من که پژو ۴۰۵داشتم فروختم این و خریدم به گوه خوردن بیفتم و به همون پژو راضی شم و بعش بگم حضرت پژو!از هیچی دردم نگرفته جز أین نمایندگیای نجس که وقتی میری بگیری این ماشینارو چنان میگن گارانتی که انگاری یکی دیگه تو کارت گارانتی برات گزاشتن کنار !!!ولی وقتی خراب میشه تو یه راه دور هم جواب تلفنتو که‌مثل آدم نمیدن هیچ مثل سگ باهت برخورد میکنن!اینا ناموس ندارن
مبین - جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
یک زمانی آریا بود شش سیلندر آدم لذت میبردسوارش میشد اون صدای اگزوز اون جاداریشهرچی بگن کم گفتم قدیمیها میدونم هرحال تقریبا با نام آریا خودرویی با نام آریا آمده که مشخصات آن کاملا بر عکس است تنبل که سربالایی به قول معروف ر..........
جعفر - سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
از یکی که سوار اریا بود پرسیدم چطور است ایا اریو برای خرید خوب است گفت خیلی خوب است ولی حاضرم با ماشین شما طاق بزنم خودرو من پژو ۸۵ بود
شهبازی - پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷
سلام دوستان میدونم عزیزانی که میخوان انتخاب کنن با دنیایی از تناقض مواجه میشن.بعضی ها از خوبی ماشین میگن وبعضی ها ازبدی. منم همین احساس رو داشتم. دنا پلاس داشتم.فروختم والان آریو اتوماتیک خریدم توقعی که حقیر از اریو داشتم این بود که بتونه ضعف جدی دنا که همون کابین کوچیک رو بود پوشش بده خدا رو شکر ماشین فوق العاده جاداره.باب خانواده ومسافرته.سواری نرم وراحتی رو داره. اگه اهل شتاب و سرعت و... نیستین گزینه خوبی برای انتخابه. با تشکر شهبازی از کرمانشاه
مازیار - یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷
باسلام.بعضیا انتظار دارن با پول کم ماکسیما سوار بشن .میتونن باپول این ماشین یه ماکسیما مدل۸۱ درب داغون بخرن .باشرکت نفت هم قرارداد ببندن بنزین کم نیارن توجاده هم ۱۲۰ تا بیشترنتونن سرعت بگیرن.
مهندس - جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷
طراحی کپی تویوتا گیربکس هیوندایی کره موتور تحت لیسانس میتسوبیشی درحد قیمتش مناسب و مقرون بصرفه بنده مهندس متالورژی هستم .بخرید که دیگه گیرتون نمیاد
کارشناس خودرو - چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷
اندازه ای گفتم که بد بگم شما نسوز
علیرضا - یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷
سلام اقا محمود چقدر تابلو کردی برادر ، چقدر گرفتی که اینقدر پشت این ماشین اینقدر بد بگی ( نصف پیام هایی که بد گفتن برای محمود خانه . خخخخخخ )
اهورا - چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷
با سلام ای کاش خودرو سازهای داخلی کمی چشم و دل سیر بودند. از همه امکانات و آپشن های این خودرو دزدیدن بهتر بود به مشتری احترام می گذاشتن و حداقل امکانات رو میگذاشتن روش بمونه. تازه اینها چیزهایی رفاهی و به چشم میاد و دیده میشه وای به قطعات فنی داخلی که دیده نمیشه واقعا متاسفم اگه به اینها باشه باور کنید چرخهاشو هم آپشن می کنن . فقط به دنبال سود بیشتر هستن. باید کنترل های رو فرمان - کروز - دوربین - صفحه ال سی دی - و سایر موارد رو خودتون هزینه کنید و روی خودروتون نصب کنید شرم آوره
من - پنجشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۷
مفت براش گرونه
م از رفسنجان - سه شنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۷
با سلام به همه دوستان من حدود یکساله اریو خریدم خدایی ماشین خوبیه تو رنج قیمت خودش نرم جا دار وبا رخ نسبتا خوبی دیگه با این اوضاع تقوا دیگری نداریم چی ارزون به امید خدا سالم باشید
علی - چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
در یک کلام دوستان توضیحات لازم را دادن و تکرار اشتباه است به هیچ وجه خوب نیست بخرید هزینه کمری میدهیدولی چی ۰۰۰۰۰۰ما خریدیم پشیمان شدیم شما اشتباه نکنید از ما گفتن
مهدی - چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام ظاهرا ماشین کم استقبالی هست همه ماشینها توی این وضعیت ده بیست میلیون رفته بالا ولی این و برلیانس نه سایپا تحویل ۷ روزه میده ۶۱۵۰۰ ساندرو اتومات ۷۰ ۲۰۷ اتومات ۷۰ ال نود اتومات ۶۸ ساینا اتومات ۴۵ روزه ۴۸ این یه هفته ای ۶۱۵۰۰ به نظر من با توجه به قیمت ماشینای دیگه و آپشنهاش قیمتش خوبه
سهراب - چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
با سلام خدمت دوستان ، در اینکه ماشین چینی از ایرانی بهتره شکی نیست ، حتی آریو ،،، کیفیت سواری که ماشین های چینی داره هیچ کدوم از ایرانی ها نداره ،، ماشین چینی میخرید بخرید و متاسفانه سعی کنید از ایران و خودرو و سایپا بخرید چون نسبت به دیگر شرکت های خودرو ساز افت قیمت کمتری داره و راحت خرید و فروش میشه و زمان بیشتری روی خط تولید هست ، هر چند که من خودم از کرمان موتور ماشین خریدم و الان میبینم چه وضعی داره سه سال یه ماشینی رو تولید میکنه و بعد شمارو به خیر و مارو بسلامت ،، مهم تر از همه ماشین چینی رو قسطی نخرین خواهشا ، درصدی بابت وامش باید بدین و موقع فروش هم افت قیمت خودشو داره از من میشنوین به عنوان یه کوچیکتر توصیه میکنم یه کم کارکرد تر تمیز پیدا کنید که افت قیمتشو کرده باشه که موقع فروش زیاد ضرر نکنین
علی - دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
با سلام . دوستان شما یک ماشین 60 الی 70 تومنی را با یک ماشین بالای 100 تومن قیاس می کنید . هم رده این ماشین : دنا ، پژو پارس ، دانگ فنگ و برلیانس و ال 90 هست . بنده ال 90 دارم چند سالهههه . ولی ماشین آریو رو سوار شدم تو جاده چالوس انصافا رول ماشین از همه ماشینهای داخلی سر تره . سر پیچ که ال 90 حرفی برای گفتن نداره ولی این ماشین هندلینگ خیلی خوبی داره . ترمزش خیلی خوبه . ماشین گیج نیست مثل ال 90 و ساندرو سر پیچها . صدای موتورش هم به نسبت ماشینهای داخلی خوبه . ال 90 و دنا وقتی بهش گاز نمیدی صدا ندارن ولی وقتی بالای 120 میری صدا دیونه می کنه انگار داری 200 تا میری . برلیانس هم که اشغاله

لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.