ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

مشخصات فنی و معایب و مزیت های mvm x33 یا چری تیگو

مشخصات فنی و معایب و مزیت های mvm x33 یا چری تیگوچینی ها هم با وجود اینکه تجربه زیادی در خودروسازی ندارند به سرعت به سمت شاسی بلند رفته اند و با همان سرعت در حال نفوذ به بازار کشورمان هستند. ام وی ام X33 یا همان چری تیگو خودرویی که بی شباهت به ویتارا نیست.
ورود شاسی بلند جدید ام وی ام MVM X33S به بازار ایران
شرایط جدید فروش فوری اقساطی خودروی X33S CVT و X33 S Sport
پیش از آنکه به طراحی کلی خودرو بپردازید فواصل بین برخی قطعات در ظاهر نظر را به خود جلب می کند. ابتدا تصور می شود با خطای مونتاژ روبرو هستید اما کمی دقت مشخص می شود اشکال از طراحی قطعات است جایی که فضای زیادی بین در عقب و گلگیر به وجود آمده از نمای پهلو ضربه سنگینی به طراحی خودرو زده است در ادامه اگر به جلوی خودرو بروید شاهد همین فضا به شیوه ای غیر حرفه ای تر در محل بسته شده درب موتور هستید به نحوی که تصویر می شود خودرو در آن ناحیه ضربه خورده است. البته با وجود اشکال در طراحی قطعات در حالت کلی هماهنگی فرمی مناسبی بین 3 جهت خودرو می توان دریافت کرد.
پس از ورود به کابین ایکس 33 با انبوهی از قطعات بسیار بی کیفیت پلاستیکی روبرو می شوید که شاید به سختی در خودروهای بسیار ارزان قیمت ایرانی هم نمونه آن را دیده باشید. موقعیت سواری ایکس 33 علیرغم صندلی های کوچک آن وضعیت بدی ندارد اما توقع یک صندلی با کیفیت و ارگونومیک را نداشته باشید.

با توجه به ارتفاع آن راننده تسلط خوبی بر روی جاده دارد، آینه ها به اندازه کافی بزرگ هستند و دید عقب راننده هم متناسب است. صندلی های عقب برای ایجاد فضای بار بیشتر به صورت خوابیده در می آیند ولی با توجه به نوع طراحی به صورت یک دست نخواهد شد و برای حمل اجسام یک تکه بزرگ وضعیت مناسبی ندارد. در دسترس بودن ادوات داخلی با توجه به سادگی کنسول خوب است و راننده می تواند در حین رانندگی به همه چیز دسترسی داشته باشد.

ام وی ام ایکس 33 توسط موسسه ایمنی استرالیا مورد آزمایش قرار گرفت و نتیجه بسیار ضعیف دو ستاره را دریافت کرد، در توضیحی که موسسه ایمنی استرالیا در مورد خودرو ارایه کرده به بدنه بسیار ضعیف خودرو اشاره و خاطر نشان کرده ضربات شدیدی به پا، دست و سینه آدمک های تست وارد شده است.

بر اساس این گزارش کمپانی چری حاضر به ارایه خودرو به موسسه ایمنی استرالیا جهت ادامه تست تصادف برای برخورد از پهلو به بهانه فراخوان نشده است، در نتیجه این موسسه فقط برخورد از جلو را مورد آزمایش قرار داده است.

این خودرو در مدل تیگو - ایکس 33 قدیم در نمایندگی ها 64 میلیون و 460 هزار تومان و در بازار آزاد 60 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد. قیمت مدل تیگو - ایکس 33 جدید دنده ای این خودرو هم در نمایندگی ها 66 میلیون و 460 هزار و در بازار آزاد 65 میلیون و 600 هزار تومان است و قیمت مدل تیگو - ایکس 33 جدید اتومات این خودرو در نمایندگی ها 73 میلیون و 660 هزار تومان و در بازار آزاد 71 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد.

بمنظور اطلاع از جدیدترین قیمت ایکس 33 کلیک نمایید
مشخصات فنی و معایب و مزیت های mvm x33 یا چری تیگو

X33 چیست؟

شاسی بلندی با چهره ای نسبتا خوب که البته می توان در ظاهر آن، استایل خودروهای مختلف ژاپنی را به راحتی پیدا کرد. خودرویی که در واقع یک سدان ارتفاع گرفته بوده و برخلاف سایر رقبا که همگی چهارچرخ متحرک هستند، تنها با یک محور به حرکت درمی آید و دیفرانسیل جلوست. X33 در حقیقت تیگو نام دارد؛ اولین خودروی شاسی بلند شرکت چری است که برای اولین بار در سال 2006 به بازار معرفی شد.

در چین، مصر، اندونزی، ترکیه، روسیه، اروگوئه و ایران تولید می شود و اما جالب اینجاست که حتی ایتالیا هم آن را مونتاژ می کند و این روزها هم ارزانترین suv بازار ایران محسوب می شود.برای بازار ایران x33 با موتور دو لیتری عرضه می شود که حجم دقیق آن 1971 سی سی است. موتوری که در نهایت می تواند 139 اسب بخار قدرت را زیر پدال گاز آماده باش نگه دارد. بد نیست بدانید این خودرو در ایران تنها با گیربکس پنج سرعته دستی عرضه می شود. متاسفانه از گیربکس اتوماتیک خبری نیست و باید بدانید که قدرت انتخاب ندارید چراکه این خودرو تنها در یک تیپ عرضه می شود؛ ضمن اینکه رنگ بندی در نظر گرفته شده از آن هم تنوع چندانی ندارد.

معایب و نقاط ضعف
در صورت خرید x33 فراموش نکنید که این به اصطلاح شاسی بلند به هیچ وجه مناسب مسیرهای ناهموار نیست و نباید از آن انتظار مانورهای پرادو و مورانو را داشت! هر چند که به دلیل ارتفاع زیاد و زیربندی خوب ، شما را ناامید نمی کند ولی در برف و یخ و عبور از ناهمواری ها چندان موفق نخواهد بود و شما عملکرد آن را کاملا شبیه به یک خودروی سدان خواهید دید.

همچنین موتور این خودرو قطعا جوابگوی وزن نسبتا سبک آن خواهد بود ولی با روشن کردن کولر صدای موتور بیشتر شده و متاسفانه افت توان زیادی را در آن حس خواهید کرد. ضمن اینکه یکی دیگر از ضعف های mvm x33 صدای زیاد موتور آن در دورهای بالاست که به کابین راه پیدا می کند. صدایی خشک که کمی آزاردهنده است و برای فرار از آن یا باید سیستم صوتی را روشن کرد یا اینکه در دورهای پایین تری اقدام به تعویض دنده کرد.

محاسن و خوبی ها
راننده در این خودرو احساس خوبی دارد و کاملا به جاده مسلط است و فضای دید کافی را در اختیار دارد. آینه های جانبی بزرگ هم از کمترین نقطه کوری برخوردار هستند. ضمن اینکه سیستم تعلیق این خودرو که در جلو از نوع مکف رسون و ساخت شرکت لوتوس بوده، ضربات را به خوبی دفع می کند.

همچنین با بالا زدن در موتور خواهید دید که همه چیزی به خوبی سر جای خود قرار دارد و یک استرس بار نیز دو سر کمک فنرها را به یکدیگر متصل می کنند که موجب می شود تا سر پیچ ها با اطمینان بیشتری حرکت کرد.

همچنین x33 از شتاب و سرعت خوبی برخوردار بوده و فرمان پذیری مناسبی هم دارد هر چند که به دلیل نرمی بیش از حد سیستم تعلیق در مانورهای ناگهانی انتظار زیادی از این خودرو نمی رود. این را هم نباید فراموش کرد که این شاسی بلند در مقوله ترمزگیری موفق عمل کرده و ترمزهای آن به خوبی از پس جثه آن برمی آیند.

Mvm- x33 از نظر امکانات هم در سطح خوبی قرار گرفته از جمله آن می توان به قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل، ایموبلایزر، شیشه ها و آینه های برقی، سانروف دو حالته برقی، فرمان هیدرولیک، کولر، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم زاویه چراغ های جلو، تودوزی چرم، تنظیم صندلی راننده در هشت جهت، تنظیم صندلی سرنشین جلویی در چهار جهت، صندلی های، ترمز abs به همراه ebd و دو عدد ایربگ اشاره کرد.

در mvm x33 می توان ظاهر خودروهایی همچون گراند ویتارا و یا تویوتا rav4 را مشاهده کرد. در واقع قسمت جلوی آن شباهت هایی به نسل قبل هیوندای توسان دارد اما به هر حال از لحاظ طراحی این شباهت ها خوب از آب درآمده و چهره معقولی را به آن بخشیده است.

به طور کلی x33 ابعادی مناسب برای رانندگی شهری دارد؛ ابعادی مشابه با سوزوکی، کیا اسپورتیج و توسان ! در نمای جلوی آن شاهد چراغ های بزرگ هستیم که در بین آنها جلو پنجره ای مشکی رنگ دیده می شود و دو مه شکن هم روی سپرها قرار دارد.

در نمای جانبی هم یک خودروی کاملا ساده بدون هرگونه المان خاصی را شاهدیم اما در نمای عقب چراغ شباهت بسیاری به تویوتا rav4 داشته و به طور کلی می توان شکل سوزوکی را به وضوح در آن یافت؛ به خصوص در قسمت زاپاس عقب ! دو عدد مه شکن نیز روی سپر عقب قرار گرفته و بالای شیشه هم یک عدد اسپویلر وجود دارد که نمای عقب را کمی زیباتر کرده است.

در نمای جانبی اما ضعفی بزرگ وجود دارد و آن هم خوانی نداشتن رینگ و لاستیک ها با ابعاد بدنه است. در واقع اگر رینگ و لاستیک استاندارد x33 را با نمونه بزرگتر تعویض کنید چهره معقول تری به خود می گیرد.خوشبختانه درون این شاسی بلند چینی با فضای جادار و راحتی روبه رو هستید و پوشش چرم صندلی ها حس لوکس بودن را القا می کند. همه کلیدها به خوبی در دسترس هستند و از روی فرمان هم می توان کنترل سیستم صوتی را به دست گرفت.

صندلی ها نرم و راحت بوده و فضای کافی نیز برای سرنشینان جلو و عقب مهیاست. همچنین با باز کردن در پنجم فضای باری بزرگ را پیشرو خواهید داشت که برای مسافرت های خانوادگی کافی است. این درحالی است که با برداشتن تاقچه عقب و جمع کردن صندلی های عقب، به فضای بار افزوده نیز می شود.

مشخصات، معایب و مزایای چری تیگو 5 Luxury

Chery Tiggo 5 2016 #1
compare مقایسه چری تیگو 5 Luxury با دیگر محصولات

مشخصات چری تیگو 5 Luxury

سال طراحی خودرو : 2013
کلاس خودرو : کراس اوور اس‌یووی
حجم موتور : 1971 سی سی
موقعیت موتور : جلو
گیربکس : ۵-سرعته دستی | ۷-سرعته سی‌وی‌تی
سیلندر : 4
طول : 4506 ميلي‌متر
عرض : 1841 ميلي‌متر
ارتفاع : 1740 ميلي‌متر
حداکثر قدرت : 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور : 182 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه
سوپاپ : 16
دیفرانسیل : جلو
شتاب 0 تا 100 : 13
حداکثر سرعت : 165
وزن : 1537 کیلوگرم
فاصله بین دو محور : 2610 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی : 8.9 لیتر
حجم باک : 55لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : ترمز دیسکی در جلو و عقب – ABS – EBD – ESP – ASR – DTC – HHC – EBA
کیسه هوا : کیسه هوا برای سرنشینان جلو – مجموعاً 4 کیسه هوا
مالتی مدیا : کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان – USB – صفحه نمایش 7 اینچی لمسی
استاندارد محیط زیست : یورو 5
ویژگی ها و امکانات : رینگ 17 اینچی – غربیلک فرمان با روکش چرمی – سیستم استارت بدون دکمه – سیستم تهویه خودکار – کروز کنترل – سانروف – آینه وسط الکتروکرومیک – سنسور پارک – دوربین عقب – روکش چرمی صندلی ها – چراغ های مخصوص روز
ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
به طور کلی mvm x33 را می توان خودرویی سواری با قد و قواره یک suv کوچک داشت. در واقع این شاسی بلند مورد توجه افرادی خواهد بود که بیشتر به دنبال ابعاد یک suv هستند و خواص آفرودی آن آنچنان برایشان اهمیتی ندارد.

البته شاید بیشتر خریداران این خودرو را خانم ها تشکیل دهند چرا که داشته های آن چیزی است که بیشتر آنها دنبالش هستند. ضمن اینکه در مورد بازار صفر آن هم باید یادآور شد که تاکنون با اقبال خوبی مواجه بوده اما در مورد بازار دست دوم نمی توان نظر قاطعی در مورد این چینی قدبلند داد.


تازه‌ها
معرفی ارزانترین گوشی صفحه بزرگ بازار (لیست سال جدید)
راهنمای خرید ژاکت مردانه (معرفی بهترین برند ژاکت مردانه)
پرفروش ترین شلوار جین مردانه بازار (لیست قیمت سال جدید)
ارزانترین تشک خوشخواب دونفره بازار (معرفی 10 مدل ارزان قیمت)
ارزانترین ساید دوو (معرفی 10 یخچال ساید بای ساید دوو)
راهنمای خرید گهواره نوزاد (معرفی ارزانترین گهواره بچه)
راهنمای خرید گیتار (فهرست ارزانترین گیتار بازار)
پرفروش ترین پخش کننده خانگی ایران (راهنمای خرید اسپیکر خانگی)
قدیمی‌ ترین رژ لب جهان در کرمان کشف شد!
سفر در دنیای JBL : انتخاب اسپیکر مناسب برای هر سلیقه
افشار کرمان - جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
دوستان عزیز وگرامی بنده حقیر حدود۴۰۰ تمن پول دارم میخواست ماشین بخرم قبلا پارس معمولی مدل پایین وslx مدل بالا داشتم الان میخواهم x33 بخرم به نظر شما از خانواده پژو یا x33 بخرم ممنون میشوم از راهنمایی دوستان
جواد تهران - چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱
باسلام خدمت تمام دوستان عزیز راجب ماشین ایکس ۳۳ صحبت بود خواستم بگم من دارم و بدون اقراق میگم از تمام خانواده پژو تا پرشیا وخانواده سمند و خانواده پراید سرتر و ایمن ترو نرمتر و با امکانات بیشتر و در واقع میشه گفت در رنج خودش بهترین گزیینه اس الان با ۲۰۰ ملیون پراید ساده میشه گرفت که کل ماشین به یه چرخ این هم نمی ارزه قطعات داره الان همه مکانیک ها سر در میارن و بر احتی تعمیر میشه .....سگش شرف داره به ایرانخودرو و سایپا همینکه حس امنیت بیشتری داری کفایت میکنه
راد - چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
دوستان عزیز ایکس۳۳ مدل۹۳ دارم که تا به حال راضی هستم اما یک مشکل این وسط پیش اومده ک: سیستم ترمز در روزهای افتابی عالی هست اما زمانی که بارون میاد و چرخها خیس میشه یکی از چرخها خود به خود درگیر میشه لنتهاش و نمیدونم علتش چیه ممنون میشم اطلاعات دارید کمک کنید *** *** سپاسگذارم
سهرابی فولادشهر - چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸
سلام من سال ۹۶ ام وی ام ۵۳۰ کم کار مدل ۹۵ داشتم بعد از یک سال خوشی رو زیر دلم و فروختم البته ترس از گرانی قطعات و توفیق تولید هم بود سال ۹۷ و ۹۸ تبیا ۲ و دانا و پارس و اس ال ایکس و ۲۰۶ نو سوارشدم ولی ‌دلم با ماشین چینی بود دیروز x33 مدل ۹۲ گرفتم خیلی راضیم خر بخر و از ایران خودرو و سایپا ماشین نخر ارادت
امیر - دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸
سلام . کلا نمیشه گفت کدوم بهتر یا کدوم بدتر ماشین شانسیه. من خودم نمایندگی لوازمه خونگی تعمیراتم یه دستگاه تو یه خونه نصب میشه همه بلایی سرش میارند تا 10 سال اشکال پیدا نمیکنه مشتری راضی ولی یه دستگاه هم زمان تو یه واحد دیگه میبندی همون مدل از موقع گارانتی خرابه تا موقعی که ازش سیر میشند. من x33 نداشتم یه محصول دیگشو داشتم این ماشین غیر از دیسکو صفحه و موارد مصرفی که اکثر چینیا داشتند مشکلی نداشت تا 240 هزار کارکرد واتر پمپ تو جاده خراب شد و دسترسی نداشتم باهاش اومدش واشر سوزوندو و موارده دیگه که تعمیر کردم ..... چند تا نکته بعدا برام پیش اومد موقع تعمیر همه مکانیکا زیر بار نمیرفتند بعدم کسی انجام میداد چند برابر دیگران با التماس و منت درست میکردو هزینه میگرفت . بعضی قطعاتش نیست باشه دیر به دستت میرسه و گرون. نمایندگی هم تا حدودی قطعاتو داشت اونایی هم که نداشت بهونه میکرد ماشین از خدماته 10 ساله گذشته نداریم . درجایی که سرویس کارش میگفتند اینا ازون اولم نداشتند . بعد قطعات با قیمت ارزش افزوده که نمایندگی ازت میگرفت 2 برابر قیمت بازار به بهانه 2ماه گارانتی میگرفت . به هر حال فروختم و گفتم برم یه ماشین ایرانی بخرم و خودمو از این دزد بازار ماشین چینی بکشم بیرون ... یه 206 گرفتم ... الان یه مدته به قبل فکر میکنم میبینم اون ماشین 240 هزار رفت تو شب نصبه شب تو جاده من تنها با اون ماشین نامردی نکرد جایی تا اون آخریه نزاشتم . ولی خرابم شد به هر حال درست شد و اگه یه تمیز کم کار هر یک از محصولات پرفروششو بخرم بازم بهتر از 206 . حالا یه چند روزیه با تحقیقات دیدم تو رنج قیمت پایینا x33 ماشینه خوبی دیگران که داشتند تعریفشو میکردند
محمود حکیم - یکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
با عرض سلام و ادب خدمت دوستان عزیز: من سال ۹۲ ی X33 مدل ۹۱ یکسال کارکرده خریدم ، قبل از خرید از اکثر دوستان و اشنایان که دربارش میپرسیدم اکثرا نظرشون منفی بود و معایب زیادی‌رو بهش نسبت میدادند، این درحالی بود که وقتی می‌پرسیدم قبلاداشتی حتی هیچ‌کدوم‌شون حتی داخلش نشسته بودند تا چه برسه به راندنش ، بهرحال من خریدم وباور کنید باهیچ یک ازماشینایی که تا حالا داشتم مثل ۲۰۶ - پرشیا و... حتی ال۹۰ که داشتم قابل قیاس نیست.. من یک چرخ همین ماشین چینی‌رو باماشینای دهه هشتــاد میلادی که با کمی بروزآوری بنام خودرو نو و مدل ۹۸خودرو داخلی تولیـد میشن عوض نمیکنم ، من هنوز همون ۹۱و دارم و فقط۲ بار برای سرویس دوره‌ای بردم نمایندگی مدیران... به نمایندگی‌شم از بی‌کیفیت بودن مواد پلاستیکی کارشده داخل کابین گفتم اما از بقیه امکانات و اپشنهاش راضی هستم اما چون فیس جدیدش خیلی زیباترشده میخوام با ی مدل بالای اس عوض کنم. البته من ماشین روز کره‌ای ژاپنی نداشتم و مطمئنا کیفیت بالاتر و بهتری دارند منصفانه نیست اینو با سانتافه.. پرادو..هیوندا و... مقایسه کنیم
حمید - سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
من که داشتم بیچارم کرد همش معیوب بود خودمم نو تحویل گرفتم مدل 91 ، فقط سراتو سایپا تو این رنج
- یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام ، مت قصد خرید دارم ان نمی دانم ام وی ام بهتره یا جم اس ۵

لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.