مشخصات فنی و عکس های مزدا 3 جدید + قیمت روز و نقد و بررسی و نظرات خریداران
مزدا ۳ خودرو سواری کامپکت ژاپنی با موتور جلو و محور جلو است که از سال ۲۰۰۳ در شرکت مزدا موتور تولید میشود.
خودروسازی گروه بهمن نیز اقدام به مونتاژ نسل اول این خودرو در سالهای 1386-1389 (2007-2010)و نسل دوم این خودرو در سالهای 1389-1394 (2010-2015)در ایران نمود که به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز، تولید این خودرو، به مرور کاهش یافت و در مرداد ۱۳۹۳، رسما متوقف شد.
مشخصات، معایب و مزایای مزدا 3 جدید صندوق دار 1395 تیپ 4
مقایسه
مزدا 3 جدید صندوق دار 1395 تیپ 4 با دیگر محصولات
مشخصات مزدا 3 جدید صندوق دار 1395 تیپ 4
سال طراحی خودرو : 2009
کلاس خودرو : سواری کامپکت ژاپنی
حجم موتور : 2000 سی سی
موقعیت موتور : جلو
گیربکس : 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
سیلندر : 4
طول : 4580 ميليمتر
عرض : 1755 ميليمتر
ارتفاع : 1470 ميليمتر
حداکثر قدرت : 6500/148
حداکثر گشتاور : 4000/187
سوپاپ : 16
دیفرانسیل : جلو
شتاب 0 تا 100 : 9.2
حداکثر سرعت : 210
وزن : 1265 کیلوگرم
فاصله بین دو محور : 2639 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر : 8.4لیتر
مصرف سوخت خارج از شهر : 6.4لیتر
مصرف سوخت ترکیبی : 7.6لیتر
حجم باک : 55لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : سیستم کنترل پایداری (DSC) - ABS - EBD - سیستم کنترل لغزش (TRC) - ترمز کمکی (BA)
کیسه هوا : کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پردهای - مجموعا 6 عدد کیسه هوا
مالتی مدیا : سیستم صوتی حرفهای MP3 با ورودی AUX و با قابلیت کنترل از روی فرمان - 6 بلندگو
سایز تایر (لاستیک ها) : 205/55R16
استاندارد محیط زیست : یورو 5 میزان تولید + CO2 183 گرم در هر کیلومتر
صندلی : دستی - گرمکن - چرمی - تنظیم ارتفاع - گرمکن صندلیهای جلو - پشت سری فعال
تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک دوگانه
شیشه ها و آینه ها : برقی - گرم کن - تاشوندگی برقی
چراغ : هالوژن - تنظیم ارتفاع چراغ های جلو -مه شکن جلو و عقب - عقب LED
سانروف : سفارشی
ویژگی ها و امکانات : استاندارد آلایندگی Euro4 - سیستم سوخترسانی انژکتوری - گیربکس 5 سرعته با کنترل الکترونیکی و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی - فرمان الکتروهیدرولیک با قابلیت تنظیم در 4 جهت - کروز کنترل - سیستم تهویه مطبوع کنترل خودکار با قابلیت تنظیم دمای هوای خروجی مجزا برای سرنشینان جلو - گرمکن صندلی جلو با قابلیت تنظیم در پنج دمای متفاوت و سیستم تنظیم ارتفاع صندلی راننده در 4 جهت - شیشه بالابر برقی دربها و قابلیت برگشت اتوماتیک (درب راننده) - نشانگر دمای داخل و خارج خودرو و ساعت دیجیتال - مهشکن جلو و عقب - کیلومتر شمار اسپرت با قابلیت تنظیم نور - قفل مرکزی و ریموت کنترل - سیستم قفل دوبله - چراغهای LED عقب - مجهز به سیستم ضدسرقت و دزدگیر - پشت سریهای جلو با قابلیت عکسالعمل در برابر ضربه - آینه جانبی برقی تاشو همراه با چراغ راهنمای بغل و گرمکن روی آینه - کامپیور سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری خودرو - کمربند ایمنی با قابلیت پیشکشاننده در هنگام ضربه - روکش چرمی دسته دنده - سوئیچ با سیستم هوشمند - سانروف - روشن شدن خودکار چراغها (سنسور نور) - روکش چرمی صندلیها - سیستم استارت دکمهای - چراغهای زنون جلو - تنظیم زاویه چراغهای جلو به صورت خودکار - برفپاککنهای خودکار (سنسور باران) - چرخش همزمان چراغهای جلو با فرمان (AFS) - شیشه شوی چراغهای جلو - قابلیت تعویض دنده بصورت دستی از روی فرمان
ارزش خرید دارد؟
امتیاز نهایی این محصول : 3.0
بررسی نهایی
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
در مجموع در سال 1393 تنها تعداد 110 دستگاه مزدا3 از خط تولید این خودرو در خودروسازی گروه بهمن خارج شد.با تغییر شرایط تجاری و بین المللی در سال 1394،قطعات این خودرو محبوب که عنوان پرفروش ترین مدل تاریخ خودروسازی شرکت مزدا را کسب کرده،مجددا به تهران ارسال شد و گروه خودروسازی بهمن،برنامه مونتاژ 2000 دستگاه از خودرو مزدا3 را در دستور کار خود قرار داده.
در سال ۲۰۰۳ کمپانی مزدا اولین نسل مزدا۳ را بعنوان مدل ۲۰۰۴ روانه بازار خودروهای کوچک نمود و آنرا جانشینی برای مزدا ۳۲۳ قرار داد .این خودرو در پلت فرم سی ۱ فورد قرار دارد که از دیگر خودروهای هم پلت فرم می توان به فورد فوکوس اشاره کرد. مزدا ۳ در ژاپن با نام اکسلا عرضه می گردد.
در سال 2006 نسخه فیس لیفتی از نسل اول مزدا3 در بازار های جهانی عرضه شد که نسخه مونتاژی نسل اول این خودرو در ایران،از مدل فیس لیفت شده بودند که تنها در نسخه سدان و در 3 تیپ تجهیزاتی عرضه شدند که بخش فنی هر 3 تیپ از پیشرانه یکسان 2.0 لیتری بنزینی بهمراه گیربکس یکسان اتوماتیک 4 دنده با قابلیت تعویض دنده بصورت دستی (توسط راننده)بهره مند بودند که این مدل در ایران با تیراژ 32,000 دستگاه کار خودش رو پایان داد.
با عرضه نسل دوم این خودرو در سال 2010 در بازار جهانی،جایگزینی نسل دوم هم در دستور کار گروه خودروسازی بهمن قرار گرفت و از بهار 1389 مزدا3 نسل دوم در دو نسخه سدان و هاچبک عرضه شد که نسخه سدان دارای 3 تیپ تجهیزاتی و نسخه هاچبک نیز دارای 2 تیپ تجهیزاتی بودند که همگی دارای پیشرانه 2.0 لیتری و گیربکس 5 دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده بصورت دستی(توسط راننده)بهره مند بودند.
درسال 2012 نسخه فیس لیفت مزدا3 نسل دوم در بازارهای جهانی عرضه شد که در ایران از پاییز 1391 نمونه فیس لیفت این خودرو در ایران عرضه شد. در سال 1392 نیز مزدا3 با موتور 1.6 لیتری بهمراه گیربکس 5 دنده دستی و تنها در نسخه سدان از طرف گروه خودروسازی بهمن با تیراژ محدودی عرضه شد.
تیراژ مونتاژ نسل دوم مزدا3 در ایران به بیش از 34000 دستگاه رسید. گفتنی است که در آستانه عرضه سومین نسل این خودرو که مصادف بود با دهمین سال تولید این خودرو که از مدل 2004 تا مدل 2014 عرضه شده بود،تعداد تیراژ این خودرو از مرز 4,000,000 دستگاه در سراسر دنیا عبور کرد.
تمام مدلهای این خودرو از موتورهای ۴ سیلندر MZR MAZDA با حجم ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی استفاده میکنند. این خودرو در دو نوع ۶ دنده و ۵ دنده دستی و ۴ دنده و ۵ دنده اتوماتیکی تولید میشود و بدنه آن در دو شکل چهار درب سدان (صندوقدار) و پنج درب هاچبک است.
مشخصات مدل مونتاژ شده مزدا ۳ در گروه خودروسازی بهمن ایران به شرح زیر است:
نوع موتور : ۲ لیتر ۴ سیلندر خطی
حداکثرقدرت : ۱۴۷ اسب بخار در۶۵۰۰ دوردردقیقه
حداکثر گشتاور : ۱۸۷ نیوتن متردر۴۰۰۰ دوردردقیقه
نوع انتقال قدرت : دیفرانسیل جلو
مشخصات فني سواري مزدا 3 جديد |
كد مدل |
مزدا 3 هاچ بك |
مزدا 3 سدان |
مزدا 3 سدان با موتور 1600 سيسي |
ابعاد و اندازه |
طول |
4460mm |
4460mm |
4460mm |
عرض |
1755mm |
1755mm |
1755mm |
ارتفاع |
1470mm |
1470mm |
1470mm |
فاصله محور ها |
2640mm |
2640mm |
2640mm |
فاصله چرخهاي جلو |
1535mm |
1535mm |
1535mm |
فاصله چرخهاي عقب |
1515mm |
1515mm |
1515mm |
وزن خودرو بدون بارو سرنشين |
1280kg |
1260kg |
1185kg |
حداكثر وزن خودروبا سرنشين |
1835kg |
1820kg |
1730kg |
ظرفيت سرنشين |
5 |
5 |
5 |
موتور |
|
موتور 2000 |
موتور 1600 |
مدل |
LFX |
z6 |
استاندارد آلايندگي |
Euro4 |
Euro4 |
نوع |
4سيلندر خطي -بنزيني |
4سيلندر خطي -بنزيني |
حجم |
2000cc |
1600cc |
نسبت تراكم |
10:1 |
10:1 |
حداكثر قدرت |
147.4hp(110kw)@6500rpm |
104hp(77kw)@6000rpm |
حجم گشتاور |
187 n.m @4000rpm |
145 n.m @4000rpm |
سيستم سوخت رساني |
نوع |
انژكتوري |
نوع سوخت |
بنزين بدون سرب |
ظرفيت باك (ليتر) |
55 |
سيستم انتقال قدرت |
|
موتور 2000 |
موتور 1600 |
نوع |
پنج سرعته اتوماتيك با كنترل الكترونيكي |
پنج سرعته دستي |
قابليت ويژه |
انتخاب تعويض دنده دستي با اتومات توسط راننده |
................ |
نسبت دنده اول |
3.62 |
3.416 |
نسبت دنده دوم |
1.925 |
1.842 |
نسبت دنده سوم |
1.258 |
1.29 |
نسبت دنده چهارم |
0.933 |
0.973 |
نسبت دنده پنجم |
0.692 |
0.82 |
نسبت دنده عقب |
3.405 |
3.214 |
نسبت دنده نهايي(ديفرانسيل) |
3.863 |
4.388 |
ترمز |
سيستم ترمز |
ABS+EBD ضد قفل |
ترمز جلو |
ديسكي خنك شونده |
ترمز عقب |
ديسكي |
شاسي و سيستم تعليق |
تعليق جلو |
استرات بهمراه ميل تعادل و فنرلول |
تعليق عقب |
چند بازوي E شكل به همراه ميل تعادل و فنر لول |
تاير |
|
موتور 2000 |
موتور 1600 |
رينگ فلزي |
آلومينيومي16 اينچ |
آلومينيومي 16 اينچ |
تايرهاي جلو |
205/55 R 1691 V |
205/55 R 1691 V |
تايرهاي عقب |
205/55 R 1691 V |
205/55 R 1691 V |
تاير زاپاس |
موقت |
موقت |
نظرات خریداران / معایب و مزایا :
#1
مزدا ٣جديد مرگ نداره عاليه كف ماشين هم كه ميگن به زمين گير نميكنه دو دل نباشيد پول داري بخر
#2
در مورد كف مزدا ٣ نيو كه ميكن كير ميكنه دورسته يا نه ممنون ميشم كسى كه دقيقا اصلا دارد راهنماى كنه. با تشكر.
#3
با سلام و درود
من مزدا نیو یک ماهه گرفتم و فقط توی تهران باهاش چرخیدم. متوسط مصرف سوخت که نشون میده ۱۲ لیتره ، آیا طبیعیه؟ چی کار کنم؟
#4
سلام مزدا نيو دارم مدل ٩٠ چند روز ايموبلايزرش فعال ميشد گفتتد كامپيوتر موتور مشكل دارهم حلش كردن بعدش كليد قرمز روشن شد ديگه سبز نميشد بعدش هم كه ديگه برق كامپيوتر وپنل كامل قطع شده و روي on نميره كلا كليد استارت از كار افتاده ممنون ميشم راهنمايي كنيد
#5
سلام؛ من یه دو ماهی هست که نیو تیپ3 دارم خیلی راضیم ولی از وقتی سیستم انداختم از میانگین 6 اومده رو 12 خیلی رفته بالا اینم بگم موقع انداختن آمپیلی یه فیوز سوخت که عوض کردم بعد از اون اینجوری شد دیاگ هم زدم ولی درست نشده یک ماهه درگیره اینم شمع و فیلترها و ... عوض کردم نشد؛ لطفا راهنماییم کنید
#6
سلام
مزدا 3 نیو در اثر چپ کردن و باز شدن ایربگ ها جلو کدوم سنسور ها قطع میکنه که باعث میشه ماشین دیگه روشن نشه . کسی میدونه راهنماییم کنه؟
#7
سلام..آقا اينكه هم شما وهم بقيه ميگن كه ارتفاع مزدا كمه و روى هر دست اندازى گير ميكنه،ميخواستم بدونم چقدر صحت داره..يعنى روى همه دست انداز ها اينجوريه؟؟ چون ميخوام اين ماشينو بخرم..كسانى كه اين ماشينو دارن ويا اطلاعات دارن لطفا راهنماييم كنن..ممنون
#8
سلام اقا امیر حسین من الان هم مزدا۳قدیمی دارم هم نیو هیچ کدوم گیر نمیکنه اگه رانندگیت استاندارد باشه نحوه ردکردن دست اندازم ابا این ماشین راه خودشو داره.قتی از دست انثاز میخوای ماشینتو رد کنی در موقع پایین اومدن ماشینت اروم ترمز کن البته درمواقعی که 5نفر تو ماشین هست وگرنه حتی 3نفر تو ماشین هم باشن باخیال راحت از روی دست انداز رد شو.
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت