ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معایب و مزایا تیبا صندوقدار، تیبا بخریم یا پراید؟

معایب و مزایا تیبا صندوقدار، تیبا بخریم یا پراید؟سایپا تیبا با قیمتی زیر 25 میلیون‌ تومان، در بازار ایران تنها رقیب خودروهای پراید سایپا محسوب می‌شود.

مشخصات، معایب و مزایای تیبا SX صفر

آلبوم عکس سایپا تیبا صندوق دار #1
compare مقایسه تیبا SX صفر با دیگر محصولات

مشخصات تیبا SX صفر

سال طراحی خودرو : 1388
کلاس خودرو : سدان شهری ایرانی
حجم موتور : 1503 سی سی
گیربکس : 5 دنده دستی
سیلندر : 4
طول : 4105 ميلي‌متر
عرض : 1641 ميلي‌متر
ارتفاع : 1484 ميلي‌متر
حداکثر قدرت : 5300/87
حداکثر گشتاور : 4000/128
سوپاپ : 8
دیفرانسیل : جلو
وزن : 1000 کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی : 6.9 لیتر
حجم باک : 41لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : ABS
کیسه هوا : راننده - سرنشین
سایز تایر (لاستیک ها) : 175/70R13
صندلی : دستی - تنظیم ارتفاع صندلی راننده
تهویه مطبوع : دستی - کنترل اتوماتیک سفارشی
شیشه ها و آینه ها : دستی - تنظیم برقی سفارشی
چراغ : تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو - مه شکن جلو و عقب
سانروف : ندارد
ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
اگر با این نگرش به خودروی تیبا نگاه کنیم، این خودرو نسبت به پراید، رشد قابل قبولی داشته است. متاسفانه در بازار کشورمان، تنوع محصولات ارزان قیمت (زیر ۳۰ میلیون تومان) بسیار کم است و مردم فقط چند انتخاب محدود دارند، که از لحاظ ظاهری و عملکرد تنها چند اختلاف انگشت شمار با هم دارند.
ویژگی های تیبا :

سایز تیبا

تیبا از لحاظ ابعادی ۴۱۰۵ میلی‌متر طول، ۱۶۳۵ میلی‌متر عرض دارد. این ابعاد به شما اجازه می‌دهند تا در فضای شهرهای شلوغ و پرجمعیت در هنگام رانندگی راحت‌تر باشید و مشکل جای پارک نداشته باشید. ابعاد این خودرو باعث شده که خانم‌ها نیز طرفدار آن باشند. بر خلاف ابعاد خارجی، طراحان سایپا سعی کرده‌اند که بیشترین فضای داخلی را برای سرنشینان فراهم کنند و همچنین ابعاد صندوق عقب این خودرو نسبت به سایز بدنه، بسیار جادار و مناسب است و شما اگر یک خانواده ۴ و یا ۵ نفره هستید، می‌توانید به راحتی از فضای داخلی این خودرو بهره ببرید.

مصرف سوخت

در شرایطی که مصرف سوخت بالای خودروها علاوه بر آلودگی شهرها، خالی شدن جیب مردم را در پی دارد، مصرف سوخت ۷.۱ لیتری تیبا در سیکل ترکیبی بسیار خوب و به صرفه است. کلا اگر خودروی کم مصرف داخلی می‌خواهید، پیشنهاد ما به شما، تیبا است. مصرف این خودرو از چیزی که اعلام رسمی شده است هم در شرایط مناسب، کمتر خواهد بود.
سواری نرم

سیستم تعلیق تیبا بسیار نرم‌تر و راحت‌تر نسبت به خودروهایی مانند پراید و حتی خودروهای گران‌تر از آن مانند برخی از محصولات ایران خودرو عمل می‌کند. سیستم فنربندی تیبا در کنار ارتفاع مناسب آن یک سواری نرم و راحت را برای شما در شهر فراهم می‌کند و شما می‌توانید سواری بهتری را نسبت به سایر رقبای این خودرو تجربه کنید. (توجه داشته باشید که این موضوع در قیاس با خودروهای هم رده و هم قیمت مطرح میشود)

سیستم تهویه

تیبا از سیستم تهویه مناسبی برخوردار است و نسبت به قیمت این خودرو، بخش تهویه، سرمایش و گرمایش بسیار خوب و مناسب کار می‌کند و شما در تیبا مشکلاتی که در کولرهای خودروهای پراید وجود داشت را، تجربه نمی کنید چرا که این خودرو از موتور قدرتمندتری بهره می‌برد و سیستم تهویه آن نیز عملکرد بهتری دارد.

قیمت لوارم یدکی

اگر می خواهید خودرویی داشته باشید که قیمت لوازم یدکی آن کم باشد، تیبا یک گزینه مناسب است. لوازم یدکی این خودرو به دلیل بومی بودن در تولید، از قیمت مناسبی برخوردار هستند و اگر برای خودروی شما مشکلی ایجاد شود و خدمات پس از فروش آن نیز پایان یافته باشد، با حداقل هزینه می توانید مشکل خودروی خود را برطرف نمایید.

قیمت موتور کامل تیبا : ۹۵۶,۴۷۵ هزار تومانمعایب و مزایا تیبا صندوقدار، تیبا بخریم یا پراید؟
معایب تیبا :

1- طراحی ظاهری

طراحی ظاهری تیبا چیزی به نام زیبایی در خود ندارد، البته از خودرویی که رقیب پراید است، توقع بیشتری نمی‌رود. به جزء چراغ‌های جلو، در نمای روبرویی بخش خوب دیگری دیده‌ نمی شود. جلوپنجره ساده و کوچک که بسیار زشت طراحی شده و سپرها نیز بیش از حد ساده هستند. استفاده از خطوط منحنی وار بیش از حد، باعث شده که خودرو جذابیت کم، خود را از دست بدهد.

خودرو در کل فرم منحنی‌واری دارد که سایپا در مدل فیس‌لیفت، سعی کرده از آن کم کند. در نمای جانبی، لاستیک‌های سایز کوچک باعث شده‌اند با صحنه خوبی روبرو نشویم. خطوط جانبی روی بدنه اگر ظریف‌تر بودند، می‌توانستند کمی تاثیر بر روی چهره این خودرو بگذارند. از آینه‌های جانبی چیزی نمی‌گوییم و سکوت بهترین راه در مقابل این بخش از خودرو است. در بخش عقب نیز باز سپر چنگی به دل نمی زند و اصلا بر روی آن کار نشده است. در طراحی چراغ‌های عقب از مزدا الهام گرفته شده است که احتمالا طراحان مزدا با شنیدن و دیدن این بخش از تیبا، دچار حمله قلبی خواهند شد!

2- طراحی داخلی و جنس کابین

در طراحی داخلی تیبا، تمام فکر طراحان به سمت یک کابین بهتر از پراید بوده است. برای همین این کابین فقط از پراید بهتر طراحی شده و خلاقیت زیادی در آن دیده نمی‌شود. تمام بخش‌های داخلی با خطوط منحنی وار طراحی شده‌اند و حتی در بخش‌های کوچکی مانند غربیلک فرمان نیز، خلاقیت و زیبایی دیده نمی شود. اوج کیفیت داخلی تیبا و تلاش سایپا برای ارائه یک محصول در حد و اندازه جهانی، در مصالح استفاده شده در کابین دیده می‌شود.

زمانی که پلاستیک خشک و بی کیفیت فضای داخلی تیبا را لمس می‌کنید، ناخودآگاه یاد ظروف پلاستیکی آشپزخانه خواهید افتاد که با قیمت ۲ هزارتومانی خود کیفیت بهتری از جنس داخلی تیبا دارند. صندلی‌های تیبا چندان راحت نیستند و زمانی که شما بر روی آنها مستقر می‌شوید، خاطرات شیرین دوران کودکی برای شما زنده می‌شود، درست زمانی که بر روی نیمکت‌های چوبی مدرسه درس می‌خواندید، صندلی‌های تیبا دقیقا همان حس را دارند. از لحاظ دید داخلی خودرو، بازهم تیبا مشکل دارد و ستون های مجاور شیشه جلو، مانع دید کافی شما می‌شوند و این یعنی کاهش ایمنی در هنگام رانندگی.

معایب و مزایا تیبا صندوقدار، تیبا بخریم یا پراید؟
۳. پیشرانه

تیبا مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر است که توانایی تولید ۸۷ اسب بخار قدرت را دارد. این میزان قدرت برای حمل تیبا شاید مناسب باشد اما نمی‌توان توقع زیادی از آن داشت. البته باید بگوییم که این پیشرانه از موتورهای خودروهای پراید قوی تر است. مشکل اصلی این پیشرانه زمانی مشخص می‌شود که شما استارت می‌زنید و قصد حرکت دارید. صدای موتور به خصوص زمانی که دور موتور بالا می‌رود بسیار زیاد و گوش خراش است و عدم عایق بندی درست خودرو و مناسب نبودن کیفیت موتور می‌تواند دلیل سر و صدای زیاد پیشرانه باشد. به طور کل باید بگوییم که موتور تیبا به جای قدرت زیاد، صدای زیادی دارد و اگر به جای این صدا، بر روی قدرت تمرکز شده بود احتمالا با یک تیبای پرنده روبرو می‌شدیم!
معایب و مزایا تیبا صندوقدار، تیبا بخریم یا پراید؟
۴. گیربکس

گیربکس این خودرو بیش از حد خشک عمل می‌کند و دنده‌ها به درستی جا زده نمی‌شوند البته با مراجعه به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش با یک جمله همیشگی روبرو خواهید شد؛ مسئولان می‌گویند، عادی است و به مرور زمان برطرف می‌شود. بعد از گذشت مدتی شما حس می‌کنید دنده‌ها بهتر جازده می شوند ولی درواقع شما به این گیربکس عادت کرده اید و تغییری در آن ایجاد نشده است.
معایب و مزایا تیبا صندوقدار، تیبا بخریم یا پراید؟
۵. کیفیت مونتاژ

کیفیت مونتاژ پایین تقریبا در اکثر خودروهای ساخت داخل دیده می‌شود و تیبا نیز همین ضعف را در خود دارد. صدای ناشی از عدم ریگلاژ مناسب درب‌ها به گوش می‌رسد. فاصله درب‌ها و همچنین بسته و باز شدن آنها با مشکل روبرو هستند. در بخش‌های داخلی کابین نیز بعضی اوقات مشاهده می شود که روکش‌ها، درست در سرجای خود محکم نشده‌اند و نیاز به بررسی مجدد دارند و حتی عیوب قطعات داخلی نیز در برخی از موارد دیده شده است.

۶. هندلینگ

وزن کم و سایز نامناسب چرخ‌ها باعث می شود تیبا در پیچ ها چندان مناسب عمل نکند و چسبندگی خودرو بر روی آسفالت نیز کمی دلهره‌آور باشد. البته بهتر از پراید است اما بازهم اطمینان چندانی ندارد. همچنین کورس کم فرمان کاملا قابل تشخیص است و زمانی که شما قصد دور زدن با این خودرو را دارید، این نقص کاملا مشهود می شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
10 یخچال فریزر جدید بازار تا سقف 15 میلیون تومان
ارزانترین گوشی 1403 (معرفی 15 گوشی لمسی و گوشی دکمه ای امسال)
یوسف - شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲
سلام،در زمینه ماشینداری آدم کم تجربه ای نیستم هیچ تعصبی هم به هیچ ماشینی ندارم تاحالا دست کم ۱۰تا ماشین عوض کردم،از ریو گرفته،پژو وایکس ۳۳،اخیرا تیبامدل۹۰ گرفتم خداوکیلی،مثلx33وریو نیست ولی از پژو وبقیه ماشینایی که داشتم سرتره،اصلا قابل مقایسه باپراید نیست،بدنه این ماشین به کل پراید میارزه،هم نرمی سواریش،هم شتابش،هم کم مصرفبودنش،وهم ارزونی وفراوانی قطعاتش،تنها عیبی که بهش گرفتم صدای موتورش تو کابینه ،ومقداری قیافه اونه،بقیه همش مزیته،خواهشا اونایی که سوارش نشدن وندارن الکی نظر ندن،یه جاییتو توسایت همش ومغرضانه بد وبیرا وعیب براش تراشیده بودن،حتی یه مورد مزیتش را نگفته بودن،حالا شاید به نظر من مدلهای ۹۳ به پائین ازنظر کیفیت قطعات ومونتاژ بهتر باشن،مدل جدیدها را حقیقتا سوار نشدم
تیبا - شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲
ترمزا خراب لنت خوری قوی .دیکس وصفحه خراب لرزش پیدامیکنه
تیبا بخرین عشقه - شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱
خودمم دارم عشقش اتوبانه.
حافظ - جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱
باید خدمت دوستان عرض کنم ماشین تیبا صندوقدارچند عیب اساسی داره مورد اول که بدترینشه صدای موتور داخل کابینه که به نظر من ۱۱۰ تا بیشتر نرین به هیچ وجه ممکن چون به گوشتون آسیب میرسه در کوتاهترین زمان ممکن ، دومین مورد اینکه سعی کنید تکرار میکنم سعی کنید به هیچ وجه ممکن از روی دست انداز نپرید چون شاستی شما ترک دار و میشکنه ، مورد بعدی روغن ریزیه قالپاق سر سیلندر و روغن ریزیه هیدروکیله ، مورد بعدی همه میگن بدنه محکمی داره ولی من میگم ورق بدنه خیلی ضعیفی داره خیلی ضعیف ، سر پیچ واویلا، رنگ بی کیفیت به جز رنگ نقره ای البته این مورد برای بعد مدل ۹۳ هستش ، سعی کنید از روغن تمام سنتیک استفاده کنید ، حتما تاکید میکنم با کمترین صدای مشکوک از چرخهای جلو حتما برید بلبرینگ جلو رو چک کنید ، تا هشتادتا دنده چهار و تا ۱۱۰ تا با پنج تا صدای موتور رو کمتر بشنوید و از ۱۱۰ بالا نرید ، تسمه تایم رو همیشه زیر نظر بگیرید قبل از وقت قانونی ،
- یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱
من تیبا می خ ام بخرم چون پراید شاسیش ترک می خوره
علی - شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
خوبه
بنیامین - چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
ماشین ایرانی ***.ولی بااین حال فقط ۴۰۵
مازیار - شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
من‌میخوام‌دوگانه‌تیبا‌روبخرم‌نمیدونم‌خوبه‌یانه
حمید - چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
بنطر من ماشین عالی هست مدل 97 را دارم مصرف ان در جاده و راحتی سرنشینان عالیه فقط کمی از صفحه کلاج ناراضی هستم که دنده عقب درست جا نمیره ولی در کل خیلی راضی هستم
میثم - شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
دوستان بنده مکانیکم و این نظرات طبق تجربه های هر شخصه که بعضی وقتا واقعا اون عیب برمیگرده به خود طرف نه ماشین .به عنوان یه برادی که صب تا شب با ماشینا سرو کار داره باید بگم خرابی محصولات سایپا فوق العاده کم تر از ایرانخودروه و وسایل محصولات سایپا جنس بدش هم رضایت مشتری رو جذب میکنه اگر مشکلی با تعادل و هندلینگ محصولات این شرکت ندارید از لحاظ استحلاک به خصوص مدل ۹۵به پایین خیالتون راحت باشه هرچیش که باشه تو جاده نمیمونی مورد بوده پراید ۸۰ کاربرات اسبکش شکسته با پا خودش اومد در گاراژ تسمه تایم اگه پاره بشه با خیال راحت تسمه تایمتو عوض کن و با تک استارت راحتو ادامه بده خیالت راحت باشه که هیچ مشکلی پیش نیومده البته منظور پراید های مدل زیر نود اگر مشکلی با شب خوابیدن تو جاده در اثر یه مشکل جزیی هم ندارید محصولات مدل پایین ایرانخودرو هندلینگ و شتاب عالی تعادل خدا رو بهتون میده ولی یه مسافرت شهر به شهر قطعا یه هزینه زیاد به جا میزاره حالا یا موتور یا زیر بند یا اتاق خرابی قطعات تاثیر میذاره رو بقیه اعضا چون ارتباط خیلی زیادی باهم دارن و این اصلا گزینه مثبتی نیست مورد داشتیم با پژو ۸۵زده رو دست انداز دسته موتور برید تسمه تایم برید سوپاپ هم زد...یه دست انداز ساده ولی ماشین یکم ارتفاعش پایین بوده ۲۰۶ فقط تیپ ۵ اونم بخاطر موتورش و البته مدل های زیر ۹۰ و دریچه گاز سیمی گزینه مناسبی به جای ۲۰۶ تیپ ۲ با موتور بسیار ضعیف و پیچیده اس خلاصه این که تمامی خودرو ها معایب و مزایای خودشونو دارن شما اگه استحلاک براتون مهمه محصولات سایپا اگه لذت رانندگی در سرعت های بالا و هندلینگ و از اون طرف همیشه باید جیبت پر باشه چون رفتی در گاراژ حالا حالا ها باید کارت بکشی
علی - جمعه ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
تیبا ماشین خوبیه فقط قیافه نداره، شتاب عالی، کولر عالی، بخاری خوب، اگر ۱۶ سوپاپ بشه هیچ ماشینی به گردش نمیرسه
زهرا - جمعه ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مدل نود و هشت گرفتم. تا الان فقط ده هزار رفتم. کابین خیلی صدا میده. برف پاک کن مزخرف. دنده هاش تا الان اینقدر سفت هست که با تبر باید جا بندازی!! تعادل نداره و همش فکر میکنی داری چپ میکنی. خیلی لق میزنه. باتریش هم که ضعیفه. خلاصه بین تیبا و پراید تفاوت خاصی وجود نداره ولی در کل با توجه به قیمت ماشین های دیگه،کم خرج و به صرفه هست
Nima - چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام من تببا دارم مدل ۹۴ تا الان که ۱۴۰۰ یه ماه دیگه هم میشه ۱۴۰۱ باید بگم بهترین ماشین تیبا یکه. خدایی از یه ماشین ایرانی چه انتظاری دارین پژو که فرانسوی باز از کابینش رضایت ندارن از سوختش رضایت ندارن من به جرعت میگم تیبا عالیه هم شتاب عالی هم فرمان پذیری عالی ۲۰۰ تارو عین هلو پر میکنه کشش دنده ۴ تا ۱۸۰ من پیشنهاد میکنم سعی کنین تیبا زیر ۹۶ بگیرین که ساختش بهتر از ۱۴۰۰ تا الانم خدارو شکر هیچ خرجی نداشت مثل خرج مصرفی اون دوستانی هم که راجب صفحه کلاچ میگن تیبا زیر ۹۶ بگیرین ببینین که این عیبو نداره تیبا واسه مسافت های دور هم عالیه عشقه میشه باهاش زندگی کرد سلطان تیباست پا به پای پارس ای ال ایکس موتور زانتیا میره فکر کنین تیبا بشه ۱۶ سوپاپ مثل پارس اون موقع سری ترین ماشین تو ایرانه فقط جلو بندیش یه خورده ضعیفه ضعیف منظورم اینه که تو دست انداز ها یکم ترمز بزنین نپرین از روش اون جوری عالیه سواری خوبیم داره امید وارم کمک کرده باشم یا حق.
آرمان - سه شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰
206تیپ 2 و تیبا و ساینا پراید و بقیشون گیربکس این ماشینها وقتی صدای تقه خرخر بده یعنی نزدیک به خرج اساسی افتادنشون هست نمایندگی گفته عادیه طبیعیه درست گفته منظورش این بود بهتره تعمیر نشه و ببرش وقتی نابود شد بیارش چون درد لاعلاج همه این ماشینهاست اگر گیربکس تیبا رو با نو تعویضش کنین نهایتش دو سه میلیون بیشتر از تعمیر کامل هزینه اش هست چون تعمیر در همه موارد جواب نمیده و مکانیک بسیار ماهر با قطعات باکیفیت میخواد و حتما بالانس دقیق دیسک و صفحه با تیبا توی جاده باشی گیربکس خیلی دیرتر به مشکل برمیخوره خلاصه باید خیلی باهاش مدارا کنین برای تاکسی داخل شهر هم خوب نیست یعنی استهلاکش بالاست ولی خرجش مثل پراید است این هم تجربه من بود
هادی از شیراز - یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰
تیبا از نظر موتوری کم خرج وسگ جون ولی مثل پراید تو جاده سرپیچ ها احتیاط داره بدنه اون محکم و گرون هست به خاطر فرم های روی ورق بدنه گیربکس کمی ضعیف هست اما اگر درست و اروم ومثل بچه ادم رانندگی کنید واسه گیربکس مشکلی پیش نمی یاد برای تعویض دنده عقب اول به دنده دو برید و سپس به دنده عقب اگه باز دیدید به راحتی نمی خواد جا بره فشار و زور نزنید به حالت خلاص رفته یک بار پا از رو کلاچ برداشته و دوباره کلاچ بگیرید و دوباره به دنده دو و سپس دنده عقب برگردید کولر و شیشه برقی در حد پژو هست اگه میخواید دوگانه بشید حتما از دوگانه کارخونه استفاده کنید
بهی - سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
کجا کم مصرفه مدل ۱۴۰۰ گرفتم سرویسم کرد صدی ۱۲ میسوزونه،هر کجام میبرم میگن عادیه
اکو - شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰
سلام.من یه تیبا مدل ۹۷ دارم تو سال ۶بار دیسک و صفحه عوض کردم همه مدل جنس خوب گرفتیم اما درست نشد بعد دوماه به لرزش میافته یا تموم میشه.این سری اخر گفتن چون از ۹۷ به بعد تحریم شده سایپا یه مدل من دراوردی ازخودش درست کرده.بخاطرهمین حتی فلاویر رو عوض کردم اما بعد چند ماه دوباره این مشکل پیش اومده.چاره کار چیه توروخدا یه راهنمایی بکنید
تیباسوار - چهارشنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۰
بدانیدتیبابهترین ماشین است
امیرمحمد - یکشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۰
قیافه ی تیبا شاید خوب نباشه ولی ماشینه خوبیه.از ساینا خیلی بهتره. عقب ساینا واقعا مزخرفه.اما کوئیک خیلی خوشگله ولی تجربه سواریشو نداشتم
H - جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
من فقط نظردوستانوخواندم موفق باشید
هانیه - پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
عالیه
مسعود - سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
سلام من بخرم یا نه تیبا چکار کنم
علی - شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
من خودم ریو ، پراید ،ساینا ،تیبا داشتم ساینا که همش مشکلات برقی داره بیخوده ولی از همه بهتر ریو بوده
احمد مهمدانی - یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
من موندم با این صدمیلیونم چی بخرم
سعید - جمعه ۰۶ فروردین ۱۴۰۰
بخداگیج شدم نمیدونم بخرم یانخرم
سعید - شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام من یه ماهی میشه تیبا مدل ۹۰ تمیز خریدم. البته اول قصدم خرید پارس بود ولی گرون شد پولم نرسید برای همین سر اینکه کم خرجه تیبا رو خریدم تا الان که خیلی راضیم. بدجا رفتن دنده هم ندیدم صدای موتورش بنظرم از سمند و پژو کمتره شتابش که عالیه بنظرم مث ۲۰۶ سریعه مثل پژو تو جاده راحته و مث پراید کم خرج البته منم زیاد از قیافش خوشم نمیاد البته ماشین من رنگش دلفینیه و این رنگ‌فک‌کنم خوشگلتربن رنگ تیباس ولی در کل ماشین خوبیه دوتا از دوستامم قبلا داشتن اوناهم خیلی راضی بودن و من به سبقه اونا اینو خریدم
سکوت - پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
با عرض سلام خدمت تمام دوستان تنها خودرویی ک نداشتم همین تیبا بوده الان یماه گرفتم خدایش عالیه از نرمی شتاب مصرف استهلاک
محمد - سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
من ده ساله پراید داشتم الان مدل ۹۸ گرفتم خیلی راضیم از پراید خیلی سره
محمد - سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
مزایا: قبلا ارزون بود-مصرف سوخت جاده ای قابل قبولی داره- داخل اتاق مثل 405 قدیمیه ولی جاداره معایب: قیافش که داغونه- کمک فنرهای جلو که مثل ارابه صدا داره- صدای موتور توی جاده زیاده پیشنهاد میشه فقط کسایی بخرن که ماشین اولشونه...
Alireza - جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سلام دوستان یک بار برای همیشه توضیح کاملی از این ماشین رو میدم تا متوجه بشین. خودم مدل 93 از این ماشینو دارم از مزایاش شرو کنم که شتاب خوبی داره صندوق عقبش واقعا نسبت به هیکلش جاداره مصرفش نسبتا خوبه ترمز های خوبی داره سواریش نرمه و.. اما اینو بگم کسایی که پارس و 206. سمند و... دارند اصلا سراغ این ماشین نیان که معایبی داره که ماشینای قبلیشون نداره. اما کسایی که قبل پراید داشتن و میخان خودروشونو عوض کنن توصیه میکنم واقعا تیبا از هر نظر یه سرو گردن از پراید بالا تره. اما معایبش که خیلی رو اعصاب خودم بوده اذیت کردن این ماشین تو پیچ هاست. ممنونم از این سایت که خیلی خوب توضیح داده، چرخ های کوچک و ارتفاع عجیب این ماشین باعث ناپایداری در پیچ هاست که خیلی رو مخه و نمیشه اعتماد کرد بهش و با سرعت خیلی بالایی وارد پیچ ها بشین. نکته بعدی که خیلی اعصاب خورد کنه سر دست انداز ها صدای زیادی از کمک فنر ها وارد کابین میشه و اصصلااا کابین آرامی رو نخواهید داشت صدای موتور هم که ماشاالله انگار موتور رو بقل کردی. صداش رو مخه. اما در کل این یک ماشین اقتصادیه و زیاد نمیشه انتظار داشت ازش ولی خرج زیادی هم رو دستتون نمیزاره و تو جاده هم نامردی نمیکنه و موتور سگ جونی داره طوری که تو گرما فشنگیش خراب بشه یا آب رادیاتگر نداشته باشین اخ نمیگه و شما رو به مقصد میرسونه. امیدوارم که با دونستن این مطالب بتونم به شما کمک کرده باشم.
- دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
عالیه
Ebi - دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
سلام خدمت دوستای گلم.من پارس داشتم فروختم الان تیبا صندوقدار مدل 95خریدم.ارتفاع کم ونداشتن تعادل سر پیچ‌ها توجاده تیبا با پارس اصلأ قابل مقایسه نیست.پژو تو جاده مثل کشتیه وتیبا مثل قایق موتوری.ولی اگه تو جاده بخوای طبق تابلو و قانونی رانندگی کنید هیچ اتفاقی نمی افته.خلاصه هیچی ماشین خارجی نمیشه حتی مدل پایینش.اگه بتونی از پس هزینه ولوازمش بر بیاید.اگه هم نمیتوانید اجباراً ایرانی سوار بشید و مدارا کنید
امیر - پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹
ماتازه میخواستیم بخریم گیج شدیم بابا
مهدی - جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
تیبا صندوق دار عالیه
پاشا - یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
بخدا من بدون تعصب میگم تیبا ماشین خیلی جاداریی هست سرنشینان عقب خیلی راحت هستن موتور قویتری داره روغن تماسنتیک بریزید هیچ خرجی براتون باز نمیکنه یادتون باشه تمام سنتیک درجه یک چون به شدت موتورش به روغن حساسه این روغنو بزیزید یک ریالم خرج نداره
حجت - پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
من یک تیبا ۹۳ دارم خیلی ازش راضی ام از پراید سره قدرت موتورش بیشتره اگه با قیافش کنار بیاین
سهیل - دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸
با سلام خدمت همه عزیزان.من در ابتدای امسال یعنی 1398/0105 ی تیبا صندوقدار خشک از نمایندگی سایپا در کرمانشاه خریدم.من خیلی ماشین داشتم از برندهای وطنی و بیشتر هم انواع پژو رو داشتم تا این اخری که ی پژو405 مدل 95 داشتم که انقد واشر سرسیلندر میسوزوند که پیرم کرد.خواستم امسال پژو رو با یپارس ای ال ایکس عوض کنم چون خودم خیلی از تیبا متنفر بودم ولی به گفته ی برادرم که بنگاه ماشین داره پیشنهاد کرد تیبا بخرم و خلاصه قبول کردم و خریدم.دوستان حالا بعد از گذشت چندماه بید بگم که بینهایت از تیبا ذصندوقدارم راضی ام چون واقعن برای من و امثال من ک ی زندگی متوسط داریم مناسبه و کم خرجه وخوب.ولی تاسفانه مصرف سوختشون بالاست و اینو همه ی تیبا داران میدونن البته توی شهر زیاد میسوزونه و توی مسافرت عالیه مصرفش.از نظر سرعت و شتاب و ترمز های ای بی اس و سیستم تعلیق و مبلمان اش و قدرت نور چراغاش و میزان کم استهلاک قطعاتش خصوصا موتور و جلوبندیش که فوق العاده خوبه و جاداریه صندوقش و... خییییییلی نسبت به پژو405 سرتره.من عشق سرعتم و به جرات میگم که توی سربالایی و شتاب تا سرعت 130 انواع پژو ها به گردش هم نمیرسن.اصن با پراید هیچ وجه اشتراکی نداره و دوستانی که تیبا رو با پراید مقایسه میکنن واقعن کم لطفی میکنن چون خیلی س به پراید سره.
محمد - جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سلام من تیبا ۹۸ تیرماه خریدم.الان ۹۰۰۰تا باهاش رفتم.قبلا پراید داشتم نزدیک به ۷ سال. تا الان همانطور که از کارکرد میبینید سه بار مسافرت دور رفتم.اصلا خستگی زمان رانندگی با تیبا معنی ندارد.خیلی نرمه.کم مصافحه با اینکه تو ترافیک اما مصرف نداره.همش خوبی داره.همکارام پژو۲۰۶،۴۰۵،پارس،سمند دارن .همشون واشر میزنه اما تیبا ماشین کارمندی و خوبیه.باز خود دانید.مسافرت با دوستم ۲۰۶ مدل ۹۴داشت رفتم سر بالایی اصلا به تیبا نمی رسید با اینکه من مسافران بیشتر بود
اميد - یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸
سلام به همه از نظر ها استفاده كردم ولى من دارم به عنوان فردى كه اطلاعات تخصصى رو ماشين داره نظر ميدم فقط در همين حد بدونين كه اول از ماشين ايرانى زياد نميشه توقع داشت دوم و مهم تر از همه ماشين خريدن در ايران مثل تخم مرغ شانسى هست يكيش خوبه يكيش بده.خدا كنه شانسمون خوب باشه و ماشين خوبى برامون بياد.تمام.
محمد - جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸
سلام. من تیبا صندوق دار مدل نود دارم. در کل نسبت به پولی که دادم راضی هستم. از مزایاش میتونم به نرمی و شتاب، مصرف سوخت پایین، کولر و بخاری مقبول، صندوق عقب جادار و از معایبش میشه گفت: جاهایی که باقی سواریا یک فرمونه دور میزنن تیبا نمیتونه، هنگام خرابی باید ببینی قطعه ای که خراب شده پرایدیه یا ریویی(که قیمتاش متفاوته)، اگه مثل من حساس باشین ارتفاع پایینش ناراحتتون میکنه(مثلا جدول هایی که پراید مستقیم بره جلوش گیر نمیکنه تیبا گیر میکنه)، ستون های جلو یکم مانع دید میشه ولی استحکام بدنه رو بالا میبره.
مهدی - یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سلام به همگی.من از سال 95 تیبا صندوق دار دارم همه جا هم باهاش رفتم انصافا ماشین خوبیه جالبه که من همیشه با سرنشین کامل رفتم مسافرت از نظر مصرف و قدرت و تهویه کم نمیاره و همینطور جای سرنشین ها.اگر قصدتون از خرید تیبا انجام یک رانندگی قانونمندانه و طبق استانداردهای جاده ای است و بودجه شما اندازه قیمت تیبا و حتی اگر کمی بیشتر هم هست در خرید آن اصلا شک نکنید.جملات بنده در مقایسه با سایر هم قیمت های این خودرو هست و همینطور خودروهای متداول در ایران چون من خودم هم داشتم.فقط سه عیب عمده داره که البته دو تا از عیب هاش بنظرم میتونه مفید هم باشه.1-ارتفاع پایین هنگام پر بودن و سنگینی خودرو که خودش رو مخصوصا در جاده های خاکی پر دست انداز نشون میده2-فرمان دهی خیلی کم در دورهای درجا و 3-صدای متور که در سرعت بالای 110 یا شاید کمی پایینتر داخل کابین میاد البته من با هیچ کدومشون مشکل ندارم باز هم میگم اگر بخواهید یک رانندگی آرام داشته باشید مشکلی نیست.راستی از لحاظ بدنه هم شکر خدا تصادف سختی نداشتم اما در یکی دو مورد جزئی به ماشین من بر خلاف مورد روبرویی آسیبی نرسیددر ضمن نگران آمپر آب و واشر زدن و این حرف ها هم نباشد فقط حواستون به زمان تسمه تایم باشه.در انتها ببخشید که زیادی نوشتم و گفتم با این درآمدها و خرجها و گاها حقوق کارمندی ماشین خوبیه
رضا - سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸
سلام خدمت دوستان.<br> <br> خودروهای ایرانی ازلحاظ معنویت ارزش بالایی دارد وراهیست برای رسیدن به حق تعالی.البته اگر استحقاقش را داشته باشیم وتا اخر عمر فلج روی ویلچر ریاضت نکشیم.<br> <br> بنابراین توصیه میکنم اگر هم خودروی ایرانی خریدید<br> سرعتتان از 30کیلومتر تجاوز نکند چون هرچه سرعت بیشتر راه رسیدن به خدا هموارتر...
زهرا - پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸
با سلام من یه ماهی میشه تیبا مدل۹۳ خریدم قبلش پراید ۹۳ داشتم ‌واقعا از نظر سواری جاده تهویه صندوق صندلی جلو عقب بهتر از پرایده زیرپای نرم تری هم نسبت به پراید داره قیمت هم نسبت به پراید منصفانه هست
حمید - جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
ماشین اشغالیه همین
محسن - چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
آقا الله وکیلی مدل ۹۰صندوقدار میخوام بگیرم به جای پراید گلم .خلاصه بد یا خوب
محمد - دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
سلام.سال۹۷‌خریدم‌تو‌پارکینگ‌عالی‌توجادهاآشغالی
اسماعیل - پنجشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۸
سلام من با تحقیقات زیاد و توان مالی که دارم تیبا صندوق دار ثبت نام کردم، تیبا ماشین کارمندی است دیگه با حقوق کارمندی از این بالاتر نمی شه سوار شد
رضا - چهارشنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۸
باسلام. اشغال ترین خودرو که تو طول عمرم سوار شدم تیبا بوده. اصلا امنیت نداره.مهمترین عیبش نداشتن ترمز وتعادلش درسر پیچها وجاده های لغزنده است ABSواقعا مزخرفی داره ودر ترمز های ناگهانی خالی میکنه وتصادفهای مرگباری رو رقم میزنه.
علیرضا تافته باف - یکشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۸
سلام دوستان .تیبا که نام اولیه اش مینیاتور بود بعد بهش گیر دادن و گذاشت تیبا روی هم رفته ماشین خوبی است لوازم و قطعات اکثرا ریو بهش میخوره من خودم از سال نود یکی دارم هنوز یکبار چراغ چک روشن نشده و موتور عالی داره فقط صدای موتور تو اتاق میپیچه کولر خوبه و ..روی هم رفته راضی هستم ممنون از دوستان
نیکنام - چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام من سیلو و ریو داشتم فروختم میگن تیبا پرشتاب و نرم و کم مصرف هست و مثل سیلو 1500 سی سی هست اگه اینجوریه یه تیبا می خرم راحت و نرم و کم مصرف و از همه مهم تر مثل ریو و سیلو سگجونه


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.