مشخصات فنی و تصاویر وانت ال 90 یا تندر 90 + نظرات مردم و خریداران
پیش از این قرار بود وانت تندر 90 از سال 91 وارد بازار شده و جایگزین وانت بارهایی همچون وانت پیکان و نیسان وانت شود.
موتور وانت تندر90 همان موتور تندر 90 سواري بوده اما گيربكس آن نيز تقويت شده است.
استانداردآلايندگي وانت تندر90 يورو 4 بوده و این قسمت بار این خودرو گنجايش 800 كيلوگرم بار را دارد.
وانت تندر ۹۰ آخرین عضو از خانواده لوگان محسوب می شود که شش سال در خط تولید قرار گرفت، اما این نوع بدنه از حدود دو سال پیش تا کنون هنوز در نسل دوم این خودرو مشاهده نشده است.
جدا از این مسائل، آنچه این پیکاپ را از سایر مدل های مشابه و رقیب آن به ویژه در بازار داخلی متفاوت می سازد در واقع وجهه بسیار خوبی است که مدل سدان تندر سال هاست که در این بازار موفق به کسب و حفظ آن شده است، چرا که وانت تندر ۹۰ پیکاپ عملا تمام خصوصیات مثبت و برجسته مدل های استاندارد این خودرو را نیز با خود به همراه دارد.
در مورد طراحی ظاهری این وانت متوسط، موارد اشتراک بسیاری می توان با وانت تندر ۹۰ یافت. نمای جلو خودرو مانند تمام وانت ها، بدون تغییر در قیاس با سایر مدل های استاندارد باقی مانده تا در صورتی که از آیینه عقب به آن نگاه کنید به هیچ عنوان نتوان به وانت بودن خودرو پی برد.موتور وانت تندر ۹۰ همان موتور تندر ۹۰ سواری بوده اما گیربکس آن نیز تقویت شده است.
استانداردآلایندگیوانت تندر ۹۰ یورو ۴ بوده و این قسمت بار این خودرو گنجایش ۸۰۰ کیلوگرم بار را دارد.کارشناسان صنعت معتقدند با توجه به نیاز بازار برای ورود وانت بارهای جدید و مصرف کم بنزین وانت ال ۹۰ استقبال از این خودرو مناسب بوده
در مورد طراحی ظاهری این وانت متوسط، موارد اشتراک بسیاری می توان با تندر۹۰ یافت. نمای جلو خودرو مانند تمام وانت ها، بدون تغییر در قیاس با سایر مدل های استاندارد باقی مانده تا در صورتی که از آیینه عقب به آن نگاه کنید به هیچ عنوان نتوان به وانت بودن خودرو پی برد.
اما تفاوت ها با متمایل شدن به سمت نمای جانبی کاملا آشکار می شود، جایی که تندر۹۰ وانت با طول تقریبی ۴.۵ متر و به واسطه حذف نیمی از کابین حتی کشیده تر از مدل استیشن هفت نفره آن که خود اندکی بزرگتر از مدل سدان است، به چشم می آید. در این بخش، فرایند تبدیل کردن ال۹۰ به یک وانت به خوبی صورت گرفته و فرم منحنی شکل امتداد سقف به سمت فضای بارگیری چهره ای آرام ولی زیبا را برای آن به همراه داشته است. سایر خطوط بدنه و خط کمربند شانه ای دقیقا مشابه با تمام تندر۹۰ های دیگر است تا تفاوت خاص دیگری در این بخش وجود نداشته باشد.
در نمای انتهای بدنه همانطور که از ماهیت خودرو پیداست، با طرحی کاملا ساده و فاقد هر گونه پیچیدگی رو به رو هستیم تا تنها این چراغ های بزرگ قرار گرفته در دو طرف در صندوق که آنها هم از مدل استیشن به عاریت گرفته شده اند، بیشترین توجه را به خود معطوف سازند. اما مهمترین بخش این وانت یعنی فضای بارگیری آن، دارای طولی برابر با ۱۸۰ سانتیمتر است که سرتاسر آن به وسیله یک پوشش پلاستیکی مقاوم و ضخیم پوشیده شده، هر چند که در نمونه مورد بررسی یک صفحه فلزی مسطح روی آن پیچ شده بود تا ضمن محافظت از پوشش اصلی، تخلیه و بارگیری راحت تری را مهیا سازد.
با ورود به داخل اتاق، دقیقا با همان فضای آشنای دیگر تندر۹۰ها رو به رو هستیم و نکته قابل توجهی در مقایسه با نمونه سواری این خودرو وجود ندارد، اما در این میان برخی موارد مانند دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری برای خودرویی در این کلاس در داخل کشور امری عادی نیست و یک نکته مثبت برای آن به حساب می آید. در پشت دو صندلی کابین نیز فضایی با ظرفیت حدود ۳۰۰ لیتر تعبیه شده تا برای قرار دادن وسایل ضروری جایگاه مناسبی باشد. وانت تندر۹۰ در مدل فول تولید نمی شود، اما تجهیزاتی همچون کیسه هوا، ترمز ضدقفل، ایموبیلایزر ، فرمان هیدرولیک، کولر، پشت سری های قابل تنظیم، قابلیت تنظیم نور چراغ های جلو، قفل مرکزی و برخی تجهیزات رفاهی دیگر در این خودرو به صورت استاندارد نصب شده اند تا آسایشی همچون یک خودروی سواری برای راننده و سرنشین به ارمغان بیاورند.
در بخش قوای محرکه همان پیشرانه باکیفیت ۱.۶ لیتری که طبق روال تندرهای ایران خودرویی، به صورت کاملا وارداتی تامین میشود و در سایر مدل های تندر۹۰ موجود در کشور نیز مشاهده میشود با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر وظیفه تامین قوای این پیکاپ را بر عهده دارد. هر چند که کمتر کسی با یک وانت به رانندگی سریع اقدام می کند ولی به واسطه وزن خالص کمتر در مقایسه با مدل سواری، این خودرو از شتاب گیری بسیار عالی بهره می برد، چیزی که کمتر در مدل های همرده قابل مشاهده است!
مشخصات فنی موتوری وانت تندر ۹۰
نوع موتور: K4M
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی
تعداد سیلندر : چهار
نسبت تراکم: ۱۰ به یک
حداکثر توان موتور: ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
سیستم انژکتوری: چند نقطه ای الکترونیکی
نوع سوخت: بنزین
تعداد سوپاپ: ۱۶
حد آلایندگی: یورو۴
توانایی های حرکتی
حداکثر وزن قابل تحمل محور جلو: ۸۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل تحمل محور عقب: ۱۱۶۰ کیلوگرم
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
شتاب صفرتا ۱۰۰کیلومتر: ۱۰ ثانیه
مصرف سوخت در ۱۰۰ کیلومتر:
خارج از شهر ۶ لیتر
داخل شهر ۹ لیتر
ترکیبی ۷.۵ لیتر
سیستم انتقال قدرت: پنج دنده دستی
نوع کلاچ: تک صفحه ای مکانیکی
ترمزها: جلو دیسکی، عقب کاسه ای، ضدقفل
نوع موتور: K4M
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی
تعداد سیلندر : چهار
نسبت تراکم: ۱۰ به یک
حداکثر توان موتور: ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
سیستم انژکتوری: چند نقطه ای الکترونیکی
نوع سوخت: بنزین
تعداد سوپاپ: ۱۶
حد آلایندگی: یورو۴
توانایی های حرکتی
حداکثر وزن قابل تحمل محور جلو: ۸۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل تحمل محور عقب: ۱۱۶۰ کیلوگرم
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
شتاب صفرتا ۱۰۰کیلومتر: ۱۰ ثانیه
مصرف سوخت در ۱۰۰ کیلومتر:
خارج از شهر ۶ لیتر
داخل شهر ۹ لیتر
ترکیبی ۷.۵ لیتر
سیستم انتقال قدرت: پنج دنده دستی
نوع کلاچ: تک صفحه ای مکانیکی
ترمزها: جلو دیسکی، عقب کاسه ای، ضدقفل
نظرات مردم و خریداران :
#1
به نظر من با توجه به قیمتی که وانت بارL90 داره همان نیسان و پیکان وانت بهتره.
خود کارشناسان صنعت دارن میگن کشور به وانت بارهای جدید نیاز دارن ولی وانت بار L90 فکر نکنم به درد وانت باری بخوره.
#2
وانت مزدا الان 43 میلیون قیمت داره و نیسان 31 . اما مزدا 1 تن و نیسان 2.5 تن مجوز بار دارن . ب نظر من نسبت به مزدا میصرفه اما باید امتحانشو پس بده /
#3
به نظر من خیلی گرانه همون مزدا خیلی بهتره
#4
خیلی گرانه وانت ال نود باب بارکشی نیست با این وضع کرایه از کجا بیاریم .حداقل ب قیمت وانت پیکان یا حداقل ی ذره بالاتر ن دیگه انقدر بالا
#5
من موندم، شما که میدونید ما عقلمون کمه چرا پایه قیمت این خودرو زاقارت ملی را از صدو پنجاه ملیون تومان نمیگیرید.
#6
هر کسی بسته به نیازش میتونه هر چی بخواد بخره
وانت ال90 برای بار سبک خوبه
مصرف پایین_ضاهر زیبا_سرعت و شتاب خوب_
به نظر من ماشین خوبیه
#7
هیچ کدوم از وانت های ساخته شده نمیتونه جای وانت نیسان که پنجاه سال از عمرش میگذره رو بگیره واقعا برای خودروسازی ایران متاسفم
#8
من شش ماه خریدمش قبلا پیکان .نیسان.کاپرا.ومزدا2000 داشتم از همه این ماشینا نرمتر وسریعتر هستش سوختشم خیلی پایینه بارم تا 1500 بهش زدم در مجموع ازش راضی هستم
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت