ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه تیبا 2 با سایپا ساینا / ساینا بهتر است یا تیبا دو

مقایسه تیبا 2 با سایپا ساینا / ساینا بهتر است یا تیبا دوخودروهای کوچک و جمع و جور شهری بسیار درون شهرها پرکاربرد هستن، مصرف سوخت کمتر و پارک راحت تر از مزیت های این خودروهاست. دو محصول هم خانواده سایپا ساینا و تیبا 2 نیز از همین سری خودروها هستند.
مشخصات فنی و عکس های سایپا ساینا saina + قیمت و نظرات خریداران و مردم
لیست قیمت لوازم و قطعات یدکی تیبا در بازار و نمایندگی سایپا
در ایران خودروهای زیر 30 میلیون تومان به علت درآمد پایین و همچنین نگرانی مردم از خرید محصولات چینی بسیار پر رونق است. اما متاسفانه باتوجه به عدم تنوع محصولات در این رده داغ و پر فروش بازار، انحصارا این بخش از بازار به چند خودروی داخلی ختصاص یافته است.

یکی از پرفروش ‌ترین محصولات زیر 30 میلیون تومان در بازار، پراید بوده که باتوجه به حرف و حدیث ‌هایی که پیرامون نا ایمن بودن این خودرو در محافل خودرویی زده می‌شود، فروش خوبی داشته و دارد.

خودروی دیگری که توانست آمار فروش خوبی را برای کمپانی تولید کننده‌‌ اش بدست آورد، تیباست. خودرویی که از سال 88 تاکنون عنوان دومین خودروی ملی را یدک می‌ کشد.

از لحاظ قیمت این دو خودرو با هم تفاوت چندانی ندارند و اما ساینا حدود 400 هزار تومان از تیبا 2 گران تر است.
شرایط فروش سایپا ساینا ویژه ماه مبارک رمضان
شرايط فروش (نقدی و اعتباری) تيبا 2 ویژه رمضان
مقایسه تیبا 2 با سایپا ساینا / ساینا بهتر است یا تیبا دو
تیبا توانست در همان ابتدای ورود خود توانست، جایگاه نسبتا محبوبی برای خود در میان مردم کسب کند و به آمار فروش خوبی دست یابد.

شرکت سایپا برای عرضه تیبا عنوان زیبای ایرانی را به این خودرو اختصاص داد که در وهله اول مخاطب را به فکر وا می‌داشت، زیرا در اولین برخورد با تیبا، چیزی به عنوان زیبایی چشمان شما را خیره به خود نمی ‌کند.

طراحی خارجی این خودرو با وجود خطوط و منحنی ‌های فراوان از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار نیست. طراحی این اتومبیل توسط گروه ایتالیایی بنام (IET) به‌ همراه گروه آنجلینی دیزاین و طراح معروف آن (هارادا) با همکاری مهندسین ایرانی تیم طراحی سایپا صورت گرفته.

به همین خاطر بازهم نمی ‌توان به لغت ‌"ایرانی" که در شعار تبلیغاتی بکار رفته اعتماد کرد، زیرا آنطور که از شواهد بر می آید، تیبا ماحصل همکاری چند تیم خارجی و مهندسین ایرانی است.

پس از این‌ که این خودروی نه چندان زیبا توانست در بازار اسم و رسمی برای خود کسب کند، سایپا اقدام به عرضه نسخه ها‌چ ‌بک این خودرو یا همان "تیبا 2" کرد که با وجود رقیبانی همچون ام ‌وی ‌ام 110، پراید 111 و البته پژو 206 ( با کمی ارفاق) توانست خود را در دل برخی مشتریان فراری از پراید، جای کند.

تیبا SX در حال حاضر با قیمت 24 میلیون و 856 هزار تومان و تیبا 2 با قیمت 27 میلیون و 346 هزار تومان توسط سایپا به دست مشتریان می‌ رسد.

اما کار به اینجا ختم نمی ‌شود، گروه خودروسازی سایپا در راستای رویکرد توسعه محصول و ارائه محصول جدید به سبد محصولات خود، به تازگی نسل جدیدی از خودروی تیبا صندوق ‌دار را با نام ساینا معرفی و عرضه کرده است.

زمزمه‌ هایی از این خودروی تازه متولد شده در سایت کاشان در اسفند سال 92 با نام 232 شنیده می‌ شد. ساینا به عنوان محصول جدید ساپیا به سبب قرارگرفتن روی پلت فرم X200 عدد 2 را با خود یدک می ‌کشید و رقم دوم آن هم نشانگر سدان بودن آن است.

رقم سوم نیز نشان از دومین فیس ‌لیفت روی این محصول دارد. البته مدیران سایپا اعتقاد دارند تغییرات اعمال شده روی 232 بیشتر از آن چیزی است که به آن فیس ‌لیفت گفته شود و آن را یک خودرو جدید می‌ دانند.

از آن‌جایی که ساینا برای پوشش یک رده قیمتی بالاتر از تیبا طراحی شده، در تیپ‌ های تجهیزاتی مختلف ارائه می ‌شود که نسبت به سایر رقبای هم‌رده یک سر و گردن بالاتر جای می‌ گیرد.

ساینا فیس لیفت تیبا؟!

باتوجه به اینکه ساینا روزهای ابتدایی ‌اش را در خیابان‌ های کشور سپری می‌ کند اما افقی نسبتا روشن برای آن انتظار می ‌رود. زمانی که با این خودروی سدان کوچک در خیابان رو به رو می ‌شوید، شاید در نگاه اول نتوانید به درستی حدس بزنید که با چه خودرویی مواجه هستید.

علت آن‌هم تغییرات عمده ‌ای است که نسبت به تیبا روی آن صورت گرفته‌ و چهره ‌ای به مراتب زیباتر را برای آن پدید آورده است. بخش عمده ‌ای از تغییرات ظاهری مربوط به قسمت جلو و عقب خودرو می ‌شود، زیرا بخش جانبی کمتر دچار تغییر شده است.

اگر بخواهیم کمی دقیق‌ تر به بررسی ظاهر ساینا بپردازیم، بهتر است از نقطه قوت آن یعنی چهره تهاجمی و به‌روز شده آن شروع کنیم. سپر بلند و کشیده جلو که در میان خود دریچه بزرگ ورودی هوا به موتور را جای داده، نقش بسزایی در هرچه زیباتر نشان دادن ساینا بازی می ‌کند.

هچنین پرژکتور های دایره‌ ای شکل که در طرفین سپر جا دارند یکی از نکات بارز در ظاهر خودرو به‌شمار می ‌روند. استفاده از خطوط و احجام اغراق ‌آمیز در سپرها، باعث شده با حسی دوگانه از یک خودرو دستکاری شده مواجه شوید، در واقع در نگاه اول ساینا بیشتر شبیه یک خودرو تیون شده توسط هنرمندان فایبرگلاس کار به چشم می آید تا یک خودرو کارخانه ای اصیل.

چراغ‌ های جلو از حالت بیضوی به‌صورت کشیده و بزرگ تری ارتقا یافته، که می‌ توان به‌ جرات گفت از کیفیت ساخت بالا تری نسبت به تیبا برخوردار هستند.

اگر ساینا را از نمای جانبی مشاهده کنید تفاوت چندانی میان آن و تیبا نخواهید یافت. تنها در برخی جزئیات مانند راهنمای مثلثی شکل روی گلگیر، امتداد چراغ ‌های جلو و عقب، آینه ‌های جانبی و عدم وجود زه روی درها تفاوت ‌های با تیبا دارد. اما نکته ‌ای که بازهم ساینا را از تیبا زیبا تر کرده است، وجود رکاب بوده که در کنار رینگ ‌های اسپرت آلومینیومی فابریک، ظاهری شکیل‌ تر و زیبا تر را بوجود آورده است.

خطوط برجسته‌ ای که روی گلگیرهای جلو و عقب خودرو خودنمایی می‌ کنند، از تیبا به عاریت گرفته شده که به‌نوعی امضای طراح تیبا به حساب می‌ آید.

شاید به عقیده برخی از کارشناسان آینه‌ های جانبی ساینا با وجود بازنگری در طراحی، ظاهری زیبا تر را برای آن ایجاد کرده باشد، اما نکته که در روز تست ما با آن مواجه شدیم، عدم دید کافی در قسمت پایین آینه بود، زیرا قسمت پایین کمی گرد شده و در نتیجه بخشی قابل توجهی از دید لازم از دست رفته است.

اگر کمی ریزبینانه به قسمت عقب ساینا بخصوص سپر و چراغ‌ ها نگاه کنید، بلافاصله به‌ یاد تویوتا یاریس سدان 2014 خواهید افتاد. گویی قسمت عقب یاریس را جدا کرده و با اندکی تغییر به بدنه ساینا چسبانده‌ اند.

این شباهت بسیار یا بهتر بگوییم کپی‌ کاری از سوی طراحان ساینا سبب شده تا نمای پشتی خودرو جذاب و گیرا باشد، اما از دید بسیاری از منتقدان فاقد خلاقیت و نبوغ می ‌باشد.

این تغییرات جزئی را می‌ توان در زاویه‌دار شدن چراغ‌ ها و همچنین کوچک‌ تر شدن آن‌ ها دید. چراغ ‌های مه‌شکن که در هر دو گوشه پایین سپر جای دارند نیز دقیقا با همان شکل استفاده شده در یاریس، طراحی و مورد استفاده قرار گرفته ‌اند.

ساینا در نسخه لوکس امکانات رفاهی نسبتا خوبی را ارائه می‌ دهد که در ادامه به بررسی آن‌ ها خواهیم پرداخت. اما یکی از آپشن ‌های موجود سنسور دنده عقب بوده که به صورت استاندارد روی آن نصب شده و می ‌توان آن‌ ها را که روی سپر عقب خودرو همرنگ با بدنه نصب شده‌ اند مشاهده کرد.

امکانات و تجهیزات رفاهی ساینا

زمانی‌که وارد کابین ساینا می ‌شویم در لحظه نخست با طرحی جدید که مخاطب را سرشوق بیاورد رو‌ به ‌رو نمی ‌شویم، زیرا فضای کلی اتاق و فرم داشبورد، شباهت ‌های زیادی با تیبا دارد.

فرم کلی داشبورد همانند بدنه از روی تیبا الگوبرداری شده اما بازهم در این‌جا جزئیات هستند که تفاوت میان ساینا و تیبا را نمایان می‌ سازند.

بطور مثال داشبورد از رنگ طوسی روشن به خاکستری تغییر پیدا کرده و بخش‌ هایی از کنسول میانی و دستگیره درها با رنگ نقره ‌ای رنگ ‌آمیزی شده ‌اند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که در مدت کوتاهی که این خودرو به مشتری تحویل داده شده، رنگ دستگیره درها در اثر استفاده پاک شده است، که خود جای سوال دارد که آیا تمامی قطعات این خودرو عمری این چنین کوتاه دارند یا تنها دستگیره ‌ها هستند که با چنین وضعی رو‌ به‌ رو شده‌ اند؟

همانطور که گفتیم ساینا در نسخه لوکس امکانات رفاهی نسبتا خوبی را در اختیارتان قرار می ‌دهد که به ‌عنوان مثال می‌ توان به شیشه‌ بالابر های برقی برای هر چهار در، آینه ‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی، دماسنج محیط خارجی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کولر دیجیتال، کیسه ‌های هوا برای راننده و سرنشین، ترمز ABS و EBD و همچنین سنسور دنده عقب اشاره کرد.

شاید این آپشن‌ ها در نگاه اول بسیار پیش‌ پا افتاده و ابتدایی به‌ نظر برسند، اما بسیاری از خودرو های این رده فاقد هرگونه آپشنی بوده که این یک برگ برنده برای ساینا محسوب می ‌شود.

کنسول میانی جلوه ‌ای خاص به کابین بخشیده، زیرا وجود کولر دیجیتال به همراه نمایشگر و همچنین سیستم صوتی MP3 که مجهز به درگاه USB و AUX است، هماهنگی زیادی با یکدیگر دارند اما همچنان دریچه های خروجی سیستم تهویه مطبوع بسیار بی کیفیت و زشت به نظر می رسند.

بهبود راحتی صندلی های جلو در مورد صندلی ‌های عقب نیز صادق است. همچنین سه عدد پشت سری قابل تنظیم از دیگر نکاتی است که فضای عقب ساینا را از تیبا متفاوت می ‌سازد.

درکل می ‌توان کابین ساینا را نسبت به تیبا و یا حتی خودرو های هم‌ رده ‌اش برتر دانست، اما موضوعی که می تواند انتقاد ها را به سوی کابین ساینا روانه کند، موضوع مونتاژ بی‌ دقت قطعات داشبورد و تودری‌ ها بوده که ظاهری غیر منظم را برای کابین ایجاد کرده است.

مشخصات فنی ساینا

از آن‌ جایی که ساینا را نمونه فیس‌ لیفت شده تیبا می ‌نامند، تنها تفاوت‌ هایی در ظاهر و امکانات رفاهی با یکدیگر داشته و از لحاظ فنی کاملا مشابه یکدیگر هستند.

ساینا مانند تیبا از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌ گیرد که در واقع می‌ توان آن را همان موتور پراید دانست که توسط شرکت مگا موتور و یک تیم آلمانی (FEV) دچار تغییراتی از قبیل افزایش حجم و تغییر در نسبت تراکم شده است.

موتور 1503 سی ‌سی تیبا در نسخه ‌های اولیه توانایی تولید 80 اسب ‌بخار را داشت که اخیرا با بهینه ‌سازی مجددی که روی آن‌ صورت گرفته، این عدد به 87 اسب افزایش یافته است. همچنین گشتاور 106 نیوتن‌ متری آن نیز به 128 نیوتن ‌متر ارتقا یافته که همین موضوع سبب شده تا سوار بهتری مخصوصا در سربالایی ‌ها ارائه شود.

درواقع این پیشرانه ارتقا یافته تیباست که وظیفه تپیدن در قلب ساینا را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که این بهینه ‌سازی در تغییر ضرایب جعبه‌ دنده نیز مشاهده می‌ شود که همه این‌ها در نهایت شتاب قابل قبولی را برای ساینا به‌ ارمغان آورده‌ اند.

تا جایی که می‌ توان ساینا را از نظر شتاب برتر از تیبا و یا حتی پژو 206 تیپ 2 دانست اما در مقابل تندر 90 که در بازار کارکرده ‌ها می ‌تواند رقیبی سرسخت برای ساینا باشد در این زمینه هم گوی سبقت را از تیبا می رباید، در واقع تندر 90 از لحاظ شتاب از اکثر خودرو های هم‌ رده سریع ‌تر است.

تجربه رانندگی با ساینا

اولین نکته ‌ای که پس از نشستن پشت فرمان ساینا توجه را به خود جلب می‌ کند، کمبود دید از آینه‌ های جانبی و قسمت جلوی خودروست، زیرا ستون‌ ها تاحدودی مانع دید راننده می ‌شوند.

هنگامی که پیشرانه ساینا را استارت می ‌زنیم صدایی کاملا آشنا از موتور بر ‌می ‌خیزد که یاد آور پراید و تیباست. برای شروع و با فشار دادن پدال کلاچ برای جای‌ گذاری دنده، متوجه این موضوع شدیم که کلاچ به ‌صورت نا متعارفی سفت و خشک بوده به‌ گونه ‌ای که کار تعویض دنده کمی مشکل صورت می‌ گیرد.

باتوجه به این ‌که سیم کلاچ توسط مالک خودرو تعویض شده بود اما بازهم پدال کلاچ سفت بود. باتوجه به این‌ که برخی به علت افزایش وزن ساینا نسبت به تیبا، شتاب کمتری را برای آن پیش‌ بینی می‌ کنند، اما درواقع این‌ گونه نبوده و شروع نسبتا خوبی که همراه با هرزگردی چرخ‌ ها و صدای جیغ لاستیک‌ هاست را تجربه کردیم.

سیستم تعلیق مک‌ فرسون در قسمت جلو و سیستم Tarsion Beam مانند پراید، تیبا و ریو در ساینا نیز به کار گرفته شده است و تفاوت خاصی در این زمینه نسبت به تیبا روی نداده است.

عایق بندی کابین به ‌صورتی است که صدای بیرون کمتر به‌ گوش می‌ رسد و برخلاف تیبا دیگر خبری از صدای پیچیدن باد در کابین به‌ گوش نمی ‌رسد، اما هنگامی‌ که دور موتور بالا می ‌رود صدای موتور تا حدودی آزار دهنده شده و آسایش سرنشینان را مختل می ‌کند.

صندلی ‌ها ساینا نسبت به تیبا کمی ارگونومیک‌ تر شده و به همان میزان از راحتی بیشتری برخوردار هستند.
خاموش شدن موتور ساینا در زمان استفاده از کولر

با توجه به ساعات میانی روز و گرمای هوا مجبور به استفاده از سیستم کولر دیجیتال شدیم که باید گفت تفاوت چندانی با تیبا نداشته و جواب‌گوی فضای کوچک کابین بوده، اما نکته قابل تاملی که در این‌ باره وجود دارد این است که، هنگامی که کولر روشن است و دور موتور از 1500 دور در دقیقه پایین‌ تر می ‌آید، موتور خودرو ناگهان خاموش می ‌شود.

این موضوع چندین‌بار در روز تست اتفاق افتاد. همچنین مصرف سوخت این سدان کوچک با توجه به ابعاد و وزن خودرو و همچنین نوع پیشرانه، به‌صورت ترکیبی عدید حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر پیش ‌بینی می‌ شود که در خودروی مورد نظر این عدد به 9 لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش یافته است.

در مجموع می توان گفت که تجربه سواری که ساینا در اختیار شما می ‌گذارد به مراتب از تیبا بهتر بوده و تا حدودی شما را از انتخابی که کرده ‌اید خشنود می‌ سازد.

وجود آپشن‌ های مورد استفاده در کنار سواری بهتر نسبت به تیبا، مواردی است که می‌ تواند مشتریان باشگاه زیر 30 میلیون تومان را ترغیب کند تا این خودروی تازه متولد شده را برای خرید خود انتخاب کنند.

اما همچنان توصیه می کنیم که در این رده قیمتی نیم نگاهی نیز به مدل های نسبتا کم کارکرد (کمتر از 100 هزار کیلومتر کارکرد) از تندر 90 داشته باشید، چرا که کیفیت تندر در بلند مدت و عملکرد پیشرانه و ایمنی کلی خودرو، مناسب تر از خودروهایی نوآورانه ای مانند ساینا به نظر می رسد.

از طرف دیگر با کمی جستجو در بازار دست دوم می توانید نمونه های سالمی از تیبا را با قیمتی در حدود 20 میلیون تومان خریداری کنید که در عمل ضعف فنی یا ایمنی بسیار ملموسی نسبت به ساینا ندارند.

در شرایط فعلی بازار ساینا از نظر قیمتی با رقمی در حدود 28 میلیون تومان برای تیپ فول، در حد واسط خودروهایی مانند تیبا و خانواده پژو 405 و در رقابت مستقیم با مدل های کارکرده تندر 90 قرار گرفته است، اما مدل فعلی ساینا از منظر فنی نه به اندازه تیبا ارزان قیمت است و نه می تواند مزایای کیفی یا عملکردی خودروهایی چون تندر 90 و 405 را ارائه دهد.

شاید به همین دلیل باشد که سایپا اخیرا از برنامه خود برای عرضه مدل اتوماتیک ساینا تا قبل از پایان سال پرده برداشته است، در واقع تجهیز این مدل به گیربکس اتوماتیک می تواند به برگ برنده ساینا در بازار خودروهای 30 میلیونی مبدل شود، هرچند که مسلما با توجه به قدرت پیشرانه و ویژگی های ذاتی گیربکس های CVT، نمی توان نسبت به مشخصات عملکردی ساینا اتوماتیک خوشبین بود.
مقایسه تیبا 2 با سایپا ساینا / ساینا بهتر است یا تیبا دو
ابعاد

از لحاظ ابعادی، تیبا 4105 میلی‌متر طول، 1641 میلی‌متر عرض و 1484 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین ۲ محور آن نیز در حدود 2410 میلی‌متر اعلام شده. وزن خالص خودروی تیبا، ۱۰۰۰ کیلوگرم است. در مقایل ساینا 4215 میلی‌متر طول، 1663 میلی‌متر عرض و ارتفاعی همانند تیبا دارد. وزن خالص ساینا نیز ۱۰۵۰ کیلوگرم اعلام شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، ساینا از لحاظ ابعادی کمی قد کشیده که این باعث می‌شود فضای داخلی کابین جادارتر شود.
مقایسه تیبا 2 با سایپا ساینا / ساینا بهتر است یا تیبا دو
کابین و تجهیزات رفاهی
*عکس بالا نمای درون کابین ساینا

طراحی داخلی ساینا و تیبا، بسیار به‌هم نزدیک است و تغییرات زیادی دیده نمی‌شود. زمانی‌که با کابین ساینا مواجه می‌شوید، تغییرات چشمگیر نخواهند بود.
مقایسه تیبا 2 با سایپا ساینا / ساینا بهتر است یا تیبا دو
سایپا بیشتر بر روی تغییر رنگ داخلی ساینا تمرکز کرده و بخش‌های نقره‌ای رنگ را به آن اضافه کرده است. متاسفانه کیفیت مواد بکار رفته در داشبورد ساینا نسبت به تیبا تغییر مثبتی نداشته و این بخش در صنعت ایران از جمله قسمت‌هایی است که در بسیاری از خودروها تغییری نمی‌کند و فقط قیمت افزایش پیدا می‌کند! جنس داخلی کابین ساینا و تیبا از مواد ارزان قیمت بوده و هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما سایپا از لحاظ تجهیزات ساینا را کمی کامل‌تر از تیبا کرده است و در ۲ مدل معمولی و لوکس، این خودرو را روانه بازار کرده است. مدل فول یا همان لوکس، با تجهیزات قابل قبولی ارائه شده که از جمله آنها می‌توان به آینه‌های جانبی با برقی قابلیت تنظیم، برقی بودن تمام شیشه‌ها، دماسنج محیط اطراف، ایموبلایزر، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD و سنسور دنده عقب اشاره کرد.

محل قرارگیری دکمه‌های بالابر شیشه‌ها در ساینا نسبت به تیبا دچار تغییر شده و تهویه دیجیتال نیز در مرکز داشبورد خودنمایی می‌کند. اما یکی از انتقادات اساسی در زمان عرضه تیبا، مربوط به صندلی‌های آن می‌شد به همین دلیل سایپا تغییرات جدیدی را در صندلی‌های ساینا اعمال کرده تا راحتی بیشتری داشته باشید. یکی از شباهت‌های تیبا و ساینا مربوط به بخش مونتاژ می‌شود. ساینا نیز مانند تیبا از کیفیت مونتاژ پایینی برخوردار است و تعداد عیوب حاصل از بی‌دقتی در مونتاژ در برخی از موارد از تیبا نیز پیشی گرفته است!
مقایسه تیبا 2 با سایپا ساینا / ساینا بهتر است یا تیبا دو
پیشرانه و فنی

در بخش فنی، تیبا و ساینا با هم تفاوتی ندارند و سایپا ترجیح داده است که از همان مشخصات فنی که در تیبا بهره برده، در ساینا نیز استفاده کند. در ساینا و تیبا از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری استفاده شده است. در ایتدا این پیشرانه برای تیبا ۸۰ اسب بخار قدرت را تامین می‌کرد اما با انجام برخی از تغییرات این توان به ۸۷ اسب بخار افزایش یافت. ساینا نیز همین توان را در اختیار دارد. وزن کم، قدرت کافی و گشتاور مناسب باعث شده که تیبا و ساینا در برخی موارد مانند سربالایی جاده‌ها، عملکرد قابل قبولی را از خود نشان بدهند. گیربکس ۵ سرعته دستی در هر ۲ خودرو وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارند اما در ساینا این گیربکس تقویت شده است و دقت تعویض دنده یا همان ضریب تعویض نیز تغییر یافته و باعث عملکرد بهتر آن شده است. میزان مصرف سوخت هر ۲ خودرو تقریبا یکسان است و درحالت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کنند.
مقایسه تیبا 2 با سایپا ساینا / ساینا بهتر است یا تیبا دو
ایمنی

همانطور که گفته شد، تیبا و ساینا از لحاظ ایمنی مجهز به ۲ کیسه‌هوا هستند و ترمز ABS نیز برای آن‌ها درنظر گرفته شده اما متاسفانه هیچ‌گونه تست تصادفی از این خودرو در دسترس نیست و فقط یک کلیپ انیمیشن از سوی سایپا منتشر شده که مربوط به تست تصادف تیبا می‌شود که خیلی بچگانه ساخته شده است! از لحاظ قدرت بدنه بدون شک خودروهایی مانند سمند یا پژو پارس از تیبا و ساینا قدرتمندتر هستند. به طورکلی از لحاظ ایمنی بسیاری از خودروهای ایرانی ضعف دارند و نمی‌توان به آنها اطمینان کرد که ساینا و تیبا نیز جزء این خودروها محسوب می‌شوند.
مقایسه تیبا 2 با سایپا ساینا / ساینا بهتر است یا تیبا دو
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایده‌آل برای پروژه‌های شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
مری - چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
لطفا اصلا تیبا ۲ نخرید ۷ماه دارم برای سال ۱۴۰۰ وقتی ۲۰هزار کارکرده بود خریدمش؛ کپ میکنه و ریپ میزنه بنزین سوپر ریختم درست نشد استپر عوض کردم درست نشد؛ شمع عوض کردم و سنسور اکسیژن عوض کردم ولی فایده نداشت؛ شنیدم تیبا۲ برای بعضی ها خوب دراومده برای بعضی ها نه؛ میخوام عوضش کنم
محمدرضا - دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
سلام دوستان وقتتون بخیر من میخوام صفر تیبا ۲ یا ساینا بخرم دوستان از نظر فنی کدومشون بهتره با معرفتتون منو راهنمایی کنید ممنونم‌
هادی - پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹
پشت ساینا مثل دسته فرغون هست ولی تیبا2شیک هست و راحت میشه اسپورش کنی
محمد - پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام یه ۴ماهی هستش که تیبا ۲ گرفتم ظاهری جوان پسند داده ولی متاسفانه گیربکسش عین پراید بدرد نخورده.
رضا - دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام فقط تیبا ۲ عالیه من راضیم.
یامهدی - سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
ببخشید منم بین خرید ساینا با تیبا موندم... بلاخره چه کنم.... کاش یه کارشناس اینجا بود
محمد - سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
بابا آخرش کدوم بهتره؟ البته ازنظرمن جفتش در یک رده هست تیبا2 جون پسنده وساینابخاطرصندوقش خانوادگی تره
مهرداد - پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
من یه ساله ساینا خریدم خدایی ماشین خوبیه اصلا اذیتم نکرده .تیبا۲فقط پشتش قشنگه ولی ساینا همه چیش .در کل ساینا بهتره چون تیبا هم داشتم
مهراب - چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
فقط تیبا۲ سایناچیه انگار شبیه لاکپشته
علیرضا - جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
ساینا سر تر از تیبا ۲ است زیباییش حرف نداره من دارم ساینای صفر Ex می خرم میخوام درستش کنم دیونه
مهرداد - شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام ازنظرمن هرجفتش یه اشغال کیفیت صفربدردنخورمن یسال دارم گیربکسشون اشغال
امین - پنجشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۸
به نظر من ساینا
میلاد - شنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۸
آخرش نفهمید ساینا بهتر بود یا تیبا۲
امین - جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
ما دو ماه پیش ساینا مدل 97 گرفتیم ساینا نسبت به تیبا هم زیبا تر است و همچنین امکانات بیشتری دردمند کولر اتوماتیک و داخلی زیباتر آینهبیرقی شیشههای عقب هم برقی و حتی داخل اش هم زیباتر و بهروزتر است نسبت به تیبا
سلمان - سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸
سلام من سال ٩٢ تيبا صندوق دار خشك گرفتم كيفيتش خوب بود چه از لحاظ موتورى چه اتاق بعد ٦ ماه فروختم چون بيشتر از ٦ ماه ماشينو نگه نميدارم تا امسال كه يه ساينا خشك ٩٧ گرفتم ١٥٠٠ كيلومتر اول ١ليتر روغن كم كرد سر كيلومتر٣٥٠٠ باز يه ليتر ديگه كم كرد .شايدم شانس من بوده اتاقش سنگين هست ولى سر پيچ واقعا تعادل نداره كولرشم خيلى صدا ميده كلا حال نكردم باهاش تا ديدم يه بنده خدايى اگهى زده تيبا ٢ داره معاوضه ميكنه با ساينا يا كوييك معا وضع كرديم وقتى سوار تيبا ٢ شدم ديدم اصلا زيرپوشم فنى شتاب خيلى سر تره از ساينا.من تعصب خاصى رو هيچ ماشين ندارم .ساينا جلوش قشنگتريه از تيبا ٢ولى تيبا ٢ باز عقبش قشنگتره كلا جوون پسند تره .يه سپر ساينا بخاين بخرين ١ ميليون براتون در مياد ولى تيبا ٢٠٠ هزار .تيبا ١٠ سال اومده و قطعاتش مثل پرايد زياده
توحید - جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تی با ۲ خوبه خوب که نه عالیه هر کی داره میدونه من چی میگم الان دو ساله پدر ماشین رو در میارم اما اخ هم نمیگه ستایش عالیه تی با ۱۶۰تا میده در حالی که ساینا ۱۴۰تا رو به زور پر میکنه با تیبا کولر روشن راحت رانندگی کنین در حالی که ساینا با کولر روشن وقتی دور موتور میاد پایین خود به خود خاموش میشه و این از ضعف ساینا بوده و تیبا ۲ برتر از ساینا میباشد حالا انتخاب با شماست
هانیه - یکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام من تیبا 2 دارم ماشین بدی نیست ولی دید نداره به کیلومتر / از لحاظ ظاهر ساینا خوشگل تره دوست دارم ماشینمو عوضش کنم ساینا بخر.
وحید - یکشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
به نظر من نه تیبا دو نه ساینا هیچکدوم تلفیق این دو تا قشنگتره (کوئیک) عالی وری گود فقط کوئیک
- شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
فقط۴۰۵ هم بادوام هم لاش خوری
مسعود - پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
سلام به عزیزان بنده در سال های اخیر خیلی ماشین عوض کردم از پراید تیبا و دنا تا الان که ساینا دارم میخرم شاید باورتون نشه اما انقدی که من با ماشین تیبا راحت بودم با ماشین دنا ایران خودرو نبودم ماشین تیبا نرم پرشتاب و ازهمه مهمتر سیستم تعلیق خوب و بی سرصدا بود من از دنا راضی بودم ولی واقعا صدای اتاق و جلوبندی دنا بیشتر از تیبا بوده و حالاهم از ساینا خوشم میاد که فیس بهتری نسبت به تیبا داره و فنی هم مثل تیبا به شما دوستان پیشنهاد میکنم چه تیبا و ساینا هردو ارزش خریدن و استفاده کردن رو داره هرکی هم داره مبارکش باشه
صابر - سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
الهی نابود بشه صنعت خودروسازی کشور این آرزوی دیرینه همه ملته
أرسلان - یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷
وقتی قلب تپنده ماشین مگاموتور باشه خیالتون تخت وهیچ نگرانی نداشته باشید . ساینا و تیبا هردو ماشین قابل قبول هستند از نظر زیبایی ساینا قشنگ شیک و. بروزتره. کسانی که می‌خواهند انتخاب کنند ساینا بهتره سرتره و امکانات وآپشنهای بیشتری داره . ی سنسور دنده عقب که چقدر کمک میکنه موقع پارک کردن. وآرزوی موفقیت برای همه
پارسی - جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷
من حدود دوساله که تیبا۲دارم و واقعا ازش راضی هستم و شتاب خوبی داره
علی - شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
ساینا ماشین خوبیه 1 ساله دارم و راضی بودم خدارو شکر/
جواد - سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
فقط تیبا 2
ایوب - یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
سلام من یک تیبا2 دارم مدل95/7بعدازیک ماه توگیربوکس صدا دراومد برمدش نمایندگی درست کرد ولی بازم بعد 4ماه دوباره تو گیربوکس مشکل گیر اوردم دنده پرونی داشت درست کردم بردم نمایندگی ولی اخه بعد 6ماه بازم خراب شد مشکل تیبا2 گیربوکسیه میخایین تبیا 2 بخربین برنجی کره ایی اصل بزارین و اگه اهوازی باشین همچنین مشکلی گیر اوردین خدایش فقط وفقط نمایندگی کجور خوبه من بنظرم ساینا مستحکمتره ازتیبا2 و جاسازتر است پیشنهاد شخصی سایناست
علی - شنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۷
خیلی ماشین های خوبی تیبا 2
داریوش - چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام من ساینا دارم ولی با مقایسه ای که کردم مونتاژ اتاقش خیلی خیلی از تیبا ضعیف تره مثلا لبه گلگیرها ی جلو وقتی کاپوت رامیدی بالا یا لبه های درب صدوق عقب بین چراغها وچند جای دیگه
رضا - سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
من تصمیم گرفتم ساینا بخرم فامیلمون کارشناس خودروه گفت ساینابخربه حرفش ایمان دارم
امین - دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷
به نظر من تیبا 2 بهتر و زیباتر از ساینا است البته هر دویشان خوب هستند
حجت بستاقی - شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷
در تیبا دو در روز دید کیلومتر و دور موتور با انعکاس نور خورشید خیل راننده را اذیت میکند
رها - دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷
یکی میگه بخرید یکی میگه نخرید بابا یه جواب درست به ما بدید تیبا 2 یا ساینا؟
امیر - پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
بنظر من ساینا از تیبا و تیبا خیلی بهتره داشبورد زیبا تر تهویه مطبوع و دیجیتال و صندلیهای بهتر و ظاهر خیلی بهتری از تیبا2 داره شما از جلو به ساینا و تیبا نیگا کن واقعا تیبا کاپوت و جلوه ی زشتی داره با اون جلو پنجرش و چراغاش ولی ساینا چهره ی به روزتر وجذابتری داره
جلالی - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
ما از دو نفر آشنایان که در سایپا کار میکردند هر دو گفتند ساینا از تیبا۲ بهتره گرچه اینم گفتند اگه بتونی کمی بیشتر خرج کنی و اینها رو نخری به نفعته.
میثم - جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
تیبا2خریدم پشیمونم نیستم ماشین خوبیه
نوروز - دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
والا منم الان میخوام ماشین بخرم ولی نمیدونم کدوم انتخاب کنم تیبا2یاساینا.نمیدونمم .کسی میشه راهنمایی کنه .
علی - شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
آقا بین تیبا۲ وساینا موندم کدوما بگیرم خواهشن یه راهنمایی درست بدید که از دودلی دربیارم
رسول - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
من تیبا ۲ دارم با ساینا فرقی نداره ولی تیبا۲ قشنگتر و جوان پسند تر است.بیشترم استقبال شده تا ساینا
مرتضی - یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
اتفاقا سایناوتیبا ۲هردو ماشین عالی ومورد پسند واستقبال مشتریان قرار گرفته اند بخاطر اینکه ثابت شده هردو ماشین کم استهلاک و بدون دردسر هستند. کسانی که ایراد میگیرن الکی وبدون هیچ فنی و درایت ی چیزی میگن ما هم میگم ببخشد با بنز ولامبرگنی مقایسه نکنید.
sajad - سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
تازه تیبا۲خرید م بنظرتون از ساینا بهتره
مریم - سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
سلام . میخام تیبا۲ یا ساینا بخرم. لطفا کسی دقیق بگو کدوم بهتره. واقعا دارم دیوونه میشم یا این نظرات مختلف
محسن - شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشیدخدمت دوستان عزیزمن تیبا2بخرم یاساینا
رضا - شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
مشخص نیست نگارنده چه زیبایی در ساینا دیده است که اینقدر از واژه زیبا استفاده کرده است! هر دو محصول و همچنین محصول جدید تر سایپا به نام کوییک از تشتت در طراحی رنج می برد. به عبارت ساده تر به قدری قسمتهای عاریه گرفته شده از خودرو های مختلف را جهت سر هم بندی کردن یک محصول به اصطلاح جدید به همدیگر چسبانده اند که هر قسمت از خودرو ساز خود را می زند و در هیچکدام از این خودرو ها هیچ گونه هماهنگی در طراحی دیده نمی شود. به عبارتی ساخت خودرو های اینچنینی در مقایسه با طراحی هماهنگ پراید یک فاجعه می شود.
ارمان - پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
من الان دقیقا 1 ماهی میشه که تیبا 2 خریدم خداوکیلی راضیم از نظر سرعت و شتاب معرکه .هرچی گاز میدی بازم گاز میخواد .اونایی که دارن این اتول رو میدونن من چی میگم .ازتون خواهش میکنم برید مشخصات فنی برلیانسو که تقریبا 2 برابر تیبا 2 قیمت داره را ببینید هیچ فرق فنی نداره .من خدا رو شکر خیلی راضی هستم .
انصافی - یکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶
هردو ماشین خوبی اند. ولی ساینا سرتراست به مراتب بهتر از این ماشین های چینی است. هرکس درباره تیباوساینا بد بگه هیچی از ماشین نمیدونه . ودرغ گفته. بهترین هستند یکی ساینا دومین تیبا. بخرید تا بیشتر گرون نشده بخصوص ساینا استقبال زیادی داره .ومتاسفانه سایپا هی قیمت را میکشد بالا.
علی - چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶
تیبا معرکس ولی متاسفانه ندارم.موتور دارم.بد نیست
باقر - پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
دوستان عزیز من یکسالی میشه دارم من خریدم غلط کردم آقا نخر پراید بخر کیفیت قطعاتش اشغال هستش هر ماه یکی دوتا از قطعاتش خراب میشه شرکت سایپا هم زنگ میزنی با پر روی میگن مگه چقدر پول دادی انتظار کیفیت داری اون نعمت زاده پدر سگ رو که اینطوری میگه باید گرون بشه کسی دید از طرف من توف کنید رو صورتش با تشکر


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.