مشخصات فنی و تصاویر وانت پادرا + قیمت روز و معایب و نظرات مردم
پادرا نسل جديدي از وانتهاي تك كابين در شركت زامياد گروه خودروسازي سايپا مي باشد كه به زودي به بازار براي علاقمندان به اين نوع خوروها عرضه خواهد شد . فرمان هيدزوليك - ترمز ABS - آينه هاي جانبي برقي به همراه استاندارد آلايندگي زيست محيطي يورو 5 از جمله ويژگيهاي شاخص اين محصول مي باشد.
زامیاد میخواهد نیسان معروف آبی رنگ خود را با خودروی بهروزتری جایگزین کند. مدیرعامل شرکت زامیاد، در نشستی با رسانهها ضمن اشاره به مشکلات و دغدغههای تولید، تأمین قطعات و کمبود نقدینگی گفت: در سالهای اخیر استانداردهای سختگیرانهای درزمینهٔ ایمنی و مصرف سوخت وارد عرصه تولید خودرو گشته که برای تولیدکنندگان مشکلاتی را به وجود آورده است زیرا از یکسو اجرای این طرحها نیازمند تأمین نقدینگی است و از سوی دیگر امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.
مهندس حمیدی افزود: 42 سال است که خودروی نیسان آبی زامیاد با یک مشخصات در حال تولید بود. این محصول نقاط ضعفی دارد و رویکرد ما از رده خارج کردن این خودرو از خط تولید است البته رسالتی که این محصول در بازار حملونقل کشور ایفا کرده بر کسی پوشیده نیست و این محصول بهشرط افزایش کیفیت توانایی عرضه خدمات در سالهای آینده را دارا است.
وی افزود: توان باربری این محصول معادل 3 وانت است و این در حالی است که محصولی که یکسوم این خودرو بار حمل میکند در هر 100 کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف میکند درحالیکه نیسان آبی زامیاد در هر 100 کیلومتر سه برابر بار حمل میکند و تنها 12 الی 13.2 لیتر مصرف سوخت دارد.
مهندس حمیدی ضمن اشاره به میزان مصرف سوخت 18 لیتری وانتهای نیسان کاربراتوری که در گذشته تولید میشد، اظهار داشت: کاهش مصرف 1 لیتر بنزین بسیار سخت و هزینهبر است و امروز این خودرو نسبت به گذشته خود 5.5 لیتر کاهش مصرف سوخت دارد و این در حالی است که از زمان تولید مدل دیزل این خودرو تاکنون هزار میلیارد تومان منافع برای کشور از جهت صرفهجویی سوخت ذخیره شده است.
وی در ادامه افزود: به منظور تغییر ظاهر خودروی نیسان آبی،مدل پادرا تولید شد که در ابتدا دستساز بود و خط تولید نداشت. این خودرو با مصرف سوخت کمتر و راحتی فرمان پذیری و هندلینگ به گیربکس 6 دنده مجهز شده است و تاکنون 110 الی 120 دستگاه از این مدل تولید شده که به ارگانها در قالب مزایده فروخته خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت خودرو مشخص شود و در اردیبهشت ماه سال آینده فروش پادرا به عموم مشتریان آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت زامیاد افزود : این خودرو به کشورهای تونس،ترکمنستان و لیبی صادر شده است.
وی در ادامه افزود: درصد زیادی از خودروهای در حال تردد کاربراتوری و فرسوده هستند و ما اصرار داریم که دولت برای تعویض این خودروها با مدلهای انژکتوری حمایت لازم را انجام دهد.
مشخصات كلي
طول(mm) 5185mm
عرض(بدون در نظر گرفتن آيينه ها)(mm) 1690mm
ارتفاع(mm) 1725mm
وزن
وزن خالص 1685kg
مصرف سوخت(lit)
ظرفيت باك(lit) 55Liter
رينگ و تاير
R 75.50 16 عقب
16 R 7.00 جلو
مشخصات فني
گيربكس
نوع كلاچ فشاری، تک صفحه ای خشک با سیستم هیدرولیکی
تعداد دنده
6 دنده دستی
موتور
نوع موتور انژکتوری- بنزینی
تعداد سيلندر - تعداد سوپاپ ۴ سیلندر خطی
حجم موتور cc 2389 سی سی
حداكثر قدرت 95 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 175 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
فرمان
نوع فرمان هيدروليك، ساچمه ای برگشت پذیر
سيستم تعليق
سيستم تعليق جلو کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی، میله موج گیر
سيستم تعليق عقب کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی، فنر شمش
ترمز
جلو دیسکی
عقب کاسه ای
تجهيزات ايمني و رفاهي
ایموبیلایزر
شیشه بالابر
برقی،تنظیم آینه جانبی برقی
سيستم محورها (اكسل ها)
نوع اكسل جلو مستقل، جناقی دوبل
نوع اكسل عقب صلب، چرخدنده هیپوئیدی با ضریب انتقال نهایی 5.571:1
سيستم تعليق
نوع تعليق اكسل جلو کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی، میله موج گیر
نوع تعليق اكسل عقب کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی، فنر شمش
سیستم کولر
بررسی :
نیسان جونیور یا بهعبارتدیگر زامیاد 24 را میتوان یکی از خودروهایی دانست که حق بزرگی بر حملونقل بار در ایران دارد! چراکه این وانت پیر سالیان سال است در جادههای کشور مشغول به جابجایی بار بوده و علیرغم ایمنی زیر صفر و ایجاد حوادث زیاد تولید آن همچنان ادامه دارد. از طرف دیگر میتوان آن را یکی از رکوردداران بیشترین زمان تولید یک خودرو در دنیا دانست! زیرا تولید آن از سال 1349 یعنی 46 سال پیش آغازشده و هنوز قصد خداحافظی با خط تولید را ندارد.
اما آخرین و جدیدترین شاهکار زامیاد برای بهسازی نیسان جونیور، وانتی است بنام پادرا. این وانت هم که در سال 92 معرفی شد همانند شوکا تلفیقی است از اتاق وانت چینی فودی Lion با شاسی جونیور! اما در پادرا برخلاف شوکا فقط قسمت جلویی اتاق عوضشده است و قسمت عقبی و پشت خودرو کاملاً مشابه همان جونیور 46 ساله است! داشبورد پادرا نیز برگرفته از همان وانت چینی مذکور است و به امکانات و تجهیزات بیشتری چون شیشهها و آینههای جانبی برقی، ایموبیلایزر و کولر مجهز شده است. پس از گذشت 4 سال از رونماییِ پادرا، بهتازگی فروش آن آغازشده است که این نشان میدهد خودروسازان ما حتی در تعویض اتاق یک خودروی قدیمی و بهتولید رساندن آن چقدر ناتوان هستند.
قیمت زامیاد پادرا 42,700,000 تومان تعیینشده است درحالیکه اولین سری آن با تخفیف ویژه 2,800,000 تومانی و با قیمت نهایی 39,900,000 بفروش میرسد که بازهم برای یک وانت کهنه با یک اتاقِ جدیدِ نصفه و نیمه، قیمت گرانی بشمار میرود. این در حالی است که زامیاد 24 در حال حاضر حدود 29 میلیون تومان و نسخهٔ دیزل آن 36 میلیون تومان قیمت دارد. بااینکه به نظر میرسد پادرا با همان موتور بنزینی قدیمی عرضه شود معلوم نیست اختلاف قیمت 13 میلیون تومانی آن با زامیاد 24 معمولی به چه علت است. حال باید منتظر ماند و دید که پادرا در بازار بی تنوع و تشنهٔ وانتهای ایران به موفقیت خواهد رسید یا اینکه همچون دیگر تلاشهای زامیاد درزمینهٔ ساخت وانتی جدید بر اساس نیسان جونیور محکومبه شکست خواهد بود.
نظرات :
#1
سلام خدایش خیلی تلاش کردین چراغاش عوض کردین شما مردم ایران چی فرض کردین خوردرو ملی تولید کنید ن اینکه سال ب سال چراغاش عوض کنید به این بهانه ما گرونتر بدین به مردم
#2
کاملا معلومه روی پیلت فرم نیسان ابی ساخته شده. اصلا حاضر به تعویض خط تولید نیستن اینا . یک اتاق و داشبورد جدید چینی اضاف شده
#3
بابا به خدا مردم راضی نیستن به خاطر دو تا چراغ و داشبورد 10 ملیون اضافه بدن تازه ظرفیت نیسان آبی بیشتره(3نفره) اگه عرضه دارین کلا ماشین جدید بیارین اکه نه همون رو بدین که حد اقل طراهیش مال نیسان ژاپن و خیلی محبوب وخسته هست.
#4
باتشکر از طراحی زیبا داخل پادرا خیلی قشنگه مثل تویوتا می مونه ولی بیرونش خیلی زشته از پیکان زشتره
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!نمایش قیمت