ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

راهنمای تعمیر بوق خودرو!

راهنمای تعمیر بوق خودرو!بوق یکی از اجزاء مهم و کاربردی هر خودرو است که ممکن است معایب متعددی پیدا کند. شاید صدای بوق ضعیف بشود شاید هم هیچ صدایی از آن بیرون نیاید. بیشتر اوقات تعمیر کردن بوق کاری است که خودتان می‌توانید آن را انجام بدهید ولی گاهی اوقات اگر لازم باشد قسمت‌های دیگری از خودرو نظیر کیسه هوای جانبی صندلی راننده را درست سرجایش نصب کنید کنید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

شاسی بوق باید تا زمانی که خودرو کار می کند، کار کند. در اغلب موارد، این قطعه بر اثر گذر زمان و استفاده ی مداوم فرسوده می شود. همچنین در نظر داشته باشید این قطعه در برابر حرارت زیاد خودرو قرار دارد. با گذشت زمان این حرارت بر روی این قطعه اثر می گذارد و به طور کلی، سیم کشی داخل این قطعه آسیب می بیند و مانع کار کردن درست آن می شود. تلاش برای رفع مشکل سیم کشی معمولاً باعث بدتر شدن اوضاع می شود و حتی ممکن است باعث ایجاد آسیب بیشتر به خودروی شما شود.

عوض کردن این قطعه کار بسیار سخت و تخصصی است و مراحل پیچیده ای دارد، بهتر است تعویض آن را به کسی بسپارید که در این کار ماهر است. درحالی که روشی وجود ندارد که بتوان تشخیص دارد شاسی بوق بد کار می کند یا نه، اما افراد ماهر با بعضی تست ها می توانند آن را تشخیص دهند و متوجه شوند که آیا شاسی بوق به درستی کار می کند یا نه؟

راهنمای تعمیر بوق :


مرحله اول
مشخص کنید که ایراد از کدام قسمت بوق است. اگر تعیین کنید بوق چه مشکلی دارد بهتر می‌توانید راه حلی برای تعمیر آن انتخاب کنید.

مرحله دوم
کاپوت را بالا بزنید و از دوست‌تان بخواهید بوق بزند. جالب است بدانید بعضی خودرو دو یا چند بوق دارند. اگر صدای بوق ضعیف است، نشانه این است که یک یا دو بوق از کار افتاده‌اند.

مرحله سوم
بوق یا بوق‌‍‌ها را پیدا کنید. آن‌ها معمولاً روی میله‌های محافظ رادیاتور یا پشت جلو پنجره قرار گرفته‌اند.راهنمای تعمیر بوق خودرو!
مرحله چهارم
فیش‌ها را جدا کنید. از بوق چند سیم بیرون آمده‌اند. برای جدا کردن فیش‌ها، قسمت پایین ترمینال را بگیرید، سپس فیش‌ها را بیرون بکشید. اجزایی که به سیم‌ها وصل هستند را نیز جدا کنید، همه را تمیز و مجدداً وصل کنید. دوباره از دوست‌تان بخواهید بوق بزند.

مرحله پنجم
در صورتی که هیچ صدایی شنیده نشد، سراغ جعبه فیوز بروید. دفترچه راهنمای خودرو را بخوانید تا بتوانید محل جعبه فیوز را پیدا کنید. همچنین این دفترچه به شما می‌گوید کدام فیوز خاص مربوط به بوق است.

مرحله ششم
فیوز مربوطه را با دم‌باریک با انبردست بیرون بکشید. شاید با انگشت‌های دست هم بشود این کار را انجام داد. بهتر است بدانید اگر قطعه فلزی داخل فیوز بشکند، فیوز کار نخواهد کرد.

مرحله هفتم
اگر مشکل از فیوز است آن را عوض کنید. فیوز جدید را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم یدکی خریداری کنید. فیوز نو را در جای خودش بگذارید و دوباره بوق بزنید.

مرحله هشتم
چنانچه فیوز هیچ مشکلی نداشت، ببینید آیا چراغ ایربگ روشن شده است یا نه؟ اگر برای کیسه هوا مشکلی پیش بیاید ممکن است بوق را از کار بیندازد. اگر کیسه هوا در جای خودش باز شده باشد، ممکن است در کار قسمتی به نام فنر ساعتی اختلال ایجاد کند. این فنر به جریان برق اجازه می‌دهد از کویل به دکمه بوق برسد.

مرحله نهم
اگر چراغ ایربگ روشن شده است به یک مکانیک ماهر مراجعه کنید. اگر کیسه هوا در جای خودش باز شده باشد، به یک مکانیک ماهر نیاز خواهید داشت تا آن را باز و درست در جای خودش نصب کند. اگر مشکلات دیگری هم در رابطه با بوق وجود داشته‌اند که خودتان نتوانسته‌اید تشخیص بدهید، مکانیک آن‌ها را تشخیص خواهد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.