ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه تویوتا لندکروز 200 VX AT با تویوتا پرادو

مقایسه تویوتا لندکروز 200 VX AT با تویوتا پرادودر این صفحه از وب سایت فایندز به مقایسه دو برادر از خانواده تویوتا می پردازیم، دو شاسی بلندی که آرزوی اکثر عاشقان خودروهای شاسی بلند نرم و راحت، یعنی تویوتا لندکروز 200 VX AT با تویوتا لندکروز پرادو، شماهم می توانید در بخش نظرات به این بحث ملحق شوید :
مشخصات فنی گالری عکس تویوتا لندکروزر 2016 + قیمت، آمار فروش و تاریخچه
قیمت روز تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو و راو4 دست دوم
تفاوت عمده اين دو خودرو در سيستم تعليق بسيار پيشرفته لندكروز می باشد که يكي از دلايل بالا بودن قيمت اين خودرو نسبت به پرادو ست. از تفاوت هاي ديگر هم می توان به حجم موتور بالاتر لندكروز نام برد.

اما پرادو از نظر کمک بدلیل فنر بندی بادی روغنیه مانند زانتیا از لند کروزر خیلی نرمتر می باشد.

از لحاظ موتوری، پرادو در برابر لندکروز حرفی برای گفتن ندارد، موتور هشت سیلندر 200 VX AT توانایی تولید 263 اسب بخار قدرت با 3400 دور دقیقه و همچنین گشتاور 650 نیوتن متری را دارد اما پرادو با موتور 4 سیلندرش توانایی تولید 173 اسب بخار قدرت با 410 نیوتن متر را دارد.

لندکروز خودروی بزرگتر و جادارتری ست :
ابعاد لندکروز :
طول : 4950 mm عرض : 1980 mm ارتفاع : 1910 mm فاصله دو محور : 2850 mm فاصله بدنه با زمین : 225 mm

ابعاد پرادو :
طول : 4780 mm عرض : 1885 mm ارتفاع : 1880 mm فاصله دو محور : 2790 mm فاصله بدنه با زمین : 225 mm

وزن هردو شاسی بلند 2725 کیلوگرم می باشد اما لندکروز شتاب اولیه بهتری دارد، لندکروز صفر تا صد را در 9.2 ثانیه با حداکثر سرعت 200 KM طی می کند و پرادو صفر تا صد را در 10.9 ثانیه با حداکثر سرعت 180 KM/H طی می کند.

در ادامه به معرفی این دو خودرو می پردازیم لطفاً با فایندز همراه باشید :
مقایسه تویوتا لندکروز 200 VX AT با تویوتا پرادو
Land Cruisers 200 VX AT يكي از بهترين محصولات تويوتاست كه همه ي ما تا حالا بارها اسمش رو شنيديم.اين خودرو جايزه ي بهترين 4 چرخ محرك سال 2006 رو از آن خودش كرده و سال 2005 جايزه ي بهترين SUV بالاي 36000 دلار رو دريافت كرده.

البته اين ماشين يك تاريخچه ي 50 ساله داره.يا به عبارتي داراي يك دوره ي تكامل 50 ساله هستش.تو اين مقاله من تويوتا Land Cruiser مدل 2006 رو معرفي ميكنم.

نوع موتور: 5.7 لیتری 8 سیلندر خورجینی/VVTI/DOHC
حداكثر قدرت موتور 263 اسب بخار در 3400 دور در دقيقه
سيستم احتراق: الكتونيكي به همراه سيستم احتراق مستقيم تويوتا (TDI)
مقایسه تویوتا لندکروز 200 VX AT با تویوتا پرادو
* نمایی از درون کابین لندکروز

سيستم انتقال قدرت: 5 دنده با كنترل الكترونيكي اتوماتيك (ECT) به همراه حالت كمكي(second-gear start mode and power mode)

ساختار بدنه: بدنه فولادي يكپارچه شده در 9 عضو نردباني

سلسله مراتب حركت به جلو: 4 چرخ محرك هميشگي به همراه قفل مركزي ديفرنسيال

سيستم تعليق:سيستم مستقل دو جناقي تعليق جلو به همراه فنر پيچشي و ميله ي تعادل .سيستم تعليق 4 ارتباطه در عقب به همراه فنر مارپيچ و ميله ي تعادل و به همراه 4 فنر مارپيچ سيستم تعليق در عقب و ميله ي تثبيت كننده و نيم محور نوسان

به هر حال واسه همچين ماشيني يه سيستم تعليق خفن دور از انتظار نبود

هدايت: سرعت موتور متغير هوشمند قدرت كمكي به وسيله ي ميله دندانه دار و چرخ دندانه کوچک

ترمزها: نيروي كمكي به همراه 4 پيستون در جلو و دو پيستون در عقب.ديسك هاي خنك شونده به همراه بوستر ترمز هيدروليك و سيستم ضد قفل (ABS) و Electronic Brake-force Distribution سيستم (EBD) و نيز ترمز كمكي . همچنين ترمز ABS در محدوده هاي بالا و پايين به كار ميافتد(فكر ميكنم منظورش اينه كه در هر شرايطي عمل ميكنه و طوري نيست كه فقط در شرايط ترمز شديد به كار بيوفته)
خب ميبينيم كه واقعا ترمزاش كامل هستند

دو نوع كنترل هم داشت:
يكي كنترل قدرت کشش بکسل کردن و يكي كنترل ثبات و پايداري خودرو(VSC) كه هر دو تا استاندارد بودن

حالا تاير ها:
اندازه: P275/60R18
مقایسه تویوتا لندکروز 200 VX AT با تویوتا پرادو
پرادو از سري خودروهاي شاسی بلند شركت تويوتا ميباشد كه از سال 1984 تولید می شود این خودرو با نام های Land Cruiser LC70, LC90, LC120, LC150 نیز شناخته می شود و يكي از محبوب ترين هاي دنياي خودروهاي بياباني به حساب مي آيد. خودرويي متناسب با فضاي شهري و مصرف سوخت كم و در عين حال مانوس با بيابان.

نماي خارجي : پرادو تركيبي پيشرفته از قدرت، كيفيت و زيبايي است، خودرويي كه چشمان ما ايرانيان را به يك نظر ميربايد! در جلوي اين خودرو دو چراغ بزرگ را كه تا روي كاپوت پيشروي كرده اند ميبينيم. در ميان اين دو جلو پنجره اي استيل رنگ آن با آرم تويوتا قرار گفته. در روي سپر يك قطعه ي استيل كه روي آن نام PRADO حك شده و گارد محافظ به همراه دو چراغ مه شكن چشم نوازي ميكند. در نماي بغل خودرو اولين چيزي كه نظر شما را جذب ميكند رينگ هاي آلومينيومي شش پر به همراه آرم تويوتا در وسط آنها است. درب دوم كمي از درب اول كوچكتر است كه ركاب بغل خودرو در زير آن دو قرار دارد. در پشت خودرو، چراغ ها با برآمدگي بر روي بعضي نواحي ديده ميشود كه بسيار زيبا هستند. يك زاپاس بند هم وجود دارد كه روي ان نام خودرو نوشته شده.
مقایسه تویوتا لندکروز 200 VX AT با تویوتا پرادو
نماي داخلي : داخل خودرو يك طراحي مدرن و فوق العاده است. تركيبي زيبا از پنل هاي نقره اي، چوبي و مشكي. در وسط داشبورد از بالا اولين چيزي كه ديده ميشود صفحه اي است كه شمال قطب نما، شيب سنج، دما سنج و ساعت ديجيتال كه امكانات لازم براي سفرهاي بياباني و كوهستاني است. در زير اين نمايشگر سيستم صوتي خودرو وجود دارد. بعد از سيستم صوتي نوبت ميرسد به سيستم تهويه و تنظيم دماي خودرو. دو عدد كولر تمام اتومات با قابليت تنظيم دماي هوشمند، زاويه و شدت وزش فن ها و تنظيمات ديگر است. بعد از اين مجموعه، دنده و كمك خودرو قرار دارد، همانطور كه ميدانيد خودورهاي بياباني داراي 2 ديفرنسيل ميباشند كه قابليت اعمال نيرو از عقب و كشش از جلو را به طور همزمان به راننده ميدهد به همين دليل است كه اين تيپ از خودروها قادرند از سطوح شيبدار به راحتي بالا روند. در دو طرف اين مجموعه دريچه هاي هواي وسط قرار دارند كه دو قاب نقره اي رنگ آنها را در بر گفته است و از بالا تا پايين ادامه دارد. دستگيرههاي باز كردن درب ها هم بهرنگ نقره اي هستند و دور كليدهاي بالا و پايين آوردن شيشه هم يك قاب آلومينيومي قرار دارد.

موتور و مشخصات ديگر (Toyota Land Cruiser Prado) : اين خودرو داراي يك موتور 4 سيلندر 16 سوپاپه است كه با ظرفيت 2982 cc قدرتي معادل 160 اسب بخار در 5200 دور در دقيقه را ايجاد ميكند و داراي گيربكس 5 دنده دستي است. طول اين خودرو 4780 ميليمتر، عرض آن 1885 ميليمتر و ارتفاعش 1880 ميليمتر است. وزن اين خودرو 2725 كيلوگرم استو داراي سيستم تعليق جناقي مستقل در جلو و سيستم پهار نقطه اي در عقب است. ترمزها از نوع ديسكي با پره هاي خنك شونده و مجهز به سيستم ضد بلوكه ABS هستند. حجم باك خودرو 87 ليتر است. فرمان از نوع هيدروليك با قابليت تنظيم است. برخي از امكانات ديگر عبارتند از : شيشه بالابر برقي و قفل مركزي، سيستم دزديگر ايموبالايزر، برف پاكن جلو و عقب، آينه بغل برقي، گرمكن شيشه عقب، كيسه هاي هواي ايمني براي دوئ سرنشين جلو و 6 عدد بلندگوي پر قدرت در جلو، وسط و انتهاي خودرو.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.