ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اطلاعات فنی و تاریخچه تولید خودروی پرفروش پراید pride

اطلاعات فنی و تاریخچه تولید خودروی پرفروش پراید prideپراید خودرویی است که تولید آن در ایران از سال ۷۲ در شرکت سایپا آغاز شد.
اطلاعات فنی و تاریخچه تولید خودروی پرفروش پراید pride
عکس هایی از متفاوت ترین پرایدها + پراید کروک و تاریخچه تولید پراید
پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا (تصویر بالا) فروش رفت.

مشخصات، معایب و مزایای سایپا 132 SE مدل 1398 کیلومتر

تصاویر کیا پراید #1
compare مقایسه سایپا 132 SE مدل 1398 کیلومتر با دیگر محصولات

مشخصات سایپا 132 SE مدل 1398 کیلومتر

ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.
شرکت سایپا با ایجاد زنجیره‌ای از قطعه سازان فنی در گروه سایپا و با حمایت از قطعه سازان بخش خصوصی سعی در ساخت داخل نمودن خودروی پراید نمود و آنرا با نامهای نسیم (پراید هاچ بک)، صبا (پراید سدان) و سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۴۱ و وانت پراید(سایپا 151) در ایران عرضه کرد.

سایپا 131 در واقع فیس لیفت ( نمونه ی تغییر یافته ) خودروی سایپا صبا یا همان کیا پراید است.این خودرو در بخش سپر جلو تغییراتی یافته و راهنما ها از سپر جلو به چراغ های جلو انتقال یافته و به جای آن پروژکتور قابل سفارش است.قوای فنی همانند قبل 1300 سی سی با قدرت 63 اسب بخار است و مصرف میانگین سوخت 8.8 لیتر است که هم اکنون در برابر خودرو های هم کلاس خودش بسیار بالاست.

هم اکنون به صورت استاندارد در سایپا 131 ایموبیلایزر وجود دارد و کیسه ی هوا در سایپا 131 قابل سفارش است.کاسه ی چراغ عقب سایپا 131 نیز به مدل های جدیدی تغییر یافته است رنگ و نوع آن تغییر کرده است .

حجم موتور : 1323
تعداد سیلندرها : 4
آرایش قرار گیری سیلندرها : خطی مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) : 63 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) : 103 نیوتون متر در 2800 دور در دقیقه
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) : موتور جلو دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده : جعبه دنده دستی
تعداد دنده (جلو) : 5
حداکثر سرعت : 170
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) : 14.5
سیکل ترکیبی مصرف سوخت : 7 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی : یورو 2

اطلاعات فنی و تاریخچه تولید خودروی پرفروش پراید pride

در زمستان سال ۱۳۸۹ شرکت سایپا محصولات خود تولید محصولات خود را بر پایه پلتفرم پراید متوقف نمود و تولید بر اساس پلتفرم X100 را آغاز کرد و محصولات خود را با نام‌های جدید: سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۴۱ تولید می‌کند.

"استهلاک کم و در نتیجه هزینه تعمیرات و نگهداری پایین" این جمله ای است که در مورد پراید گفته می شود ولی متاسفانه با وجود قیمت پایین لوازم جانبی آن، این تجهیزات از عمر پایینی برخوردار بوده و در نتیجه خیلی ها سن مفید پراید را کمتر از 5 سال می دانند.

در کل با توجه به قیمت پایین پراید در سال های گذشته نه الان، پراید از نواقص ذاتی برخوردار است که از آن جمله می توان:

1- قدرت کم (خودرو های مشابه با موتور 1300CC از قدرت بیشتری برخوردار هستند)
2- ضعف سیستم جلو بندی
3- ضعف سیستم ترمز (حتی در مدل های مجهز به ABS)
4- طراحی داخلی ساده و ناقص
5- عایق بندی ضعیف
6- وزن کم (در سرعت های زیاد این عامل بسیار خطرناک خواهد بود)
7- طراحی بدنه قدیمی
8- رنگ بدنه ضعیف
9- حجم باک کم

انتقادات به ایمنی پراید
آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به این‌که: گفته می‌شود بیشترین ضایعات، ضایعات تصادفات رانندگی به واسطه خودروی پراید است گفت: بر اساس آمارها سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی در جهان کشته می‌شوند. اگر جنگی واقع شود و این میزان کشته داشته باشد قطعاً در تاریخ ثبت خواهد شد. وی با تأکید بر این‌که: متأسفانه هم اکنون خیابان‌ها از میدان جنگ هم خطرناک‌تر شده است.

همچنین این خودرو در ورژن جدیدش یعنی x100 با تغییرات جدیدی در بدنه خود همراه بوده و ستون‌های آن کمی تقویت شده، این خودرو خودروی استانداردی نبوده اما به دلیل بالا بودن تقاضای آن یکی از پرفروش‌ترین محصولات سایپا می‌باشد. البته در مدل ای ایکس آن از ایربک استفاده شده و به نظر امنیت بالاتری دارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی پراید را رکورد دار وسایل نقلیه در کشته شدن ایرانیان در سال ۹۲ عنوان کرد و افزود: «در سال گذشته متأسفانه ۲ هزار و ۴۵۴ نفر به دلیل وقوع تصادف خودرو پراید جان خود را از دست دادند که این مسئله باعث شد تا ۱۳٫۶ درصد از تصادفات منجر به مرگ به این خودرو اختصاص یابد.» در یک دورهٔ زمانی نیز قرار بود پلیس راهنمایی و رانندگی ایران طرحی را اجرا کند که به واسطهٔ آن خودروی پراید فقط برای تردد درون شهری مورد استفاده قرار بگیرد و اجازهٔ تردد برون شهری به آن داده نشود ولی به دلیل این که تعداد قابل توجهی از مردم از این خودرو استفاده می‌کنند و اجرای این طرح نارضایتی را به وجود خواهد آورد از اجرای آن صرف نظر کردند. سازمان استاندارد ایران در بین تمامی خودروهای داخل کشور در مقام اول بی کیفیت‌ترین را به MVM 110 و مقام دوم را به پراید اعطا کرد. شاید تنها مزیت پراید را بتوان ارزان بودن قطعات یدکی آن دانست.

در آخر باید گفت پراید در اصل به عنوان یک خودرو ی شهری و فقط برای استفاده در سطح شهرها تولید شد و باید از آن انتظارات یک خودرو ی شهری داشت که در این صورت نمره قبولی را می گیرد ولی برای استفاده در جاده و مسافرت های خارج شهری خودرو ی ایمنی محسوب نمی شود. در نتایج تست ایمنی بزرگراه های آمریکا خودرو ی پراید بدترین خودرو ی سواری شناخته شده است. پراید در تست تصادف دچار انحراف شدید ستون، درها و سقف می شود. کابین سرنشینان تاب بر می دارد درب خودرو باز می شود و داشبورد هم صدمه شدید به پای راننده می زند و بسیاری از قطعات کاپوت مانند موتور هم در تصادفات شدید وارد کابین می شوند.
در نتیجه پراید از 5 ستاره ایمنی، موفق به دریافت 2 ستاره شده است.



منبع : sayyal.co - ویکی پدیا - فایندز

خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.