ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مشخصات فنی و نقد و بررسی پژو پارس TU5 LX داشبورد جدید + نظرات خریداران

مشخصات فنی و نقد و بررسی پژو پارس TU5 LX داشبورد جدید + نظرات خریداراندر مدل پژو پارس TU5 موتور پژو 206 تیپ 5 که به موتور TU5 معروف می باشد بر روی پژو پارس نصب شده است که به مدل LX معروف است.این موتور دارای 4 سیلندر خطی و 16 سوپاپ و حجم 1587 سی سی است که مصرف سوخت آن در داخل شهر هر 100 کیلومتر 11.2 و در خارج شهر 6.38 لیتر می باشد.

مشخصات، معایب و مزایای پژو پارس LX صفر کیلومتر TU5

آلبوم عکس پژو پارس (پرشیا) #1
compare مقایسه پژو پارس LX صفر کیلومتر TU5 با دیگر محصولات

مشخصات پژو پارس LX صفر کیلومتر TU5

سال طراحی خودرو : 1378
کلاس خودرو : سدان فرانسوی با کد ایران خودرویی 28513 -28515 - 28516 - 28517 - 28518 - 28519- 28521-28523-28524-28525
حجم موتور : 1587سی سی
موقعیت موتور : جلو - TU5 + پاشش چند نقطه اي
گیربکس : 5 دنده دستي (BE3)
سیلندر : 4
طول : 4498ميلي‌متر
عرض : 1704ميلي‌متر
ارتفاع : 1410ميلي‌متر
حداکثر قدرت : 108 در 5600 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور : 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
سوپاپ : 16
دیفرانسیل : جلو
شتاب 0 تا 100 : 13.2
حداکثر سرعت : 190
وزن : 1185کیلوگرم
فاصله بین دو محور : 2669میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر : 10.1لیتر
مصرف سوخت خارج از شهر : 6لیتر
مصرف سوخت ترکیبی : 7.5لیتر
حجم باک : 66لیتر
حجم فضاي صندوق عقب : 470لیتر
سیستم های ترمز و پایداری : ABS و EBD (چهاركاناله)، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك كاري، ترمز عقب ديسكي
کیسه هوا : كيسه هواي راننده و سرنشين
مالتی مدیا : سيستم صوتي مجهز به موبايل هندزفري, بلندگوي عقب،28714: راديو پخش بدون سي دي خوان
سایز تایر (لاستیک ها) : 28706: آلومينيومي15 اينچ ، 28713 و 28714: فولادي
استاندارد محیط زیست : يورو4 بهينه
صندلی : تنظيم برقي پشتي صندلي جلو
تهویه مطبوع : اتوماتيك
شیشه ها و آینه ها : آينه هاي جانبي برقي تاشو راهنمادار + شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
چراغ : چراغ مه شكن جلو و عقب،چراغ نقشه خوان
نسبت تراكم : 10.5
تجهیزات ایمنی : سنسور دنده عقب، قفل ميکروسوييچي درها، قفل مركزي با ريموت، ايموبيلايزر
سیستم فرمان : هيدروليكي ، كليدهاي كنترل روي فرمان (MFC )
ویژگی ها و امکانات : غربيلك فرمان چرمي، تريم دورنگ، قطعات دکوراتيو طرح چوب + دماسنج روي داشبورد، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق، سيستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک ( با يک دکمه همه درها قفل و باز مي شوند) و اتوفلاشر (در ترمزهاي شديد با کاهش ناگهاني سرعت، فلاشرها روشن مي شوند) و تايمر چراغ سقف و آگاه كردن راننده از وضعيت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغهاي راهنما و چراغ سقفي و LED داخل جلوآمپر و سيستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجاي آژير دزدگير
ارزش خرید دارد؟
امتیاز طراحی محصول : بررسی طراحی محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
امتیاز کیفیت محصول : بررسی کیفیت ساخت این محصول با توجه به نظرات خریداران
3.0
ارزش خرید محصول : امتیاز محصول نسبت به قیمت و امکاناتی که دارد
3.0
امتیاز نهایی این محصول : با بررسی طراحی، کیفیت و ارزش خرید محصول
3.0
بررسی نهایی
متوسط
بررسی سیستم ما در مورد این محصول تا به امروز این محصول را جزو محصولات متوسط ارزیابی کرده است.
ادامه ...
این مدل در دو نوع جعبه دنده اتوماتیک و دستی بر روی پژو پارس تولید می شد که گیربکس اتوماتیک آن از سال 92 قطع شد ولی گیربکس دستی آن هنوز هم تولید می شود. پژو پارس در قاهره مصر و سنگال نیز مونتاژ می شود.


مشخصات فنی :
نوع موتور : Tu5
حجم موتور : 1587 سی سی
حداکثر توان موتور : 108 اسب بخار در 5600 دور در دقيقه
حداكثر گشتاور : 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
نسبت تراكم : 10.5
تعداد سوپاپ : 16
نوع سوخت سازگار : بنزين بدون سرب اكتان87 و 95
سيستم انژكتوري : پاشش چند نقطه اي
استاندارد حد آلايندگي : كلاس 28704: يورو3، كلاس 28705: يورو4
حداکثر سرعت : km/h 187
شتاب صفر تا 100 : 14.2 (ثانیه)
سيستم انتقال قدرت : گيربكس اتومات (AL4) بدون تيپ ترونيك
مصرف سوخت : (در 100 كيلومتر ) در شهر (لیتر) 11.2
مصرف سوخت : (در 100 كيلومتر ) خارج شهر (لیتر) 6.38
مصرف سوخت : (در 100 كيلومتر ) ترکیبی (لیتر) 8.15
طول خودرو : 4498 میلی متر
عرض خودرو : 1704 میلی متر
ارتفاع خودرو : 1410 میلی متر
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو : 2671 میلی متر
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی : 1215 کیلوگرم
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) : 70
حجم فضاي صندوق عقب (دسی متر مکعب) : 470

نظرات خریداران :

#1
دوستان پژو پارس نصبت به قیمتش یه لگن به معنای واقعیه من گول همین آدمای کم سواد را خوردم و 48میلیون بی زبون بالای این لگن دادم یه برادر مهندس دارم که بجای پیروی از نظرات عوام الناس تصمیمات را با تحقیقات علمی و اینترنت میگیره خلاصه رفت سمند ef7 خرید 30میلیون آقا دفعه اول که ه با یه نگاه عاقل اندرصفیح نشستم پشت سمندش و استارت زدم پوزم کش اومد از صدای بازار مسگرها که توی ماشین 48 میلیونی من میومد خبری نبود اصلا صدای در کار نبود آقا شتاب نرمی فرمون پایداری ماشین. مالتی پلکس .مصرف بسیار کم و یه حس خوب موقع رانندگی !!!دوستان اگه سمندef7 ارزشش 30میلیونه لگنی به نام پارس elx باید 20میلیون باشه

#2
با سلام. من ۶ ماه است دارم ماشین آشغالیه. موتور پر صدا.تو سرعت انگار داخل پیکان نشستی صدا به صدا نمیرسه. بعضی اوقات یکدفعه باید ده بار استارت بزنی تا روشن بشه میگن بخاطر منیفولدر جدید آن است. وقتی بالای ۱۱۰ بری مصرف سوختش میر رو ۱۲ اعصاب آدمو میریزد به هم. صندلیهاش خیلی خشکه مخصوصا صندلی عقب. هنوز ۲۰ هزار پر نکرده کلا زیر بند تعمیر شده. صفحه کلاچ خرابه . کلیدش از وسط باز شد نشان از کیفیت آشغال آن میده بعدم شکست در حالی که ۲۰۶ مدل ۸۸ داشتم تا ۴ سال کلیدش دست نخورد تا ۳ سال فقط روغن بنزین ریختم براش.پارس کلا ماشین بیخود و اعصاب خورد کنیه.جنس کمربندهای ایمنی اش آشغال است گیر میکنه. گاهی اوقات باید دوبار درها شو باز و بست کنی تا چراغ سقفی اش خاموش بشه در شب. سیستم سیم کشی اش ضعیفه.تو ۳۰ هزار کیلومتر فیش برق سیستم بخاریش کاملا سوخت و غیره و غیره. امیدوارم گرفتار ماشینهای ایرانخودر نشوید. من هر روز که نفرینشان میکنم ۴۰ ملیون پول دادم آشغال بهم انداختن.

#3
سلام 2 سال و نیمه پارس سال دارم و بجز گریبکسش مشکل دیگه ای نداشته با اینکه حدود 70 هزار تا راهش بردم و تا حالا فقط روغنش رو عوض کردم و بنزین زدم ازش راضیم

#4
من يه پارس 88گرفتم با 69تا کارکرد ماشین در حد بود اولین بار که نشستم خشکی صندلیهاش خورد تو ذوقم به خورده باهاش راه رفتم فهمیدم بزرگترین اشتباه زندگيمو کردم
يه مسافرت تا زنجان رفتم داغونم کرد مصرف بالا خشک، جون میکند تا 150 تا پر کنه آقا سرتونو درد نيارم اومدم 3 تومن به ضرر دادم الان 11 تومن گذاشتم روش يه زانتيا 87 گرفتم بینهایت نرم هندلینگ عالی سرعت و شتابشم که راضی کنندس

#5
دوستان من ی پارس سال مدل 92 دارم.
خیلی راضیم .هیچ جا کم نمیاره.
تا حالا به غیر از یه بار سوختن سیم کشی که مقصرش خودم بودم هیچ مشکلی باهاش نداشتم.
تیونشم کردم صفر تا صد 7 ثانیه ای میزنه .
سوپرچیپش کردم دنده پنجش 240 تا میره .
خیلییییی راضیم .
گول نظرات این سمند بازا رو نخورید.

#6
هیچ ماشینی از لحاظ قدرتو سرعت جای ELX و نمیگیره البته زیر 86 تو ماشینای ایرانی هیچی گردشو جمع نمیکنه

#7
پژو پارس دارم بغیر از چند ایراد جزیی، دردی ندارد و راضیم

صدای وحشتناک موتور، عملکرد بد موتور، صدای اتاق و دربها

مصرف بالای سوخت و استهلاک، ترمزهای بد، طرح قدیمی و اعصاب خردکن خودرو، و چند ایراد دیگه که بیان آن از حوصله خارج است!!!
اگر دولتیها از این محصولات قراضه و لگن داخلی چه سایپا و چه ایرانخودرو و. .. حمایت پدرانه نکند ما مردم ایران مجبور نمیشیم تسلیم مافیای خودروسازان داخلی شویم... قرن 21 است مردم دنیا از تکنولوژی روز استفاده میکنند ولی ما سوار تکنولوژی 50 سال پیش اونهم با دعا می رانیم!!!
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازه‌ها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایده‌آل برای پروژه‌های شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
علی - چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
سلام دوستانی که xum سوار شدن میدونن که قدرت و شتاب و کشش موتور نسبت به پارس tu5و پارس سال قوی تره.توی گردنه سربالایی xumبه هیچ وجه کم نمیاره
نعیم جیرفت - چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
هنوز سوارش نشدم چقدر گاز میخوره
C - جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
پژو پارس یه خودرو عالیه
سامان - چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
با عرض سلام. همه بازار دست این ساینا سایپا است ماشین ساینا از نظر زیبایی و امکانات وکیفیت بین ماشینهای ایرانی حرف اول میزنه . ساینا بخر خودت را از خرجهای بالا و استهلاک بالا نجات بده . فقط یک بار یک پشت فرمون بشینی احساس نرمی و کیفیت عالی را لمس کرده ومشتاق به خریدن خواهی شد.
آرین راعی - یکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷
عالیییییییییی واقعا به این سایتایی که نهایت سرعتش رو 180تا میگن توجه نکنین. مدرک دارم که220تاروهم رد میکنه. اینtu5،مهشره.
امیر اشراف - جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
من یک پارس tu5 lx دارم خیلی خیلی راضیام. شتاب خیلی خوبی داره. سرعتش وحشتناکه. تو اول تحویل ماشین با دنده ۴ ۱۶۵ تا رفتیم .
غلامرضا - شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶
پارسtu5 کلاس13 چه طوره؟ مصرف سوخت چی ؟ با تشکر
علی - سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵
پژوپارس مخصوصا توفایو بیسته،حیف نیست پژورا با لگنهایی مثل سمند وال ۹۰ مقایسه میکنید
#8 - دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵
یه پژو پارس سال با موتور xu7دارم مدل 93 نمیخوام از مشکلاتش بگم که همهومیدونید و نیاز به گفتنش نیست،فقط میخوام بگم خواهش میکنم پژو پارس نخرید به خدا اشغاله پولتون رو حروم نکنید دو ساله فقط دارم تعمیرش میکنم بازم خوب نشده که تشده 30 هزارتا کار کرده به خداو30 هزارتا یعنی ماشین صفر سرو صدای توی اتاقش کل
رضا - دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
بزرگترین مشکل گیربکسشونه.کلاچ زیر پا مثل سنگ میشه و توی ترافیک کف پا بی حس میشه.پرش ناگهانی داره و ماشین وسط ترافیک خاموش می شه.


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.