مشخصات فنی و تصاویر ام وی ام 550 استاندارد و لاکچری + نظرات خریداران و قیمت روز
فروش امویام 550 یا همان چری E5، در آگوست سال 2013 میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان امویام 530 بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی امویام 530 نیز در سال 2006 میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
امویام 550 یا همان چری E5 سال 93 در ایران رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگیهای آن ثبتنام به عمل میآید
پیشینه سری E چری به سال 2012 میلادی باز میگردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازهوارد در بازار محسوب میشود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدفگذاری نموده است. با بهایی که بهوضوح به نفع مشتری ارزیابی میشود، چری E5 مدل 2014 در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابیتان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که بهآرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغهای جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامیگیرد که ایدههای طراحش همینجا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد میکشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفتآوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره میبرد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جایجای کابین آن بهکار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله 2600 میلیمتری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم میآورد.
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر 50,000 درهم طبقهبندی میگردد، به نحو اعجابآوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشههای برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با 4 بلندگو به همراه پورت USB بهره میبرد. آری، تمامی آنچه را که خواندهاید واقعیت دارد.
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.8 لیتری مستقر است که توان خروجی آن 130 اسب بخار در 5,750 دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با 170 نیوتن متر در 4,500 دور در دقیقه میباشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل 10.8 ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با 185 کیلومتر را به این خودروی 4580 میلیمتری چینی ارزانی دارد.
mvm 550 specification
نظرات خریداران و مردم در مورد این محصول :
#1
مصرف سوخت به صرفه نیست خصوصا در شهر. فضای چرخ ها کوچک طراحی شده و سایز لاستیک چندان قابل تغییر نیست. فنر بندی خیلی خشک است با تغییر نوع لاستیک از چینی به ژاپنی کمی بهتر می شود.
پلاستیک داشبورد بی کیفیت است. قیمت به نسبت امکانات و مصرف سوخت بالاست. یدکی کمیاب است بعضا در نمایندگی ها هم یافت نمی شود. ترمز در سرازیری ها گاهی عملکرد ضعیف دارد و خودرو از کنترل خارج می شود لاستیک با فاق 60 کمی مشکل را حل می کند.
#2
سلام ..من ۵۵۰ دارم البته ام وی ام و تجربه مسافرت ۵۰۰۰ کیلومتری داشتم باید اول بگم مصرف سوخت جاده ای عالیه بین ۵/۵ شیش هس البته با بنزین سوپر قدرت و سرعت و کشش خوبه ی سرو گردن از پارس بالاتره نرم و راحته کمکاش میکوبه که با تعویض لاستیک بهتره میشه کولرش با اینکه قدرت موتور میگیره ولی کابین بزرگشو خوب خنک میکنه صندلیاش خیلی راحت نیس دیده خوب جلو ماشین بر عکس دید عقب صندق عقب بزرگ و جادار فضای سر نشین عقب برا دو نفر راحت و خوبه سیستم ترمزش عالیه من با سرعت ۱۱۰ کیلومتر ترمز ناگهانی گرفتم و ماشین بدون هیچ انحراف ب چب یا راست بدون کشیدن متوقف شد …و از معایبش بگم مصرف سوخت درون شهری بالاس ۹/۵ یا ۱۰ هست کیفیف قطعات دتشبورد تعریفی نداره نفوذ باد گرم جلو پا ….در کل ماشین خوبیه نباید توقع ماشین کره ای داشت ولی ی سرگردن از ماشین ایرانی بهتره ممنون
#3
این ماشین قطعاتش در نمایندگیها وجود نداره الان 2 ماهه که کمپرسور کولر ماشینم خراب شده ولی هیچ خبری از ارسال ان نیست .خرید این ماشین به دلیل بی عرضگی شرکت اصلا هیچ فایده ای نداره اگر بهترین باشه ولی قطعات نداشته باشه مفتشم گرونه
#4
تنها ایراد این ماشین دید پشته که اونم با یه دوربین حل میشه من صفرشو دارم پرشیا داشتم سمند داشتم 206 داشتم همم صفر بودن ولی این ماشین یه ذره صدا نداره لامصب نه اتاق نه موتور ولی احسای میکنم گیربکسشو باید خیلی مواظب بود در کل اگه مراعاتشو کنی از خیلی از ماشینای داخلی بهتره حتی یه سر و گردن بالاتر شتاب خوب ترمز ضعیف ابعاد رینگ کوچک صندلی راننده فقط دو حالت کولر ضعیف قدرت فوق العاده
#5
همین ماشینو اگه ارمشو مثلا کیا یا تویوتا کنی همین ملتی که دارن میگن این ماشین بدردنمیخوره بدو بدو میرن تا 130 140 میلون پول میدن میخرن
#6
سلام خدمت دوستانی که تصمیم به خرید این خودرو دارن باید بگم که ما بسیار ازش راضی بودیم و همسر بنده تصادف خیلی بدی داشت که با سرعت 100 کیلومتر بدون اینکه فرصت ترمز گرفتن پیدا کنه به جدول و تیر برق برخورد کرد و بی تردید اگر هر خودرو تولید داخل بود الان اتفاق بسیار بسیار تلخی برامون رقم میخورد و تنها کمی ترس و کوفتگی از یک تصادف وحشتناک نشون میده که این خودرو برای ما لا اقل دهها برابر هزینه ای که صرفش کردیم ارزش داشت و هم ایربگ و هم پیش کشنده بطور عالی عمل کرده بودن
#7
من آخر شهریور 95 ماشینو گرفتم. خب یه ایرادش اینه که ماشین سینی نداره و میگن باید جدا خریداری بشه (200هزار تومن). موقع سواری به نظرم تنها ایرادی که داره کمک های ضعیفشه که با شیشصد هفتصد تومن به طور کامل رفع میشه. اکثر ماشینا چه ایرانی، چه کره ای چه چینی و …. وقتی که صفره معمولا یه ایرادای خیلی جزئی دارن تا باب میل آدم بشه. این هم همینطور ولی چون چینیه با یه دید دیگه نگاه میکنیم. به نظرم در کل ماشین خویه و با توجه به شرایط فروشی که براش گذاشتن، می ارزه.
#8
واسه یه سینی زیر ماشین دویست هزار تومان. به نظر من اینا همش رو ماشین هست ولی مدیران نا لایق ایرانی میخوان پولشو به جیب بزنن تا وقتی همچنین آدمایی تو ایران هست ایران به هیچ عنوان پیشرفت نمیکنه ولی خدایی این چینی ها هرچه باشن از ایرانی ها وجدان کاریشون بیشتره. .
#9
سلام . منم یه ۵۵۰ دارم مصرف سوختش شده بود صدی ۱۴ به تعمیرگاه مجاز رفتم در عین تعجب نمایندگی این ماشین در ۳۶۰۰۰ تا کارکرد کاتالیزور خورد کرده . البته بعد ازچندبار رفتن به نمایندگی به این نتیجه رسیدن . ابتدا گفتن شمع و وایر شمع باید عوض بشه ۱۶۰ تومن شمع و وایر شمع رو عوض کردن درست نشد بعد گفتن کاتالیزور . گفتم چقدر هزینه داره گفتن ۲ میلیون خدای برق از کلم پرید ولی وقتی متوجه شدن گارانتی داره گفتن مجانی اما کاتالیزور ندارن باید ببینن نمایندگی مرکزی داره یا خیر . با این همه تولید هنوز قطعه وارد بازار نشده . ولی ماشین راحتیه و اطاق مطمئنی داره .همکارم داشت باهاش ۶تا ملق زد ولی سالم از ماشین اومد بیرون .جالب اینکه سیستم ایربگش عمل نکرد نمایندگی هم گفت ضربه نخورده که ایربگش عمل کنه . اینم قابل تحسینه !!!
#10
شک نکنید ماشین خوبیه سواریش خیلی با پژو فرق داره …نرم خوش فرمون راحت …موتورش از جک قویتره ..ولی جک از نظر ظاهری بهترره البته سلیقه ای هست ….ایشالا هر چی ک میخرید لذتش ببرید و مبارکتون
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت