همه چیز درباره کیا اسپورتیج جدید / از مشخصات فنی و قیمت تا تصاویر دیدنی
کیا اسپورتیج خودروی کامپکت کراس اُوری است که از سال ۱۹۹۳ تاکنون توسط خودروساز کرهای " کیا موتورز " تولید میشود. بدون شک هیچ کدام از محصولات کیا، همچون نسل سوم اسپورتیج، در بازارهای جهانی این قدر پرفروش نشده اند.نسل اول کیا اسپورتیج، براساس پلتفرم مزدا بونگو طراحی و توسعه داده شد،مزدا بونگو (Mazda Bongo) خودرویی است که در سالهای ۱۹۶۶ تا ۲۰۰۱در شاه عالم، سلانگور و مالزی تولید شدهاست.
قبل از معرفی کیا اسپورتیج جدید بهتر است نگاهی بیاندازیم به نسل های مختلف آن :
تصویری از Mazda Bongo
نسل اول اسپورتیج تولید 1993 – 2004
این خودرو در آلمان، روسیه و کره تولید یا مونتاژ می شد.
این خودرو در آلمان، روسیه و کره تولید یا مونتاژ می شد.
نسل دوم اسپورتیج (JE/KM) تولید 2004 – 2010، که در جاده های ایران نیز حضور دارند. این نسل در شیلی، اکوادور، اکراین، اسلواکی و کره مونتاژ یا تولید می شد.
آمار فروش این نسل در بازار آمریکا :
2005 29,009
2006 37,071
2007 49,393
2008 32,754
2009 42,509
آمار فروش نسل دوم اسپورتیج در بازار جهانی :
2011 331,033
2012 387,142
2013 428,578
آمار فروش این نسل در بازار آمریکا :
2005 29,009
2006 37,071
2007 49,393
2008 32,754
2009 42,509
آمار فروش نسل دوم اسپورتیج در بازار جهانی :
2011 331,033
2012 387,142
2013 428,578
نسل سوم اسپورتیج (SL) که در چین Kia Sportage R نامیده می شود، تولید 2010–2015، این نسل نیز در مالزی، اندونزی، روسیه و اسلواکی مونتاژ می شد. از موفقیت های این نسل می توان به جایزه برترین خودروی شاسی بلند و کراس اوور سال 2013 آفریقای جنوبی اشاره کرد. این خودرو در ایران نیز حضور چشمگیر دارد.
نسل سوم و چهارم این کراساوور کوچک طراحی پیتر شرایر (Peter Schreyer) آلمانی می باشد.
پیتر شرایر، یک طراح اتومبیل آلمانی مشغول به کار در شرکت کیا موتورز است، که برای همکاریهایش برای آئودی تی تی شناخته شده است.
اخبار طراحی خودرو در سال ۲۰۰۶ آئودی تی تی را "یکی از تاثیرگذارترین طراحیهای چندسال گذشته" نامید.
او از سال ۲۰۰۶ طراح ارشد کیا موتورز بوده است. وی همچنین در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۲ یکی از سه عضو هیئت مدیرهٔ شرکت نام گرفت.
پیتر شرایر، یک طراح اتومبیل آلمانی مشغول به کار در شرکت کیا موتورز است، که برای همکاریهایش برای آئودی تی تی شناخته شده است.
اخبار طراحی خودرو در سال ۲۰۰۶ آئودی تی تی را "یکی از تاثیرگذارترین طراحیهای چندسال گذشته" نامید.
او از سال ۲۰۰۶ طراح ارشد کیا موتورز بوده است. وی همچنین در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۲ یکی از سه عضو هیئت مدیرهٔ شرکت نام گرفت.
نسل چهارم اسپورتیج که در بازار چین Kia KX5 نامیده می شود از 2015 وارد بازار شده است، کیا موتورز برای طراحی نسل جدید اسپورتیج (نسل چهارم) از فلسفه GTline استفاده کرده است و نیز حالت دماغ ببری دارد. رساندن ضریب آیرودینامیک از ۰٫۳۵ به ۰٫۳۳ در نسل کنونی باعث شده طول این مدل با ۴۰ میلیمتر افزایش به ۴۴۸۰ میلیمتر، ارتفاع آن به ۱۶۳۵ میلیمتر و فاصله محور عقب تا جلو با ۳۰ میلیمتر افزایش به ۲۶۷۰ میلیمتر برسد. موتور بنزینی توربو با تولید ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر، جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه خودکار از مشخصات فنی مدل جدید اسپورتیج هستند.
قیمت
قیمت انواع تیپهای متفاوت این خودرو در بازار امارات به شرح ذیل است:
۱ – ۷۱/۹۰۰ درهم برای نسخه ۲ لیتری و تیپ BASE
۲ – ۸۶/۹۰۰ درهم برای نسخه ۲ لیتری و تیپ TOP
۳ – ۷۷/۹۰۰ درهم برای نسخه ۲٫۴ لیتری و تیپ BASE
۴ – ۱۰۷/۰۰۰ درهم برای نسخه ۲٫۴ لیتری و تیپ TOP
قیمت در آمریکا: 22,990 دلار /1,540,330,000 تومان (قیمت تبدیل شده) (نسخه ۲٫۴ لیتری)
این خودرو برای نخستین بار، در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به نمایش در آمد. و در همین سال برنده جایزه Red Dot آلمان از از نظر بهترین طراحی خودرو در سال 2015 شد.
بنا به اظهارات مسئولان کمپانی کیا، تضاد موجود میان لبههای تیز و خطوط نرم به کار رفته در طراحی نسل جدید اسپورتیج، از جتهای جنگنده مدرن الهام گرفته است. این خودرو با چند پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی به بازار عرضه میشود. پیشرانههای بنزینی همگی چهار سیلندر و در نسخههای ۱٫۶،۱٫۷ و ۲ لیتری توربو و نیز ۲ و ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی ارائه میشوند و پیشرانه دیزلی آن هم نسخهای چهار سیلندر با حجم ۱٫۷ لیتر و مجهز به سامانه توربوشارژر میباشد. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکسهای ۶ سرعته دستی،۶ سرعته اتوماتیک و ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک عرضه میشود. در حال حاضر، این خودرو در ممالکی همچون کره و جمهوری اسلوواکی و…به تولید میرسد که نسخههای وارده به بازار امارات ساخت جمهوری اسلوواکی هستند.
رای نسل چهارم اسپورتیج، شرکت کیا یک پیشرانه جدید ۴ سیلندر و ۱٫۶ لیتری توربو شارژر معرفی کرده است، این پیشرانه تحت تریم GT-LINE عرضه میشود. این تریم به لحاظ ظاهری کمی تهاجمیتر نسبت به نسخه عادی اسپرتیج است. پیشرانه مذکور، توانی معادل ۱۷۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۵ نیوتنمتر را تولید میکند و به همراه یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عرضه میگردد. تریم GT-LINE، از سپری متفاوت با لامپهای مه شکن چهار حفرهای، جلوپنجرهای متفاوت، دیفیوزرهای جلو و عقب و لولههای اگزوز دوگانه و رینگهایی D – شکل ۲۰ اینچی و آلومینیمی بهره میبرد.
گزینه اختیاری دیگری هم که وجود دارد، نسخهای ۴ سیلندر به حجم ۲٫۴ لیتر است. این نسخه از توانی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۸ نیوتنمتر برخوردار است و به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشود.
با این حال، تنها شانسی که نصیبمان گردید رانندگی با پیشرانه ۴ سیلندر و ۲ لیتری آن بود. این پیشرانه، توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۹۷ نیوتنمتر را تولید میکند و به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار عرضه میشود. این پیشرانه از نسل پیشین این خودرو به نسل جدید آن منتقل شده است، بنابراین عملکردش به لحاظ شتاب، تقریباً در همان سطح قرار دارد؛ و در سربالاییها و هنگام مانورهای سبقت نیز، باید به پدال گاز آن فشار بیشتری اعمال نمود، اما به غیر از این موارد، این پیشرانه برای جادههای درونشهری مناسب به نظر میرسد.
هندلینگ این خودرو نیز بهبود یافته است و نسبت به سلف کسلکننده خود، از کمی توان بیشتر بهره میبرد. با توجه شرایط رانندگی که در غالب بزرگراهها وجود دارد، ما قادر نبودیم که به محدوده توانایی آن دست یابیم، اما با این وجود، در پیچهای متعددی که این خودرو را راندهایم، قطعاً احساس ثبات بیشتری را القاء میکرد (نسبت به نسل قبل).
به لحاظ راحتی، نسل نوین اسپورتیج، از سواری نرم و دلپذیری بهره میبرد و سیستم تعلیق آن هم به راحتی میتواند دستاندازهای جزئی را، بدون هیچ مشکلی جذب خود نماید. همچنین بنا بر ادعای شرکت کیا، از حجم صدا در کابین هم کاسته شده است و سواری آن نیز تا سرعتهای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، با سکوت توأم است.
فضای داخل کابین هم قطعاً بهبود یافته است؛ مثلاً نسخه فول آپشنی که جهت تست در اختیارمان نهاده شد از متریال نرمی در بخش فوقانی داشبورد راننده – محور خود بهره میبرد و نیمی از قسمتهای فوقانی دربها را هم همین مواد (نرم) پوشانده بود. ضمن اینکه، صندلیهای چرمی با تهویه را هم باید به موارد فوق اضافه نمود. استفاده از صفحه نمایشگر لمسی هم به راحتی صورت میپذیرد، گو اینکه سیستم تهویه خودکار دو ناحیهای آن نیز تقریباً به طور مستقیم میوزد. در عین حال سیستم اطلاعاتی آن به اندازه کافی خوب به نظر میرسد و سقف پانورامیک بزرگ آن هم قطعاً هوایی تازه را به سرنشینان اش پیشکش میکند.
از لحاظ فروش، کیا اسپورتیج از رشد پیوستهای برخوردار بوده است، به نحوی که در نهایت این خودرو توانست در ردیف پرفروشترینها جای گیرد؛ که به ویژه در این باب، طرح خوب نسل قبل مدد دهنده آن بوده است. در حالی که این خودرو در حال سبقت گرفتن از رقبای خود با ارائه لیستی جذاب از تجهیزات میباشد، دراینباره باید منتظر ماند و دید که تا چه اندازه زبان طراحی این خودرو میتواند او را مدد دهد تا بلکه لیدری اش در مقابل رقبای گرانتر ژاپنی حفظ شود.
مشخصات فنی
در حال حاضر، این خودرو تنها با دو پیشرانه ۲ و ۲٫۴ لیتری در بازار امارات عرضه میشود که در سطور ذیل مشخصات هر دو پیشرانه درج شده است.
پیشرانه ۲٫۴ لیتری:
توان: ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۲۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰٫۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۹٫۶ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک
پیشرانه ۲ لیتری:
توان: ۱۵۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۹۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱٫۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۸٫۲ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۴۵/۱۸۵۵/۱۶۴۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۴۰ میلیمتر
گنجایش محل بار: ۷۳۹ لیتر
حجم مخزن سوخت: ۵۵ لیتر
وزن: ۱۴۵۶ الی ۱۵۹۸ کیلوگرم
ایمنی
۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (نرخ ایمنی ۹۰ درصد برای سرنشینان بزرگسال)
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کنترل پایداری (DSC)
سیستم ردیابی نقاط کور (BSD)
سیستم پیشرفته کنترل حرکت در سر پیچها (ATCC)
ترمز پارک الکتریکی (EB)
پشتسری فعال (ACTIVE HEADREST)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
ستون جمع شونده فرمان
تجهیزات
کیا اسپورتیج های مدل ۲۰۱۷ صادره به بازار امارات عمدتاً در دو نسخه ۲ و ۲٫۴ لیتری عرضه خواهد بود که هر یک از این نسخهها در دو تیپ پایه و یا BASE و نیز فول و یا TOP به فروش خواهد رسید. در اینجا تجهیزات ایمنی و رفاهی مربوط به نسخه ۲ لیتری TOP و نیز ۲٫۴ لیتری TOP به تفکیک درج گردیده است.
تجهیزات استاندارد نسخه ۲ لیتری، تیپ TOP:
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) – ۲ عدد کیسه هوای ایمنی – سنسورهای پارک – دوربین دید عقب – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – استراحتگاه دست جلو- فرمان الکتریکی – پوشش چرمی فرمان – نگهدارندههای فنجان – سقف شیشهای پانورامیک – روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو – سیستم روشنایی در روز (LED) – مه شکنهای جلو – آینه بغل به همراه راهنمای روی آن – اسپویلر سقفی – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث – سنسور حسگر باران – سیستم تهویه مطبوع دستی و…
تجهیزات استاندارد نسخه ۲٫۴ لیتری، تیپ TOP:
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)- 6 عدد کیسه هوای ایمنی – سیستم کنترل پایداری (DSC) – سنسورهای پارک – پشتسری فعال – سامانه کنترل لغزش – دوربین دید عقب – استراحتگاه دست جلو – صندلیها و فرمان با پوشش چرمی – نمایشگر MULTI INFORMATION – فرمان الکتریکی – تنظیم برقی صندلیهای جلو – سقف شیشهای پانورامیک – سیستم روشنایی در روز (LED) – چراغ عقب از جنس LED – ریل و اسپویلر سقفی – سیستم هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت – کروز کنترل و سوئیچ آن بر روی فرمان – سامانه هدایت ناوبری – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان +CD + MP3 و پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث – سنسور حسگر باران – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
توضیح: نسخه ۲٫۴ لیتری تیپ BASE تنها با دو عدد کیسه هوای ایمنی عرضه میشود.
آپشن های رفاهی: گرمکن و سردکن صندلیها، سیستم ردیابی نقاط کور (BSD)، سیستم کمک پارک (PAS)
قیمت
قیمت انواع تیپهای متفاوت این خودرو در بازار امارات به شرح ذیل است:
۱ – ۷۱/۹۰۰ درهم برای نسخه ۲ لیتری و تیپ BASE
۲ – ۸۶/۹۰۰ درهم برای نسخه ۲ لیتری و تیپ TOP
۳ – ۷۷/۹۰۰ درهم برای نسخه ۲٫۴ لیتری و تیپ BASE
۴ – ۱۰۷/۰۰۰ درهم برای نسخه ۲٫۴ لیتری و تیپ TOP
قیمت در آمریکا: 22,990 دلار /1,540,330,000 تومان (قیمت تبدیل شده) (نسخه ۲٫۴ لیتری)
این خودرو برای نخستین بار، در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به نمایش در آمد. و در همین سال برنده جایزه Red Dot آلمان از از نظر بهترین طراحی خودرو در سال 2015 شد.
بنا به اظهارات مسئولان کمپانی کیا، تضاد موجود میان لبههای تیز و خطوط نرم به کار رفته در طراحی نسل جدید اسپورتیج، از جتهای جنگنده مدرن الهام گرفته است. این خودرو با چند پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی به بازار عرضه میشود. پیشرانههای بنزینی همگی چهار سیلندر و در نسخههای ۱٫۶،۱٫۷ و ۲ لیتری توربو و نیز ۲ و ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی ارائه میشوند و پیشرانه دیزلی آن هم نسخهای چهار سیلندر با حجم ۱٫۷ لیتر و مجهز به سامانه توربوشارژر میباشد. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکسهای ۶ سرعته دستی،۶ سرعته اتوماتیک و ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک عرضه میشود. در حال حاضر، این خودرو در ممالکی همچون کره و جمهوری اسلوواکی و…به تولید میرسد که نسخههای وارده به بازار امارات ساخت جمهوری اسلوواکی هستند.
رای نسل چهارم اسپورتیج، شرکت کیا یک پیشرانه جدید ۴ سیلندر و ۱٫۶ لیتری توربو شارژر معرفی کرده است، این پیشرانه تحت تریم GT-LINE عرضه میشود. این تریم به لحاظ ظاهری کمی تهاجمیتر نسبت به نسخه عادی اسپرتیج است. پیشرانه مذکور، توانی معادل ۱۷۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۵ نیوتنمتر را تولید میکند و به همراه یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عرضه میگردد. تریم GT-LINE، از سپری متفاوت با لامپهای مه شکن چهار حفرهای، جلوپنجرهای متفاوت، دیفیوزرهای جلو و عقب و لولههای اگزوز دوگانه و رینگهایی D – شکل ۲۰ اینچی و آلومینیمی بهره میبرد.
گزینه اختیاری دیگری هم که وجود دارد، نسخهای ۴ سیلندر به حجم ۲٫۴ لیتر است. این نسخه از توانی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۸ نیوتنمتر برخوردار است و به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشود.
با این حال، تنها شانسی که نصیبمان گردید رانندگی با پیشرانه ۴ سیلندر و ۲ لیتری آن بود. این پیشرانه، توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۹۷ نیوتنمتر را تولید میکند و به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار عرضه میشود. این پیشرانه از نسل پیشین این خودرو به نسل جدید آن منتقل شده است، بنابراین عملکردش به لحاظ شتاب، تقریباً در همان سطح قرار دارد؛ و در سربالاییها و هنگام مانورهای سبقت نیز، باید به پدال گاز آن فشار بیشتری اعمال نمود، اما به غیر از این موارد، این پیشرانه برای جادههای درونشهری مناسب به نظر میرسد.
هندلینگ این خودرو نیز بهبود یافته است و نسبت به سلف کسلکننده خود، از کمی توان بیشتر بهره میبرد. با توجه شرایط رانندگی که در غالب بزرگراهها وجود دارد، ما قادر نبودیم که به محدوده توانایی آن دست یابیم، اما با این وجود، در پیچهای متعددی که این خودرو را راندهایم، قطعاً احساس ثبات بیشتری را القاء میکرد (نسبت به نسل قبل).
به لحاظ راحتی، نسل نوین اسپورتیج، از سواری نرم و دلپذیری بهره میبرد و سیستم تعلیق آن هم به راحتی میتواند دستاندازهای جزئی را، بدون هیچ مشکلی جذب خود نماید. همچنین بنا بر ادعای شرکت کیا، از حجم صدا در کابین هم کاسته شده است و سواری آن نیز تا سرعتهای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، با سکوت توأم است.
فضای داخل کابین هم قطعاً بهبود یافته است؛ مثلاً نسخه فول آپشنی که جهت تست در اختیارمان نهاده شد از متریال نرمی در بخش فوقانی داشبورد راننده – محور خود بهره میبرد و نیمی از قسمتهای فوقانی دربها را هم همین مواد (نرم) پوشانده بود. ضمن اینکه، صندلیهای چرمی با تهویه را هم باید به موارد فوق اضافه نمود. استفاده از صفحه نمایشگر لمسی هم به راحتی صورت میپذیرد، گو اینکه سیستم تهویه خودکار دو ناحیهای آن نیز تقریباً به طور مستقیم میوزد. در عین حال سیستم اطلاعاتی آن به اندازه کافی خوب به نظر میرسد و سقف پانورامیک بزرگ آن هم قطعاً هوایی تازه را به سرنشینان اش پیشکش میکند.
از لحاظ فروش، کیا اسپورتیج از رشد پیوستهای برخوردار بوده است، به نحوی که در نهایت این خودرو توانست در ردیف پرفروشترینها جای گیرد؛ که به ویژه در این باب، طرح خوب نسل قبل مدد دهنده آن بوده است. در حالی که این خودرو در حال سبقت گرفتن از رقبای خود با ارائه لیستی جذاب از تجهیزات میباشد، دراینباره باید منتظر ماند و دید که تا چه اندازه زبان طراحی این خودرو میتواند او را مدد دهد تا بلکه لیدری اش در مقابل رقبای گرانتر ژاپنی حفظ شود.
مشخصات فنی
در حال حاضر، این خودرو تنها با دو پیشرانه ۲ و ۲٫۴ لیتری در بازار امارات عرضه میشود که در سطور ذیل مشخصات هر دو پیشرانه درج شده است.
پیشرانه ۲٫۴ لیتری:
توان: ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۲۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰٫۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۹٫۶ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک
پیشرانه ۲ لیتری:
توان: ۱۵۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۹۷ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱٫۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۸٫۲ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۴۵/۱۸۵۵/۱۶۴۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۴۰ میلیمتر
گنجایش محل بار: ۷۳۹ لیتر
حجم مخزن سوخت: ۵۵ لیتر
وزن: ۱۴۵۶ الی ۱۵۹۸ کیلوگرم
ایمنی
۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (نرخ ایمنی ۹۰ درصد برای سرنشینان بزرگسال)
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کنترل پایداری (DSC)
سیستم ردیابی نقاط کور (BSD)
سیستم پیشرفته کنترل حرکت در سر پیچها (ATCC)
ترمز پارک الکتریکی (EB)
پشتسری فعال (ACTIVE HEADREST)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
ستون جمع شونده فرمان
تجهیزات
کیا اسپورتیج های مدل ۲۰۱۷ صادره به بازار امارات عمدتاً در دو نسخه ۲ و ۲٫۴ لیتری عرضه خواهد بود که هر یک از این نسخهها در دو تیپ پایه و یا BASE و نیز فول و یا TOP به فروش خواهد رسید. در اینجا تجهیزات ایمنی و رفاهی مربوط به نسخه ۲ لیتری TOP و نیز ۲٫۴ لیتری TOP به تفکیک درج گردیده است.
تجهیزات استاندارد نسخه ۲ لیتری، تیپ TOP:
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) – ۲ عدد کیسه هوای ایمنی – سنسورهای پارک – دوربین دید عقب – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – استراحتگاه دست جلو- فرمان الکتریکی – پوشش چرمی فرمان – نگهدارندههای فنجان – سقف شیشهای پانورامیک – روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو – سیستم روشنایی در روز (LED) – مه شکنهای جلو – آینه بغل به همراه راهنمای روی آن – اسپویلر سقفی – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث – سنسور حسگر باران – سیستم تهویه مطبوع دستی و…
تجهیزات استاندارد نسخه ۲٫۴ لیتری، تیپ TOP:
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)- 6 عدد کیسه هوای ایمنی – سیستم کنترل پایداری (DSC) – سنسورهای پارک – پشتسری فعال – سامانه کنترل لغزش – دوربین دید عقب – استراحتگاه دست جلو – صندلیها و فرمان با پوشش چرمی – نمایشگر MULTI INFORMATION – فرمان الکتریکی – تنظیم برقی صندلیهای جلو – سقف شیشهای پانورامیک – سیستم روشنایی در روز (LED) – چراغ عقب از جنس LED – ریل و اسپویلر سقفی – سیستم هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت – کروز کنترل و سوئیچ آن بر روی فرمان – سامانه هدایت ناوبری – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان +CD + MP3 و پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث – سنسور حسگر باران – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
توضیح: نسخه ۲٫۴ لیتری تیپ BASE تنها با دو عدد کیسه هوای ایمنی عرضه میشود.
آپشن های رفاهی: گرمکن و سردکن صندلیها، سیستم ردیابی نقاط کور (BSD)، سیستم کمک پارک (PAS)
رنگ sparkling sliver
رنگ black cherry
رنگ mineral silver
رنگ Hyper red
رنگ pacific blue
رنگ snow white pearl
رنگ burnished copper
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
Nasser - پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
بیاد ایران صندوقدار ش چند میشه؟
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.