ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

مقایسه سمند سورن توربو با ایران خودرو دنا، دنا بخریم یا سورن توربو؟

مقایسه سمند سورن توربو با ایران خودرو دنا، دنا بخریم یا سورن توربو؟خرید خودرو صفر تا سقف 40 میلیون تومان در بازار ایران کاری ست بسیار دشوار، حضور انواع محصولات ایران خودرو و خودروهای پر ذرق و برق چینی انتخاب را مشکل کرده است. اما اگر به خودروهای چینی اعتماد ندارید و بدنبال در دسترس بودن قطعات و بازار خرید و فروش بهتری هستید گزینه های داخلی با این مقدار پول پیش روی شما قرار می گیرند، دو محصول از میان چندین خودروی هم شکل بازار داخلی، سمند سورن توربو و دنا هستند، در این صفحه به مقایسه این دو خودرو می پردازیم لطفاً با ما همراه باشید :

اول از قیمت شروع می کنیم که دنا با اختلاف قیمتی حدود 4 میلیون تومانی خودروی گرانتری نسبت به سمند می باشد :
دنا : حدود 42 میلیون و پانصد
سمند سورن : حدود 38 میلیون و پانصد هزار تومانمقایسه سمند سورن توربو با ایران خودرو دنا، دنا بخریم یا سورن توربو؟
مشخصات فنی

دنا و سورن هر 2 از یک پلت فرم مشترک که پلت فرمی مشترک با سمند نیز است بهره می‌برند. دنا از یک موتور با کد EF7 که حجمی معادل 1646 دارد، بهره می‌برد که قادر است حداکثر قدرتی معادل 115 اسب بخار و حداکثر گشتاوری معادل 155 نیوتون متر را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل کند و در زمان 13.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر برسد.

در آن سو، سمند سورن با همان موتور EF7 ولی مجهز به سیستم توربو شارژ و خنک کننده، قادر است تا قدرتی معادل 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور 215 نیوتون متر را در دور 2200 تا 4800 در اختیار راننده قرار دهد و با این مشخصات و با همان گیربکس دستی 5 دنده، سورن توربو تنها 10 ثانیه لازم دارد تا از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر برسد و حداکثر سرعت 205 کیلومتر را به ثبت برساند که سریع ترین خودروی تولید داخل است.

با این مشخصات برتری در قسمت مشخصات فنی، به دلیل بهره بردن سورن جدید از توربو شارژ، با این خودرو است.
مقایسه سمند سورن توربو با ایران خودرو دنا، دنا بخریم یا سورن توربو؟
طراحی

قطعا طراحی ظاهری خانواده سمند برای خیلی از افراد و مصرف کنندگان، یکنواخت و به دور از جذابیت و شاید حتی خسته کننده شده باشد. با اینکه سورن فیس لیفتی از سمند است ولی باز هم شباهت بسیار زیادی با نسخه اولیه سمند چه از نمای جلو و پشت و چه از نمای جانبی دارد. از این رو مشتریانی که از ظاهر یکنواخت سمند خسته شده‌اند قطعا به دنبال خرید دنا، با ظاهری به نسبت متفاوت از سمند و با طراحی پوزه جدید و زیبا در مقایسه با سایر خودروهای خانواده سمند هستند. بنابراین در طراحی خارجی، دنا به دلیل تغییرات عمده که در جلو و عقب داشته و استفاده از چرا‌غ‌ها با طراحی جدید در جلو، از یکنواختی طراحی محصولات سمند دور شده و نمره بهتری در این بخش به خود اختصاص می‌دهد.
مقایسه سمند سورن توربو با ایران خودرو دنا، دنا بخریم یا سورن توربو؟
امکانات رفاهی

هر دو خودرو، جزو لوکس ترین خودروهای تولید داخل هستند. سورن توربو امکاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، فرمان با کلیدهای کنترلی، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم پشتی برقی، شیشه های سولار و سیستم صوتی جدید و آینه های جانبی برقی با قابلیت جمع شوندگی اتوماتیک و ... از جمله تجهیزات سورن به حساب می آیند. در مقابل دنا با داشتن امکاناتی بیشتر نظیر صندلی های برقی 8 جهته جلو، کروز کنترل و سیستم مالتی مدیا لمسی 7 اینچی با رهیاب و داشتن Daylight در چراغ های جلو از سورن لوکس تر به حساب می آید.

انتخاب بین این 2 خودرو، مستلزم انتخاب بین داشتن خودرویی لوکس‌تر در کنار پیشرانه ضعیف‌تر یا داشتن خودرویی با پیشرانه قدرتمندتر ولی امکانات رفاهی کمتر است. کسانی که به دنبال طراحی به روزتر و جذاب‌تر و امکانات رفاهی بیشتر و طراحی داخلی جذاب‌تر هستند دنا انتخاب بهتری خواهد بود ولی کسانی که به دنبال یک خودرو با پیشرانه قوی‌تر و شتاب و سرعت بیشتر که البته در کنار امکانات رفاهی نسبتا مناسب، گزینه کاملی برای خود است، سورن توربوی جدید گزینه بهتری می‌تواند باشد.
مقایسه سمند سورن توربو با ایران خودرو دنا، دنا بخریم یا سورن توربو؟
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.