ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معایب سمند + تاریخچه کامل تولید سمند + ویدیوی تست تصادف

معایب سمند + تاریخچه کامل تولید سمند + ویدیوی تست تصادفسمند نام یک خودرو تولید شده در ایران است که حدود 800 میلیارد تومان و یا 1 میلیارد دلار برای ایران هزینه داشت. این خودرو در سال ۱۳۸۱ توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و علاوه بر فروش در ایران، به کشورهای دیگر نیز صادر شده است. این خودرو هم اکنون در مدل‌های گوناگونی به فروش می‌رسد.

سمند در ادبیات فارسی به اسبی گفته می‌شود که زنگی متمایل به زرد دارد.

طراحی موتور، بدنه و شاسی این خودرو توسط شرکت‌های انگلیسی و فرانسوی، قالب‌های آن توسط شرکت ژاپنی، پلت فرم و موتور آن توسط شرکت فرانسوی و جیگ و فیکسچرها و همچنین طراحی خط تولید توسط شرکت کره‌ای انجام شده است.

این خودرو در ابتدا قرار بود جایگزین خودرو پیکان شود که با توجه به هزینه طراحی آن این امر محقق نشد.معایب سمند + تاریخچه کامل تولید سمند + ویدیوی تست تصادف
پس از رشد صنعت خودروسازی در کشور کره که تقریباً همزمان با ایران شروع به فعالیت نموده بود، تقاضای طراحی و تولید خودرو در افکار مردم ایران زیاد شد؛ اولین بار در سال ۱۳۷۴ پروژه طراحی خودرو آغاز گردید.

برخلاف تصور اولیه و با توجه به پیچیدگی طراحی پلت فرم، شرکت ایران خودرو اقدام به خرید پلت فورم پژو ۴۰۵ از شرکت پژو فرانسه نمود. همزمان با انجام این پروژه در ایران، شرکت فرست اتومیتو انگلستان اقدام به طراحی نمونه اولیه خودرویی بر روی شاسی و قوای محرکه خودرو پژو ۴۰۵ برای تولید در یک شرکت تایوانی نموده بود که با توجه به ورشکستگی شرکت تایوانی و همچنین پیچیدگی طراحی بدنه، ایران این طرح را از شرکت فرست اتومیتو خریداری کردند اما چون شرکت فرست اتومیتو طراحی را خوب انجام نداده بود و ایران خودرو فهمیده بود این شرکت توانایی اصلاح آن را ندارد آن را به ایران برد و درآن جا مرکز تحقیقات ایران خودرو با جمع‌آوری فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف و چند دانشگاه صنعتی دیگر، طراحی خودرو ملی را در کنار مشاوران خارجی شروع کرد. در این فرایند، اتاق نسبتاً کوچک و ارگونومی که متناسب با افراد کوتاه قد شرق آسیا ساخته شده بود بازطراحی شد.

سرانجام در سال ۱۳۸۱ این خودرو توسط رئیس جمهور وقت، سید محمد خاتمی رونمایی شد.

تست تصادف سمند :
معایب سمند + تاریخچه کامل تولید سمند + ویدیوی تست تصادف
سمند EL

سمند EL ابتدا به صورت تاکسی ساخته می‌شد. اما در سال۱۳۸۸ ایران خودرو به فکر تولید آن برای عموم مردم افتاد که البته از این طرح ایران خودرو استقبال نشد و در نهایت باسمند SEجایگزین شد
سمند LX

سمند ال‌ایکس یکی از اتومبیل‌های ساخت ایران خودرو است که نمونه ارتقاء یافتهسمند معمولی است.

در سال ۱۳۸۳ تولید و از سال ۱۳۸۹ با سیستم عیب یاب خودکار به بازار عرضه شد. ایران خودرو مدعی است سمند ال‌ایکس دارای قدرت فرمان‌پذیری خوبی است و از نکات مهم در طراحی سمند ال ایکس را ایمنی آن می‌داند. شایان ذکر است که در حال حاضر نیز سمند lx با موتور ef7 تولید می‌شود که بسیار بهینه تر از موتور xu7 پژویی است. از تجهیزات اضافی به کار گرفته شده در مدل ال‌ایکس نسبت به مدل معمولی سمند می‌توان به ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده، رینگ آلومینیومی، امکان تنظیم برقی صندلی‌های سرنشینان جلو، سنسور هشدار دنده عقب و بازکن الکتریکی صندوق عقب نام بردو دارای دندهٔ دستی با گیربکس ۵دنده می‌باشد.
سمند ساحلی

اولین و آخرین کانپست صنعت خودرو سازی ایران بود که هیچگاه به تولید انبوه نرسید. این خودرو دو در بوده وسقف آن به صورت کروکی بوده است
سمند سریر

سریر، یک خودروی تشریفاتی محصول ایران خودرو است.

به دلیل عدم وجود یک خودروی تشریفاتی در ایران، شرکت ایران خودرو به فکر ساخت یک خودروی تشریفاتی (با ایجاد تغییر در سمندمعمولی) افتاد. البته با تغییراتی در پژو ۴۰۵ آن را به عنوان تشریفاتی و در تعداد بسیار کم تولید کردند ولی جوابگوی نام یک خودروی تشریفاتی نبود.

سمند سریر از نظر ظاهری دقیقاً مثل سمند LX است با این تفاوت که بر طول خودرو حدود ۳۰ سانتیمتر اضافه شده که در بین درب جلو و عقب و برای ایجاد فضای بیشتر سرنشین عقب است. همچنین رینگ آلومینیومی و تایر پهن برای حفظ تعادل در سر پیچ‌ها به آن اضافه شد. در داخل خودرو از چرم استفاده شده که نمای زیبایی به آن می‌دهد. در قسمت عقب خودرو و در پشت هر صندلی جلو، یک نمایشگر LCD کوچک وجود دارد که با استفاده از سیستم پخش VCD و MP۳ که در قسمت عقب تعبیه شده می‌توان فیلم‌های مورد نظر را در داخل اتومبیل تماشا کرد.

همچنین بر حسب سفارش در قسمت عقب یک یخچال نیز نصب می‌شود. دو عدد سینی باز شو هم برای سرنشینان عقب درون صندلی نصب شده. رنگ دستگیره درب‌ها به رنگ نقره‌ای تغییر کرده و یک جعبه سی دی در قسمت عقب وجود دارد. طول سمند سریر (لیموزین) ۴۷۱ سانتیمتر و عرض آن ۱۷۲ سانتیمتر است.
سمند SE

شرکت ایران خودرو پس از حذف تولید سمند معمولی و در راستای جلب رضایت مشتریان و خانواده­هایی که نیاز به خودوریی با قیمت مناسب و اقتصادی داشته­اند اقدام به بروزآوری محصول سمند معمولی با نام سمند بهینه (SE) نمود تا بتواند پاسخگوی تقاضاهای فراوان خویش باشد. این خودرو با بهره­مندی از مزایایی همچون ایمنی بالا به دلیل برخورداری از بدنه مستحکم، ابعاد مناسب برای استفاده درون و برون شهری، فضای قابل توجه داخل اتاق و صندوق عقب به یکی از محبوب‌ترین خودروهای روز کشور تبدیل شده است.

امروزه، حفظ محیط زیست در صنعت خودرو از جایگاه مهمی برخوردار است، به همین منظور خودروهای شرکت از جمله سمندSE، به تجهیزات استاندارد آلایندگی یورو ۴ مجهز شده­ اند.

یکی از مزایای دیگر سمندSE، برخورداری از کارت طلایی خدمات پس از فروش است؛ که ضمن ارائه خدماتی از قبیل بیمه بدنه، برخی خدمات دیگر را در سراسر کشور به صورت رایگان و سریع در دسترس دارنده خود قرار می‌دهد.

تجهیزات رفاهی، ایمنی و ویژگی­های خودرو:

سیستم ضد سرقت (Immobilizer)

ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده در هنگام تصادفات)

سیستم ترمز ABS به همراه EBD

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده[۴]
سمند دیزلی

در سال ۲۰۰۹، ایران خودرو اعلام کرد که در سال ۲۰۱۰ سمند با موتور جدید EFD خود را در سال ۲۰۱۰ تولید خواهد کرد. با این حال، با توجه به آزمایش‌های مورد نیاز برای موتور، و با توجه به عدم توزیع گازوئیل با استاندارد یوروIV در ایران نصب موتور دیزلی برروی سمند به سال ۲۰۱۱ موکول شد. در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۱ ایران‌خودرو اعلام نمود که موتور دیزلی برای نصب برروی خودرو آماده می‌باشد و تغییرات لازم برای این سیستم انجام گرفته است. این تغییرات عبارتند از: تغییر رادیاتور، نصب اینترکولر، آب، شیلنگ‌های هیدرولیک، بدنه موتور، گیربکس سیستم اگزوز و عایق محفظه موتور.
سمند پیکا

این خودرو قرار بود پس از سمند دومین خودرو با نشان ملی باشد. ایران‌خودرویی‌ها قصد داشتند این محصول را در بازه قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان در اوایل دهه ۸۰ شمسی وارد بازار کند. تیراژی که برای این خودرو در نظر گرفته شده بود بالای ۲۰۰ هزار دستگاه بود. قرار بود این خودرو، خودروی قشرها کم درآمد ایرانی باشد. پلت‌فرم این خودرو قرار بود مدلی از فیات باشد اما فیات از دادن این پلت‌فرم سر باز زد. بعدها ایران‌خودرویی‌ها تصمیم گرفتند از پلت‌فرم پژو ۱۰۶ استفاده کنند که پژو هم این پلت‌فرم را نداد و خودروی پیکا تولید نشد.
سمند پردیس

سمند پردیس قرار بود یکی از مدل‌های آتی سمند باشد. این محصول را ایران‌خودرو برای طبقه متوسط به بالا در نظر گرفته بود. طراحی این خودرو در قسمت پشت بسیار شبیه به محصولات کره‌ای است. طراحی جلو نیز تا حدودی شبیه به محصولات فولکس‌واگن است. این محصول با اینکه پیش‌بینی می‌شد در بازار به خوبی فروش کند و در نمایشگاه‌های خودرویی کشور نیز مردم از آن استقبال بسیار زیادی کردند، اما به مرحله تولید نرسید و تنها در حد چند نمونه ساخته شده در مرکز تحقیقات ایران خودرو ماند.
سمند زوبین

این خودرو قرار بود مانند پیکان جوانان خودروی خاص جوانان باشد. توربوشارژ، موتور قوی و هندلینگ مناسب مواردی بود که برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. البته کمی سخت بود که بتوان بر روی پلت‌فرم پژو ۴۰۵ چنین محصولی را خلق کرد. مشکل این خودرو هم نبود پلت‌فرم مانند دیگر مدل‌های سمند بود

زوبین ظاهری شبیه به پردیس دارد و تفاوت زیادی بین این دو دیده نمی‌شود اما از نظر موتوری، سمند زوبین دارای موتور از نوع XU9-J4Z با قدرت ۱۴۸ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد. حجم موتور cc 1905.
سمند استیشن و وانت
سمند استیشن خودرویی بود که در ایران‌خودرو تولید شد و حتی تا مرز صنعتی‌سازی نیز پیش رفت. اما اجرا نشدن پروژه پژو ۴۰۵ استیشن مدیران ایران‌خودرو را از تولید این خودرو منصرف کرد. سمند وانت نیز محصولی بود که در مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی شد اما معلوم نیست که این خودرو قرار است تولید شود یا خیر.
معایب سمند + تاریخچه کامل تولید سمند + ویدیوی تست تصادف
از لحاظ فنی، سمند یا همان خودروی ایکس ۷ کاملاً منطبق بر پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با موتور ۱٫۸ لیتری می‌باشد. این موتور ساخت فرانسه و به ظرفیت دقیق ۱۷۶۱ سی سی می‌باشد که توانایی تولید ۹۵ اسب بخار قدرت را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه دارد. این موتور می‌تواند جثه سمند را که ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم سنگین تر از ۴۰۵ است در ۱۳٫۹ ثانیه - طبق ادعای سازنده- به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت توان رسیدن به سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را دارد.همچنین موتور دیگری بهنام ای اف سون بر روی این خودزو نصب می‌شود. در ادامه مشخصات کلی سمند با این دو موتور را ملاحظه می‌کنید.

کد کلاس (های) خودرو ۲۹۲۱۱–۲۹۲۱۲ ۲۹۳۳۹–۲۹۳۴۰
نوع موتور EF7 XU7JP/L3
حجم موتور (cc) ۱۶۴۵ ۱۷۶۱
حداکثر توان موتور (hp) ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه (بنزین) ۹۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۵۵ نیوتن متر در(۴۵۰۰–۳۵۰۰) دور در دقیقه (بنزین) ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۱ ۹٫۳
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۹۵ بنزین بدون سرب اکتان ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش الکترونیکی چند نقطه‌ای پاشش چند نقطه‌ای
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ بهینه یورو ۴ بهینه
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰ ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲ ۱۳٫۱
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3) ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) خارج شهر (لیتر) ۵٫۹ ۶٫۸
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) ترکیبی (لیتر) ۷٫۵۴ ۸٫۳۴
طول خودرو (mm) ۴۵۰۲ ۴۵۰۲
عرض خودرو(mm) ۱۹۰۳ ۱۹۰۳
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۶۰ ۱۴۶۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۶۷۱ ۲۶۷۱
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۲۴۰ ۱۲۲۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۶۶ ۶۶
حجم فضای صندوق عقب (دسی‌متر مکعب) ۵۰۰ ۵۰۰
معایب سمند + تاریخچه کامل تولید سمند + ویدیوی تست تصادف
نظرات مردم، معایب سمند :

#1
سلام به همه بنده ازاسفند۹۴تا الان دوگانهEF7دارم و قبل خرید ترس داشتم ازخریدش ولی بالاخره باتوکل به خدا گرفتم خدایی با این رانندگی که من باهاش میکنم خیلی راضی م ازش،همه جا هم باهاش رفتم،ازهرلحاظ بگی از بقیه ماشینا سرتره،کشش و شتاب و مصرف و گیربکس و کلاچ ش هم خدایی نرم و روان هستش،تا سرعت ۱۱۰الی۱۱۵ صدای موتورکمه ولی ۱۲۰که میشه صدا زیادمیشه دلیلشو نمیدونم ولی هرچی هست بازم صداش از بقیه ماشینای ایرانی باموتورغیرEF7 کمتره،در ضمن قدرت و شتابش هیچ ماشین ایرانی نداره،موفق باشین

#2
سلام من ef7 صفر دارم یکم با دنده هاش مشکل دارم، نمیدونم تو چه سرعتی دنده رو عوض کنم!؟؟

#3
سلام.۲۸فروردین سمند ای اف سون تک سوز تحویل گرفتم .سوختش با سرعت ۱۱۰تقریبا ۱۰۰/۸ولی از ۱۱۰که میره بالاتر به۱۰۰/۱۰هم میرسه صدای موتور تا ۱۱۰خوبه بیشتر که میشه بدجور میپیچه تو اتاق واقعا قابل تحمل نیس از درب راننده باد میاد تو صدای زشتی میده از ۶۰۰۰کیلومتر که رد شد ۲۰۰بیشتر راه میره ولی قبلش از تا۱۸۵بیشتر نمیرفت

#4
سلام عرض ادب ببنید این ماشین مخصوصا مدل پایینش دائم واشر سر سیلندر میسوزونه اگه نخرید خیلی بهتره منم میومدم نظراتو میخوندم اکثرا هم میگفتن بده و گوش نکردمو خریدمو هر روز در تعمیرگاه بودم ب نظر من اگه یه پارس موتور زانتیا 86 87 بخرید بهتر از اینه

#5
مدل 93 دارم خیلی عالیه. مثل پراید تو شهر گاز می دهم . با 5500تومان 200کیلو متر تو شهر راه می رود. بیرون هم تا 250کیلومتر .چرا از 120 به بالا کمی صدا داخل اتاق اذیت کنده هست . ان هم جدیدا متوجه شده ام که از لاستیک و یا بربلینگ هاست . نه از موتور.چرا که در سرعت بالا خلاص می کنم همون صدا میاد حتی خاموش می کنم .

#6
به نظر من آدم بره یه آردی تمیز پیدا کنه و سوار شه خیلی بهتر از این ماشین‌هاس اولا شما وقتی نشستی تو ماشین هر صدایی از هر جایی تأکید می‌کنم هر صدایی از هر جایی اومد خیلی راحت و ریلکس بگید طبیعیه و فقط باید صدای پلیرتون را بلند کند تا زمانی که ترمز و گازش سالمه یعنی ماشین سالمه دوما با سرعت 80تا میری هم با وضع جاده سرعت مناسبی هم اینکه از سفر لذت می‌بری و خیلی راحت البته بعضی‌جاها باید با 30تا و 40 تا هم رفت درکل هم ماشین هست که روش فشار نیاری جز بنزین و روغن هیچ خرجی دیگه‌ای نداره

#7
سلام دوهفته هست سمند ef7یگانه تحویل گرفتم صدای موتور خیلی زیاد میاد داخل اتاق واقعا اذیت میشم بنزین معمولی سوختش هر صد کیلومتر از ده هم بیشتر هست ولی سوپر صدی هشت سرعتش هم زیاد تعریفی نیست چون ۱۸۵تا بیشتر نمیره سرعت بالای ۱۲۰تا که میرم باد از لای در راننده کنار اینه بغل میاد تو صدای فور فور زشتی میده شتابش هم خوب نیست بعضی ها میبینم میگه ef7 عالیه ولی من ازش راضی نیستم چون ظاهرا شانسی هست .دوستان اگه راه چاره ای بلدین لطفا راهنمایی کنید این ایراد هارا برطرف کنم
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.