هیوندایی توسان Hyundai Tucson خودرویی است که از سال ۲۰۰۴ تا کنون تولید شدهاست. طراحی آن موتور جلو، خودرو محور جلو، خودرو چهار چرخ محرک بوده است. نام توسان برگرفته از شهر توسان انگلیسی Tucson در ایالت آریزونا آمریکاست.
نسل سوم هیوندای توسان تولید 2015 تا هم اکنون
توسان 2016 در چهار تیپ :
SE مدل دیفرانسیل جلو (22,700 دلار) مدل دو دیفرانسیل (24,100 دلار)
ECO مدل دیفرانسیل جلو (24,150 دلار) مدل دو دیفرانسیل (25,550 دلار)
SPORT مدل دیفرانسیل جلو (25,900 دلار) مدل دو دیفرانسیل (27,300 دلار)
LIMITED مدل دیفرانسیل جلو (29,775 دلار) مدل دو دیفرانسیل (31,175 دلار)
* قیمت ها مربوط به هیوندای آمریکا می باشد.
2016 HYUNDAI TUCSON :
ادامه
مشخصات فنی توسان ix35 مدل 2016 تیپ SE :
موتور : 2.0 لیتری، چهار سیلندر خطی + 16 سوپاپ DOHC
قدرت موتور : 164 اسب بخار @ 6200 دور در دقیقه
گشتاور : 151 نیوتن متر @ 4000 دور در دقیقه
نسبت تراکم : 11.5:1
حجم باک : 62 لیتر
وزن خالص : 1496 کیلوگرم
امکانات و ویژگی های ایمنی :
Tire Pressure Monitoring System (TPMS)
Rearview camera
Vehicle Stability Management (VSM) system
Electronic Stability Control (ESC)
Traction Control System (TCS)
Anti-lock Braking System (ABS)
Electronic Brake-force Distribution (EBD)
Brake Assist (BA)
Advanced dual front airbags (SRS) with Occupant Classification System (OCS)
Dual front seat-mounted side-impact airbags (SRS)
Front and rear roof-mounted side-curtain airbags (SRS) with rollover sensors
Energy-absorbing steering column
Front seatbelt pretensioners and force limiters
Rear LATCH (Lower Anchors and Tethers for CHildren)
Power window lock-out button
Front and rear crumple zones
Remote keyless entry system with alarm
از نظر محبوبیت در بین علاقهمندان، کراساورها چندان گزینه جذابی برای معرفی در یک نمایشگاه اتومبیل نیستند. ولی در همین حال، هیوندای توسان 2016، برخی ویژگیهای جدید اضافه کرده و در عین غیرعادیبودن، میتوانند برای خانوادههای مشتریان بسیار مفید نیز باشند.
مهمترین ویژگی های توسان 2016
1- محافظت از زانوها
یک صفحه کوچک و نرم چرمی در کناره قسمت وسط، بهگونهای طراحی شده تا یک جای مناسب برای استراحت زانوی سمت راست فراهم کند. این صفحه از ساییدهشدن و بالا پایینشدن زانوی راننده بر روی پلاستیک جلوگیریم کند. در همین حال، سرنشین جلو، به این اندازه خوششانس نخواهد بود و فقط یک فضای کوچک برای وسایل خود دارد.
2- صندلیهای پارچهای فیبری
صندلیهای پارچهای فیبری مخصوص که در خودروهای انگشتشماری مورد استفاده قرار میگیرند، در اینجا نیز شما را در مقابل لکهها، بوها و الکتریسیته ساکن محافظت خواهند نمود. هیوندای توسان ۲۰۱۶ نیز همانند بیشتر کراساورها معمولاً پر از بچه خواهد شد و به نظر میرسد این یک روش هوشمندانه از طرف هیوندای برای تمیز نگه داشتن داخل کابین است.
3- کنترل کامل رادیو
به لطف سیستم XM تیون استارت در هیوندای توسان ۲۰۱۶، هیچکدام از آهنگها را از دست نخواهید داد. وقتی کنترل رادیوی ماهوارهای را میزنید، این سیستم به صورت اتوماتیک، آهنگ کنونی را از ابتدا اجرا میکند.
4- صندلی های قابل تنظیم
در بسیاری از کراساورهای شناختهشده، زاویه پشتی صندلیها را به صورت ثابت طراحی شده است. ولی در هیوندای توسان ۲۰۱۶، خودروساز، برای صندلیهای جمعشونده 60/40 زاویه خم بیشتری را درنظر گرفته است. در این مدل، زاویه پشتی را تا ۳۷ درجه میتوان تنظیم کرد که در مقابل تنظیم ۲۸ درجه مدل قبلی قرار میگیرد. بنابراین، چه بخواهید صاف بنشینید و یا لم بدهید، توسان تمام حالتهای شما را پوشش خواهد داد.
5- خودروی هوشمند
بسیاری از خودروهای مدرن با قابلیت باز کردن قفل به صورت غیرمستقیم، امکان باز شدن بدون دست درب عقب را فراهم میکنند. در این زمینه، هیوندای توسان پا را فراتر گذاشته است؛ صاحب خودرو، در حالی که کلیدها را در جیب خود دارد، تنها کافی است که برای چند لحظه در پشت کراساور بایستد تا درب عقب به صورت اتوماتیک برایش باز شود. در نتیجه نیازی نیست که بهعنوان مثال، کیسههای خرید را ابتدا زمین بگذارید و سپس در را باز کنید. هیوندای جنسیس و سوناتا نیز چنین قابلیتی دارند.
6- تکنولوژی کلاچ
وقتی هیوندای توسان ۲۰۱۶ از گزینه پیشرانه موتور توربوی ۱/۶ لیتری چهار سیلندر استفاده کند، با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته همراه میشود که از «سوناتا اکو» به عاریت گرفته شده است. تنها تعداد اندکی از کراساورها دارای آپشن گیربکس دوکلاچه هستند و بیشتر با گیربکسهای مبدّل گشتاور اتوماتیک ۶ سرعته یا اگر جیپ و لندروور را در نظر بگیریم، ۹ سرعته همراه میشوند. سیستم دوکلاچه موجود در توسان میتواند واکنشهای سریعتری را در شیفت دندهها فراهم کند و در همین حال، با افزودن بهینهسازی مصرف سوخت باعث خواهد شد که این کراساور در تریم «اکو» به مصرف سوخت ۷/۱۳ لیتر و در تریمهای «اسپورت» و «لیمیتد» به مصرف سوخت ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد.