ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو / سراتو بخریم یا النترا (فورت)؟

مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو / سراتو بخریم یا النترا (فورت)؟برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب بین خودروهای موجود در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد. دو خودروی هیوندای النترا و کیا سراتو نیز در یک رنج قیمتی قرار دارند و از همین رو 2 خودرو که در یک رده قیمتی قرار دارند را از نظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی،قیمت و بازار دست دوم مقایسه کردیم.

Hyundai Elantra
هیوندایی النترا Hyundai Elantra به کره‌ای: 현대 아반떼 تلفظ:آوانته خودرویی است که از سال ۱۹۹۰ تا کنون تولید شده‌است. طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور جلو بوده است.این خودرو در کشورهای کره جنوبی، مالزی و ایران با نام هیوندای آوانته شناخته می‌شود. امروزه این مدل مورد توجه بخش بزرگی از بازار قرار دارد تا جایی که در سال ۲۰۱۱ عنوان خودروی سال آمریکای شمالی را از آن خود کرد و هم اکنون مدل‌های کوپه GT و استیشن (آی ۳۰) آن به بازار آمده است.
مشخصات فنی هیوندای النترا یا آوانته 2017 + تاریخچه و قیمت روز+ خرید و فروش
سراتو
سراتو محصولي استثنائي از شرکت خودروسازی کیا موتورز کره جنوبی است، این خودرو که در بازار آمریکا Kia Spectra نامیده می شود، خودرویی ست جمع و جور (compact car)، که از 2003 وارد بازار شده است. در سال 2008 کیا سراتو جای خود را به کیا فورت Kia Forte داده که همچنانبا نام سراتو شناخته می شود.
کیا فورت (Kia Forte) در جیانگسو تولید شده‌است. طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور جلو بوده طول آن در حالت طبیعی ۴٬۴۸۰ میلیمتر (۱۷۶٫۴ اینچ)، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۷۶۵ میلیمتر (۶۹٫۵ اینچ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۰۰ میلیمتر (۵۵٫۱ اینچ) است. این خودرو در مدل های سدان و کوپه تولید می‌شود.
مشخصات فنی کیا سراتو جدید مدل 2017 + قیمت روز، آلبوم عکس و تاریخچه

مشخصات فنی

پس از فروش خوب هیوندای النترا در بازار، کرمان موتور، این خودرو را نیز به سبد محصولات مونتاژ هیوندای خود اضافه کرد و جدیدترین نسل این خودرو یعنی النترا AD را در ایران مونتاژ می‌کند. این خودرو با یک پیشرانه 1999 سی‌سی با سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای به بازار عرضه می‌شود که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 152 اسب‌بخار در دور 6200 و بیشینه گشتاور 196 نیو‌تن‌متر در دور 4000 است.
النترا 2017
نمایی از النترا 2017
این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود و قادر است تا النترا را به بیشینه سرعت 202 کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو6، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، تنها 7.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند.
کیا سراتو
کیا سراتو 2017
در آن سو کیا سراتو نیز از همان پیشرانه 2 لیتری هیوندای برخوردار است که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 152 اسب‌بخار در دور 6200 و بیشینه گشتاور 192 نیو‌تن‌متر در دور 4000 است که این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دستی ازپشت فرمان، به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. سراتو با این مشخصات قادر است تا به بیشینه سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد، همچنین این خودرو با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو6، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند.
امکانات النترا جی تی هاچ بک 2018 را تماشا کنید
مقایسه لیفان 820 با کیا سراتو 2000 سی سی مونتاژ سایپا + کیا سراتو بهتر است یا لیفان؟
مقایسه رنو فلوئنس با کیا سراتو و هیوندای النترا / راهنمای خرید بهترین سدان با قیمت مناسب
قیمت روز انواع کیا سراتو دست دوم در بازار
در بخش پیشرانه و مشخصات فنی، به دلیل مجهز بودن هر دو خودرو به پیشرانه‌های یکسان، هیچ کدام نسبت به یکدیگر برتری ندارند و عملکرد یکسانی در شتابگیری اولیه و ثانویه دارند.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

هیوندای النترا را با لیست کاملی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند، هفت کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای و زانویی راننده)، سیستم تشخیص و هشدار نقطه کور، سنسور فشار باد تایر، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سانروف برقی، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن فرمان، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، انتخاب حالات مختلف رانندگی، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده خودکار، سردکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر لمسی پنج اینچی و شش بلندگو به همراه ساب ووفر، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی در روزو فرمان برقی دارای کلید‌های کنترلی به بازار عرضه می‌کند.
هیوندای النترا
در آن سو، نیز کیا سراتو را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند، شش کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور فشار باد تایر، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و مدیریت پایداری، سیستم تشخیص نقطه کور، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سانروف برقی، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، انتخاب حالات مختلف رانندگی، پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده خودکار، سردکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی با درگاه USB و AUX و بلوتوث، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی در روزو فرمان برقی دارای کلید‌های کنترلی به بازار عرضه می‌کند.
کیا سراتو
در بخش امکانات ایمنی و رفاهی، هر دو خودرو امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبولی را ارائه می‌دهند و برخی امکانات مانند پدال‌های تعویض دنده در سراتو وجود دارد که هیوندای فاقد آن است و از آن طرف، النترا هم با داشتن هفت کیسه ایمنی هوا و گرمکن فرمان از سراتو پیش است، بنابراین نمی‌توان هیچ‌کدام را نسبت به دیگری در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی برتر دانست.

سخن آخر

کارخانه خودروسازی هیوندای و شریک تجاری‌اش کیا، چند سالی است که با محصولات متنوع خود بازار ایران را تحت سلطه خود دارند و هر دو خودروی مورد بررسی به دلیل سابقه حضور قبلی، از بازار دست دوم خوبی برخوردار هستند. سراتو و النترا، به دلیل داشتن پلتفرم‌ و پیشرانه مشترک، ویژگی‌های مشابهی دارند و انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه مشتری بستگی دارد که طراحی ظاهری و داخلی کدام خودرو را بیش‌تر بپسندد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.