ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

روش رانندگی درون جاده های گِلی / چگونه خودرو را از داخل گل و لای عبور دهیم؟

روش رانندگی درون جاده های گِلی / چگونه خودرو را از داخل گل و لای عبور دهیم؟اگرچه خودروهای مخصوص جاده های ناهموار مجهز به ۴ محور متحرک که برای زمین های ناهموار طراحی شده اند، و دوستانی که چرثقیل دارند و می توانند خود را از گیرکردن نجات دهند ممکن است واقعا دنبال زمین های گلی باشند، پیشنهاد می شود کسانی که پشت فرمان خودروهای استاندارد معمولی می نشینند از گل و لای زیاد، دوری کنند. قانون کلی این است که یک خودرو معمولی می تواند از زمین های گلی عبور کند که عمق گل در آن از ۵ سانتیمتر بیشتر نباشد. متاسفانه عمق گل همیشه یک اندازه نیست و راحت نمی توان حدس زد. درصورت امکان، مسیر متفاوتی را انتخاب کنید. اما اگر بعد از بررسی دقیق، تصمیم گرفتید از مسیرهای گلی عبور کنید، با استفاده از راهنمایی های زیر، این کار را به ایمن ترین شکل ممکن انجام دهید.
LAND ROVER Defender Off road photo gallery
آلبوم عکس آفرودهای لندروور دیفندر / تصویری تماشایی از لندرور درون یک باتلاق!
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...

چگونه با اطمینان از داخل گل و لای عبور کنیم


مرحله ۱: از خودرو پیاده شوید و محل را بررسی کنید. اوضاع از داخل خودرو، با هنگامی که از نزدیک ببینید، تفاوت زیادی دارند. درصورتی که کفش مناسب دارید، کمی در جاده پیاده روی کنید تا خودتان ببینید چه موانعی بر سر راه هستند و عمق گل را بررسی کنید. با این کار می توانید تصمیم بهتری برای جلوتر رفتن یا نرفتن بگیرید و قبل از این که خودرو گیر کند، مناطق مشکل دار را ببینید.

مرحله۲ : اگر لازم است، کمی از باد لاستیک هایتان کم کنید. وقتی لازم است بیش از چند متر را از مسیرهای گلی عبور کنید، و اوضاع چندان خوب به نظر نمی رسد، کمی از باد لاستیک را خارج کنید تا فشار لاستیک ها کم شود. این کار باعث می شود لاستیک خودروتان با زمین تماس بیشتری داشته باشد و همان طور که در داخل گل و لای حرکت می کنید، تماس هم بیشتر شود. به این منظور، فشار باد لاستیک ها را روی ۱۸ تا ۲۰ تنظیم کنید. وقتی دوباره وارد جاده هموار شدید، در نزدیک ترین تعمیرگاه، باد لاستیک ها را دوباره میزان کنید.

مرحله ۳: سرعت آهسته ولی یکنواخت داشته باشید. رسیدن به سرعت بهینه در گل، نوعی هنر محسوب می شود و احتمالا شما زمانی برای فراگیری این هنر ندارید. شتاب باید آن قدر باشد که در گل گیر نکنید و آن قدر تند نروید که کنترل خودرو از دستتان خارج شود. اگرچه سرعت واقعی شما به زمین و اوضاع جوی بستگی دارد، معمولا باید سرعت ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشی. پس علاوه بر آهسته و یکنواخت راندن، خونسردی خودتان را حفظ کنید.

مرحله ۴: از جایی که رد چرخ هست، نروید. وقتی سر دوراهی هستید که از داخل رد چرخ های دیگران بروید یا مسیر خودتان را ایجاد کنید، حتما از روی گل هایی بروید که کسی نرفته است. دلیل این است که نرم ترین و لغزنده ترین مسیرها، همان رد چرخ ها هستن. همچنین، با قرار دادن خودرو در پایین ترین ارتفاع ممکن، فضای بین پایین خودرو و زمین را کاهش می دهید. این کار باعث گیرکردن خودرو شما می شود.
نکته : اگر خودرو گیر کرد، اولاً، دستپاچه نشوید. به آرامی فرمان را هدایت کنید و گاز بدهید و در عین حال، بدنتان را با قدرت به جلو خم کنید. اگر خوش شانس باشید، از شیار درمی آیید . اگر موفق نشدید، از خودرو خارج شوید و شاخه های باریک درختان، برگ و هرچیز دیگری که پیدا کردید را جلوی چرخ بگذارید تا فضای خشک ایجاد کنید. بعد دوباره تلاش کنید به آرامی از شیار خارج شوید. هنگام رانندگی در گل و لای، امید است در شرایطی قرار بگیرید که مکرر گیر نکنید و مهارت خوبی است که باید به دست بیاورید. اگر تمام تلاشهایتان برای خروج از زمین باتلاقی شکست خورد و به شدت گیر کرده اید، شکست را بپذیرید و درخواست کمک کنید. گاهی تنها راه خروجتان این است که خودرو شما را یدک بکشند. در این صورت، امید است یکی از دوستانتان یدک کش داشته باشد و به شما کمک کند.
روش رانندگی درون جاده های گِلی / چگونه خودرو را از داخل گل و لای عبور دهیم؟
لندروور دیفندر درون باتلاق
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.