ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

روش‌های تشخیص غیر واقعی بودن کیلومتر شمار خودرو

روش‌های تشخیص غیر واقعی بودن کیلومتر شمار خودرواودومتر (کیلومترشمار یا مایلومتر) مسافتی را که یک خودرو حرکت کرده‌است نشان می‌دهد. این وسیله ممکن است الکتریکی، مکانیکی یا ترکیبی از هر دوی این‌ها باشد. لغت اودومتر از واژه‌های یونانی "hodos" به معنای راه یا دروازه و "metron" به معنای اندازه مشتق شده‌است.

عملکرد کیلومترشمار

در خودروهای ابتدایی حداکثر عدد ۹۹۹۹۹ کافی بود، ولی با پیشرفت خودروها به یک رقم بیش تر احتیاج بود. وقتی که عدد نشان داده شده به بیشترین مقدار خود می‌رسد ادومتر دوباره از صفر شروع به کار می‌کند. در اکثر خودروهای امروزی یک مسافت سنج نیز موجود است. بر خلاف ادومتر، مسافت سنج در هر لحظه قابل صفر کردن است و بنابراین این امکان را می‌دهد تا مسافت طی شده در یک سفر یا در قسمتی از سفر را اندازه‌گیری کرد. در گذشته اودومترها کاملاً مکانیکی بوده‌اند اما در اکثر خودروهای امروزی به صورت الکتریکی هستند. خودروهای لوکس معمولاً چند مسافت سنج دارند. اکثر مسافت سنج‌ها حداکثر مقدار ۹۹۹٫۹ را می‌تواند نشان دهند. با استفاده از مسافت سنج می‌توان مسافتی را که با هر باک بنزین خودرو می‌تواند طی کند اندازه گرفت. بدین ترتیب به راحتی می‌توان بازدهی انرژی خودرو را با دقت خوبی تحت نطر داست. یک استفاده رایج دیگر مسافت سنج این است که با صرفنطر کردن ان در هر مرحله از سفر می‌توان فهمید که چه موقع باید پیچید.

در ادامه به روش‌های تشخیص غیر واقعی بودن کیلومتر شمار خودرو می پردازیم، لطفاً با وب سایت فایندز همراه باشید :
کیلومتر شمار
میانگین استفاده از یک خودرو در سال حدود 12 هزار مایل (19312 کیلومتر) می باشد، که در طول 5 سال چیزی حدود 60 هزار مایل (96 هزار کیلومتر) می باشد، دقت کنید در کیلومتر شمار، عددی نزدیک به این اعداد ثبت شده باشد.
کیلومتر شمار
تشخیص از طریق مقدار استفاده از تایر خودرو

اگر کیلومتر شمار، عدد 25 هزار مایل (40 هزار کیلومتر) را ثبت کرده باشد،احتمالاً لاستیک اصل کارخانه بروی آن هنوز نصب می باشد و بنابراین عمق تو رفتگی لاستیک خودرو باید حدود 1.5875 میلی متر باشد.

با استفاده از یک سکه عمق تورفتگی لاستیک (شکاف تایر) را چک کنید و مطمئن شوید این عمق حدود 1.5875 میلیمتر می باشد.
روش‌های تشخیص غیر واقعی بودن کیلومتر شمار خودرو
دستیابی به عدد واقعی کیلومتر شمار خودرو

کم کردن عدد کیلومتر شمار ها بیشتر در خودرو های قدیمیو آنالوگ اتفاق می افتد. اگرچه در صورتی که خودروی مورد نظر از کامپیوتر مرکزی یا ECU بهره مند باشد، میتوان با متصل کردن آن به سیستم های کامپیوتری از کیلومتر یا millage واقعی وسیله نقلیه مطلع شد. در صورتی که ماشین دارای ECU نباشد با یک ترفند ممکن است به نتیجه برسید. بسیاری از کارگاه های تعویض روغن پس از ریختن روغن نو داخل خودرو یک برچسب مربوط کیلومتر بعدی که روغن ماشین دوباره باید تعویض شود را به موتور میچسبانند. در صورتی که این برچسب را دیدید ترفند شما عمل کرده و کیلومتر واقعی خودرو را در میابید. در غیر این صورت از روش های پایین استفاده کنید.
روش‌های تشخیص غیر واقعی بودن کیلومتر شمار خودرو
مقدار استفاده ی صاحب ماشین از وسیله نقلیه اش تنها با عدد کیلومتر شمار مشخص نمی شود بلکه با استهلاک ادوات دیگر مانند موتور، صندلی ها و صندوق عقب نیز مشخص میگردند. از صاحب پیشین ماشین بخواهید که اجازه سواری خودرو را نیز به شما بدهد. با وارد شدن به کابین نگاهی به پدال ها، فرمان و سردنده بیاندازید. مطمئنا اگر عدد کیلومتر بیشتر از انتظار شما باشد خواهید دانست. به عنوان مثال اگر خودرو مدل ۱۳۹۰ باشد و به گفته صاحب ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد این ادعا، احتمالا ادعایی غلط است. چراکه سطح فرمان، دنده و پدال گاز بیشتر از این مقدار سائیده شده است. علاوه بر این میتوانید با بررسی لاستیک های خودرو و همچنین با تحقیقاتی دقیق تر سائیدگی اجزا و ادوات موتور را بررسی کرده به نتیجه ای قابل اطمینان تر در خصوص کارکرد واقعی ماشین دست یابید.
روش‌های تشخیص غیر واقعی بودن کیلومتر شمار خودرو
در صورتی که خودرویی که قصد خرید آن را دارید مجهز به اودومتر یا کیلومتر شمار آنالوگ و قدیمی است با نگاهی دقیق تر به این شمارنده میتوانید صحت اظهارات راننده قبلی را تصحیح یا رد کنید، بدین صورت که، د صورتی که شمارنده ها (عدد یکان، دهگان و…) در یک خط باشند و تمام اعداد آن قابل خواندن، در نتیجه احتمالا عدد شمارنده دستکاری نشده است.
منبع : howcanu.com - www.wikihow.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.