ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

مهمترین عواملی که باعث خرابی باتری خودرو می شود / از فشار در زمستان تا کاهش ظرفیت باتری

مهمترین عواملی که باعث خرابی باتری خودرو می شود / از فشار در زمستان تا کاهش ظرفیت باتریسه عامل عمده‌ی تاثیرگذار هستند که منجر به خرابی باتری خودرو در زمستان می‌شوند. سه عامل عمده‌ی تاثیرگذار هستند که منجر به خرابی باتری خودرو در زمستان می‌شوند. این عوامل عبارتند از: کاهش ظرفیت باتری، برق زیادی که موتور استارت از باتری می‌گیرد و برق اضافی که لوازم برقی از باتری می‌گیرند. البته روشن‌ماندن چراغ‌های داخل خودرو برای زمان‌های کوتاه مشکل جدی ایجاد نمی‌کند.

هنگامی که خودروی خود را روشن می‌کنید موتور استارت برای چرخاندن موتور به شدت جریان زیادی احتیاج دارد. در شرایط عادی باتری خودروی شما از این موضوع هیچ شکایتی نمی‌کند زیرا قابلیت ارائه شدت جریان بالا در مدت زمان کوتاه، یکی از نقاط قوت فناوری بسیار قدیمی باتری اسید سربی است.مهمترین عواملی که باعث خرابی باتری خودرو / از فشار در زمستان تا کاهش ظرفیت باتری
اما یک باتری که مدت زیادی از عمر آن گذشته است، ممکن است در زمستان با مشکلات زیادی روبرو شود و حتی اگر ظرفیت باتری با گذشت زمان کاهش نیافته باشد، دمای صفر درجه یا زیر صفر درجه می‌تواند ظرفیت یک باتری کاملا نو را در حدی پایین بیاورد که نتواند شدت جریان مورد نیاز موتور استارت را تامین کند.

وقتی به ارقام حیاتی یک باتری نگاه می‌کنید، قدرت استارت باتری در حالت سرد به صورت یک عدد بیان می‌شود که بیانگر میزان شدت جریانی است که باتری می‌تواند در حالت سرد ارائه دهد. هر چقدر این عدد بالاتر باشد نشان می‌دهد که باتری مذکور می‌تواند نسبت به یک باتری که عدد پایینتری دارد، جریان بیشتری را تأمین کند. به عبارت دیگر، این باتری در هوای سرد که از ظرفیت آن کاسته می‌شود، عملکرد بهتری خواهد داشت.

در برخی موارد به خصوص در هوای خیلی سرد، موتور استارت خودرو نسبت به حالت عادی نیاز به شدت جریان بیشتری پیدا می‌کند که مشکل را حادتر می‌کند. مشکل اینجاست که وقتی هوا سرد است غلظت روغن موتور بیشتر می‌شود مخصوصا اگر از روغن موتور با درجه گرانروی ثابت استفاده کنید که درجه گرانروی متغیر برای هوای سرد و گرم نداشته باشد. وقتی غلظت روغن افزایش می‌یابد چرخاندن موتور دشوارتر خواهد بود که درنتیجه باعث می‌شود موتور استارت شدت جریان بیشتری مصرف کند.
رانندگی در زمستان نیز معمولا فشار بیشتری به باتری تحمیل می‌کند زیرا هنگامی که روزها کوتاهتر و احتمال نامساعدبودن هوا بیشتر باشد استفاده از وسایل برقی مانند چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن‌ها افزایش می‌یابد که برق بیشتری مصرف می‌کنند. همچنین فن بخاری نیز احتمالا به طور پیوسته روشن است.

در چنین شرایطی سیستم شارژ خودروی شما به‌سختی می‌تواند برق مورد نیاز خودرو را تامین کند، مگر اینکه دینامی با عملکرد بالا داشته باشید. از آنجایی‌که در این شرایط به خاطر سردی هوا از ظرفیت باتری نیز کاسته شده است، عمر باتری کاهش خواهد یافت.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.